Artist: Irena Łuczyńska-Szymanowska
Title: AUTOPORTRET, PRZED 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Łuczyńska-Szymanowska Poniżej nalepka z napisem długopisem: Autoportret malarki | Łuczyńska-Szymanowska. Portret artystki w malowniczym zawoju na głowie jest swoistym nawiązaniem do dawnego malarstwa włoskiego, w szczególności Portretu Beatrice Cenci czy wizerunków Sybilli pędzla Guida Reni.
Artist: Wiktor Korecki
Title: MŁYN W ZIMOWYM SŁOŃCU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Roman Kochanowski
Title: ZIELONY PEJZAŻ, 5 IV 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: datowany l.d. (data wydrapana w mokrej farbie): 5/4 895
Artist: Hans Busse
Title: OGRÓD NAD MORZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H Busse
Artist: Friedrich Nath
Title: STARY MŁYN WIOSNĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Nath.
Artist: Wiktor Korecki
Title: W POLU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Iwan Trusz
Title: PO ŻNIWACH, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany cyrylicą p.d.: Iwan 1929 Trusz Z tyłu na oprawie napis tuszem: Iwan Trusz - rok 1929. | malarz polsko-ukraiński.
Artist: Rudolf Kaesbach
Title: GLADIATOR, OK. 1912
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: R. KAESBACH
Artist: Teodor Axentowicz
Title: NA GROMNICZNĄ, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,5 x 34 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: T. Axentowicz na odwr. owalny stempel: ISKRA & KARMAŃSKI KRAKÓW 16/2
Artist: Jan Piotr Norblin De La Gourdaine
Title: STARZEC PISZĄCY, 1781
Year: 1781
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 24,2 x 21,7 cm (odcisk płyty) sygnatura na rycinie, pionowo wzdłuż prawej krawędzi poza kompozycją: Norblin fecit 1781 Warsovie Starzec piszący, rycina z roku 1781 to jedna najlepszych prac graficznych Norblina, który urzeczonego sztuką Rembrandta, „tropił nie tylko poszczególne elementy wizji swego mistrza, ale usiłował przeniknąć charakter całości tego fascynującego wzorca. Jest rzeczą charakterystyczną, że większość grafik Norblina stanowią nie kopie, lecz niezwykle sugestywne interpretacje atmosfery świata i sztuki Rembrandta” (A. Kępińska). Jest to „bezsprzecznie najpiękniejsza praca miedziorytnicza Norblina pod względem technicznym /../ Kompozycja zapożyczona jest z obrazu uchodzącego za dzieło Rembrandta lub jego szkoły [obecnie uznawany za dzieło Jana Lievensa] Płótno to, za czasów Norblina znajdowało się w Polsce /../ Nie można ukryć podziwienia dla znakomitego interpretatora [dzieła malarskiego]. Ciemne przestrzenie komnaty, obwieszonej ciężką oponą, ze stołem pośrodku, przy którym, stoi stary duchowny w krymce, w szerokiej szacie, wpisując coś do księgi przy mdłym świetle dwóch świec – są tak miękkie w zanikaniu i stopniowaniu światła, jakby tego nikt oprócz mistrza nie potrafił uzyskać. Przepysznymi dotknięciami igły przechodzi Norblin z plam jasnych do aksamitno-czarnych o nieuchwytnych krańcach – a na tym tle postać starca występuje jako niezwykłe, tajemnicze zjawisko”. (Z. Batowski; patrz niżej wykaz bibliografii) Rycina... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Nikołaj Henryk Karlowicz Scholtze
Title: W KAPLICY, 1864
Year: 1864
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49,8 x 41,3 cm (w świetle ramy) sygnowany l.d.: NScholtze 1864 (inicjały wiązane) Obraz przedstawia wnętrze górnego kościoła przy klasztorze św. Benedykta, zwanym Sacro Speco w Subiaco (Lacjum, prowincja Rzym).
Artist: Josep Cardona
Title: ULICZNY SPRZEDAWCA KWIATÓW, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Cardona oraz znak wytwórni
Artist: Emil Kiemlen
Title: AKT, 1903
Year: 1903
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: E. Kiemlen 1903 oraz stempel odlewnika Guss/P. Stocz Stuttgart 1903
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET HRABINY LUCIENNE LEPIC, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 70,2 x 56,5 cm (owal) sygnowany l.d.: TADÉ. STYKA na odwrocie napis atramentem: Ctesse Lucienne Lepic | 1922 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny portretowanej damy.
Artist: Malarz Nieokreślony
Title: PORTRET DAMY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: 61,5 x 46,5 cm (w świetle ramy) Obraz - pochodzący z dawnej prywatnej kolekcji wileńskiej - jest zapewne dziełem któregoś z uczniów Jana Rustema (1762-1835), malarza i pedagoga, profesora rysunku i malarstwa na Uniwersytecie Wileńskim, nauczyciela wielu artystów, grono których określane jest „szkołą Rustema“.
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: TRAWY, 1928
Year: 1928
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 51 x 46,5 cm (w świetle ramy) napis (dedykacja autorska) i sygnatura artysty p.d.: Pu Młodym z serdecznymi | życzeniami od nas obojga | LWyczóL | 1928
Artist: Juliusz Kossak
Title: POPAS, 1886
Year: 1886
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Juliusz Kossak | 1886 po lewej u dołu napis ołówkiem: Oryginalna praca mego śp. Ojca Juliusza | Wojciech Kossak
Artist: Stanisław Fabiański
Title: JAŚMINY, 1911
Year: 1911
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Stanisław Fabijański | Kraków 1911. Na odwrocie nalepka wystawy w krakowskim TPSP w roku 1911 (druk wypełniony atramentem): TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | 1911 Nr 1124 | Autor Fabijański Stanisław | Dzieło p.t. Jaśminy | Rodzaj pastel cena 400 K
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MARII KASPROWICZOWEJ, X 1936
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i datowany u dołu pośrodku: Witkacy (T.E) | 1936 X napis p.d.: (p.w.) NP 5r | (w.s.g.)x/ NΠ | x/ glątwa Z tyłu na oprawie (na tzw. plecach) napis ołówkiem: Portret MARUSI KASPROWICZOWEJ II żony KASPROWICZA Portret opisany i reprodukowany w: - I.Jakimowicz (współpraca A.Żakiewicz), S.I.Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, MNW W-wa 1990, s. 138, nr kat. I. 2029, il. 523 (porównaj też inne portrety Marii Kasprowiczowej: nr kat. I.628, 632, 634, 829, 1316, 1412, 2086 i II 498). Maria (Marusia) de domo Bunin Kasprowiczowa (1887-1968), trzecia żona poety Jana Kasprowicza, autorka Dzienników (Tom 1-5; wyd. 1931-1935) i wspomnień wydanych pt. Spadające księżyce (2001). Przez lata prowadziła muzeum w domu poety na Harendzie pod Poroninem. To jej poświęcił Kasprowicz piękne strofy w swej Księdze ubogich: Umiłowanie ty moje! / Kształty nieomal dziecięce! Skroń dotąd nie pomarszczona, / Białe, wąziutkie ręce! Marię Kasprowiczową Witkiewicz portretował wielokrotnie; dwa z jej portretów znajdują się na Harendzie, jeden w Muzeum Narodowym w Warszawie, inny w Muzeum Narodowym w Poznaniu, kilka w zbiorach prywatnych. Nasz portret Witkacy określił jako „typ E“, czyli rodzaj zakładający „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy“. Wśród skrótów, które artysta umieścił na obrazie odczytać można, że - „NP“-. nie palił i „NΠ “- nie pił, ale nie czuł się najlepiej z powodu... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Georg Koch
Title: WYJAZD NA POLOWANIE PAR FORCE
Tools: tempera, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Koch.
Artist: Juliusz Kossak
Title: KOŃ I JEŹDZIEC, OK. 1865
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34 x 39 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: JKossak (inicjały wiązane) Na odwrocie oprawy napis ołówkiem: Portret Aleksandra hr. Raczyńskiego. wyk. około roku 1865 r [Juliusz Kossak ur. 1824 zm. 1899 r.] Według informacji właściciela (patrz napis na odwrocie) portretowanym jeźdźcem miałby być Edward Aleksander hr. Raczyński (1847-1926) kolekcjoner, mecenas, twórca Galerii Obrazów w Rogalinie.
Artist: Caesar Bimmermann
Title: SARNY ZIMĄ, 1883
Year: 1883
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Bimerman f. | Df. 1883
Artist: Willy Lorenz
Title: BAŻANTY NA SKRAJU LASU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Willi Lorenz Na odwrocie (farbą): Willi Lorenz. Na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2009 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Alfred de Breanski Senior
Title: NAD JEZIOREM W GÓRACH SZKOCJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Alfred de Bréanski.
Artist: Georges Appert
Title: WALKA KOGUTÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Appert
Artist: Max senior Haenger
Title: NA PODWÓRKU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, sklejka, 18,3 x 22,5 cm sygn. p.d.: M Hänger sen | München Na odwrocie l.g. (ołówkiem): oR | Rt-; obok nalepka aukcyjna Agra-Art z 2009 r.
Artist: Carl Henrik Nordenberg
Title: ZAPROSZENIE DO ZABAWY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Henrik Nordenberg Na odwrocie, na oprawie odręczny napis w języku niemieckim z informacją o artyście, według: Thieme-Becker, Allgemeine Kunst Lexikon.
Artist: Fritz Gerhardt
Title: DWIE PRACZKI, 1855
Year: 1855
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Gerhardt | 1855 | Carbuche’s | Sebalt ponadto nieczytelny napis czarną kredką Z tyłu na ramie stara nalepka z częściowo czytelnym napisem atramentem: F Gerhard in Soloehurn (?) | 130 /.../; Obok nalepka z nr.: 354, nadto napis: Ottomar Karl Zeising
Artist: Heinz Porten (van der)
Title: PAN APTEKARZ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. W. v. d Porten
Artist: Hein van Doren
Title: U NOTARIUSZA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: synowany l.d.: Hein van Doren
Artist: Zefir (Zefiryn) Ćwikliński
Title: LIMBY NAD MORSKIM OKIEM, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Z. Ćwikliński | 1927
Artist: Iwan Trusz
Title: PEJZAŻ JESIENNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Iw. Trusz
Artist: Paul Hey
Title: W POGODNY DZIEŃ
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: PAUL HEY Pod kompozycją autorski napis ołówkiem - częściowo zaklejony papierem oprawy; nieczytelny. Na odwr. napis ołówkiem: 18 | Nr 12 [dalej tekst trudno czytelny]. Drukowana nalepka firmy ramiarskiej z Hamburga.
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: PEJZAŻ Z WYSOKIMI SOSNAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Świeszewski na deseczce - tzw. plecach - duży stempel: 73. Przedstawiony tu motyw krajobrazowy znany jest także z innych obrazów artysty. Przypomnieć tu można chociażby, wystawione w Domu Aukcyjnym Agra-Art Krajobraz nadrzeczny ze sztafażem czy Pejzaż z wysoką sosną . Malowany z podobną lekkością i swobodą, daje świadectwo mistrzostwa artysty, który na małej powierzchni, drobnymi, pewnymi pociągnięciami pędzla potrafił oddać zarówno przestrzenność pejzażu, jak i szczególny moment dnia, gdy zachodzące słońce złoci niebo i ciepłym blaskiem oświetla nadrzeczny krajobraz z widocznymi w dali wieżami miasta.
Artist: Edward Okuń
Title: WIDOK OKOLIC SORRENTO, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 58 x 85 cm (kadr obrazu); 59 x 87,5 cm (wymiar krosna) sygnowany l. d.: E OKVŃ. 1917 (inicjały wiązane; E wpisane w O) Edward Okuń po raz pierwszy był na wakacjach w Sorrento w roku 1910 (później jeździł tam jeszcze w latach 1915 i 1927). Już podczas tego pierwszego pobytu, malował widoki i motywy z miasteczka i jego okolic - panoramy, port, uliczki, ogrody, roślinność. Wtedy też - zapewne bezpośrednio w plenerze - akwarelą i gwaszem na delikatnym rysunku ołówkiem namalował - ujęty od zachodu, z „wysokiego brzegu“ - widok na bujny zielony zagajnik pinii, morze, bielejące na stromych brzegach Zatoki Neapolitańskiej Sorrento, drogę poprowadzoną skrajem skalistych stoków Montechiaro (porównaj: aukcja Agra-Art 18 X 1998; niesłusznie określona pejzażem z Capri, datowana 1910 ). Ta właśnie akwarela i ta kompozycja w kilka lat później miała artyście posłużyć za wzór przy malowaniu prezentowanego tu dużego obrazu olejnego - szerokiej przestrzennej panoramy okolic Sorrento, pejzażu urzekającego specyficzną barwą i światłem włoskiej Kampanii, z intensywnym błękitem morza, szarawą różowością skał, przytłumioną zielenią drzew. Obraz pochodzi z prywatnej kolekcji we Włoszech, w Polsce nie był dotąd znany. Jest to więc znaczący przyczynek do pełniejszego obrazu twórczości Okunia, zwłaszcza, że wciąż jeszcze o większości jego widoków z Sorrento dowiadujemy... więcej
Artist: Wlastimil Hofman
Title: W PRZYSZŁOŚĆ, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil | Hofman Na odwrocie autorski (?) napis ołówkiem - tytuł obrazu: „W przyszłość“. Ponadto kredką : W Me | oci
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: POD ŁUKIEM TĘCZY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Wlastimil Hofman Na odwrocie napis błękitną kredką: Własność | [...]
Verified Artist: Yes
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: KWITNąCE KASZTANY NA PLANTACH, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Stefan Filipkiewicz Na odwrocie stempel na płótnie: B | 1939
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET Z GAŁĄZKĄ KLONU, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J Malczewski Na odwr. uszkodzona nalepka nieokreślonej wystawy w TZSP (?) przed 1939 (druk, atrament); o treści: Autor Jacek Malczewski | Tytuł Autoportret Rodzaj dzieła ... | Cena ... Własn. ... W roku 1999 obraz - z ekspertyzą Agnieszki Ławniczakowej - był wystawiony w warszawskim Domu Aukcyjnym Ostoya (porównaj katalog aukcji z dn. 21 III 1999; nr kat. 7; il. także na okładce).
Artist: Michał Stańko
Title: U PODNÓŻA TATR
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Stańko
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KONCERT
Tools: ink, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: Menkes
Artist: Julian Fałat
Title: WIDOK NA TATRY OD STRONY PORONINA, 1902
Year: 1902
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Poronin 902 Jul Fałat
Artist: Lucie Signoret-Ledieu
Title: DIANA, 1891
Year: 1891
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Mme Signoret-Ledieu Rzeźba reprodukowana i opisana w: - H. Berman, Bronzes, Sculptors and Founders 1800-1930 , Atglen 1974, t. IV, il. s. 968 (dwa ujęcia).
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: AKT TYŁEM, 1918
Year: 1918
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: L Wycz | 1918 na odwrocie centralnie umieszczone oświadczenie dr. Stanisława Dąbrowskiego potwierdzające autorstwo Leona Wyczółkowskiego (Kraków, 2 XI 1947); ponadto l.g. nalepka aukcyjna Agra-Art z 2009 roku Bibliografia: – Młodopolskie fascynacje. Malarstwo z końca XIX i pierwszej połowy XX wieku, pod red. Moniki Nowakowskiej, Muzeum Miasta Łodzi, Łódź 2013, s. 49, il.
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET Z MUZĄ, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Malczewski 1924 Na odwrocie napis na płótnie l.d.: PROPRIEDAD DE | STAN. SOWIŃSKI | CI = 968537.- Według opinii pani Agnieszki Ławniczakowej, badaczki i znakomitej znawczyni twórczości Malczewskiego, Autoportret z muzą uznać można za „jeden z najciekawszych, późnych wizerunków własnych Jacka Malczewskiego, znakomitego malarza realisty i symbolisty”. Autoportret namalowany „na tle naddunajeckiego pejzażu z pasmem gór na horyzoncie i z postacią muzy wyłaniającej się zza ramienia artysty. /../ jest intensywny i dźwięczny w kolorze. Gama barwna /../ zdaje się promieniować wewnętrznym światłem. /../ Podkreślić należy, nieraz spotykane w dziełach Malczewskiego, połączenie partii pieczołowicie wykończonych z mistrzowskim i wprowadzającym pożądany element swobody malarskim szkicem. /../ Dzięki licznym analogiom z innymi dziełami artysty, można określić, że Autoportret z muzą powstał w Lusławicach koło Zakliczyna, gdzie Jacek Malczewski bardzo często i przez długie okresy przebywał we dworze u swoich sióstr (miał tam nawet osobną pracownię). Niedaleko, w Charzewicach, mieszkała w majątku męża ukochana córka artysty Julia , co stanowiło impuls do wędrówek przez pola między dwoma domami. Widoczna w pejzażu Autoportretu wieża na szczycie góry, to istniejące do dziś ruiny zamku w Melsztynie. Trudna do określenia jest kobieca zjawa za sylwetką artysty. Czy to istotnie muza, czy raczej jakieś niepokojące,... więcej
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W DRODZE NA JARMARK, LATA 70. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Wierusz - Kowalski Na krośnie dwie małe nalepki z niebieską obwódką; na jednej z nich atramentem numer: 750. Alfred Wierusz-Kowalski, mimo że stale mieszkał w Monachium, malował przede wszystkim, osadzone w rodzimych, polskich realiach, sceny rodzajowe i drobne epizody z codziennego życia mieszkańców polskich wsi i małych miasteczek. Ich zwyczaje, specyficzną atmosferę, zabudowę i okoliczny krajobraz artysta znał doskonale z autopsji. Podczas bytności i podróży po kraju wykonał wiele malarskich szkiców i rysunków, które później wykorzystywał w obrazach, wyróżniających się dbałością o realia, dosadną charakterystyką postaci, świetnym ruchem koni. W prezentowanym Powrocie z jarmarku przedstawił piaszczystą drogę biegnąca wzdłuż wysokiego nasypu kolejowego, na którym widać jadący pociąg z kłębami dymu unoszącymi się nad lokomotywą. Przed nasypem zatrzymały się furmanki, na jednej z nich kobieta bawi małe dziecko, a woźnice spokojnie czekają na przejazd pociągu. Konie w tradycyjnych zaprzęgach z hołoblami i duhą oraz pędząca „kolej żelazna“ - to znak czasu, ilustrujący zachodzące przemiany. Pejzaż przypomina - znany artyście - krajobraz Podlasia, gdzie w roku 1862 otwarto pierwszą linię kolejową łączącą Warszawę z Petersburgiem i biegnącą, m.in. przez Białystok. Obraz - stylowo i kompozycyjnie - bliski jest Powrotowi z jarmarku - wystawionemu w D.A. Agra-Art w 2007 i powstał zapewne w tym... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ZMIANA KOŁA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Cz. Wasilewski
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: SANNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Cz Wasilewski -
Artist: Włodzimierz Łoś
Title: PRZED DWORKIEM, 1875
Year: 1875
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Łoś | 1875. Munch
Artist: Ludwik Gędłek
Title: KOZACY PĘDZĄCY KONIE , 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: L Gedłek. Wien 1880 Obraz posiada zezwolenie na wywóz za granicę. Na odwrocie nalepka (druk, atrament) o treści: L’ÉTRIER BELGE SOCIÉTÉ COOPERATIVE | 19. Avenue Vanden Elschen, BRUXELLES | Exposition l’Art et l’Équitation | du 9 mai au 1er juin 1936 | No 162 | Auteur: L. Gedlek Huile | Titre de l’oeuvre: Chevaux à l’Abreuvoir | XIX | Prêteur : M. Chiode (?) Behaegel - | 59. av. De la Toison d’or. Bruxelle. Ponadto ślad po innej, niezachowanej, nalepce; napis ołówkiem: 354; nieczytelny owalny stempel.
Artist: Zygmund - Sixtus Dzbański
Title: ZIMA, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S.Z.V. Dzbański 1923
Artist: Józef Rapacki
Title: TATRY W ŚNIEGU, 1905 (?)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI | 190[5] ROK
Artist: Paul Weimann
Title: ZIMA W KARKONOSZACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: P. Weimann. Na górnej listwie krosna częściowo zatarty napis niebieską kredką: Bei Seidorf [słowo przekreślone, nieczytelne] Riesengebirge [...] Schneegruben Obraz przedstawia widok na Karkonosze i Śnieżne Kotły ujęty od strony Drewnicy (po 1946 Sosnówki) w powiecie jeleniogórskim.
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Kossak
Title: TRĘBACZ UŁANÓW, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1936
Artist: Zefir (Zefiryn) Ćwikliński
Title: KOZI WIERCH, 1911-1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie nalepka wystawy w krakowskim TPSP w roku 1912 (druk wypełniony atramentem): TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | 1912 Nr 84 | Autor Ćwikliński Zefir | Dzieło p.t. Kozi Wierch| Rodzaj ol. cena 450 K Obraz wymieniony w : - [Katalog] Nieustająca Wystawa Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie , luty-marzec 1912, Kraków [1912] s. 7-9, nr kat. 12 lub 38 albo 46. Obraz jest jedną z prac, które Ćwikliński eksponowanych na wystawie w krakowskim TPSP w roku 1912 w zespole 48 krajobrazów tatrzańskich. Ponieważ w katalogu wystawy wymieniono wówczas aż cztery widoki Koziego Wierchu, trudno jednoznacznie stwierdzić, który z nich tożsamy jest z naszym obrazem.
Artist: Stanisław Gałek
Title: MGŁY NAD MORSKIM OKIEM, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S. GAŁEK 1909 Na odwrocie, na płótnie nalepka wystawowa (druk, zatarta kredka czerwona) VI Dorocznej Wystawy w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w 1909 r. z tytułem obrazu Mgły nad Morskim Okiem i ceną w rublach. Na górnej listwie krosna inna drukowana nalepka wystawy w TZSP z wpisanym atramentem nazwiskiem autora Gałek Stanisław, tytułem obrazu "Mgły nad Morskim Okiem" i datą 27/ 11 1909. Na bocznej listwie krosna napis ołówkiem: Mgły nad Morskim Okiem - własność prywatna. Obraz wystawiony był w Warszawie na VI Dorocznym Salonie Tow. Zachęta w roku 1909. Później artysta powtórzył jeszcze ten sam motyw krajobrazowy (z niewielkimi zmianami) w innym obrazie, malowanym mniej więcej w tym samym czasie i również pokazanym na wystawie w Zachęcie (porównaj: „Tygodnik Ilustrowany“ 1911, I półrocze, il. s. 289; „Świat“ 1912, nr 42, il. s. 5). Obraz wymieniony w: - [katalog] VIA Wystawa Doroczna. Salon 1909-1910 , Tow. Zachęty Szt. Piękn. W Kr. Pol., XII - I, Warszawa [1909], s.nlb., nr kat. 232; - Sprawozdanie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych za rok 1909 , Warszawa 1910, s. 15; - J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914 , Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, s. 87.
Artist: Hermann Kiekebusch
Title: JEZIORO W ALPACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Kiekebusch. Na górnej i dolnej listwie krosna stempel: 42 Obraz przedstawia widok na Königssee w Górnej Bawarii; w dali na brzegu jeziora, u stóp masywu góry Watzmann widać zabudowania i pielgrzymkowy kościół św. Bartłomieja (St. Bartolomä).
Artist: Adolf Chwala
Title: NAD KÖNIGSEE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Chwala Widok na Königsee, najwyżej położone jezioro w Niemczech, leżące u stóp szczytu Watzmann.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: LAS. STUDIUM PEJZAŻU, LATA 1900-1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d: M. G. Wyw... Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty i wraz z całą kolekcją – w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich – był pokazany na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w roku 2004. Wystawie towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „Widzenie rejestrujące [1900-1915]”. Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski – pejzaże. Między niebem a ziemią, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], s. 119, nr kat. 74, il. 74 na s. 71.
Artist: Roman Kochanowski
Title: W CIENISTYM SADZIE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. R. Kochanowski
Artist: PAUL B. PASCAL
Title: ARABOWIE PRZY KARAWANSERAJU
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Pascal
Artist: Iwan Konstantinowicz Ajwazowski
Title: ŻAGLOWCE U WYBRZEŻA, OK. 1850
Tools: gouache, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Aйвазовскій
Artist: Marian Mokwa
Title: RYBACY W ŁODZIACH
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura częściowo pod farbą p.d.: M[...]a
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: BRZEG MORZA, 1932
Year: 1932
Tools: tempera, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S Jaxa | 1932 Na odwrocie stempel z czytelną częścią tekstu: [S]OTER [J]AXA MAŁACHOWSKI | [Kraków] [..] Piłsudskiego 32. Ponadto stempel krakowskiego magazynu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz przy ul. Basztowej.
Artist: Józef Pankiewicz
Title: PEJZAŻ Z OKOLIC SAINT-TROPEZ, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Pankiewicz Na górnej listwie krosna napis niebieską kredką: longi /... / Jest to jeden z obrazów namalowanych w roku 1922, podczas pobytu Pankiewicza w Saint-Tropez, dokąd - jak pisała żona artysty - wyjechał „na pejzaż, pracuje dużo i zrobił b. piękne rzeczy, przygotowuje wystawę w czerwcu u Bernheima“. Istotnie, obraz pokazany został na wzmiankowanej wystawie - w znanej paryskiej galerii sztuki Bernheim-Jeune - jako jedna z 47 prac artysty. Były wśród nich krajobrazy, kwiaty, martwe natury i portrety, malowane w Hiszpanii i Francji. Wystawa cieszyła się powodzeniem, miała dobre recenzje, a jeden z pejzaży został zakupiony z funduszy rządowych do zbiorów Muzeum Luksemburskiego w Paryżu. Obraz opisany i reprodukowany w: - Exposition Joseph Pankiewicz chez MM. Bernheim-Jeune [wstępF. Fénéon], Paris 22 Jun - 4 Juillet 1922 (zapewne identyczny z jednym z obrazów określonych tytułem Paysage - nr kat. 16, 17, 34, 37, 39, 40. - Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło . Artyście w 140. rocznicę urodzin, [katalog oprac. E. Charazińska], MNW, Warszawa 2006, s. 124, nr kat. I/290, il.; tu również bibliografia (por. także: E. Charazińska, Kalendarium życia i twórczości, s. LVI, tamże).
Artist: Martin Franz Glüsing
Title: ŻAGLOWIEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fräncis-Glüsing Na krośnie nalepka (druk, m-pis): Original Gemälde von | Fräncis -Glüsing | Segler. Ponadto na ramie nalepka firmy monachijskiej.
Artist: Erich Demmin
Title: AMSTERDAM
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Demmin
Artist: Vittorio Capessiero
Title: ŁODZIE RYBACKIE W ZATOCE NEAPOLITAŃSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: V. Capessiero
Artist: Vittorio Capessiero
Title: RYBACY NA ŁODZIACH
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: V. Capessiero
Artist: Marie-François Firmin Girard
Title: PRZY PRACY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: FIRMIN-GIRÁRD. Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z 2010 roku. Prezentowane płótno przedstawia najprawdopodobniej wnętrze wytwórni szkła w Incheville koło Eu w Normandii i należy do całej serii powstałych tam obrazów artysty (patrz: P. Girard, Firmin-Girard par son petit-fils , Orleans 1988, numery katalogu: 178-181, 198, 199).
Artist: Michał Stańko
Title: NAD TATRZAŃSKIM STAWEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Stańko
Verified Artist: Yes
Artist: Carl Wuttke
Title: PLAC MIEJSKI PRZED KOŚCIOŁEM, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. Wuttke | [...] | 1885 Na odwrocie autorski napis - dedykacja: Frau T. Keeper (?) S.[.]rde Gedanken C.W. Ponadto mała nalepka z niebieską obwódką i napisem atramentem: 454.
Artist: Stanisław Szembek
Title: WIDOCZEK Z NATURY, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szembek 91 Na odwrocie dwie stare nalepki z tekstem wpisanym atramentem: - 1. Ostatni obrazek wykończony trzy dni przed śmiercią; - 2. Widoczek z natury [tu niżej dopisek ołówkiem: Szembek 91]. Na ramie pieczęć lakowa z austriackim orłem dwugłowym i czytelną częścią napisu: KRAKAU. Widoczek z natury, pejzaż z chatami nad stawem w okolicach Wysocka, powstał w ostatnim roku życia Szembeka. Jak wspominał syn artysty „ojciec wówczas cały dzień spędzał na dworze, gdzie mu resztką płuc lżej było oddychać /.../ Malował duże ilości małych obrazków na deseczkach pudełek od cygar“.
Artist: Josef Burger
Title: RUINY ZAMKU W POLLE NAD WEZERĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Burger na górnej listwie krosna napis ołówkiem: Polle a. d. Weser
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA. ZAUŁEK PRZY KOŚCIELE ŚW. ANNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie płótna stempel duńskiej Galerii w Veadbaek.
Verified Artist: Yes
Artist: René Reinicke
Title: WIECZÓR W MIEŚCIE
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: RENÉ | REINICKE
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA. PAŁAC W ŁAZIENKACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Juozas Kamarauskas
Title: STARE WILNO, 1892
Year: 1892
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, ołówek karton naklejony na płótno sygn. p.d.: Juozapas Kamaravskys | Vilnius 1892; niżej: XVII-XIX Na bramie napis: 1500 | PORTA ST MARIAE MAGDALENAE VILNA; wzdłuż dolnej krawędzi napis: VILNA · WILNO · WILNUS Na odwrocie autorskie napisy na płótnie: - pośrodku: Lieruva | Vilnius | [okrągły stempel | Piesé Juzoas Kamarauskas | 1892 m. Wzdłuż lewej krawędzi: N 507. Akwarela, powstała we wczesnym okresie twórczości Kamarauskasa, przedstawia stare Wilno z dawną zabudową ulicy Biskupiej (dziś Uniwersyteckiej). Na pierwszym planie, nieistniejącą już, a zrekonstruowana przez artystę według dawnych przekazów, Brama św. Marii Magdaleny (zwana Bramą Mokrą) na terenie jurydyki biskupiej. W głębi widać fasadę i dzwonnicę uniwersyteckiego kościoła św. Jana.
Artist: NN NN
Title: STARE WILNO, 1892
Year: 1892
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Juozapas Kamaravskys | Vilnius 1892; niżej: XVII-XIX Na bramie napis: 1500 | PORTA ST MARIAE MAGDALENAE VILNA; wzdłuż dolnej krawędzi napis: VILNA · WILNO · WILNUS Na odwrocie autorskie napisy na płótnie: - pośrodku: Lieruva | Vilnius | [okrągły stempel | Piesé Juzoas Kamarauskas | 1892 m. Wzdłuż lewej krawędzi: N 507. Akwarela, powstała we wczesnym okresie twórczości Kamarauskasa, przedstawia stare Wilno z dawną zabudową ulicy Biskupiej (dziś Uniwersyteckiej). Na pierwszym planie, nieistniejącą już, a zrekonstruowana przez artystę według dawnych przekazów, Brama św. Marii Magdaleny (zwana Bramą Mokrą) na terenie jurydyki biskupiej. W głębi widać fasadę i dzwonnicę uniwersyteckiego kościoła św. Jana.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: PLAC ZAMKOWY ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński.
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław Zawadziński
Title: RÓŻE, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Paris 1921 | Cz. Zawadziński
Artist: Wojciech Weiss
Title: MALWY, 1906
Year: 1906
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WW (monogram wiązany) Obraz opisany i reprodukowany w: - Rozkosz malowania - malarstwo Wojciecha Weiss 1875-1950 . Wystawa dzieł artysty, [tekst: Z. Weiss-Nowina Konopka], Salon Antyków & Galeria Connaisseur, Kraków 2009, s. 16; nota, il.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MARII DĄBROWIECKIEJ, 12. I 1938
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: (T.E. + B) | Witkacy 1938 | 12/I | NP6r | N? od BN | NP FZZ 14 Z tyłu na oprawie (na tzw. plecach) napis zielonym flamastrem: Portret p. Marii Dąbrowieckiej | zamieszkałej w Zakanem (sic!) | malowany w 1938 r własnoręcznie | przez Stanisława Witkiewicza (Witkacego) co niniejszym potwierdzam | Witold Nawierski | W Portret pochodzi ze zbiorów portretowanej pani Marii Dąbrowieckiej, znanej także z kilku innych portretów namalowanych przez artystę. Po roku 1924 Stanisław Ignacy Witkiewicz ograniczył swoją twórczość malarską do tzw. „Firmy portretowej S. I. Witkiewicz“, w ramach której malował pastelowe portrety według pięciu podstawowych typów - A, B, C, D, E - dokładnie określonych „Regulaminem“. Zastrzegał przy tym możliwość różnych kombinacji i tworzenia typów pochodnych. Na portretach obok sygnatury często umieszczał dodatkowe, skrótowe informacje o zażytych narkotykach i używkach, eksperymentując na sobie ich działanie. Takich „własnych“ skrótów artysta stosował wiele, część z nich została rozwiązana, część pozostaje niezrozumiała. Autorskie adnotacje przy sygnaturze na Portrecie Marii Dąbrowieckiej świadczą, że Witkacy zakwalifikował ten wizerunek do rzędu prac „typu E+B“. Według „Regulaminu Firmy“ oznaczać to miało połączenie kategorii, zakładającej „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy“ z rodzajem portretu malowanegoz „pewnym... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Carl Christian Schirm
Title: CHATA NA WRZOSOWISKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C C Schirm
Artist: Erno Erb
Title: RYNEK W KRAKOWIE Z WIDOKIEM NA KOŚCIÓŁ MARIACKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E Erb
Artist: Mieczysław Korwin-Piotrowski
Title: ALEJA W ZIMOWYM SŁOŃCU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.K. Piotrowski.
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: TRZY PORY ROKU, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (obrazy współoprawne) WIOSNA olej, sklejka, 60 x 40 cm (w świetle oprawy) sygnowany p.d.: Wlastimil | Hofman LATO olej, tektura, 60,3 x 40 cm sygnowany l.d.: 1967 | Wlastimil | Hofman JESIEŃ olej, tektura, 60,3 x 40 cm sygnowany p.d.: Wlastimil Hofman | 1967
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Gałek
Title: SKAŁY NA CAPRI, 1910-1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: CAPRI | S. GAŁEK Na górnej listwie krosna uszkodzona nalepka nieokreślonej wystawy w TZSP (?) z zachowaną częścią tekstu; określeniem techniki, ceną 2000 zł i podpisem autora. Ponadto na krośnie napis niebieską kredką: 46803.
Artist: Maurycy Trębacz
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM KWIATÓW
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Maurycy Trębacz
Artist: Helmuth Andreas Volkwein
Title: BUKIET PIWONII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. A. VOLKWEIN Na odwrocie - częściowo ukryty pod krosnem - duży stempel z czytelnym fragmentem napisu: MÜNCHEN MALLEINEN
Artist: Ludwig Stutz
Title: PORCELANA I CYNIE, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: L. Stutz Na górnej listwie krosna napis farbą: Ludwig Stutz.
Artist: Edmond Louyot
Title: ULUBIONA FAJECZKA, 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E. Louyot | 93. na odwrocie, u góry napis ołówkiem: 286/5
Artist: Alois Arnegger
Title: WIECZÓR NAD RZEKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Grabone Na odwrocie drukowana autorska nalepka z podpisem artysty Arnold Grabone i tytułem obrazu Abendföhn in Alt Loisachtel. Na płótnie, ukryty pod poprzeczką krosna, duży stempel w kształcie tarczy z widoczną częścią tekstu: A S VICTORIA | MALLEWEN. Na krośnie, odnoszące się do wymiarów, stemple 50 i 100.
Artist: Jan Grubiński
Title: SOSNY NAD ROZLEWISKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JGrubiński (inicjały wiązane)
Artist: Willhelm Gallhof
Title: BARKI W PORCIE W OSTENDZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Gallhof Na odwrocie - na płótnie i ramie - wyblakłe, trudno czytelne napisy kredką: Osten/.../; Ostende - Kohlenschiffe. Ponadto na płótnie stempel: Schutzmann.
Artist: Aleksander Laszenko
Title: DZIEWCZYNA Z AMMANU, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Laszenko | Amman 35 Kompozycja była powtarzana przez artystę – porównaj inną skromniejszą wersję w: - K. Kotula, Aleksander Laszenko 1883 – 1944. Katalog wystawy malarstwa i grafiki, Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej, Włocławek 1992, s. 30, nr kat. 39 (obrazy zaginione; jako Młoda Gruzinka z Ammanu ), il. 39.
Verified Artist: Yes
Artist: Rajmund Kanelba
Title: ARABSKA TANCERKA, 1952-1953
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Kanelba Na odwrocie napisy ołówkiem: RAYMOND KANELBA | MARCZ 9427- 1954 | ASSOCIATED AMERICAN | ARTIST GALLERIES, NY; ponadto 18 x 24 | 70 I Mindelson (?). Z tyłu na ramie nalepka z napisem atramentem: . The Arabian Dancces | by | KANELBA N20; na dolnej listwie ołówkiem: Property of Mrs. An[....] W roku 1954 obraz był pokazany na wystawie Rajmunda Kanelby w Galerii Związku Artystów Amerykańskich w Nowym Jorku i jest wymieniony w katalogu: Recent Paintings by Raymond Kanelba , March 9-27, 1954, Associated American Artists Galleries, 711 Fifth Avenue, New York 22, New York, s. nlb., nr kat. 20 [Arabian dancer]
Artist: Henryk Szczygliński
Title: WICHURA, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l..d.: H Szczygliński. Na odwrocie u góry napis ołówkiem: „Wichura” | mal. Henryk Szczygliński | 200 zł (dwieście) Lubiel nad Narwią 1933 r.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: PLAC MIEJSKI Z PLATANEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Zucker. Z tył, na ramie autorski (?) napis: Zucker.
Artist: Michał Stańko
Title: GÓRA ŚW. ANNY, 1946
Year: 1946
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Stańko 946 | Góra Św. Anny Na odwrocie naniesiona ołówkiem siatka linii prostych oraz pojedyncze litery lub słowa, m.in. o, woda, owocowy
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Grunwald
Title: PEJZAŻ Z WYSOKĄ SOSNĄ, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. GRUNWALD. 1926
Artist: Efraim i Menasze Seidenbeutel
Title: DROGA DO WIOSKI, OK. 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Seidenbeutel Zbliżoną kompozycję i ten sam motyw pejzażowy odnajdujemy w Pejzażu wiejskim, obrazie powstałym około 1938 roku, a znajdującym się w zbiorach Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie (J. Pollakówna, Byli bracia malarze... O życiu i malowaniu braci Efraima i Menasze Seidenbeutlów, Warszawa 2002, il. na s. nlb. 58). Obraz reprodukowany w: - 108. Aukcja malarstwa, Katalog Domu Aukcyjnego Desa Unicum, Warszawa, 22 II 2001, s. 45, nr kat. 53, il.; - M.Witek-Czyńska, Efraim i Menasze Seidenbeutlowie - dzieło wspólne, w: „Gazeta Antykwaryczna“ styczeń 2002, nr 1 (70), il. na s. 25.
Artist: Józef Czapski
Title: POPOŁUDNIE NA WSI, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. CZAPSKI | 63. Na odwrocie płótna stempel paryskiego magazynu materiałów malarskich; o kształcie palety malarskiej z częściowo czytelnym napisem: BLANCHET | [..] | RUE BONAPARTE | PARIS; na krośnie dwie nalepki paryskiej Galerie Jean Briance - na jednej z nich dane dotyczące obrazu, z jego tytułem: 3 personnages dans la campagne. Ponadto napisy na krośnie. Obraz był wystawiony w paryskiej Galerie Briance w roku 1978 (patrz: Cataloque d’Exposition de la Galerie Briance [wstęp Jean Briance], XI - XII 1978, Paris 1978).
Artist: Emmanuel Mané-Katz
Title: PORTRET MŁODEGO ŻYDA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Mané-Katz
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIOWEJ FRANCJI
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany l.d.: Hayden
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PORTRET ŻONY ARTYSTY, OK. 1940
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatury i napis autorski p.d.: Z Menkes | To | to Birgot and | Philip | with friend/.../ Na odwr. nalepka z tekstem: Portrait of the Artist's Wife c. 1940 | Sigmund Menkes (1896-1986) | 23 x 17 | Watercolor | signet lower right.
Artist: Adolf (Abraham) Behrmann
Title: ZAMYŚLONY ŻYD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Behrman
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ Z PROWANSJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. Hayden
Artist: Henryk Epstein
Title: RÓŻE W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H Epstein
Artist: Zygmunt Waliszewski
Title: BUKIET KWIATÓW, 1927
Year: 1927
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Z.Waliszewski | 927r. Paryż. Kompozycja, przedstawiająca wyrafinowany kolorystycznie bukiet kwiatów i figurę siedzącego kota, jest jedną z nielicznych, nieznanych prac artysty z roku 1927. Był to rok dla Waliszewskiego tragiczny, wtedy bowiem w wyniku nasilającej się choroby Bürgera przeszedł pierwszą operację. Nie powstrzymało to jednak jego twórczej pracy i fascynacji kolorem, jaką przeżywał wówczas zauroczony malarstwem francuskim. Akwarela jako technika stwarzała możliwość perfekcyjnego niuansowania barw. Obraz łączy doskonałość operowania kolorem z subtelnymi formami usytuowanymi w delikatnie zarysowanej przestrzeni.
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: PEJZAŻ Z WILLĄ, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Rudzka C. Na górnej listwie krosna napis ołówkiem: PEJZAŻ Z WILLĄ. Na listwie dolnej nalepka wystawy w Muzeum Narodowym w Poznaniu (XI 1971 - II 1972). Obraz opisany i reprodukowany w: - Malarstwo Hanny Rudzkiej Cybisowej. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1971, s. nlb., nr kat. 117 (wystawiony jako własność artystki). „Dla Hanny Rudzkiej-Cybisowej kolor był budulcem obrazu i jego głównym powabem sensualnym. Ale był też czymś więcej, czymś bliskim programu filozoficznego, gdyż objawiał prawdy inną droga niedostępne“ [M. Rzepińska]
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: PEJZAŻ Z CYPRYSAMI, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. de Terlikowski | 1929. Na odwrocie nalepki paryskiego domu aukcyjnego ARTCURIAL.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, 1892
Year: 1892
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, częściowo złocone, kość waga 4 046 g Niemcy, Brema, firma Koch und Bergfeld Komplet składa się z owalnej tacy (dł. 40 cm), buliery z podgrzewaczem (wys. 40 cm), dzbanka do kawy, imbryka, mlecznika i cukiernicy. Naczynia dekorowane motywami roślinnymi i rocailles. Ucha z kościanymi izolatorkami. Wnętrze cukiernicy złocone.
Title: KAŁAMARZ, POCZąTEK XX W.
Description: IInformacje o dziele: waga srebra 344 g, dł. 27 cm Niemcy (?) Kałamarz w formie prostokątnej tacki wspartej na czterech spłaszczonych kulkach, z ażurowym brzegiem. Dwa pojemniki kryształowe, prostopadłościenne, ze srebrnymi nakrywami.
Title: KARAFKA, LATA 30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: wys. 31 cm Niemcy, sprzedawca Lameyer Karafka w formie dzbanka z kulistym brzuścem i wąską szyją, ze srebrnym uchem i wylewem; szkło bogato rzeźbione.
Title: PARA LICHTARZY, 3 ćW. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 12 wys. 32 cm, waga ok. 1 320 g Niemcy, złotnik E. Breysen Lichtarze na czworobocznych, pofalowanych podstawach, z trzonami tralkowymi. Wnętrza wzmocnione.
Title: NACZYNIE DO CHŁODZENIA WINA, K. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: wys. 23 cm; waga 1 500 g Francja, Paryż Naczynie w formie wazonu z dwoma uchami, rozszerzonego ku górze, na kolistej stopie o falistym konturze. Dekorowane muszlami i ornamentem regencyjnym, dzielącym powierzchnię brzuśca na cztery segmenty. Cecha wykonawcy trudnoczytelna.
Title: KAŁAMARZ, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: dł. 38 cm Kałamarz formie niskiego cokołu ze ściętymi narożami, z lekko wyniesioną powierzchnią naśladującą skałki, na której ustawiony lew. Pojemnik na atrament wewnątrz stylizowanej skałki.