Artist: Alfons Karpiński
Title: PORTRET PANI W KAPELUSZU, STUDIUM 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: A. Karpiński, | w Paryżu 1910. Na odwrocie autorski napis atramentem: [St]udyum portretowe. cena 150 kr. Ponadto fragment podpisu artysty: ...ki. Nalepka Wystawy Szkiców w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie w grudniu 1913 roku z tytułem obrazu „Studium portretowe”(druk, atrament, ołówek, stempel).
Artist: Ernst Anders
Title: ZACZYTANA, 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: ERNST ANDERS | Ddf. 1878 Na g. listwie krosna nalepka z tekstem (mpis): Ernst Anders - Düsseldorf. Ponadto na krośnie i ramie napisy 14588 oraz 14588/83.
Artist: Jan Seydlitz (Sejdlitz, Seidlitz)
Title: ZAMEK KRÓLEWSKI I NOWY ZJAZD, OK. 1850-1860
Tools: oil
Surfaces: canvas, cardboard
Description: IInformacje o dziele: Obraz przedstawia widok na Zamek Królewski, Plac Zamkowy z kolumną Zygmunta oraz Nowy Zjazd (czyli wiadukt Pancera wybudowany w latach 1844-1846) ujęty od strony Mariensztatu, ze zbiegu ulic Białoskórniczej i Garbarskiej. Ten sam widok artysta przedstawił też w dużym (72 x 95 cm), podobnie skomponowanym płótnie ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie (depozyt w Muzeum Historycznym) oraz w jego replice (70 x 97 cm), obrazie zaginionym w czasie drugiej wojny światowej (porównaj: Straty Wojenne. Malarstwo Polskie. Obrazy olejne, Ministerstwo Kultury i Sztuki, Biuro Pełnomocnika Rządu Do Spraw Polskiego Dziedzictwa Kulturowego Za Granicą, Poznań 1998, s. 233, nr kat. 321, il.). Niemal identyczna kompozycja, punkt widzenia oraz podobnie opracowany - rozbudowany i barwny - sztafaż pozwalają uznać prezentowany obraz za - hipotetycznie - najwcześniejszą z tych prac, powstałą jako studium przygotowawcze przed malowaniem obu większych płócien.
Artist: Gerhard Graf
Title: RATUSZ WE WROCŁAWIU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: GERHARD GRAF Na odwrocie nalepka na płótnie (druk): Dr. Edfeid Häntske | /.../ | Berlin-Frieders /.../ | Südwestcorso 724.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA. WIDOK STAREGO MIASTA OD STRONY WISŁY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: J. B. Beaugard zwany Thil
Title: ŻOŁNIERZ NAPOLEOŃSKI, LATA 20. XIX W.
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Studium munduru oficera 2. (holenderskiego) pułku szwoleżerów - lansjera Gwardii Cesarskiej w płaszczu i mundurze wielkim. sygnowany p.d.: Beaugard Na odwrocie nalepka (druk): FABRIQUE DE CADRES DORURES | .ENCADREMANTE SOIGNES EN TOUS GENRES | OR FIN & DEMI-FIN | MSON DURAND | E. PAINTENDRE, SUCC | n. 2 Avenue de Wagram, PARIS | Transport de Tableau - Prix Malérés
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KATEDRA NA WAWELU
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. akwarelą: LWyczół Obraz przedstawia południową ścianę katedry na Wawelu z rzędem przyległych do niej kaplic - od lewej widać kolejno kopuły kaplicy Wazów, kaplicy Zygmuntowskiej, kaplic biskupów Zadzika i Grota. Po stronie prawej widoczny jest budynek bramy prowadzącej na pałacowy dziedziniec.
Artist: N.N. malarz
Tools: watercolor
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: karton - projekt polichromii do Kościoła Mariackiego w Krakowie sygnowany p.d.: JM r.p. 1889. [monogram wiązany] Nad polichromią kościoła Mariackiego w Krakowie - wspaniałym dziełem sztuki dekoracyjnej - pracował Matejko w latach 1889-1891. Artysta, mocno już wówczas schorowany, nie poprzestał na sporządzeniu samego projektu dekoracji i przygotowaniu poszczególnych kartonów, ale pracował także na rusztowaniach, nanosząc malowidła na ściany świątyni. Pomagali mu uczniowie, wśród nich Stanisław Wyspiański, Józef Mehoffer i Włodzimierz Tetmajer, którzy sami zasłynęli później jako wybitni twórcy witraży i polichromii. Całą tę ogromną pracę Matejko wykonał bezinteresownie, wspierając jeszcze komitet odnowy kościoła sporą kwotą przeznaczoną na cele konserwatorskie. Na ścianach prezbiterium - obok prześlicznych aniołów trzymających wstęgi z wersetami Litanii loretańskiej - znalazły się też emblematy krakowskich cechów - samostrzelników, pasamoników, rzeźników i złotników malowane na podstawie starych cechowych pieczęci. W przypadku złotników, Matejko posłużył się wizerunkiem ich patrona św. Eligiusza, przedstawiającym świętego przy warsztacie, umieszczonym na złoconej siedemnastowiecznej tablicy, znajdującej się dziś w zbiorach krakowskiego Muzeum Historycznego. Godło cechu artysta umieścił na południowej ścianie prezbiterium, przy pierwszym oknie za łukiem tęczy. Matejkowskiej polichromii kościoła Mariackiego poświęcona była wystawa OPUS MAGNUM urządzona... więcej
Artist: Marcin Kitz
Title: RÓŻE W WAZONIE, 1934
Year: 1934
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: M[.] Kitz 14. VI 934 | 14. VI 934 Na odwrocie drukowana nalepka: AUGUST SCHÖNINGER | AS [wiązane] MÜNCHEN | DACHAUERSTR. | SENDLINGERSTR. | 86265 [numer wpisany ołówkiem]
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: RÓŻE, 1900-1910
Tools: pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: W pracowni Wyczółkowskiego zawsze „roiło się od przepięknych okazów róż, anemonów, goździków, rododendronów, azalii, a nawet storczyków”, które – począwszy od późnych lat osiemdziesiątych XIX w. – artysta malował często i ze szczególnym upodobaniem, dając wyraz swemu nieustającemu zachwytowi nad ich urodą. Wśród tych kwietnych obrazów, malowanych w różnych ujęciach i technice; odrębny zespół tworzą dekoracyjne fryzy kwiatowe z lat 1900-1910. W ich kompozycji, formacie, sposobie kadrowania czy neutralnym tle widać inspiracje sztuką japońską. Takie fryzy różnobarwnych kwiatów zdobiły krakowskie mieszkanie Wyczółkowskiego, fryzy z róż i anemonów artysta malował również do warszawskiego pałacyku margrabiny Elizy Wielopolskiej (lata 1909-1910). Pojawiały się też na wystawach, m.in. w warszawskiej Zachęcie w latach 1902/1903 i w 1937 na pośmiertnej wystawie dzieł Artysty (porównaj np.: Leon Wyczółkowski 1852 - 1936. Dzieła malarskie, Przewodnik 125, TZSP w Warszawie, wrzesień 1937, s. 36, nr kat.105, 106). Do tej grupy prac należy też prezentowany fragment Fryzu z róż. Pochodzenie : Obraz stanowi fragment fryzu, który Leon Wyczółkowski wręczył w prezencie ślubnym Janinie Bloch i swojemu przyjacielowi Kazimierzowi Kostaneckiemu. Kazimierz Telesfor Kostanecki (Myszaków, gmina Zagórów 1863 - obóz Sachsenhausen 1940) – polski lekarz, anatom, cytolog. Medycynę studiował w Berlinie od 1885 roku. Profesor anatomii porównawczej... więcej
Artist: Alfons Karpiński
Title: BIAŁE RÓŻE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Karpiński Na odwrocie autorski napis: Poświadczam że - | obraz ten „białe róże“ jest moją | pracą - | A. Karpiński | Kraków Floriańska 19 - III. p m.6 -
Artist: Charles Coenraets
Title: MARTWA NATURA Z AKCESORIAMI JAPOŃSKIMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. Ch. Coenraets.
Artist: Auguste Moreau
Title: MIGNON, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Auguste Moreau Rzeźba reprodukowana w: - H. Berman, Bronzes, Sculptors & Founders 1800-1930, Chicago 1980, t. I, nr 705. Postać przedstawia bohaterkę opery Ambroise Thomas Mignon (na podstawie utworu Goethego Wilhelm Meister Lehrjahre), której prapremiera miała miejsce 17 XI 1866.
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: DIANA ŁOWCZYNI, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, zielony onyks sygn. P. Kowalczewski
Artist: Wojciech Kossak
Title: POLOWANIE W ŚNIEŻNEJ ZAMIECI, 1888
Year: 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: POLOWANIE. POWRÓT Z POLOWANIA. POLOWANIE W ŚNIEŻNEJ ZAMIECI, 1888 sygn. l.d.: Wojciech Kossak 1888 Na odwrocie, na górnej listwie krosna nalepka (druk, atrament): RECHTE VORBECHALTEN | WIEN | 8124. Obok nalepka wystawy Kossaka w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, z tytułem obrazu Polowanie, z datą 4 czerwca 1936 i nazwiskiem właściciela: Gutnajer. Na listwie bocznej pieczęć lakowa z dwugłowym orłem austriackim, literami H.Z.A. oraz L S i napisem KRAKAU. Na listwie dolnej dwubarwna nalepka (druk, atrament) z tekstem: KUNSTHANDLUNG | JENNY SALZER | WIEN i. GRABEN 21 | Telefon 67-0-77 | 5016. Obraz opisany i reprodukowany w: - Przewodnik nr 144. Wojciech Kossak , Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, czerwiec 1936, s. 15, nr kat. 7; - E. Charazińska, E. Micke-Broniarek, A. Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych [także wersja angielska], wyd. Dom Aukcyjny „Agra“, Warszawa 1995, s. 77, il. 74; - H. Stępień, Artyści polscy w środowisku monachijskim w latach 1856-1914 , IS PAN, Warszawa 2003, il. 76.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: WIOSENNA PIOSENKA, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofman | 1925
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: ŚWIĘTY KRZYSZTOF
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d., pionowo na lasce: Wlastimil Hofman na odwr. napisy: Św. Krzysztof; niżej czerwoną kredką: Polak 77
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: DZIEWCZYNY Z GĘŚLIKAMI, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Malczewski | 1913
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET – ŻYCIE I ŚMIERĆ, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J Malczewski | 1916 Na odwrocie, na poprzeczce krosna dwie drukowane nalepki: - 1. nalepka wystawy w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie w roku 1939; autor Jacek Malczewski; dzieło pt. Autoportret; - 2. nalepka wystawy monograficznej Jacka Malczewskiego w Muzeum Narodowym w Poznaniu w latach 1968-1969 z tytułem obrazu Portret własny - życie i śmierć, 1916. Obraz opisany i reprodukowany: - Katalog wystawy jubileuszowej Jacka Malczewskiego (1874-1924) , Tow. Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, Kraków 1924/1925, s. 15, nr kat. 112 (pt. "Autoportret"; własność S. Tislowitza); - Jacek Malczewski 1855-1929 , [kat.] Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, lipiec-sierpień-wrzesień 1939, s. 15, nr kat. 106 (pt. "Autoportret"; własność S. Tislowitza) - Jacek Malczewski. Katalog wystawy monograficznej , [wstęp P. Michałowski; oprac. kat. A. Ławniczakowa, J. Nowakowski, M. Berdyszakowa,] Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1968, s. 180, nr kat. 244, il. 268 (pt. "Autoportret - życie i śmierć"; własność Józefa Tislowitza).
Artist: Aleksander Orłowski
Title: ORIENTALNY JEŹDZIEC NAPINAJĄCY ŁUK, PO 1816
Tools: oil
Surfaces: sheet metal
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: W załączeniu ekspertyza pana Janusza M. Michałowskiego wydana w Warszawie, 29 listopada 2009. Janusz Michałowski, badacz i znawca sztuki Orłowskiego, uznając prezentowany obraz za własnoręczną pracę tego artysty, przypomina, że w jego twórczości z okresu rosyjskiego spotyka się często autorskie powtórzenia własnych kompozycji. Orłowski - pisze Janusz Michałowski - „niewątpliwie powtarzał takie motywy czy kompozycje, które były cenione i oczekiwane przez odbiorców. Omawiany tu obraz ma bliską analogię w scenie zatytułowanej Bitwa, datowanej 1816 i sygnowanej monogramem AO ze zbiorów Muzeum Sztuki w Sumach na Ukrainie (olej, blacha, 40,6 x 32,3 cm; nr inw. Ż-6) reprodukowanym w tomie serii M alarstwo Polskie - Oświecenie , klasycyzm, romantyzm opracowanym przez Stefana Kozakiewicza (Warszawa 1976, nr kat. 59, il. 59). Nasz obraz jest jednak redukcją, pomniejszoną repliką obrazu z Sum, od którego zresztą różni się nie tylko odmienną liczbą postaci i drobniejszymi szczegółami, ale także kompozycją; zamkniętą tu w prostokącie poziomym a nie - jak w obrazie z Sum - pionowym. Przy identyczności postaci konia i jeźdźca, przy tożsamości malarskiej faktury obrazu, różnice te są argumentem na rzecz oryginalności dzieła. Kopista nie pozwoliłby sobie na najmniejsze nawet odstępstwa w stosunku do rysunku pierwowzoru, na wprowadzenie zmian mógł sobie pozwolić jedynie... więcej
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: TOWARZYSZ PANCERNY POJĄCY KONIA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Tadeusz Rybkowski Na odwrocie dwa owalne stemple niemieckich (wiedeńskich ?) firm z materiałami malarskimi; na mniejszym stemplu czytelne słowa: Anton Stöck.
Artist: Józef Brandt
Title: OBOZOWISKO KOZAKÓW. WIECZÓR, OK. 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Józef Brandt | z Warszawy Obraz Obozowisko kozaków powstał zapewne około roku 1870, mniej więcej w tym samym okresie co Czarniecki pod Koldyngą , obraz, który uznawany jest za najlepsze dzieło artysty. Przypomina o wcześniejszej podróży Brandta na Ukrainę i Podole, którą odbył w towarzystwie Juliusza Kossaka, swego mistrza i przyjaciela. Obaj artyści, rozkochani w tradycji szlacheckiej i wolnym, pełnym przygód życiu Kozaków i dawnego rycerstwa, rysowali i szkicowali wówczas stepowe krajobrazy, motywy z kresowych miasteczek, ludowe typy, stroje, broń i rozmaite przedmioty codziennego użytku. Te swoje szkice Brandt wykorzystywał później przy komponowaniu i malowaniu większych obrazów olejnych. Obraz Obozowisko kozaków utrzymany jest w jednolitej tonacji barwnej sugestywnie oddającej wieczorne, nikłe i rozproszone światło zapadającego zmierzchu, w którym zacierają się kształty postaci i krajobrazu. Scena emanuje lirycznym nastrojem spokoju i wieczornego znużenia, przywodząc równocześnie skojarzenia z pisarstwem Sienkiewicza i „dzikimi polami“ Ukrainy, każąc pamiętać o podziwie, jaki pisarz żywił dla malarstwa artysty i o inspiracjach, jakie czerpał z jego płócien. Obraz opisany i reprodukowany: - J. Derwojed, Józef Brandt , Warszawa 1960,... więcej
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ROZPĘDZONY ZAPRZĘG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: NAPRAWA KOŁA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Cz. Wasilewski
Artist: Tadeusz Kokietek
Title: ZAGŁOBA NA KULIGU, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Tadeusz Kokietek ~ 62.
Artist: Robert Sliwiński
Title: SCENA ULICZNA Z MAŁEGO MIASTECZKA, 1873
Year: 1873
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R Sliwinski | 1873. na odwr. nalepka z niemieckim tekstem informującym o malarzu.
Artist: Endre Komaromi-Kacz
Title: WNĘTRZE SALONIKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany. l.d.: Komáromi – Kacz.
Verified Artist: Yes
Artist: Karl Julius Rose
Title: PEJZAŻ GÓRSKI Z RWĄCYM POTOKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ARose [inicjały wiązane] Na krośnie nieczytelny napis ołówkiem; na ramie mała owalna nalepka zakładu ramiarskiego Antona Rötgera w Hamburgu.
Artist: Ermenegildo Carlo Giovanni Donadini
Title: ŻUBRY, OK. 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Donadini Radebeul
Artist: Guido Hampe
Title: WODOSPAD ALPEJSKI, 1874
Year: 1874
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G. Hampe 74 na odwr. na krośnie w części czytelny napis kredką: N. 212 Vor [...]
Artist: Max Krauss
Title: MIŁOŚNICY SZTUKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Krauss Na odwrocie, na płótnie duży stempel w kształcie tarczy herbowej z czytelną częścią napisu: VICTORIA MALL[...]. Na krośnie mała ozdobna nalepka niemieckiej firmy ramiarskiej.
Title: DZBANEK DO NAPOJÓW, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, Niemcy Dzban szklany w srebrnej obudowie. Szkło szlifowane i rżnięte. Srebro grawerowane i sztancowane. Pokrywka na zawiasie, wnętrze złocone.
Title: PARA LICHTARZY, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 waga 490 g, Austria, Wiedeń Lichtarze tralkowe na okrągłych podstawach, gładkie, z pasową dekoracją kwiatową.
Title: PAPIEROŚNICA, POCZąTEK XX W.
Description: IInformacje o dziele: Wiedeń Papierośnica srebrna, z wnętrzem złoconym, pokryta białą emalią. Na wieczku w kolistej rezerwie ujętej wieńcem złotych gwiazdek malowane popiersie kobiece.
Title: KASETKA NA PAPIEROSY LUB CYGARA, 1920-30
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 830 waga całkowita 540 g, długość 22 cm Niemcy Prostokątna, z drewna mahoniowego, z nakrywą i bokami pokrytymi srebrna blachą z dekoracją giloszowaną.
Title: SOSJERKA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 waga 493 g, Niemcy, Heilbronn, firma Bruckmann Sosjerka neorokokowa, ze złoconym wnętrzem.
Title: CUKIERNICA, LATA 1903 - 1907
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 Niemcy, Brema, firma Koch i Bergfeld, sprzedawca A. Burger Cukiernica neoempirowa, wsparta na czterech nóżkach. Wnętrze naczynia złocone. Pokrywka zwieńczona szyszką pinii.
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: BAJKI
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Prof: Victor H. Seifert
Artist: Jean Didier Debut
Title: AMOR
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: D. Debut stempel: EXPOSITION UNIVERSELLE 1889 MEDAIL D'ARGENT
Title: NACZYNIE DEKORACYJNE, OK.1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Francja, sygn.: H. Coulheillais Naczynie w formie nalewki utworzonej z liści, na takiejże podstawie, z uchem zakończonym pąkiem kwiatowym i makówką.
Title: NACZYNKA NA SÓL I PIEPRZ, 1 ćW. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 waga łączna 278 g, wysokość 11 i 12 cm Niemcy, Hanau, firma J. L. Schlingloff i nieokreślona Naczynka w formie plastycznych figurek Holenderki (na pieprz) i Holendra (na sól - firma Schlingloff).
Artist: Emil J.F. Kuhlmann
Title: FAJKA I WINO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E Kuhlmann-Reher | München na odwrocie na lewej listwie krosna pieczęć z nr 56
Artist: Adolf Schlabitz
Title: KONCERT NA KLARNECIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Schlabitz; wyżej napis inną ręką (?): Kastel | rut.
Artist: Heinz Flockenhaus
Title: PEJZAŻ JESIENNY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Flockenhaus Dd Na odwr., pośrodku napis atramentem: Heinrich Flockenhaus | Düsseldorf; ponadto l.g.: kro. (w kółku) oraz oł.: KBDD. Drukowana nalepka antykwaryczna Galerie W. Utermann, Dortmund
Artist: Jan (?) Konarski
Title: W DRODZE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Konarski na odwr. napisy oł.: 6600 oraz 14/24.
Artist: Hein van Doren
Title: PRÓBA WINA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: synowany p.d.: Hein van Doren
Artist: Karl Mohr
Title: WYJAZD NA POLOWANIE PAR FORCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: K. Mohr
Artist: Gustav Zorn
Title: ODPOCZYNEK U WODOPOJU, 1876
Year: 1876
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Zorn 1876 Na krośnie nieczytelne stemple i napisy. Na ramie dwa stemple firmy berlińskiej.
Artist: Georg Arnold
Title: KUTRY RYBACKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold-Graboné
Artist: Eduard Fischer
Title: PORANEK NAD KANAŁEM IJMUIDEN W HOLANDII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Ed. Fischer na odwrocie na krośnie zachowana częściowo nalepka z tekstem wpisanym atramentem: Ed. Fischer. Friedemann / Berlin | II. | Morgenstimmung. Ijmuiden | Canal Holland[...]
Artist: Wlastimil Hofman
Title: CHŁOPIEC, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wlastimil Hofman | 1931
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: TAJEMNICA, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofman | 1931
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Mehoffer
Title: PEJZAŻ ZNAD NIDY, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Józef Mehoffer Obraz powstał w roku 1926; jest jednym z serii pejzaży malowanych podczas letniego pobytu artysty w Kamiennej nad Nidą. Obraz wymieniony i opisany w: - W. Kozicki, Józef Mehoffer, „Sztuki Piękne“ R. III, nr 7, kwiecień 1927, s. 498; - Józef Mehoffer. Katalog wystawy zbiorowej [wstęp H. Blum, katalog oprac. Z. Tobiaszowa, Z. Kucielska] Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1964, s. 86-87, nr kat. 85.
Artist: Wiktor Korecki
Title: BRZOZY I WRZOSY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: WIKTOR KORECKI
Artist: Roman Kochanowski
Title: KRAJOBRAZ WIEJSKI
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 12,5 x 17,5 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: R Kochanowski
Artist: Jerzy Potrzebowski
Title: WIOSNA. KLACZ ZE ŹREBAKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Potrzebowski Na odwrocie karta maszynopisu z informacjami o artyście; na firmowym papierze galerii i domu aukcyjnego Bohmans Konsthandel ze Sztokholmu. Ponadto wycinek z nieokreślonej gazety szwedzkiej z artykułem napisanym z okazji 50. rocznicy urodzin artysty.
Artist: Carl Christian Schirm
Title: WIOSNA NA WSI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. C. Schirm Na krośnie dwie rękopiśmienne nalepki z tekstem niemieckim: - 1. 556. Frühling im Heidedorf von | C. C. Schirm, Berlin - Halensee, | Friedrichs[....] str. 20. | Station Halensee; - 2. Alles Haus in Schneverdingen | Lüneburg Heide | Studie nach [.] Natur Obraz malowany w okolicy Schneverdingen w Lüneburskiej Pustaci (Lüneburg Heide; Dolna Saksonia) ulubionej przez artystę krainie, którą wielokrotnie odwiedzał i gdzie z czasem zamieszkał na stale.
Artist: Juliusz Holzmüller
Title: NA JARMARK
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Juliusz Holzmüller -
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STAROŚĆ I MŁODOŚĆ, 1937
Year: 1937
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie oprawy autorski (?) napis atramentem: T. Axentowicz | Kraków 16 (?) / IV 937. Ponadto owalny stempel: MAGAZYN PRZYBORÓW MALARSKICH | KRAKÓW 16 (?) / IV 937 Kompozycja powtarza, częsty w twórczości Axentowicza, motyw siwowłosego starca i zamyślonej młodziutkiej dziewczyny, który określany bywa tytułem Starość i młodość . Obraz łączy się z większym zespołem podobnych rodzajowo-symbolicznych prac o treściach związanych z przemijaniem, starością. Wizerunek starca odbierany jest czasem jako utajniony autoportret artysty, towarzysząca mu dziewczyna najczęściej zwykle nosi barwną, krakowską chustę stanowiącą dominujący akcent barwny tych obrazów, rozegranych w szlachetnych, subtelnych gamach kolorystycznych. Obraz wyróżnia się wyjątkowo dobrym stanem zachowania, nieczęstym w przypadku prac malowanych pastelami.
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: PRZED BURZĄ, 1912
Year: 1912
Tools: tempera, watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 57 x 46,7 cm (w świetle oprawy) sygnowany l.d.: Odo Dobrowolski | 912 na odwr. napis oł.: Odo Dobrowolski | „Przed burzą“ 1912 | tusz, tempera
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: STARY MŁYN, 1911
Year: 1911
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 27,3 x 45,4 cm (w świetle ramy) sygnowany l.d.: „Stary młyn“ | Tadeusz Rybkowski 1911
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA HUCULSKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. Axentowicz
Artist: Teodor Baltazar Stachowicz
Title: POŻAR KOŚCIOŁA OO. DOMINIKANÓW W KRAKOWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: przypisany Prezentowany obraz przedstawia dramatyczne wydarzenia z historii Krakowa - wielki, trwający kilka dni pożar, który wybuchł 18 lipca 1850 roku i zniszczył ok. 10% powierzchni miasta, w tym liczne domy, pałace oraz kościoły i klasztory, m.in. oo. dominikanów i franciszkanów. Kościół dominikanów ucierpiał szczególnie - spłonęło całe wyposażenie wnętrza i runęło sklepienie świątyni. Zniszczeniu uległa też wolno stojąca wysoka wieża-dzwonnica, którą po kilku latach rozebrano (1861). Wydarzenia te znalazły odbicie w rysunkach i obrazach malowanych przez krakowskich artystów, m.in. J. Brydaka, K. Balickiego czy też Teodora Baltazara Stachowicza, który namalował kilka obrazów przedstawiających - bliskie naszemu obrazowi - sceny płonących budowli miasta (porównaj np.: W. Komorowski, I. Kęder, Ikonografia Kościoła Dominikanów i ulicy Grodzkiej w Krakowie , Katalog widoków Krakowa pod red. J. Banacha, t. 3, Kraków 2005).
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Stanisławski
Title: ZAKOLE WISŁY, 1900-1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jan Stanisławski Na odwrocie stempel z podpisem żony artysty: JAN STANISŁAWSKI | ZE SPUŚCIZNY | POŚMIERTNEJ | Janina Stanisławska. Ponadto, potwierdzający autorstwo, napis atramentem naniesiony przez Józefa Mehoffera: obrazek śp. Jana Stanisławskiego | [stwierdza] Józef Mehoffer
Artist: Gustaw Pillati
Title: STASZEK MRÓZ Z PORONINA (Z DUDAMI), PRZED 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G. Pillati na górnej listwie krosna zatarty napis ołówkiem: Wystawa Ogólna /.../ Stasiek Mróz /./ Po/.../ Przedstawiony na tle tatrzańskiego pejzażu, grający na dudach wysoki, szczupły mężczyzna w góralskim stroju to Stanisław Budz-Mróz (1858-1943) zwany Lepsiokiem z Poronina. Uważany za najlepszego podhalańskiego dudziarza, prawdziwego wirtuoza gry na tym instrumencie [mylonym czasem z kobzą]. „Potrafił wygrać wiele melodii; dźwięk wydobywany z dud brzmiał czysto i donośnie, a biegłość palców i lekkość najprzeróżniejszych ozdobników zadziwiały każdego, kto słuchał jego muzyki. Wielkie uznanie dla talentu Mroza miał Bartuś Obrochta, nieraz też prezentowano ich razem jako największych muzyków Podhala“. Razem z kapelą Obrochty był Mróz na wystawie Wystawie Światowej w Paryżu w roku 1925. Grywał też często w zakopiańskich pensjonatach, wyjeżdżał na koncerty do Warszawy, Lwowa, Hamburga i Berlina. Wyglądał bardzo stylowo, zawsze ubrany po góralsku, w szerokim pasie bacowskim i z wielką spinką ozdabiającą koszulę. Chętnie pozował do zdjęć, a gdy grywał w Dolinie Małej Łąki czy w Strążyskiej, turyści chętnie fotografowali się w jego towarzystwie. Malowali go też liczni malarze związani z Zakopanem (m.in. Apoloniusz Kędzierski), a Jan Kasprowicz napisał o nim wiersz pt. Kobziarz Mróz . (według L.... więcej
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: TOKUJĄCE CIETRZEWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G Majewicz
Artist: Teodor Grott
Title: PEJZAŻ LETNI, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Teod. Grott | 910.
Artist: Émile Louis Picault
Title: LE DEVOIR - OBOWIĄZEK
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: E. Picault stempel VRAI BRONZE GARANTI PARIS na tabliczce oryginalny tytuł: Le Devoir par E. Picault
Artist: Robert Carl August Härtel (Haertel)
Title: MYŚLIWY, OK. 1880-1894
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Härtel. fec
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHÓD SŁOŃCA ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie napis farbą na płótnie: 26674
Artist: Max senior Haenger
Title: PARA BAŻANTÓW
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M Hänger München Na odwrocie stempel: Gemälde-Verkauf | Alois Baldauf | MÜNCHEN, Karlsplatz 12 | Hotel Roter Hahn. Ponadto cyfry ołówkiem: 16 x 12[..] / 189 oraz kredką.
Artist: Michał Stańko
Title: ZIMĄ NAD GÓRSKIM POTOKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Stańko na odwrocie nieczytelny napis
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁANI NA PATROLU, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jerzy Kossak 1920
Artist: Jerzy Kossak
Title: UŁAN KARMIĄCY KONIA, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jerzy Kossak | 1937 na odwrocie napis-dedykacja: Jaśnie Wielmożnemu Panu | [........] Charkowskiemu | na pamiątkę | Krynica w październiku 1939 | Maksymilian Szefer (?) | Józef Se[mioth ?]
Artist: Jerzy Kossak
Title: TRĘBACZ UŁANÓW, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak | 1935
Artist: Jerzy Kossak
Title: ARTYLERIA KONNA, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d: Jerzy Kossak | 1939 Na odwrocie zatarty stempel – faksymile rękopiśmiennego autorskiego tekstu: Potwierdzam autorstwo | .... | Jerzy Kossak
Artist: Kazimierz Bieńkowski
Title: JUHASI NAD TATRZAŃSKIM STAWEM, 1899
Year: 1899
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: pinx. Kazim. Bieńkowski | 1899.
Artist: Jerzy Kossak
Title: WESELE KRAKOWSKIE, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak 27. na bocznej listwie krosna napis kredką: 5570
Artist: Otto Wild
Title: WIATRAK NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: O. Wild
Artist: Carl Georg Köster
Title: JEZIORO W GÓRACH (PARA OBRAZóW)
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Para obrazów: JEZIORO W GÓRACH sygnowany l.d.: C G Köster KRAJOBRAZ Z WIATRAKIEM sygnowany p.d.: C G Köster
Artist: Erich Demmin
Title: STARE DOMY W HOLANDII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E Dem .. na odwrocie autorski napis ołówkiem: Alte Häuser in Holland | E. D. poniżej, również ołówkiem numer: 28497.
Artist: Józef Chlebus
Title: PORT WE FRANCUSKIM MIASTECZKU, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.: J. Chlebus Z tyłu na krośnie mała drukowana nalepka z rysunkiem postaci dziecka i tekstem: Fraz Mleczko | Bielitz | Oberschlesien.
Artist: Cölestin Brügner
Title: NOCĄ W PORCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Brügner
Verified Artist: Yes
Artist: Friedrich Perlberg
Title: POD ŚCIANĄ PŁACZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F Perlberg | Münch/../
Artist: Jan Rudnicki
Title: PORTRET JANUSZKA, 1932
Year: 1932
Tools: watercolor, pencil, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan Rudnicki 1932 W 1937 obraz był wystawiony na dużej, pośmiertnej wystawie prac artysty w TZSP w Warszawie: - Przewodnik 122. Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie . Treść: Franciszek Siedlecki przez T. Cieślewskiego (syna), Wystawy retrospektywne Jana Rudnickiego, Franciszka Siedleckiego, Wystawy zbiorowe Zygmunta Badowskiego, Stefana Domaradzkiego, Stanisława Niesiołowskiego, Warszawa kwiecień 1937 roku, s. 5, nr 28. Portretowany chłopiec to Januszek, syn ppłk Antoniego Dudzińskiego (1896-1989) legionisty, żołnierza I Brygady, obrońcy Lwowa, oficera artylerii Wojska Polskiego, żołnierza AK, portretowanego przez Wojciecha Kossaka ( zobacz ).
Artist: Juliusz Kossak
Title: WESELE KRAKOWSKIE
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Juliusz Kossak | 1889 Na odwrocie karta maszynopisu z opinią dr. Zbigniewa Bocheńskiego i dr. Kazimierza Buczkowskiego potwierdzających autorstwo Juliusza Kossaka (Kraków, 6 kwietnia 1956) Podobne, barwne motywy krakowskiego wesela Juliusz Kossak malował wielokrotnie, szczególnie chętnie w późniejszych latach twórczości. Przedstawiał bądź pojedyńcze postaci konnych drużbów, bądź też całe orszaki weselne. W prezentowanym obrazie weselny korowód jeźdźców i zaprzęgów jedzie przez podkrakowskie Błonia, budząc żywe zainteresowanie dzieci pasących tam krowy. W dalekim tle, po prawej widać wzgórze Św. Bronisławy, kopiec Kościuszki, a po lewej bryłę klasztoru Norbertanek i sylwetę kościoła Najświętszego Salwatora. Zbliżona późniejsza kompozycja z roku 1895 reprodukowana jest m.in. w albumie Kazimierza Olszańskiego J uliusz Kossak (wyd. Wrocław 1988, il. 693; porównaj także il. 680, 682 przedstawiające Drużbów - Krakusów).
Artist: Jean-Jules Salmson
Title: MALARZ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Salmson
Artist: Edward Okuń
Title: FORT NAD MORZEM, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: EOkuń. 1920. [inicjały wiązane] Na odwrocie napis atramentem: Fort nad morzem. Ponadto nalepka wystawy w warszawskim TZSP (druk, stempel, atrament, ołówek): 24412 Autor Okuń Edward 24412 | Tytuł Fort nad morzem wykonanie ol. | cena ... właściciel ... Data | [dopisane ołówkiem] p. Jadwiga Lampe. Szustra (?) W roku 1933 obraz był pokazany na wystawie w warszawskiej Zachęcie, wraz z zespołem obrazów olejnych, malowanych w Dalmacji i wystawionych pod wspólnym tytułem „Jadran“. Umieszczona na obrazie nalepka z nazwiskiem właściciela pozwala zidentyfikować go jako Fort nad morzem, zakupiony z wystawy przez panią Jadwigę Lampe. Obraz wymieniony i opisany w: - P rzewodnik nr 80 , /.../ „Jadran“ (Brzegi Adriatyku w Jugosławii) Wystawa Edwarda Okunia /.../ Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, styczeń 1933 [Warszawa 1933], s. 4, nr kat. 48 (jako Fort nad morzem; cena: 150 zł); - Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie za rok 1933, s. 27, 42; - M. Biernacka, Literatura - symbol - natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego , Warszawa 2004, s. 307-308, nr kat. II /4435.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT KOBIECY, OK. 1965
Tools: crayon, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lmms Elizabeth Molnar | S Menkes - Na odwrocie - na oprawie - napis dugopisem: Gift from Tullak Stanley | to Eliza - about 1965 | Inscribed by Menkes, | to Eliza Molnar - Tullak’s sister - | When Tullak bought some | drawings and sculptures by Menkes | in person | Tullak Stanley. Ponadto u góry napis tuszem: Brook - 0025.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1918
Year: 1918
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Ignacy | Witkiewicz | 1918 Prezentowany tu Portret mężczyzny powstał w roku 1918, roku powrotu Witkiewicza do Warszawy po czteroletnim pobycie w Rosji i służbie w wojsku carskim. Jak w innych pracach z tego okresu, podstawą jest tu jeszcze rysunek węglem w pewnych tylko partiach uzupełniony pastelami, które artysta zaczął stosować w roku 1915.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Chełmiński
Title: LANCIER POLONAIS
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Studium munduru z czasów Królestwa Polskiego sygnowany p.d.: J. V. Chełminski napis ołówkiem p.g.: Lancier Polonais.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: RYNEK STAREGO MIASTA W WARSZAWIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński. na odwrocie, na papierowej oprawie napis atramentem: Chmieliński Widok Rynku ujęty od strony ulicy Nowomiejskiej.
Verified Artist: Yes
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: ZIMA NA PARYSKIM BULWARZE, 1911
Year: 1911
Tools: pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Odo Dobrowolski ‘911 Paris
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: KOŚCIÓŁ SAINT-SEVERIN W PARYŻU, 1910
Year: 1910
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Odo Dobrowolski 910; napis p.d.: Paris. Eglise. Na odwrocie drukowana nalepka o treści: SALON OBRAZÓW ART. POLSK. | KUNSTHANDLUNG | JAKÓB WEITZMANN | PIERWSZORZĘDNY | SKŁAD RAM | LWÓW ul. AKADEMICKA 28; napis ołówkiem: 170157 Obraz przedstawia gotycki kościół Saint-Severin, dawną świątynię Sorbony przy Rue Saint-Severin w Dzielnicy Łacińskiej, na lewym brzegu Sekwany. Od 1841 spotykali się tu polscy emigranci, w szczególności grupa „towiańczyków“ - zwolenników mistyka Andrzeja Towiańskiego. W spotkaniach tych często uczestniczył także Adam Mickiewicz.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: PARYŻ. NAD SEKWANĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą p.d.: J. ZUCKER. Na odwrocie płótna napis tuszem: From The Collection | of | Nathan Cummings | Chicago. Na krośnie nalepka z napisem atramentem: On the Seine river | Oil | By Jacques Zucker. Nalepka na ramie (druk): A HEYDENRYK frame | THE HOUSE OF HEYDENDRYK | 417 e. 76 TH St. | NEW YORK. N.Y. 10021. Ponadto na krośnie i ramie numer tuszem: 96355
Artist: Wojciech Weiss
Title: KIKI, ŚPIĄCY PIESEK, OK. 1937
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WW [inicjały wiązane] Na odwrocie płótna p.g. stempel: 1047 | WW [numer katalogu rodzinnego i faksymile inicjałów artysty]. Na krośnie po dwa stemple odnoszące się do jego wymiarów: 60 i 50 Obraz opisany i reprodukowany w: - Rozkosz malowania. Wojciech Weiss 1875-1950. Wystawa dzieł artysty. [kurator wystawy i teksty do katalogu Z. Weiss-Nowina Konopka], Salon Antyków & Galeria Connaisseur, Kraków 2009, s. 41, opis i repr. kolorowa.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIECKO Z CZERWONYM KOGUCIKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów Lisy Hoffman, długoletniej, bliskiej przyjaciółki Kanelby, dziennikarki i autorki tomu wspomnień Fräulein Hoffmans Erzählungen (porównaj nr kat. 102).
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: PORTRET DZIEWCZYNY, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Eibiche Na odwrocie napis na płótnie: Renee Laporte
Artist: Józef Czapski
Title: MARTWA NATURA, OWOCE I KWIATY, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. CZAPSKI. 57
Artist: Józef Czapski
Title: BAR TOUT VA BIEN, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Czapski. 56. Na krośnie napisy autorskie (?): -górnej listwie: Czapski | 91 Av de Poissy | Maison Laffitte; na poprzeczce: BAR TOUT VA BIEN. Na płótnie nieczytelny okrągły stempel.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: BEKSIŃSKI 1976
Artist: Tamara Łempicka
Title: HORTENSJE W WAZONIE, OK. 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: oznaczony znakiem - „cachet” atelier artystki p.d.: T. DE LEMPICKA Proweniencja: obraz był własnością Iry Perrot, najbliższej przyjaciółki artystki, wielokrotnie przez nią portretowanej patrz A. Blondel, Tamara de Lempicka. Catalogue raisonné 1921-1979, s. 25 il. 2 [fotografia Iry Perrot na tle portretu]; s. 230, nr 143, il. [ Portret d’Ira P.]). W załączeniu certyfikat Alaina Blondela, monografisty i autora wystaw Tamary Łempickiej, członka Union Française des Experts, autora Catalogue raisonné jej twórczości (A. Blondel, Tamara de Lempicka. Catalogue raisonné 1921-1979, Edicions Acatos, Lausanne 1999).
Artist: Rajmund Kanelba
Title: PORTRET LISY HOFFMAN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów portretowanej Lisy Hoffman, dziennikarki, autorki tomu wspomnień „Fräulein Hoffmans Erzählungen” ( Opowieści panny Hoffman ) wydanych przez Collection Rolf Heyne w roku 2009, w dziewięćdziesiątą rocznicę jej urodzin. Lisa Hoffman barwnie opisuje tu zmienne koleje swego życia - pogodne dzieciństwo w Niemczech, wojenną tułaczkę, przyjazd do Nowego Jorku, związek z pisarzem Oskarem Maria Grafem, liczne spotykania i przyjaźnie z ciekawymi ludźmi – artystami, aktorami, pisarzami – z którymi przeprowadzała wywiady. Wiele miejsca poświęca też długoletniej miłości i przyjaźni z Rajmundem Kanelbą, na okładce książki umieszczając swój portret namalowany przez artystę, obraz, który właśnie Państwu oferujemy. Zdjęcie Lisy Hoffman z książką - na okładce wyżej prezentowany obraz. Tutaj można przejść na stronę poświęconą autorce ( w jęz.... więcej
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ NOCNY Z PARYŻA, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Szancenbach Na odwrocie autorski (?) napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ NOCNY | Z PARYŻA | (PONT NEUF, PONT DES ARTS) | 1997 Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty. Obraz należy do większej serii, malowanych w dziewięćdziesiątych latach nocnych widoków Paryża (porównaj, m.in. reprodukcje w albumie: Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha, Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 - 27 października 1996 oraz marzec - maj 1999, Kraków 1999, strony i ilustracje bez numeracji).
Artist: Jan Szancenbach
Title: PORT W SMÖGEN, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Szancenbach na odwrocie autorski (?) napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PORT W SMÖGEN | 1991 Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty. Motyw pejzażowy z widokiem na szwedzki port w Smögen artysta malował kilkakrotnie (porównaj, m.in. reprodukcje w albumie: Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha, Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 - 27 października 1996 oraz marzec - maj 1999, Kraków 1999, strony i ilustracje bez numeracji).
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MOTYW POLSKI I, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. DUDA GRACZ 1974 na odwrocie na płótnie nalepka informacyjna z danymi obrazu, na krośnie uszkodzona nalepka Desy z nr. 1
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2512 (ŁAGÓW ŻÓŁTY KAPELUSZ), 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ · 2512/2000 na odwrocie nalepka autorska z danymi obrazu Obraz powstał w czasie pleneru pod hasłem „Rzeczywistość, Wizje, Interpretacje”, który miał miejsce w Łagowie w czerwcu 2000.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Dobkowski
Title: GEA SŁONECZNA, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan Dobkowski 1990 na odwr. na płótnie napis autorki: Jan Dobkowski | „GEA SŁONECZNA“ 1990 | 120 cm x 160 cm | AKRYL
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: DZIEWCZYNA Z LUSTREM, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis autorski: DZIEWCZYNA Z LUSTREM | TYCHY | 1984 | Jerzy Nowosielski [strzałka w dół] H.O.
Artist: Marcin Maciejowski
Title: NATURLICH BLOND, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis autorski: M. MACIEJOWSKI 99 Obraz wystawiany i reprodukowany: - Marcin Maciejowski POLSKA, Galeria Zderzak, Kraków 2001, kat. il. barwna s. 25 - katalog wydany z okazji wystaw Marcina Maciejowskiego w Zderzaku: Sport i pielęgnacja, III - V 2000; Polska, IV - V 2001.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: BEZ TYTUŁU, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: F Starowieyski | 16 NY[w kółku]85
Artist: Stefan Gierowski
Title: KONCERT, 1947
Year: 1947
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie potwierdzenie autorstwa: Stefan Gierowski | 2003 | Obraz malowany 1947 r Obraz pochodzi z wczesnego okresu twórczości artysty i widoczne są w nim pewne wpływy Zbigniewa Pronaszki, u którego Gierowski studiował. Jest kompozycją figuralną, gdzie kształt postaci, dość już uproszczony ma w gruncie rzeczy charakter jeszcze przedmiotowy. Wkrótce elementy te zanikną w malarstwie artysty na rzecz uproszczenia formy, dominującej rangi koloru i stworzenia nowej przestrzeni.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GŁOWA DZIEWCZYNY W OKULARACH, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: 1992 | JERZY Nowosielski
Artist: Jan Ziemski
Title: KOMPOZYCJA OPTYCZNA, 1966
Year: 1966
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie p.g.: JAN ZIEMSKI | LUBLIN | 1966 Obraz pochodzi ze zbiorów żony artysty.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: ŚMIERć CUCHULAINA, VII 1979
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura zawarta w napisie l.g.: ZBIGNIEW MAKOWSKI FUIT HIC VII 1979 WARSZAWA... na odwrocie oprawy l.g. fragment nalepki Gallery K, Washington D.C.
Artist: Jan Lebenstein
Title: KOMPOZYCJA WIELOPOSTACIOWA, 1969
Year: 1969
Tools: ink, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany tuszem p.d.: Lebenstein 69
Artist: Jan Tarasin
Title: ZNAKI, 1993
Year: 1993
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany l.d.: J. Tarasin 93 na odwrocie dedykacja: Jurkowi 93.IV. Jan Tarasin 93
Artist: Jacek Sienicki
Title: POSTAĆ, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: datowany p.g.: 1983 sygnowany na odwrocie na płótnie: Sienicki | Jacek | „postać“ | ol. pł.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik na odwr. na płótnie l.g.: DOMINIK 2009 | OL. PŁ. 65 X 81 | PEJZAŻ
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwr. napis autorski: DOMINIK 2007 | OL. PŁ. 73 x 92 | PEJZAŻ
Artist: Tadeusz Kantor
Title: AMBALAŻ WEDLE GOYI, 1970
Year: 1970
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage (flamaster, pastel, papier, karton naklejony na czarny karton),wymiary w świetle passe-partout sygnowany flamastrem l.d.: Ambalaż / wedle Goyi, p.: 1970 | t. Kantor
Artist: Tadeusz Kantor
Title: CZŁOWIEK-PAKUNEK, 1963
Year: 1963
Tools: feather, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowana czarnym flamastrem p.d.: człowiek-pakunek | wariant 1., niżej sepią: 1963 | t. kantor Praca reprodukowana w: - W. Borowski, Tadeusz Kantor, Wyd. Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1982, s. 82.
Artist: Tadeusz Koper
Title: BIUST, LATA 80 XX W.
Description: IInformacje o dziele: podstawa 6,5 cm
Artist: Igor Mitoraj
Title: KEA, 1979
Year: 1979
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Mitoraj; na odwrocie: 14/25
Artist: Anna Trochim
Title: ZNIKĄD, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: AnnaTrochim ZNIKĄD 2008
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF XVII, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: podpisany na odwrocie: XVII 1961. | H. Stażewski , powyżej ślad po nalepce Pochodzenie: kolekcja prywatna; Galeria Annely Juda Fine Art, Londyn 1981-1984; następnie prywatna kolekcja niemiecka. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Henryk Stazewski Paintings and Refiels , Annely Juda Fine Art, 10 XI - 18 XII 1982, Londyn 1982, poz. kat. 5, il. Analogiczne porównaj: - Henryk Stażewski (1894-1988) , [wystawa w:] Institut Polonais de Paris 5 V - 15 VII 1997, Paryż 1997, poz. kat. 12, 13, 14.
Artist: Jan Lebenstein
Title: RADIOGRAPHIE PORTRAIT, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: LEBENSTEIN na odwr. na płótnie p.g.: LEBENSTEIN | 1974 | „Radiographie-portrait“ | huile et acrylique na krośnie środkowym nalepka CBWA z danymi obrazu i nr. kat. 124, na krosnach bocznych trzy nalepki informacyjne Obraz wystawiany i opisany: - Jan Lebenstein , Galeria Zachęta Warszawa, kwiecień-maj 1992, kat. poz. 124.
Artist: Jan Lebenstein
Title: VIE COMMUNE, OK. 1964
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LEBENSTEIN na odwrocie na płótnie p.g.: Lebenstein | „Vie commune“ , na krośnie przekreślony tytuł i numery XXIV i XIII
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU RODZINA, 1982-1984
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr.: Z CYKLU: | „RODZINA“ | 1982/84 | MUSIAŁOWICZ poniżej stempel zezwalający na wywóz za granicę
Artist: Bettina Bereś
Title: IDZIE ZIMA, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: BB (monogram wiązany) 02 na odwrocie na płótnie: „IDZIE ZIMA“ 2002 | BETTINA BEREŚ ul. GNIEŹNIEŃSKA 15 | KRAKÓW Obraz wystawiany i reprodukowany: - Artykuły pierwszej potrzeby - obrazy , Galeria Promocyjna, Staromiejski Dom Kultury, Warszawa 6-30 XI 2002 (repr. w relacji z otwarcia wystawy na www.artinfo.pl); - Artykuły pierwszej potrzeby Bettina Bereś Necessities, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 16 I - 15 II 2003; kat. il. b., str. nlb.
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: PLAŻA, 1998
Year: 1998
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie śr.: Mariusz | Woszczyński | Plaża | 1998 akryl na krośnie strzałka w górę
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: LATARNIA CZERWONA, 2008
Year: 2008
Tools: tempera, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: J.Modzelewski 2008 na odwrocie śr.: Jarosław Modzelewski 2008 [w kółku] | „Latarnia czerwona“ USTKA | tempera ż./gwasz 35 x 50
Artist: Teresa Pągowska
Title: OLIMPIA, 1982
Year: 1982
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: T. Pągowska 82 na odwrocie l.g.: T. PĄGOWSKA 82 | 36 (w kółku) 000
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRZYPADEK W GRZE 5 X 5, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: przypadek w grze 5 x 5 p.d.: Winiarski ‘99 Obraz jest oprawiony
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: K.F.50, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: KIERZKOWSKI | K.F.50 | 1985 | 100 x 80 cm
Artist: René Portocarrero
Title: PORTRET KOBIETY, 1975
Year: 1975
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: l.d.: PORTOCARRERO| 75
Artist: Tomasz Sętowski
Title: TRENING KUGLARZY, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d: T. Sętowski na odwrocie: „Trening kuglarzy“ | Tomek Sętowski 2008 | 80 x 100 cm olej, płótno ; p.g.: znak Muzeum Wyobraźni Do obrazu dołączony jest certyfikat autora.
Artist: Andrzej Dudziński
Title: AUKCJA SZTUKI (PROJEKT PLAKATU), 1996
Year: 1996
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Dudziński, p.d.: A. Dudziński Praca reprodukowana na plakacie wystawy: - Andrzej Dudziński, Galeria Grafiki i Plakatu [Warszawa] X-XI 1996. estymacja: 6 000 - 8 000