Artist: Rafał Bujnowski
Title: BABKI, 2002
Year: 2002
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BUJNOWSKI 2002 | 16/50 estymacja: 18 000 - 20 000
Artist: Barbara Bańda
Title: KRÓLICZEK, 2006
Year: 2006
Tools: individual
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: 2006 | BASIA | BAŃDA Obraz opisany i wystawiany: - Basia Bańda, Galeria BWA, Zielona Góra, 16 XII 2006 - 10 I 2007, kat. str. 24, il. barwna. estymacja: 5 000 - 6 000
Artist: Marcin Maciejowski
Title: DLACZEGO ŻONA JEST OBRAŻONA, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: „DLACZEGO ŻONA JEST OBRAŻONA“ | MARCIN MACIEJOWSKI | 2002 R estymacja: 25 000 - 30 000
Artist: Bartek Materka
Title: BEZ TYTUŁU, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr.: BARTEK MATERKA | OLEJ PŁÓTNO | 2006 estymacja: 8 000 - 10 000
Artist: Henryk Opałka
Title: NARODZINY URANII, 1996
Year: 1996
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. pod ryc. l.: Narodziny Uranii, śr. Litografia 5/20, p.: H Opałka 96
Verified Artist: Yes
Artist: Grupa Twożywo (Rok Powstania: 1995)
Title: TO TŁUM, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard, template
Description: IInformacje o dziele: Mariusz Libel, Krzysztof Sidorek Analogiczny układ znaków umieszczony na czarnym i żółtym tle był wystawiany i reprodukowany w: - Zamek Ujazdowski w Warszawie, luty 2008; - „Obieg“, 3 III 2008, str. 1, il.; - „Obieg“, 27 X 2008, str. 5, il. Przedstawiony motyw złożony z szablonowego układu znaków zawieszono w charakterze muralu na fasadzie Bielskiej Galerii BWA, Bielsko-Biała 2008. estymacja: 4 000 - 6 000
Verified Artist: Yes
Artist: Joanna Sarapata
Title: AKT BŁĘKITNY, 1999
Year: 1999
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygnowany p.d.: SARAPATA | 99
Artist: Anna Ewa (Hannah) Miarczyńska
Title: POD OSŁONĄ, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy p. krawędzi śr.: Hannah na odwrocie napis autorski: „POD OSŁONĄ“ | Hannah | Anna Ewa Miarczyńska | 2009 estymacja: 3 000 - 4 000
Verified Artist: Yes
Artist: Gabriela Miłowska
Title: NASTROJE, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G. Miłowska na odwrocie na płótnie p.g.: Gabriela Miłowska 2008 | Nastroje Obraz wystawiany: - Gabryella Miłowska - Malarstwo, Galeria Stara Prochownia, Warszawa 3 XI - 4 XII 2008. estymacja: 6 000 - 8 000
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: MAGICZNY FLAKON, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na płótnie p.g.: Magiczny flakon | KMikulski | Kraków 87 na krośnie wymiary: 60 x 74,5, na ramie białą farbą napis: H.C.339. Obraz pochodzi z prywatnej kolekcji w Szwecji.
Artist: Jan Lebenstein
Title: BEZ TYTUŁU, 1968
Year: 1968
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany l.d.: Lebenstein 68 estymacja: 12 000 - 16 000
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT Z LUSTREM, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie d.: JERZY NOWOSIELSKI | 1976 estymacja: 120 000 - 160 000
Artist: Pablo Picasso
Title: NR 307 Z CYKLU 347 GRAFIK, 1968
Year: 1968
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z płyty (odwrotnie) l.g.: 2.9.68.III, sygn. oł. pod ryc. l: 28/50, p.: Picasso na odwr. nalepka - certyfikat autentyczności nr 1124 wyd. przez galerię Fine Prints Art ze Staten Island, NY, niżej nalepka galerii Reiss-Cohen w Nowym Jorku, obok stempel wystawowy z napisem: PABLO PICASSO - GRAFIKA | GIŻYCKIE CENTRUM KULTURY | 06.02.04 - 12.02.04 Praca pochodzi z cyklu 347 rycin wykonanych między 16 III a 5 X 1968 i pokazanych po raz pierwszy na wystawie w Galerie Louise Leiris w Paryżu na przełonie 1968/69. Cykl prezentuje wiodące wątki sztuki Picassa, jak cyrk, corrida, teatr, commedia dell'arte, motywy mitologiczne i historyczne, sceny erotyczne. Praca opisana i reprodukowana w katalogach: Georges Bloch, Catalogue raisonné de l'oeuvre gravé et lithographié, Editions Kornfeld et Klipstein, t. II, Berne 1971, kat. 1787 Le dernier Picasso 1953-1973, Centre Georges Pompidou, Paris 17 II - 16 V 1988, s. 349, kat. 155, il. s. 98
Artist: Friedensreich Hundertwasser
Title: CHIŃCZYK W TROPIKACH, 1987
Year: 1987
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: offset barwny z wdrukowanymi kawałkami folii, rama autorska ręcznie malowana wymiary w świetle passe-partout, wymiary z ramą: 104 x 84 cm śr.d. podwójna metryczka (wydrukowana w lustrzanym odbiciu) z sygnaturą, datą 1987 i numerem katalogowym 788, przy d. kraw. śr. znak: KUNSTHAUS, na odwrocie na certyfikacie opis techniczny wykonania estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BEZ TYTUŁU, 1984
Year: 1984
Tools: tempera, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: J. N. Praca reprodukowana i opisana w katalogu: - Jerzy Nowosielski, Notatki, część czwarta, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2008, s. 62, il. estymacja: 8 000 - 12 000
Artist: Mariano Rodriguez
Title: KOGUT, 1976
Year: 1976
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Mariano 76
Artist: Jacek Yerka
Title: TECHNOPLAŻA, 2004
Year: 2004
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: YERKA 04 estymacja: 10 000 - 15 000
Artist: Jacek Yerka
Title: MARTWY SEZON, 2009
Year: 2009
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: YERKA 09>br> na odwrocie na krośnie: JACEK YERKA | >>MARTWY SEZON<< | AKRYL 2009 estymacja: 30 000 - 40 000
Artist: Jacek Yerka
Title: ARCHIPELAG, 2009
Year: 2009
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany p.d.: YERKA 09 estymacja: 10 000 - 15 000
Artist: Marian Michalik
Title: KORDIAŁ KORZENNY, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Michalik ‘84 na odwrocie stempel zezwalający na wywóz za granicę estymacja: 10 000 - 15 000
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: APOTEOZA MUZYKI..., 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany w centrum kompozycji: Apoteoza muzyki | … | 1998 Łagów | KBereźnicki oraz p.d. wydrapane w farbie: K Bereźnicki
Artist: Igor Mitoraj
Title: KEA, 1979
Year: 1979
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Mitoraj na odwrocie p.d.: 242/250 estymacja: 15 000 - 20 000
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. g.: N [w kółku], śr.d.: BEKSIŃSKI | 1992 est.: 50 000 - 60 000
Artist: Stanisław Rodziński
Title: Z ZAGORSKA, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. g.: STANISŁAW | RODZIŃSKI | Z ZAGORSKA | [l.:] 1975 [p.:] 80 x 60 estymacja: 3 000 - 4 000
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie napis autorski: BEKSIŃSKI 72 oraz częściowo uszkodzona nalepka Desy z podłużną pieczęcią i nr zaświadczenia: 1411/74 estymacja: 90 000 - 110 000
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: KOMPOZYCJA NA GRAFITOWYM TLE, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. p.g.: M. WŁODARSKI | 1958 | No 6. Obraz opisany i wystawiany: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna, pod redakcją Barbary Askanas, Muzeum Narodowe Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 68, kat. I. 96.
Verified Artist: Yes
Artist: Gabriela Obremba
Title: MODEL I, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: GABRIELA OBREMBA | MODEL I 1980 | 79 x 99 estymacja: 8 000 - 10 000
Artist: Piotr Potworowski
Title: KOMPOZYCJA, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 61 .P. P. na odwrocie na desce napis: PIOTR POTWOROWSKI | 1961 | Sygn.: 61 P.P. Obraz z kolekcji dr. Lecha Siudy. Obraz pochodzi z ostatniego, bardzo aktywnego okresu życia artysty, i wpisuje się w cykl kompozycji pejzażowych. Stanowi syntezę malarskich wartości, do której dążył artysta starając się w sposób najbardziej celny przekazać środkami plastycznymi poetykę światła i koloru. estymacja: 50 000 - 70 000
Artist: Tadeusz Dominik
Title: RÓŻA, LATA 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Dominik estymacja: 20 000 - 30 000
Artist: Stanisław Poznański
Title: KOMPOZYCJA Z TORSEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: różową farbą: ST.POZNAŃSKI
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: PORTRET JOWITY, LATA 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: m estymacja: 10 000 - 15 000
Artist: Jacek Sienicki
Title: SZCZĘKA, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Jac.SIENICKI | 95 estymacja: 18 000 - 22 000
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 31/92, 1992
Year: 1992
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: RAJMUND ZIEMSKI 92. Na odwrocie na płótnie napis autorski: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 31/92 | 100 x 85 Pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę. Malowany na początku lat 90. obraz charakteryzuje się rozdrobnieniem formy poprzez zastosowanie drobnych, różnorodnie skoncentrowanych plamek koloru. Tworzą one dwa zwarte zespoły barwne, zawieszone w przestrzeni i drgające subtelnym światłem. Ten sposób traktowania umownego pejzażu, który inspirował artystę przez lata, jest typowy dla tego okresu twórczości. Z czasem mocne, fakturowe formy i jednorodne, szerokie smugi barwne zastąpią delikatne dotknięcia pędzla.
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: PROFIL Z NOŻYCZKAMI, 1928
Year: 1928
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: datowany oł. p.g.: 928 na odwrocie l.d. nalepka z wystawy „artes 1929-1934“, Muzeum Śląskie, Wrocław 1969, nr kat. 84, obok kwadratowy stempel Galerii Współczesnej KMPiK w Warszawie, p.d. napis oł.: IV 347 Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu oeuvre artysty: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna, pod red. Barbary Askanas, Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 99, kat. IV. 347, il. 25. Wcześniej eksponowana na wystawach: - Marek Włodarski, Ośrodek Kultury Plastycznej ZSP, Muzeum Adama Mickiewicza, Warszawa VI 1966, kat. 6; - artes 1929-1934, Muzeum Śląskie, Wrocław 1969, kat. 84; wystawa przeniesiona: Galeria Współczesna KMPiK, pl. Zwycięstwa, Warszawa X-XI 1969 estymacja: 7 000 - 10 000
Verified Artist: Yes
Artist: Wiktor Sadowski
Title: PROJEKT PLAKATU, 1993
Year: 1993
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PROJEKT PLAKATU DO SZTUKI „ZAMEK“ WG FRANZA KAFKI, 1993 wymiary w świetle passe-partout sygnowany p.d. wzdłuż krawędzi: SADOWSKI estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Tadeusz Kantor
Title: BEZ TYTUŁU
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T Kantor estymacja: 8 000 - 10 000
Artist: Stefan Wegner
Title: PEJZAŻ, OK. 1948-1950
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout kadr kompozycji: 30,3 x 23 cm sygnowany l.d.: S. Wegner na marginesach l.g. i p.d. dwie pieczątki czerwonym tuszem Łódzkiego Zjednoczenia Przemysłu Wełnianego Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności podpisany przez p. Zenobię Karnicką (Łódź, 2 V 2008). estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA, 1958
Year: 1958
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany długopisem p.d.: Lebenstein 1958 estymacja: 16 000 - 20 000
Artist: Teresa Rudowicz
Title: BEZ TYTUłU, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage (stare rękopisy i ryciny, ścinki papieru, olej) sygn. na nalepce naklejonej na odwr. p.d.: Teresa Rudowicz 1958 ... [słowo nieczyt.] estymacja: 14 000 - 18 000
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: IM MEINEN ELTERN GRAB, 1991
Year: 1991
Tools: pastel, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany l.g.: FS [monogram wiązany] | 1691 estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Jan Dobkowski
Title: DUCHY W RAJU, 1993
Year: 1993
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie p.g.: Jan Dobkowski | „DUCHY W RAJU“ 1993 | AKRYL | 120 cm x 160 cm
Artist: Rajmund Ziemski
Title: ZNAK BIAŁY, OK. 1960
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis autorski: R.ZIEMSKI | „ZNAK BIAŁY“ | 68 x 95 cm Rozpięte w ciemnej przestrzeni, jakby w niej zawieszone formy zaczęły pojawiać się w twórczości Rajmunda Ziemskiego na przełomie lat 50. i 60. XX wieku. Obraz „Znak Biały” jest reprezentatywnym przykładem znaczącego etapu przemian w malarstwie Ziemskiego. estymacja: 30 000 - 35 000
Artist: Teresa Pągowska
Title: OLIMPIA, 1982
Year: 1982
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: T. Pągowska 82
Artist: Zbigniew Makowski
Title: JEST W BURZY COŚ BEZSENSOWNEGO…, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wzdłuż górnej krawędzi napis autorski i sygnatura: Jest w burzy / Coś bezsensownego, jakby hipostazowana metafora natrętna / Szamotała się w studni czasu albo sowa | złapana w biały dzień, dziobiąca, wczepiona pazurami / w ratujące ją ręce jak w tej dantejskiej / Kampanilli | zbigniew Makowski | fec.1978 estymacja: 50 000 - 60 000
Artist: Roman Owidzki
Title: RELIEF, 1968
Year: 1968
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R.O. 68 estymacja: 22 000 - 26 000
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: SAMOSTWORZENIE, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie napis autorski: AM 61 na krośnie nalepki z wystaw w ZPAP Warszawa (1961) i w BWA Wrocław (1976) Obraz opisany i wystawiany: - Wystawa Malarstwa, Polskie Dzieło Plastyczne w XV-lecie PRL, MKiS, ZPAP, Warszawa 1961, kat. poz. 476; - Współczesne Malarstwo Wrocławskie III, Alfons Mazurkiewicz, Muzeum Śląskie, Wrocław 1964, kat. poz. 19; - Helena Blum, Alfons Mazurkiewicz, „Odra“ nr 1 (47) 1965, s. 58; - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz, BWA, Wrocław 1976, kat. poz. 88. estymacja: 16 000 - 18 000
Artist: Gabriela Obremba
Title: SYLWETKI, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: GABRIELA OBREMBA 1985 r. na odwrocie na płótnie napis autorski: GABRIELA OBREMBA | „SYLWETKI“ 80 x 100 | 1985 r | olej na płótnie
Artist: Jonasz Stern
Title: CZARNY LĄD, 1961
Year: 1961
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie nalepka: AUTOR | STERN Jonasz | TYTUŁ | CZARNY LĄD | WYMIAR | 101 x 86; na blejtramie napis: P R. IX - d 89 Porównaj: - Jonasz Stern, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1972, kat. poz. 37, il.; - Jonasz Stern, Wystawa monograficzna, CBWA Zachęta 1983, BWA Poznań 1983, Galeria Awangarda BWA Wrocław 1984, kat. poz. 21. estymacja: 30 000 - 40 000
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, OK. 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności podpisany przez artystę (Warszaw, maj 2009). estymacja: 18 000 - 20 000
Artist: Tadeusz Wlazło
Title: PRZY OKNIE, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: TADEUSZ | WLAZŁO | 1986 estymacja: 4 000 - 5 000
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1981
Year: 1981
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płycie śr.g.: 1981 | H.Stażewski estymacja: 16 000 - 22 000
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: KOMPOZYCJA, OK. 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie sygnatura: M. T. Janikowski na blejtramie nalepka Muzeum Sztuki w Łodzi z wystawy w 1974 roku oraz w kółku cyfra 97 Obraz był wystawiany i opisany: - Mieczysław Janikowski 1912 - 1968 Malarstwo, Muzeum Sztuki w Łodzi, luty - marzec 1974, katalog poz. 41; - Mieczysław Tadeusz Janikowski 1912 - 1968 Wystawa monograficzna, Kraków TPSP 1986, Bydgoszcz BWA 1987, Poznań BWA 1987, Warszawa CBWA 1987, katalog poz. I. 340. estymacja: 10 000 - 12 000
Artist: Erna Rosenstein
Title: PASSAGE DE CHAUVE-SOURIS, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: RosensteIn | 1964 Obraz był wystawiany: - Międzynarodowa Wystawa Surrealistów i Sztuki Fantastycznej, VIII Biennale w Sao Paulo, IX - XI 1965 (na odwr. nalepka). estymacja: 10 000 - 12 000
Artist: Jan Berdyszak
Title: BEZ TYTUŁU, 1975
Year: 1975
Tools: ink, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany śr.d.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1975 estymacja: 2 000 - 3 000
Artist: Marian Bogusz
Title: PŁÓTNO + BLACHA + DRZEWO, 1965
Year: 1965
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płóciennych plecach napis autorski: BOGUSZ MARIAN | WARSZAWA- | „PŁÓTNO+BLACHA+DRZEWO“ | 1965 | 0.91 x 0.65 | Bogusz 65 Nalepki: 1. z dedykacją autorską: WŁASNOŚĆ: | PIĘKNEJ KOBIETY, | W KTÓREJ KOCHAM SIĘ | OD 1965 R. | SŁAWKI. | Bogusz | W-WA.25.IV.67 | W DNIU MOJEJ prelekcji; 2. DESA…BOGUSZ MARIAN. .| LEINEN+BLECH+BAUM | .1965…KUNST HAUS LEMPERTZ; 3. D 748/65| DEBBB. Niespokojny temperament twórczy Mariana Bogusza, który swą wyobraźnią ogarniał wszystkie dziedziny plastyki, powodował nieustanne poszukiwanie nowych środków wyrazu także poprzez stosowanie różnych technik i materiałów. Nowe propozycje czy konwencje były następnie bezpowrotnie odrzucane, by ustąpić miejsca aktualnym wizjom artystycznym. Prezentowany obraz najbliższy jest pracom zaliczanym do słynnego cyklu „Fugi“ (1965), w którym artysta łączył elementy płótna i blachy. estymacja: 12 000 - 15 000
Artist: Barbara Szubińska
Title: HISZPAŃSKIE OGRODY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie l.g.: B. Szubińska 40.47.72 | Hiszpańskie ogrody wzdłuż l.d. krawędzi: B. Szubińska | 120 x 110 oil
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, 1978
Year: 1978
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na tekturze napis autorski: Wystawione w Muzeum Chełmie | 30 lipca 86 - 5 września 86 | Andrzej Szewczyk Obraz był wystawiany: - Wystawa Sztuki Współczesnej, Galeria 72, Chełm 30 VII 1986 - 5 IX 1986. Folder Andrzej Szewczyk, wstęp Bożena Kowalska (bez spisu obiektów).
Artist: Marek ...
Title: GŁOWA ERNESTA BRYLLA, 2000
Year: 2000
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 109,5 x 95 cm (wymiar obejmuje ramę, która jest integralną częścią kompozycji) sygnowany wzdłuż dolnej krawędzi: linoryt | Jaromski 2000. Głowa Ernesta Brylla Prezentowana kompozycja mająca niewiele wspólnego z dosłownie rozumianym portretem, wykonana jest na podłożu przygotowywanym przez samego artystę, bowiem proces twórczy zaczyna się u Jaromskiego właśnie od tego momentu. Wypracował własną technikę, sam robi papier z celulozy, trawy i ziół, lub wielokrotnie nawarstwia japońską bibułę, która niejednolicie wchłania farbę. To współgranie techniki z zamysłem artystycznym daje nadzwyczajny efekt plastyczny i pozwala artyście na osiągnięcie zamierzonego celu. estymacja: 15 000 - 20 000
Artist: Tadeusz Kantor
Title: KOMPOZYCJA WIELOPOSTACIOWA
Tools: ink
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisanym przez p. Marię Stangret-Kantor. Kompozycja przedstawia braci Janickich w czterech takich samych parach (od lewej dwóch we frakach, dwóch w surdutach zwróconych w lewo, dwóch w surdutach jeden nad drugim, po prawej jako kobiety odwróconych do siebie plecami). Wacław i Lesław Janiccy - bracia bliźniacy - byli aktorami, uznawanymi za najbardziej charakterystyczne postaci teatru Cricot 2. Wydawnictwo Znak opublikowało Dziennik podróży z Kantorem prowadzony przez nich w latach osiemdziesiątych. W Dzienniku ukazany został psychologiczny portret Kantora, jakiego trudno by szukać w licznych artykułach i książkach idealizujących jego osobę.
Artist: Stefan Gierowski
Title: KOMPOZYCJA, 1985
Year: 1985
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 73,5 x 48 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d. z dedykacją dla właściciela: S. Gierowski 1985 estymacja: 7 000 - 10 000
Artist: Roman Opałka
Title: W STRONĘ LICZENIA, 1965
Year: 1965
Tools: tempera, crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 26 x 23 cm (w świetle passe-partout) na odwrocie stempel Fundacji Opalka, EX LIBRIS | Ewa & Marek Pietkiewicz oraz przyklejony certyfikat Fundacji Opalka potwierdzający autentyczność pracy. Obraz opisany i reprodukowany w katalogu: - Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, Fundacja Opalka, Warszawa 1998, s. 24, kat. 66, il.b. Praca jest jednym z sześciu wymienionych w tym katalogu szkiców bezpośrednio poprzedzających podjęty przez artystę w 1965 roku program „Obrazów liczonych“ (a także powstających równolegle rysunkowych „Notatek z podróży“) i rozwijanego później cyklu działań i video-performances ukazujących proces realizacji kolejnych dzieł z tego cyklu. estymacja: 50 000 - 80 000
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: MARTWA NATURA, 1945
Year: 1945
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, papier kremowy sygnowany oł. śr.d.: JERZY NOWOSIELSKI 1945 Praca reprodukowana i opisana w katalogu: - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 705, kat. 22, il. s. 44. estymacja: 8 000 - 12 000
Artist: Józef Gielniak
Title: IMPROWIZACJA DLA GRAŻYNKI VI, 1966
Year: 1966
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: „Improwizacja dla Grażynki“ VI; śr.: linoryt 1966 14/30, p.: Józef Gielniak Praca opisana i reprodukowana w: - Irena Jakimowicz, Józef Gielniak (seria: W kręgu sztuki), Arkady, Warszawa 1982, kat. 22, s. nlb. W w/w książce pracy Gielniaka towarzyszy reprodukcja drzeworytu Albrechta Dürera Walka Michała Archanioła ze smokiem, 1496-1498 oraz cytat z listu artysty i glosa autorki monografii: „Trąbę“ metafizyczną ukończyłem, ale nikomu nie pokazuję - może Tobie, Jacku, jak przyjedziesz i razem wydamy „wyrok“! (Józef Gielniak, list do Jacka Gaja z 7 II 1967) Zaprzyjaźniony z Gielniakiem Werner Schmidt odkrył związek tej ryciny z drzeworytem A. Dürera „Walka Michała Archanioła ze smokiem“ z cyklu Apokalipsy. Tak o tym pisze: „Związek ten nie był przez artystę wyraźnie określony, ale ujawnia się w kompozycyjnym i treściowym pokrewieństwie obu grafik.“ [...] Schmidt zwraca jednocześnie uwagę, że faksymilową reprodukcję drzeworytu Dürera widział oprawioną, na ścianie pracowni Gielniaka jako jedyne dzieło dawnej sztuki.“ estymacja: 8 000 - 12 000
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PORTRET AKTORA TADEUSZA KWINTY, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie nalepka autorska z danymi obrazu Portret aktora Tadeusza Kwinty, podobnie jak oferowany na aukcji obraz Paweł Minkiewicz , należy do grupy wizerunków osób związanych zawodowo z przemysłem filmowym i teatrem, które wchodziły w skład tworzonego w latach 1968-1979 cyklu Motywy i portrety polskie . Tadeusz Kwinta (ur. 1938 w Krakowie) jest ważną postacią polskiej sceny teatralnej i kabaretowej, przede wszystkim krakowskiej. Współpracował ze wszystkimi tamtejszymi teatrami, przez dekadę był aktorem Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora (1967-1977), współtworzy także kabaret Piwnica Pod Baranami od początku jego istnienia (1956). Oprócz kreacji ponad 250 ról teatralnych, występował także na ekranie (m.in. Monidło , 1969, reż. A. Krauze), wsławiając się zwłaszcza rolą Myszowatego w Kabarecie Olgi Lipińskiej (1979-1981, 1984). Jerzy Duda Gracz przedstawił aktora na neutralnym tle w klasycznym ujęciu en trois quarts. Pewny siebie i elegancko ubrany mężczyzna, siedzi dumnie wyprostowany na empirowym, obitym czerwonym materiałem krześle. W jego spojrzeniu, skierowanym wprost na widza, maluje się uczucie triumfu. Odwołanie do konwencji reprezentacyjnego portretu oficjalnego, trafnie oddaje charakterystykę modela będącego wówczas w momencie rozkwitu kariery i pełni sił twórczych.
Verified Artist: Yes
Artist: Maria Anto
Title: AUTOPORTRET W BERECIE, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie napis autorski: Maria Anto 1989 | 947(w kółku); na blejtramie napis: MARIA ANTO 1989 „AUTOP. W BERECIE“ 60 x 81 cm. oraz nalepka: 2.MARIA ANTO | Autoportret w berecie | 1989, olej, 60 x 81 cm W różnych okresach swej artystycznej działalności malarka często uwieczniała na płótnie swój wizerunek, traktując go jako element większej kompozycji lub rozwinięcie wiodącego tematu z pogranicza surrealizmu. Nie tyle chodziło tu o fizyczne podobieństwo, co o przekaz nastroju i poetyki dzieła. „Autoportret w berecie” jest ciekawie ujętym, pozbawionym wyraźnych, nadrealistycznych wizji obrazem, gdzie główny akcent położyła Anto na rozbudowany pejzaż, z którym jej popiersie, pomimo, iż nie stanowi centralnego elementu kompozycji, jest integralnie związane.
Artist: Igor Mitoraj
Title: HELIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, podstawa ze sztucznego kamienia sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. wytłoczony nakład: A 274/1000 H.C. Do rzeźby dołączony certyfikat autentyczności z sygnaturą artysty. Praca reprodukowana w albumie: - Igor Mitoraj. Sculpture, [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 136, il. estymacja: 16 000 - 20 000
Artist: Bolesław Utkin
Title: RELIEF, OK. 1964
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d: B.UTKIN estymacja: 7 000 - 10 000
Artist: Lech Wolski
Title: OGRÓD TAJEMNY, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. Wolski na blejtramie kartka z napisem: 16. Ogród tajemny wym: 50 cm x | 100 cm olej, 2007 r LECH WOLSKI Obraz opisany i reprodukowany w: - Lech Wolski malarstwo, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2008, str. 49, il. barwna.
Artist: Jan Berdyszak
Title: CZARNE FORMY VI, 1960
Year: 1960
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. pod ryc. l.: Czarne formy VI., p.: gipsoryt 40 x 58 JBerdysz 1960 Praca pochodzi z jednego z najstarszych cyklów graficznych Jana Berdyszaka. W jego ramach powstały wyodrębnione serie: „Reminiscencje”, „Czerń i biel” (1959-1960) i „Czarne formy I-VIII” (1960-1961). Zwłaszcza ostatni z nich antycypował problem wielości przestrzeni i przestrzenności płaskiego obrazu, dominujący w poszukiwaniach artysty przez wszystkie późniejsze jej etapy. O pracach z najwcześniejszego okresu pisze Bożena Kowalska: Te gipsoryty i drzeworyty, ograniczone do bieli tylko i czerni, budowane były […] rytmicznych krech, czasem ich wiązek rozszczepionych, zakoli, trójkątów, klinów rozsadzających przestrzeń, skontrastowaną z nimi kolorem. W wymienionych seriach czy w cyklu „Czarne formy“ występują zawsze kształty mocne, syntetyczne, ale ulotne lub płynące, o podartych zarysach sylwety. Czasem mają charakter statyczny, kiedy indziej ekspresyjnie poruszony, o wielokierunkowych wektorach przebiegu i liniach napięć. Zdają się uchylać - spękaniami i prześwitami świetlnej bieli - przestrzeń za zasłonami czerni. (B. Kowalska, „Jan Berdyszak”, Wyd. Literackie, Kraków 979, s. 13) estymacja: 6 000 - 10 000
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: BIAŁY PEJZAŻ POŁUDNIOWY, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis autorski: Mariusz | Woszczyński | 1999 r. akryl | Biały pejzaż południowy; na blejtramie napis: M. Woszczyński 1999 r. | Biały pejzaż akryl Obraz był wystawiany: - Galeria Promocyjna, Staromiejski Dom Kultury Warszawa 2000; - Galeria Aspekt, ASP Warszawa 2002. estymacja: 3 000 - 7 000
Artist: Witold-K
Title: GH, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Witold-K. 1977 estymacja: 15 000 - 20 000
Verified Artist: Yes
Artist: Barbara Szubińska
Title: HISZPAŃSKI OGRÓD I, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: B. Szubińska na odwrocie napisy autorskie wzdłuż lewej krawędzi: B. Szubińska | "E DAY AT ROTTARY CLUB" - HISZPAŃSKI OGRÓD I | oil 120 x 110 | [adres] poniżej stempel zezwalający na wywóz za granicę
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ZIEMSKI | 57 Obraz dwustronny, na odwrocie niedokończony akt siedzącej kobiety z jabłkiem. Jest to jeden z niewielu zachowanych obrazów z wczesnego okresu twórczości Rajmunda Ziemskiego, kiedy źródłem inspiracji był dla artysty krajobraz i świat fauny przetwarzany na fantastyczne formy. Pejzaże te charakteryzował wówczas podział płaszczyzn współgrający z plamą barwną, świetlistymi refleksami i ekspresyjnym konturem. estymacja: 30 000 - 40 000
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: LIST FRANZA KAFKI DO MILENY, 1989
Year: 1989
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: para obiektów, technika własna (ołów, enkaustyka, drewno), deska 26 x 16 cm każdy każda praca sygnowana oddzielnie na odwrocie ołówkiem: CAVATINA [w ramce] | Andrzej | Szewczyk | F.K. do MILENY [w ramce] | 1989 poniżej czerwony stempel Muzeum Śląskiego z numerem flamastrem 5333/272 [...nieczytelnie] estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Jacek Sempoliński
Title: A.R.BRAZYLIA, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr.ocie na płótnie napis autorski: Sempoliński | marzec 2001 | A.R.Brazylia Latem 2001 Jacek Sempoliński pokazał na dwóch wystawach w Nieborowie i w Kazimierzu n. Wisłą wiele autoportretów i wizerunków człowieka przywołanego z przeszłości, które zatytułował „A.R.Brazylia“. Rok później w warszawskiej Zachęcie miała miejsce poświęcona twórczości Sempolińskiego wystawa zatytułowana „a me stesso“ z obszernym katalogiem, gdzie reprodukowano kilka obrazów z cyklu „A.R.Brazylia“. estymacja: 20 000 - 25 000
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Sienicki
Title: OKNO, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J.Sienicki na odwrocie na płótnie: Jacek | Sienicki | ol.pł. | „OKNO“ | 1985. estymacja: 18 000 - 20 000
Artist: Tadeusz Dominik
Title: GOBELIN - OGRÓD, 1977
Year: 1977
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 109 x 103 cm (bordiura o szerokości ok. 24 cm) sygnowany l.d.: T. DOMINIK 77 estymacja: 25 000 - 30 000
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: ADORACJA, 1983
Year: 1983
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: J. Tchórzewski 83 | „ADORACJA?“ | akryl W obrazie „Adoracja” Tchórzewski rozwija swe doświadczenia z materią malarską. Grubą, niejednorodną fakturę uzyskuje poprzez wcieranie pigmentów, wykorzystanie właściwości nierównomiernego schnięcia farby i zamierzonych pofałdowań podłoża. Nasycone skontrastowane barwy dają efekt dynamiki i ekspresji wzbogacając symbolikę znaczeń. estymacja: 70 000 - 90 000
Artist: Zbigniew Kupczyński
Title: MAŁY RELIEF, 1968
Year: 1968
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard, sheet metal
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Kupczyński | 1968. na odwrociu oprawy przytwierdzona kartka z nazwiskiem artysty i tytułem dzieła
Verified Artist: Yes
Artist: Witold-K
Title: L 1981- 84, 1981
Year: 1981
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Witold-K. 81 estymacja: 6 000 - 8 000
Verified Artist: Yes
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: OBRAZ PUSTY, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kajetan 59; l.g. odwrotnie: Kajetan 959 Obraz należy do jednego z najbardziej znaczących cyklów w dorobku artysty, tzw. „Obrazów pustych”, które tworzył w I połowie lat 60. XX w. Ich powstanie jest efektem wieloletnich teoretycznych rozważań nad jednorodnością światła i koloru jako zjawiska fizycznego. Przedmiot i forma zostały z powierzchni płótna wyeliminowane, a płaszczyzna obrazu promieniuje jedynie subtelnym światłem i przenikającymi się świetlistymi barwami. estymacja: 35 000 - 40 000
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT W KOSTIUMIE KĄPIELOWYM, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na płótnie d.: J. NOWOSIELSKI 1969 Do pracy dołączone jest potwierdzenie autentyczności wystawione przez A. Konopackiego. Obraz opisany i reprodukowany w: - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 721, kat. 450, il. s. 366.
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA Z RYBAMI, LATA 90. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Szancenbach na odwrocie na płótnie stempel zezwalający na wywóz za granicę estymacja: 25 000 - 35 000
Artist: Janusz Mulak
Title: PODWÓRKO - FOTO
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Mulak na odwrocie na płótnie p.: Janusz Mulak | Podwórko - Foto | 80 x 60
Artist: Edward Dwurnik
Title: SZCZECIN - ŻEGLUGA SZCZECIŃSKA, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: SZCZECIN | E. DWURNIK | styczeń 1993 na odwrocie na płótnie p.g.: 1887 [w ramce] styczeń 1993 | E.DWURNIK | IX [w ramce] 645 [w kółku] SZCZECIN-ŻEGLUGA SZCZECIŃSKA, 1993 Obraz wymieniony: w spisie dołączonym do katalogu Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy (wstęp Agnieszka Morawińska, teksty Maria Poprzęcka, Łukasz Gorczyca, Michał Kaczyński, Bogusław Deptuła, Ewa Zamorska-Przyłuska) Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 2001 estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Edward Dwurnik
Title: SIEDEM PŁOMIENI NA KOLUMNACH, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: SIEDEM PŁOMIENI | NA KOLUMNACH | E.DWURNIK | 1990 na odwrocie na płótnie napis autorski: 1990 | E.DWURNIK | NR: IX.554.| 1571 (w ramce) oraz słabo widoczna pieczątka zezwalająca na wywóz; na krośnie 2 niemieckie nalepki aukcyjne Obraz wymieniony: w spisie dołączonym do katalogu Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy (wstęp Agnieszka Morawińska, teksty Maria Poprzęcka, Łukasz Gorczyca, Michał Kaczyński, Bogusław Deptuła, Ewa Zamorska-Przyłuska) Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 2001 Edward Dwurnik tak skomentował „Siedem płomieni”: „Obraz odwołuje się do liczby siedem, jak siedem grzechów głównych, siedem filarów mądrości, siedem bram Jerozolimy. Rok 1990 był w Polsce pierwszym rokiem wolności. Siedem płomieni symbolizuje nadzieje ludzi z małych miasteczek na nadejście nieznanej, lepszej przyszłości, ale niektórzy z nich dźwigają krzyż zamiast nadziei. Oni wierzą w cierpienie.“ estymacja: 11 000 - 13 000
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ IV, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik na odwrocie l.g.: DOMINIK 1995 | OL. PŁ. 80 X 100 | PEJZAŻ IV
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na krośnie nalepka z wystawy w BWA Wrocław Obraz opisany i wystawiany: - M. Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz, BWA Wrocław 1976, kat. 202. estymacja: 15 000 - 20 000
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: PROJEKT PLAKATU DO CASANOVY, 1989
Year: 1989
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. wzdłuż krawędzi: STAROWIEYSKI 89. Projekt plakatu do sztuki Jerzego Żurka, Casanova w Teatrze Nowym w Łodzi w 1989 roku. Plakat opisany i reprodukowany w katalogu: - Franciszek Starowieyski. Plakaty. Retrospektywa. Z kolekcji Piotra Dąbrowskiego i Agnieszki Kulon, Galeria „Zamek“ w Reszlu - Oddział Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Reszel VI - IX 2003, s. nlb., kat. 231, il. b.
Artist: Jan Dobkowski
Title: GEA SŁONECZNA, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan Dobkowski 1990 na odwr. na płótnie napis autorki: Jan Dobkowski | „GEA SŁONECZNA“ 1990 | 120 cm x 160 cm | AKRYL
Artist: Edward Dwurnik
Title: PLAC MAŁACHOWSKIEGO, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. DWURNIK | 2004 na odwrocie na płótnie napisy autorskie: p.g.: 2004 | E.DWURNIK | „Pl. Małachowskiego“; l.g.: W-WA | XI-340 | 3143 (w ramkach); na krośnie napis: 1-5.05. estymacja: 8 000 - 12 000
Artist: Edward Dwurnik
Title: PARYŻ, Z CYKLU PODRóżE AUTOSTOPEM, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 94 | E. DWURNIK; l.d.: PARYŻ. HENRYK IV na odwrocie na płótnie napisy autorskie l.g.: NR: 1993 (w ramce) | IX (w ramce) - 706 (w ramce) | Podróże autostopem; p.g.: 1994 | E. DWURNIK | >>PARYŻ<< | (HENRYK IV); śr.: 1993 (w ramce) Obraz wymieniony: w spisie dołączonym do katalogu Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy (wstęp Agnieszka Morawińska, teksty Maria Poprzęcka, Łukasz Gorczyca, Michał Kaczyński, Bogusław Deptuła, Ewa Zamorska-Przyłuska) Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 2001 estymacja: 18 000 - 25 000
Artist: Andrzej Dudziński
Title: AUKCJA SZTUKI (PROJEKT PLAKATU), 1996
Year: 1996
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Dudziński, p.d.: A. Dudziński Praca reprodukowana na plakacie wystawy: - Andrzej Dudziński, Galeria Grafiki i Plakatu [Warszawa] X-XI 1996. estymacja: 6 000 - 8 000
Artist: Michał Moląg
Title: ASTYGMATYZM, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ASTYGMATYZM, Z CYKLU „MIŁOŚĆ SPOD WYCIERACZKI“, 2009 sygnowany p.d.: Moląg 09 Obraz pochodzi z cyklu prezentowanego na wystawie zatytułowanej „Miłość spod wycieraczki” w Starej Prochowni w 2009 roku. Inspiracji dla obrazów dostarczyły ulotki z ofertą seksualną, wtykane nachalnie pod wycieraczki samochodów. Malarski impuls znalazł temat na ulicy i w pracowni zamieniał się w formę coraz pewniej, więcej, mocniej, aż do wyczerpania malarskich środków. W krótkim czasie powstało kilkadziesiąt ekspresyjnych obrazów jakby z jednego gestu. Obraz był wystawiany: - Michał Moląg - Miłość spod wycieraczki, Galeria Stara Prochownia, Warszawa 7 - 20 VI 2009. estymacja: 6 000 - 8 000