Artist: Władysław Bakałowicz
Title: NOWY NABYTEK OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: LBakałowicz (inicjały wiązane) Na odwrocie u góry napis farbą: PF 212, obok fragmentarycznie zachowana nalepka z napisem: No | 3421. Na ramie drukowana nalepka z tekstem francuskim - opisem obrazu i jego tytułem „La nouvelle aquisition“.
Artist: Emilia Dukszyńska - Dukszta
Title: KOBIETA W CZEPKU - BAWARKA, 1882
Year: 1882
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E. Dukszyńska | 1882 Obraz malowany w roku przyjazdu artystki na studia do Monachium jest zapewne tożsamy z płótnem "Bawarka" wystawionym w warszawskim Salonie Aleksandra Krywulta w 1884 r. Obraz reprodukowany i opisywany w: - H. Piątkowski, Album Sztuki Polskiej (Wystawa retrospektywna w Warszawie 1898), Warszawa 1901, il. na s. 162; - M. Płażewska, Warszawski Salon Aleksandra Krywulta , Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie 1966, t. X, s. 371.
Artist: Feliks Sypniewski
Title: NA POLOWANIU Z CHARTAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:F.Sypniewski/1858. Na odwrocie płótna pieczęć wiedeńskiej firmy W. Koller & Cle.
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: DWOREK JESIENIą
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnatura i napis autorski p.d.:SŁONECZNEMU AUTOROWI "GOŁĘBNIKA"/I DOBREMU PRZYJACIELOWI/IGNACEMU NIKOROWICZOWI/B.RYCHTER-JANOWSKA Na odwrocie odręczny napis: Felicie Nikorowicz/Vienne 1930
Artist: Olga Boznańska
Title: MARTWA NATURA Z BIAłYMI KWIATAMI, WAZą I ...
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Olga Boznańska Ten piękny obraz pochodzi ze zbiorów p. de Sainsere, zaprzyjaźnionego z Boznańską paryskiego znawcy malarstwa i kolekcjonera obrazów. Następnie przeszedł na własność jego córki, p. Richet, a później wnuczki Jacqueline Souchere.
Artist: Teodor Grott
Title: KWIATY W OKNIE
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:Teod Grott
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DAMA Z AMORKIEM
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po prawej: T.Axentowicz Obraz był wystawiany na pośmiertnej wystawie obrazów Axentowicza w 1939 r. w Krakowie. Bibliografia obrazu: - "Teodor Axentowicz 1859-1938. Katalog wystawy pośmiertej",TPSP, Kraków styczeń 1939, s. 16, nr 188 (jako własność dr Jana Olbrachta).
Artist: Wojciech Kossak
Title: PRZED PAłACEM INWALIDóW W PARYżU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:W.KOSSAK/1912 Poniżej dedykacja; Pani Annie Wolfowej/1912. Na odwrocie nalepka z odręcznym napisem objaśniającym treść obrazu. W.Kossak namalował ten obraz jako ilustrację do pierwszego rozdziału swoich "Wspomnień" wydanych w 1913 r. Przedstawiona scena rozgrywa się na Esplanadzie przed Pałacem Inwalidów w Paryżu. Młoda dziewczyna w kolorowym polskim stroju to piastunka bliźniaków Wojciecha i Tadeusza Kossaków - Walkowa. Przy wózeczku chłopców stoi flirtujący z dziewczyną gwardzistą oraz dwóch weteranów wojen napoleońskich. Bibliografia do obrazu: - W. Kossak, "Wspomnienia", wyd. G. Gebertner, Warszawa-Lublin-Łódź-Kraków 1913, repr. kolorowa po s. 6; - A. von Kossak, "Erinnerungen", Berlin 1913, repr. kolorowa po s. 4.
Artist: Wojciech Kossak
Title: HUZAR WIELKIEJ ARMII - FRAGMENT PANORAMY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:Wojciech Kossak/1896-1917 Panoramę "Berezyna", przedstawiającą dramatyczny odwrót wojsk Wielkiej Armii spod Moskwy i ich przejście przez Berezynę w dniu 28 listopada 1812, malował W. Kossak, wspólnie z J. Fałatem i zespołem, od grudnia 1894 do kwietnia 1896 r. Kossak (któremu pomagał K. Pułaski) był autorem niemal całości kompozycji figuralnej; Fałat namalował grupę przy moście dla pieszych i cały pejzaż(przy współpracy J. Stanisławskiego, A. Piotrowskiego i M. Wywiórskiego). Ukończoną panoramę wystawiono w 1896 r. w Berlinie, w 1898 w Warszawie, w 1900 w Kijowie i rok później w Moskwie. Niestety, przez kilka następnych lat ogromne płótno (15x120 m), zwinięte na wałki, niszczało w Krakowie i w 1907 r., pod kierunkiem samego Kossaka, zostało pocięte na części. Poszczególne fragmenty, po konserwacji i koniecznych uzupełnieniach, artysta sprzedawał później jako samodzielne obrazy.
Artist: Wojciech Kossak
Title: UłAN PROWADZąCY JEńCóW ROSYJSKICH
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wojciech Kossak/1916 Obraz był reprodukowany na pocztówce wydanej w latach międzywojennych.
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: DZIEWCZYNA Z KWIATAMI WE WłOSACH
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:Mieczysław Reyzner
Artist: Konstanty Niemczykiewicz
Title: NA TROPIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Niemczykiewicz/1884
Artist: Franciszek Żmurko
Title: DZIEWCZYNA Z CZERWONYMI WSTążKAMI WE WłOSACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F.Żmurko Swobodnie i szeroko malowana tzw."główka", jeden z wielu podobnych, popularnych obrazów z późniejszego okresu twórczości artysty.
Artist: Jacek Malczewski
Title: SCENA ALEGORYCZNA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:J.Malczewski 1916 Obraz powstał w czasie pobytu Malczewskiego we Wiedniu, gdzie artysta spędził lata I wojny światowej.
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: W KARCZMIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.:K.Pochwalski
Artist: Piotr Michałowski
Title: KONIE W ZAPRZęGU. SIWY KOń
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Konie w zaprzęgu (awers). Siwy koń (rewers). Napis na rewersie l.g.:K(.)amdam Wystawiona akwarela powstała zapewne w latach 1844-1845, kiedy artysta odwiedził swego teścia w jego majątku Les Maderes koło Tours we Francji. Tam - jak pisze córka artysty - "powstały owe konie z takim wysiłkiem ciągnące ładowne wozy, a do których wzoru dostarczały podobne zaprzęgi na wybrzeżach Ligiery..." (cyt. za: C. Michałowska: "Piotr Michałowski", Kraków 1911, s.75). Jest to przedstawienie charakterystyczne dla twórczości Michałowskiego - podobnie jak znajdujące się na rewersie studium konia.
Artist: Franciszek Ejsmond
Title: PIERWSZA LEKCJA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:F.Ejsmond Na odwrocie nalepka z napisem "...WINSOR & NEWTON (Limited)";na ramie cztery nalepki: z wystawy w Pałacu Łazienkowskim, fragment nalepki TZSP w Warszawie oraz warszawskich Salonów S. Jasielskiego i A. Zaleskiego. Ta typowa dla twórczości artysty, pogodna w nastroju scena rodzinna, jest tematycznie, kompozycyjnie i kolorystycznie zbliżona do "Pierwszego czytania"- obrazu ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie (porównaj:"Katalog. Malastwo Polskie", MNW Warszawa 1975, s. 104. nr 268). Bibliografia do obrazu: -"Album reprodukcji obrazów z wystawy < > z prywatnych zbiorów warszawskich w Pałacu Łazienkowskim", Warszawa 1919, s. 12, nr 60, repr.; -"Sto lat malarstwa polskiego (z prywatnych zbiorów warszawskich) (katalog), W Pałacu Łazienkowskim w Warszawie 1919, s. 27, nr 230.
Artist: Maksymilian Gierymski
Title: KRAJOBRAZ Z CHATą I ZAPRZęGIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:M.Gierymski 1874 Na odwrocie orzeczenie prof. dr Feliksa Kopery stwierdzające autorstwo M. Gierymskiego (Kraków, 12 stycznia 1945 r.). Jest to jeden z niewielu znanych wczesnych obrazów M. Gierymskiego, malowanych w Warszawie, jeszcze przed wyjazdem artysty na studia do Monachium. Bibliografia do obrazu: -J. Bogucki "Gierymscy", Warszawa 1959, s. 52, repr.; -H. Stępień "Wczesne pejzaże Maksymiliana Gierymskiego", Rocznik Muzeum Świętokrzyskiego, t.7, 1971, s. 364, repr.; -"Maksymilian i Aleksander Gierymscy.Listy i notatki" Zebrał, ułożył i wstępem opatrzył J. Starzyński. Teksty do druku i komentarze opracowała H. Stępień, Wrocław 1979, repr.; -H. Stępień "Maksymilian Gierymski 1846-1874. Malarstwo i rysunek. Wystawa monograficzna zorganizowana w setną rocznicę śmierci artysty",MNW, Katalog, Warszawa 1974, s. 58, nr 6, repr.5; -H. Stępień "Malarstwo Maksymiliana Gierymskiego", Wrocław 1979, s.36, 164, kat. nr 10, repr.23;
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: WILK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:A.Wierusz-Kowalski Na odwrocie nalepka wystawy obrazów z 1932 r. Obrazy przedstawiające samotne wilki w śnieżnym, nocnym krajobrazie, należały do najbardziej znanych i poszukiwanych płócien Wierusza-Kowalskiego. Artysta malował wiele wersji i replik takich kompozycji - jedną z nich zakupiono nawet do zbiorów Pinakoteki Monachijskiej.
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: PEJZAż ALPEJSKI Z OKOLIC BRUNNEN
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d: A. Świeszewski Na odwrocie okrągła pieczęć z czytelnym słowem "Munchen" oraz trudny do odczytania napis atramentem: (...)von Brunnen ausgeshen(...)
Artist: Józef Rapacki
Title: LAS
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany i.l.:JÓZEF RAPACKI 1914 Obraz był reprodukowany na pocztówce wydanej orzed 1920 r. nakładem Domu Wydawniczego A. Chlebowskiego "Świt" w Warszawie.
Artist: Julian Fałat
Title: WEZBRANA RZEKA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:J. Fałat/Bystra Na odwrocie informacja o obrazie, nalepka z katowickiej DESY z 1977 r. oraz dwa zaproszenia na wystawy, na których obraz był eksponowany. To samo zakole wezbranej powodzią rzeki górskiej malował Fałat kikakrotnie - bliską analogią jest obraz pt. "Wylew" malowany w 1925 r. (reprodukcja w "Sztukach Pięknych", R. II, 1925-1926, s.313). Bibliografia do obrazu: -"Inspiracje sztuką Japonii w malarstwie i grafice polskich modernistów "(katalog oprac. Z. Alberowa i Ł. Kosowski), Muzeum Narodowe w Kielcach, Muzeum Narodowe w Krakowie 1981, nr 88 (pt. "Wezbrana Wisła").
Artist: Louis Douzette
Title: NADWODNY KRAJOBRAZ ZIMOWY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:L.Douzette.
Artist: Fritz Chwala
Title: KRAJOBRAZ NOCNY Z JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:Fritz Chwala
Artist: Franz Roubaud
Title: WYJAZD KOZAKóW W STEP
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:F. RoubAuD. Na krosnach pieczęć zakładu ramiarskiego Hansa Kellnera w Monachium.
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: NAD STAWEM W BRONOWICACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:Włodz Tetmajer
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: DRZEWA NAD STRUMIENIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:F.Ruszczyc/1900. Na odwrocie na tekturze napisy: niebieską kredką "...-Wileńszczyzna/F Ruszczyc/67";obok tuszem "L.61"; niżej czerwoną kredką "I/100"; w górnym rogu "nr 1593". Dwie nalepki: z wystawy w TPSP w Krakowie w 1937 r. oraz z odręcznym napisem: "F.Ruszczyc:Pejzaż z drzewami/olej/wł.rodziny". Obraz znany także pt. "Pejzaż z drzewami". Bibliografia do obrazu: -"Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca", Wilno październik 1937, nr 61; -"Ferdynand Ruszczyc 1870-1936" Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad-grudzień 1937, nr 61; -"Ferdynand Ruszczyc 1870-1936" Katalog wystawy pośmiernej, TPSP w Krakowie, grudzień 1937-styczeń 1938, s.21, nr 64; -"Ferdynand Ruszczyc 1870-1936" Katalog. (Red. J. Ruszczycówna), Muzeum Narodowe w Warszawie 1964, s.56, nr 100.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: PARTIA KART
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.:FM. Wygrzywalski/ Amalfi 1905 (Roma) Na odwrocie dwie nalepki - TPSP we Lwowie oraz TZSP w Warszawie, gdzie obraz był wystawiony w 1906 r. Bibliografia do obrazu: -"Sprawozdania Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1907", s.16; -J. Wiercińska "Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zaczęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Warszawa 1969, s.419.
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: MARWA NATURA - OWOCE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:K.Pochwalski/1914
Artist: Artur Nacht-Samborski
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany ołówkiem na licu l.d.: Samborski oraz na odwrocie l.d.:Nacht. Obraz datować można na wczesne lata 50-te, kiedy artysta, "zapewne zgodnie z wysuwanymi wtedy pod adresem twórców postulatami, usiłował zbliżyć się do natury w bardziej tradycyjnym sensie. Malowane wówczas portrety, pejzaże i martwe natury odznaczają się większym niż dawniej podobieństwem do modeli" (cyt. za: Jerzy Zanoziński, "Wystawa Artura Nachta Samborskiego w Muzeum Narodowym w Warszawie", Katalog wystawy monograficznej, Warszawa 1977).
Artist: Natan Spiegel (Szpigel lub Szpiegel
Title: CHłOPIEC - STUDIUM PORTRETOWE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Szeroko malowane, ekspresyjne studium portretowe autorstwa Natana Spiegla jest rzadkością na rynku antykwarycznym. Malowane olejno lub akwarelą obrazy tego cenionego artysty znajdują się natomiast w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie i we Wrocławiu, w Muzeum Sztuki w Łodzi, Żydowskim Instytucie Historycznym w Warszawie oraz w Muzeum Żydowskim w Ein Harod w Izraelu.
Artist: Wojciech Weiss
Title: ODPOCZYNEK MODELKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:WW (monogram wiązany)
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: HINDUSKI WAZON
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d:H Rudzka C. Na odwrocie autorski (?) napis na płótnie: autor: H.Rudzka C./ wymiary: 61x38/ olej płótno / tytuł: hinduski / wazon / data, 1974
Artist: Roman Kramsztyk
Title: AKT NA TLE CZERWONEJ DRAPERII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwrocie l.d.:R.K. 34 Bibliografia do obrazu: - Art & Business, 1993, nr 9/10, s. 19, repr.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET JANA LESZCZYńSKIEGO
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Portret Jana Leszczyńskiego (awers) Portret męski (rewers) Sygnowany na awersie l.d.:Witk 1932 Co + Eu / G (?) NP
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET LEKARZA Z KRAKOWA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: T.B. (w kółku) 1925 / Ign Witkiewicz
Verified Artist: Yes
Artist: Tamara Łempicka
Title: DZIEWCZYNA Z GLINIANYM DZBANKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Dom aukcyjny "Agra"posiada potwierdzające autorstwo Tamary Łempickiej pisemne oświadczenie p. Kizette de Lempicka-Foxhall z dn. 9.09.1984 r. oraz ekspertyzę Alaina Blondela, członka Union Francaise des Experts (z dn. 9.03.1994), monografisty i organizatora wystaw artystki. Obraz pochodzi ze zbiorów pani Kizette de Lempicka-Foxhall, córki artystki. Powstał w okresie, gdy Łempicka radykalnie zmieniła sposób malowania zastępując pędzel szpachlą lub nożem i rozjaśniając paletę. Gładkie płaszczyzny obrazów ustąpiły miejsca efektom fakturalnym.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: ZNAKI CZARNE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Dominik Na odwrocie nalepka Centralnego Biura Wystaw Artystycznych "Zachęta" w Warszawie. Bibliografia do obrazu: - II Ogólnopolska wystawa młodego malarstwa, rzeźby i grafiki, XI Festiwal Sztuk Plastycznych, ZPAP, CBWA, Sopot 1958, s. 6, nr 43.
Artist: Pablo Picasso
Title: AUTOGRAF PABLA PICASSA Z RYSUNKIEM OKA ...
Tools: crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Autograf dedykował Picasso Danucie S., studentce ASP w Warszawie i przyszłej artystce graficzce, która wówczas pracowała w recepcji wrocławskiego Kongresu.
Artist: Nikifor Krynicki
Title: DOM Z WIEżAMI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Napis u dołu: RYKARMIASTOWALLACMINŁURZADPOWIAT
Artist: Roman Opałka
Title: AKT DZIEWCZYNY Z OWOCAMI
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwrocie: Roman Opałka/ 1957-58 / (...)
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwrocie: nr 34/ 1975/ H.Stażewski
Artist: Jan Wodyński
Title: MARTWA NATURA Z POMIDORAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d.:WODYŃSKI Na odwrocie napis na płótnie: JAN WODYŃSKI/M.natura z pomidorami/ 50x65/ 1972
Artist: Eugeniusz Kazimirowski
Title: PORTET PANI Z WYKą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Eug.Kazimirowski. Na krosnach napis:"Dame mit Blumen" oraz nalepki:TZSP w Warszawie z 1911 ., TPSP w Krakowie i we Lwowie (?) oraz nalepka Związku Artystów Polskich we Lwowie. Ten znany, wielokrotnie wystawiany, reprodukowany i omawiany plenerowy portret, uważany jest za najlepsze dzieło artysty (T. Dobrowolski) odznaczające się dekoracyjnością i delikatną secesyjną stylizacją widoczną tak w układzie włosów i dłoni portretowanej pani, jak w motywie wiotkiej gałązki kwiatu. Bibliografia do obrazu: - "Eugeniusz Kazimirowski",Tygodnik Ilustrowany 1910, I półrocze, nr 24, s. 480, repr. s. 475; - "Salon 1911", TZSP w Królestwie Polskiem, Warszawa 1911, nr 113, repr.; - Tygodnik Ilustrowany 1918, 2 półrocze, nr 27-28, repr. s. 306; -T. Dobrowolski, "Sztuka Młodej Polski", Warszawa 1963, s. 240-241, repr. s. 241; - T. Dobrowolski, "Nowoczesne malarstwo polskie", Wrocław 1964, t. III, s. 31.