Artist: Kajetan Sosnowski
Title: PENTAPTYK, 1968-1976
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana, sklejka, drewno, relief Na odwrocie skrzydła lewego napis autorski: 10 | makieta | „PENTAPTYK“ | 1968-1976 | Kajetan na odwrocie skrzydła prawego naklejona strona z danymi innego obrazu i życiorysem Sosnowskiego Praca pochodzi z kolekcji w Bolzano we Włoszech. Kompozycja jest projektem pentaptyku z cyklu „Poliptyków“. Pierwsze zapowiedzi tej serii w twórczości artysty sięgają połowy lat 60. XX wieku. Jest pracą wieloczęściową, zestawioną przestrzennie, gdzie poszczególne pola założone są kolorem jednorodnym lub barwą o nasilającym się natężeniu. Ustawione pod różnymi kątami poszczególne skrzydła pentaptyku wzmagają efekt świetlistości i wzajemnych oddziaływań barwnych. Obraz wystawiany i opisany w: - Pittura contemporanea Polonia Cecoslovacchia nelle collezioni private (Współczesne malarstwo polskie i czechosłowackie w zbiorach prywatnych), katalog wystawy w Castel Schloß Maretsch 16 XII 1982 - 16 I 1983, Bolzano 1982, kat. 70, s. nlb.
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: gwasz, papier naklejony na płótno na odwrocie dedykacja artysty dla właściciela Praca pochodzi z kolekcji w Bolzano we Włoszech.
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 1975
Year: 1975
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. p.d.: J. Tarasin 75 na odwrocie p.d. długopisem dedykacja artysty dla właściciela z datą 2.11.1975 Praca pochodzi z kolekcji w Bolzano we Włoszech.
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA NR 36, 1976
Year: 1976
Tools: gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. na płycie napis autorski: nr. 36 | 1976 | H. Stażewski na górnej listwie dedykacja autorska Praca pochodzi z kolekcji w Bolzano we Włoszech. Obraz wystawiany i opisany w: - Pittura contemporanea Polonia Cecoslovacchia nelle collezioni private , katalog wystawy w Castel Schloß Maretsch 16 XII 1982 - 16 I 1983, Bolzano 1982, kat. 87, s. nlb.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1970
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 61,5 x 43 cm (w świetle passe-partout) sygnowany ołówkiem wzdłuż dolnej krawędzi: Panu Bogdanowi Kopeckiemu na pamiątkę naszego spotkania w ... [nieczytelnie] | 16 VI 70 S.Fijałkowski
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: POSTAĆ KOBIETY, 1955
Year: 1955
Tools: feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. na odwrocie: J.Nowosielski Praca opisana i reprodukowana w katalogu: - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 713, kat. 226, il. b. s. 153.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GRA (TENIS), 1955
Year: 1955
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: J. NOWOSIELSKI 55, l.g.: 150 Praca wzmiankowana i reprodukowana w: Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, il. b. s. 98, kat. 213
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 1975
Year: 1975
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: J. Tarasin 75 na odwrocie p.d. długopisem dedykacja artysty dla właściciela z datą 2.11.1975 Praca pochodzi z kolekcji w Bolzano we Włoszech.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: SZKIC TEATRALNY, 1970
Year: 1970
Tools: pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura długopisem p.d.: T kantor, nałożona na stempel autorski: t. kantor [w otoku], śr.: 1970 [odręcznie flamastrem] W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisanym przez p. Marię Stangret-Kantor.
Artist: Stefan Gierowski
Title: KOMPOZYCJA, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na kartonie widoczne fragmenty sygnatury: ...owski | 1972 oraz nieczytelny tekst po lewej Praca pochodzi z kolekcji w Bolzano we Włoszech.
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: DZIEWCZYNA ZE SZPILKĄ, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na sklejce napis ołówkiem: K MIKULSKI | DZIEWCZYNA | ZE SZPILKĄ; 11; oraz nalepki: - 1. „VEN. 42. CENTRALNE BIURO WYSTAW ARTYSTYCZNYCH | Warszawa „Zachęta” Plac Małachowskiego 3 | PITTURA POLACCA CONTEMPORANEA | Wystawa...Rok 1959 | Autor Kazimierz MIKULSKI | Tytuł RAGAZZA CON SPILO /,1955 Nr kat... | (DZIEWCZYNA ZE SZPILKĄ); - 2. Włoska z nr: 62974. U dołu w narożniku stempel, obok data: 27.PAZ Obraz był wystawiany i opisany: - Mostra di Pittura Polacca Contemporanea, Venezia Sala Napoleonica, Settembre 1959, kat. (wstęp R. Stanisławski i Guido Perocco) poz. 42; - Wystawa malarstwa Kazimierza Mikulskiego, ZPAP CBWA, Wrocław styczeń 1960, kat. poz. 18; - Wystawa malarstwa Kazimierza Mikulskiego, ZPAP CBWA, Warszawa marzec 1963, kat. (wstep M. Porebski) poz. 16; - Kazimierz Mikulski malarstwo rysunek collage, BWA Łódź 1987, kat. (wstęp M. Porebski) poz. 38. Katalog towarzyszył wystawie prezentowanej: BWA Łódź kwiecień-maj 1987, Galeria Współczesna Toruń – lipiec 1987, Arsenał Poznań – sierpień –wrzesień 1987, BWA Płock – październik 1987, Salon Sztuki Współczesnej Bydgoszcz – grudzień 1987, Galeria Awangarda Wrocław – styczeń 1988. W Dziale Dokumentacji Narodowej Galerii Sztuki Zachęta znajduje się zdjęcie z ekspozycji wystawy indywidualnej Mikulskiego w Zachęcie (6 – 26 III 1963) z fragmentem ściany, na której zawieszony... więcej
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: PRETENDENT, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis autorski: góra | upside (obok strzałka) | T.Brzozowski. | 1980.; obok pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę; na krośnie napis autorski: „PRETENDENT“ | 30 x 31 | T. BRZOZOWSKI. | 1980; nalepka: ATA; dwie podłużne pieczątki zezwalające na wywóz za granicę Obraz był wystawiany i opisany: - Tadeusz Brzozowski. Przyjaciele - uczniowie , Poznań, BWA, grudzień 1981; - Peintres et Sculpteurs Polonais en Pays Basque , Anglet, kwiecień 1984; - Tadeusz Brzozowski , Nowy Sącz, Muzeum Okręgowe VII-IX 1984 (razem z Arkadiuszem Walochem); - 3 Artistes Peintres Polonais - Tadeusz Brzozowski…, Bordeaux, Galerie Presidence, listopad 1984; - L. Kaszuba, Brzozowski i Waloch, „Dunajec“ nr 14, 1984; - Tadeusz Brzozowski 1918 - 1987 . Muzeum Narodowe w Warszawie 1997, Katalog (red. A. Żakiewicz), s. 23, poz. 382.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KRAJOBRAZ Z CERKWIĄ, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie l.g.: Jerzy Nowosielski, p.g.: 1989 l.d. dedykacja od Lecha Siudy Obraz pochodzi z kolekcji Lecha Siudy.
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, 1986
Year: 1986
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płycie napis: 1986 | H. Stażewski; na listwie: DEP. 771
Artist: Tadeusz Kantor
Title: DWIE LEŻĄCE POSTACI
Tools: pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem p.d.: T Kantor na stemplu autorskim z napisem: t. kantor [w otoku] W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisanym przez p. Marię Stangret-Kantor.
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1969
Year: 1969
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie śr.g: S Gierowski 69.
Artist: Władysław Hasior
Title: OSTATNI TOAST, 1982
Year: 1982
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie: „Ostatni Toast“ | Hasior Wł. | 1982 | XII-24. | Krzysztofowi Wspania | łemu | Szczęścia | na Zawsze! | HWł. Władysław Hasior odnalazł drogę do sztuki nowoczesnej poprzez kulturę najbliższą mu, lokalną, peryferyjną. Prowadziła poprzez akceptację całego znanego mu obszaru kultury, zarówno kultury tzw. wysokiej, którą poznawał w szkole, na uczelni, jak też tej małomiasteczkowej, ludowej, nawet kiczu z całym jego bezguściem. W pracach Hasiora, w których tworzywem były różnorakie materiały, pochodzące z różnych światów, zwyczajne przedmioty, często rupiecie, nabierały one nowych znaczeń. Szkłem jako materiałem wkomponowanym w swoje ambalaże Hasior zaczął się interesować już na początku lat 60-tych. Idea prezentowanej pracy ma swój późniejszy odpowiednik w latach 90-tych. W recenzji wystawy Hasiora w Muzeum Narodowym w Warszawie w 2005 roku czytamy: „...Ostatni toast [...] osobiste rozliczenie Hasiora z alkoholem, przyczyną jego chorób, to obtłuczony kieliszek, z którego wylewa się krew, „przybita“ ćwiekiem do tła.“ [Monika Małkowska, Potęga marzeń, „Rzeczpospolita“ z dn. 30 VI 2005]
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KOBIETA NA PLAŻY, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie dwie uszkodzone nalepki - 1. z odręcznie pisanymi danymi obrazu; 2. DESA works...|Foreign Trade enter....| Warsaw – Marszałkowska 34/50. Na uszkodzonym papierze oklejającym górne krosno napis : WOMAN ON BE...NOWOSIELSKI
Artist: Jonasz Stern
Title: ŚLADY KANIBALA, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: ivory
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage, płótno, oprawiony w gablotę sygnowany p.d: Stern | 975 na odwrocie na płótnie dwie nalepki: śr.g.: nalepka z danymi obrazu, p.d.: z wystawy indywidualnej w Muzeum Mikołaja Kopernika we Fromborku, 1977, nr kat. 19. Obraz był wystawiany i wzmiankowany: - Jonasz Stern, BWA Białystok, marzec 1976; - Jonasz Stern, Dom Kultury Świdwin, kwiecień-maj 1976; - Jonasz Stern, BWA Koszalin, czerwiec 1976. Wszystkim wymienionym wystawom towarzyszył katalog (bez spisu prac) ze wstępem Heleny Blum. Na podstawie dokumentów wystawy zachowanych w BWA w Koszalinie Józef Chrobak opracowując kalendarium zamieszczone w katalogu wystawy Jonasz Sterna w krakowskim Pałacu Sztuki (Wystawa jubileuszowa, styczeń-luty 1985) podał spis wszystkich prac, które eksponowano na wyżej wymienionych wystawach (poz. 23. s. 31). - Jonasz Stern, Muzeum Mikołaja Kopernika Frombork sierpień-wrzesień 1977, kat. (wstęp Róża Maliszewska) poz. 19; - Jonasz Stern, Galeria Zapiecek Warszawa 19 II – 10 III 1979.
Artist: Marek Sobczyk
Title: PRAWOSŁAWIE I LUD, 1986/87
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis autorski: MAREK SOBCZYK | 1986/87 70 x 135 ol/pł | „PRAWOSŁAWIE i LUD” Obraz powstał w okresie, gdy artysta odszedł od abstrakcji i zwrócił się w stronę malarstwa figuratywnego. Posługując się stylizowaną formą podejmuje tematy z zakresu filozofii i religii, nawiązuje do literatury i poezji nadając swojej sztuce charakter narracyjny. Każdy z podejmowanych tematów traktowany jest bardzo indywidualnie i budowany według oryginalnych, nie powtarzanych zasad.
Artist: Teresa Pągowska
Title: KOMEDIANCI, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis autorski: TERESA PĄGOWSKA 58 r. | „KOMEDIANCI“ | 100 x 81 Obraz jest kompozycją wielofigurową typową dla twórczości Teresy Pągowskiej z końca lat 50-tych. Stylizowane postacie w ruchu, obwiedzione linią, skaczące figury, linoskoczkowie w karkołomnych niekiedy pozach występują na wielu obrazach z tego okresu. Podobne elementy kompozycji i gesty akrobatów znaleźć można we wcześniejszym obrazie malarki Cyrk (1956) w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Z czasem zainteresowanie artystki zwróciła jedna lub dwie postaci, których wzajemne relacje i formalna synteza zdominowały jej malarską twórczość.
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: KOMPOZYCJA, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie napis autorski: M.T.Janikowski | 1955 Na krośnie oznaczenia numerowe: I.225 i 136. (przekreślone) oraz nalepka: 136 (przekreślone) | 27 x 45 - 1955 Obraz należy do zespołu prac, które znajdowały się w paryskiej pracowni Janikowskiego. Po nagłej śmierci artysty podczas pierwszych po wojnie odwiedzin w Polsce, inwentaryzację pozostawionego dorobku artystycznego przeprowadziła siostra Anna mieszkająca wówczas w Paryżu. Nadawała im kolejną numerację, zachowaną do dzisiaj na blejtramie.
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: lenica Na odwrocie na płótnie napis autorski: A. LENICA | WARSZAWA | 1964 | 65 x 54
Artist: Władysław Hasior
Title: DON JUAN
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Józef Gielniak
Title: IMPROWIZACJA DLA GRAŻYNKI, 1963/64
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. zieloną kredką pod ryc. l.: IMPROWIZACJA DLA GRAŻYNKI, śr.: linor. 1963/64, p.: Drogiemu Jurkowi - szczęśliwemu Tatusiowi! Józef Gielniak Dedykacja skierowana jest do Jerzego Stajudy, zaprzyjaźnionego z artystą krytyka sztuki, który w 1964 został ojcem. Praca opisana i reprodukowana w albumie: - Irena Jakimowicz, Józef Gielniak, Arkady, Warszawa 1982 (seria: „W kręgu sztuki”), s. nlb.
Artist: Jan Lebenstein
Title: TEKA LITOGRAFII CARNET INCOMPLET, 1967
Year: 1967
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: teka: karton obciągnięty płótnem, na I str. okładki wytłoczony napis: Jan Lebenstein. Wkładka-obwoluta: papier kremowy z nadrukiem na I str. g: Jan Lebenstein | Carnet Incomplet | 13 Lithographien, d: Herausgegeber: Galerie Gmurzynska, Köln, Mauritiussteinweg 74/76 | MCMLXVII; wewnątrz obwoluty druk: kolofon w języku niemieckim, angielskim i francuskim, u dołu: Exemplar Nr. 8 [liczba oł.], niżej sygn. oł.: Lebenstein Teka litografii Jana Lebensteina pt. Carnet incomplet składa się z trzynastu rycin, z których sześć jest jednobarwnych, dwie dwubarwne i cztery trzybarwne. Ich największe wymiary to 48 x 36 cm. Każda litografia została odbita w nakładzie 80 egzemplarzy, każdy sygnowany przez artystę i numerowany od 1 do 80. Dwadzieścia pełnych egzemplarzy teki zawiera odbitki numerowane od 1 do 20, przy czym trzy odbitki w każdym komplecie są ręcznie kolorowane przez artystę. Czterdzieści kolejnych pełnych egzemplarzy teki zawiera odbitki numerowane od 21 do 60. Pozostała część nakładu jest dostępna w postaci luźnych odbitek numerowanych od 61 do 80. [wg opisu w jęz. ang. z wkładki tekstowej do teki] Oferowany egzemplarz jest niekompletny, brak rycin ręcznie kolorowanych, jedna nie ma numeru wytłoczonego w p.d. rogu papieru. Bibliografia: Sztuka Polska XX wieku. Katalog zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Wrocław 2000, str. 473. Ryc. 3 Ballon - Baba, 1966 litografia barwna, papier kremowy, 36 x 24,2 cm sygn. z płyty l.d.: JL,... więcej
Artist: Alfred Lenica
Title: ABSTRAKCJA, LATA 60.
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,2 x 39,2 (w świetle passe-partout) sygn. kredką jasnobrązową l.d.: Lenica
Artist: Teresa Rudowicz
Title: BEZ TYTUłU, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage (stare rękopisy i ryciny, ścinki papieru, olej) sygn. na nalepce naklejonej na odwr. p.d.: Teresa Rudowicz 1958 ... [słowo nieczyt.] estymacja: 14 000 - 18 000
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA FIGURALNA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisanym przez p. Barbarę Jaroszyńską-Stern.
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: RELAX - CON DOLORE, 1986
Year: 1986
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Prezentowana praca wchodzi w skład cyklu rysunków o tytułach zaczynających się od słów Relax - con... (passione, vivacita, amore itp.; cały cykl obejmuje ok. 20 prac). Praca wzmiankowana w katalogu oeuvre artysty: - Tadeusz Brzozowski 1918-1987, pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 271, kat. II. 1138 jako własność prywatna w Niemczech. Praca była eksponowana na wystawach: - Tadeusz Brzozowski, Barbara Gaedzik-Brzozowska, Arkadiusz Waloch, Galerie L.K., Varrelbusch [RFN] 25 V - VI 1986 (katalog-zaproszenie); - Begegnung mit der polnischen Kunst. Brzozowski, Kunz, Mianowski, Subbotko, Daniel-Pöppelmann-Haus, Herford 14 III - 12 IV 1987 (kat.); wystawa przeniesiona: Ratusz, Bielefeld.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA, 1958
Year: 1958
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany długopisem p.d.: Lebenstein 1958 estymacja: 16 000 - 20 000
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRZYPADEK W GRZE DLA JEDNEGO, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Chance in game for one; p.d.: winiarski ‘90 na odwr. oł. śr.: chance in game for one | przypadek w grze dla jednego | winiarski ‘90
Artist: Arika Madeyska
Title: KOMPOZYCJA Z KOłEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: MADEYSKA, na krosnach l.d.: ARIKA JAdwiga Madeyska | 60 x 76 Warszawa, l.g. oł.: 1054/B 30.000.000,- 3000,-
Artist: Erna Rosenstein
Title: ORGANIZM, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis autorski: organizm | 1968 Na krośnie dedykacja autorska z datą: 31/ | V | 1977 oraz nalepka z danymi obrazu Praca pochodzi z kolekcji w Bolzano we Włoszech. Obraz był wystawiany i opisany: - Erna Rosenstein Malarstwo. ZPAP BWA, Olsztyn lipiec-sierpień 1974, kat. 2.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: EMBALLAGE ENVELLOPE III, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d.: Kantor Na odwrocie na płótnie napis autorski: T.Kantor| STOCKHOLM| 1966| NOVEMBRE| 65x73|”Emballage-envellope”| III; oraz nalepka: (podłużna nieczytelna pieczątka) | lkl.V.6/31/68| dnia 24 czerwca 68| obraz „Emballage| envellope” ol/pł,65x73| na odwrocie „T.KANTOR| wz (nieczytelny podpis i podłużna, nieczytelna pieczątka). Na krośnie napis: Nr. Katal.15| G.Pierre Stockholm| 1966 Obraz był wystawiany i opisany: - Tadeusz Kantor. Galerie Pierre Stockholm, listopad-grudzień 1966. Folder, poz. 15 Obraz był eksponowany w Sztokholmie w Galerii „Pierre” prowadzonej w latach 60-tych XX wieku przez Pierre Hugo Lundholma, znanej zarówno z bardzo wysokiego poziomu artystycznego, jak również z faktu, że wystawiane w niej były prace tylko najbardziej znanych współczesnych malarzy z całego świata. Na wystawie pokazano 25 obrazów i 20 drobnych szkiców. W dokumentacji zgromadzonej w Zachęcie, dotyczącej Tadeusza Kantora znajduje się notatka o wystawie, w której czytamy: „ Sprzedał tu…prawie wszystkie swoje drobne szkice i obrazki oraz 5 swych obrazów, nie licząc największych „Emballage humain” i „Emballage parapluie” zakupionych już wcześniej przez Muzeum w Łodzi”.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ARCHANIOŁ MICHAŁ. IKONA, OK. 1960
Tools: tempera
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana na odwrocie l.d.: J. NOWOSIELSKI Ikony Jerzego Nowosielskiego są zjawiskiem szczególnym na tle polskiej sztuki współczesnej. Mają swój wyraz artystyczny i religijny wynikający z ideowego zaangażowania i głębokiej wiedzy teologicznej, co wiąże się ze sposobem przekazywania treści. Formalnie Nowosielski nawiązuje do ikony staroruskiej, której źródła tkwią w twórczości jej najwybitniejszych przedstawicieli: Teofana Greka i Andrieja Rublowa. Pomimo zachowania dość rygorystycznych, obowiązujących kanonów, artysta nadał swym ikonom współczesny wyraz i zapoczątkował odnowę sztuki pisania ikon.
Artist: Jerzy Skarżyński
Title: ABELARD I HELOIZA, 1987
Year: 1987
Tools: ink, gouache, feather
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: skarżyński 87 na odwrocie na krośnie: FORMAT 90 X 51 cm | SZER WYSKOKOŚĆ, Rok 1987 „ABELARD I HELOIZA“ JERZY SKARŻYŃSKI na płótnie stempel zezwalający na wywóz obrazu za granicę Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PTAKI, OK. 1958-59
Tools: gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie p.d. wycięte okienko ukazujące napis długopisem: RAJMUND ZIEMSKI | gwasz 95,5 x 68,5 | „PTAKI“ | lata 1958, 59 | w moim posiadaniu od 1970 r. | Teresa Panasiuk
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: BEZ TYTUŁU, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis autorski: TOMASZ TATARCZYK | BEZ TUTUŁU | UNTITLED 2004 Cykl obrazów oparty na kontraście bieli i czerni zaprezentował Tatarczyk na cieszącej się dużym uznaniem wystawie w warszawskiej Zachęcie w 2004 roku. W katalogu tej wystawy reprodukowany jest bardzo zbliżony kompozycyjnie jeden z pierwszych obrazów tej serii, której bohaterem jest pies (Bez tytułu, 2000). [Tomasz Tatarczyk. Malarstwo, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, W-wa 2004, il.b., s. nlb.]
Artist: Henryk Stażewski
Title: MARTWA NATURA, 1956
Year: 1956
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: stażewski na odwrocie napis oł. p.d.: Martwa natura, H. Stażewski | 1956, Warszawa | 17/VII/c
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 1993
Year: 1993
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: NA ZABAWIE, OK. 1994
Tools: ink, gouache
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Mariuszowi | ROSIAKOWI | Eug.| Markowski | Warszawa | 26.9.1994
Artist: Zbigniew Makowski
Title: SŁOŃCA, LATA 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na lewej listwie blejtramu napis autorski: ZBIGNIEW MAKOWSKI 100 x 80 | -WARSZAWA-; nalepka: 2311 Cotner Avenue | CART AND CRATE | Los Angeles 90064 | Telephone: 478-5058 | CC 26–568 | 2 (w kółku) Różnorodne w swym wyrazie, często trudne w odbiorze malarstwo Zbigniewa Makowskiego nie sposób przypisać do jednego nurtu czy kierunku. Włącza on do swej sztuki elementy mitologii, motywy dawnych kultur, poezję, zestawia znaki i teksty. Każdy, podobnie jak obraz Słońca, jest indywidualnym, przemyślanym przekazem. W jednym z wywiadów artysta powiedział: „Traktuję moje malarstwo jako zaproszenie do własnego widzenia, przeżywania, rozumienia i śnienia świata... Chciałbym wprawić człowieka, oglądającego mój obraz, w stan ekstazy, poruszenia emocjonalnego, odmiennego od emocji, które przeżywa na co dzień“. [K. Nastulanka, Gdzie czekają niespodzianki. Rozmowa ze Zbigniewem Makowskim, Polityka, 1978, nr 51, s. 6]
Artist: Alfred Lenica
Title: STREFY CZERWONE, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d. : Lenica Na odwrocie na płótnie napis autorski: A.LENICA| WARSZAWA| 1971| „STREFY CZERWONE”
Artist: Fryderyk Antoni Hayder
Title: KOMPOZYCJA, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. Hayder 72
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis autorski: DOMINIK 1994 | OIL ON CANVAS | LANDSCAPE
Artist: Teresa Pągowska
Title: W LUSTRZE, 1991
Year: 1991
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l. d.: TP.91 Na odwrocie na płótnie napis autorski: T.Pągowska 91; pieczatka zezwalajaca na wywóz za granicę; na płótnie na górnej krawędzi: TERESA PĄGOWSKA 1991 W LUSTRZE 140 cm x 130 cm IN THE MIRROR Teresa Pągowska 91; na krośnie nalepka: GALERIA| ARSENAŁ |Mickiewicza 2, |15-222 Białystok |Poland, tel. (85)20353 Na odwrocie na płótnie napis autorski: T. Pągowska 91; pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę; na płótnie na górnej krawędzi: TERESA PĄGOWSKA 1991 W LUSTRZE 140 cm x 130 cm IN THE MIRROR Teresa Pągowska 91; na krośnie nalepka: GALERIA | ARSENAŁ | Mickiewicza 2, | 15-222 Białystok | Poland, tel. (85)20353 Obraz W lustrze jest kolejną wersją malarskiej interpretacji postaci ludzkiej, którą artystka kontynuowała od poczatku lat 60-tych. Fragmentarycznie ujęte sylwety w nieokreślonym wnętrzu sąsiadują z gładkim kolorem płaszczyzn i świetlistymi, spontanicznie nałożonymi smugami barw. Uznawana za spadkobierczynię polskich kolorystów Teresa Pągowska oscyluje na granicy abstrakcji, by z typową dla jej warsztatu malarskiego wirtuozerią wydobyć ekspresję i dynamikę.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1980-85
Tools: individual
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 1991
Year: 1991
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: JTarasin 91
Artist: Erna Rosenstein
Title: TLI SIĘ, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Olej, płótno naklejone na płycie pilśniowej, 40 x 30 cm ( wym. płyty: 64 x 60 cm) Sygnowany p. d.: E.Rosensten 1969 Na odwrocie na płycie napis autorski: Erna Rosenstein| Warszawa| Karłowicza 20 m.1| tel.44 45 87| olejny 40 x 39| 1969 „tli się’ | EDYNBURG 1970| Dusseldorf 170; oraz drukowana nalepka: ERNA ROSENSTEIN| 134. IT”S STILL SMOULDERING. Ślady po dwóch pieczątkach. - Festiwal Sztuki w Edynburgu (Szkocja) 1970; - Laureaci Nagrody Krytyki im. Cypriana Kamila Norwida z lat 1967-1976, Dom Artysty Plastyka, Warszawa 18 II - 13 III 1977, kat. poz. 1; - Warschauer Kunstler Malerei, Grafik und Zeichnung Plastik, Dusseldorf, Depoma-Ars Polona Galerie, 25 IX - 22 XI 1980.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 31/92, 1992
Year: 1992
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: RAJMUND ZIEMSKI 92. Na odwrocie na płótnie napis autorski: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 31/92 | 100 x 85 Pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę. Malowany na początku lat 90. obraz charakteryzuje się rozdrobnieniem formy poprzez zastosowanie drobnych, różnorodnie skoncentrowanych plamek koloru. Tworzą one dwa zwarte zespoły barwne, zawieszone w przestrzeni i drgające subtelnym światłem. Ten sposób traktowania umownego pejzażu, który inspirował artystę przez lata, jest typowy dla tego okresu twórczości. Z czasem mocne, fakturowe formy i jednorodne, szerokie smugi barwne zastąpią delikatne dotknięcia pędzla.
Artist: Erna Rosenstein
Title: BEZ NAZWY, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 1980 | E Rosenstein Na odwrocie na desce napis autorski: 58 x 34 | „BEZ NAZWY“ ERNA | ROSENSTEIN oraz podłużna pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę.
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: DROGA, 1997-1999
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie: Mariusz Woszczyński | Droga | 1997 – 9 | olej akryl na blejtramie: SIELAWKO
Artist: Krystyna Piotrowska
Title: TEKSTYLIA, 1975
Year: 1975
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Piotrowska 1975, l.d.: „tekstylia“
Artist: NN NN
Title: P - 73 964, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Witold - K.73 Na odwrocie na desce napis ołówkiem: P - 73 964
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: CZTERY PORTRETY, 1980-1987
Tools: mixed
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany niewyraźnie przy dolnej krawędzi na drugim polu od pr.: MUSIAŁOWICZ Na odwrocie na desce napisy autorskie: 15 (w kółku) Four Portraits | „CZTERY PORTRETY“ | 24 x 90 | Musiałowicz | 1980/87
Artist: Franciszek Maśluszczak
Title: OGROMNY SUPEŁ, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Franciszek Maśluszczak | 1988. Na odwr. na pł. napis autorski: Franciszek Maśluszczak | 1988 acrylic | tytuł: Ogromny supeł | 92 x 92 cm. | 520.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: 59,8 x 71,5 cm (w świetle oprawy) Na odwrocie na płycie napis autorski: BEKSIŃSKI 70 po prawej u góry: 528 - XII-1970 | OLEJ-SYKATYW MAN. po prawej u dołu dwie pieczątki zezwalające na wywóz za granicę
Artist: Jonasz Stern
Title: KOBIETA WE WNĘTRZU
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisanym przez p. Barbarę Jaroszyńską-Stern.
Artist: Edward Dwurnik
Title: BIAŁOGARD, 1996
Year: 1996
Tools: tempera
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45,3 x 53,8 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: 1996 | E.DWURNIK
Artist: Gabriela Obremba
Title: INWAZJA, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: GABRIELA | OBREMBA 1985 r Na odwrocie na płótnie napis autorski: „GABRIELA | OBREMBA 1986 r | „INWAZJA“ Na tle ekspresyjnej i często dramatycznej twórczości artystki obraz ten jest jedną z nielicznych abstrakcyjnych kompozycji, gdzie delikatne formy o subtelnym, stonowanym kolorycie tworzą nastrój spokoju i harmonii. Dotąd nie eksponowany, pochodzi ze zbiorów rodzinnych.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1980-85
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: Filozofią sztuki Andrzeja Szewczyka było połączenie malarstwa, tworzenia plastycznego i szeroko pojętego pisania. Różnorodne działania artystyczne, twórcze realizacje i myśli trafnie skomentowała Bożena Kowalska: „...to kolejne odpowiedzi albo komentarze, albo poetyckie refleksje jakimi artysta dzieli się z widzem, jakimi artysta skłania patrzącego do własnej aktywności wyobraźni... Realizacje twórcze Szewczyka im bliżej połowy lat osiemdziesiątych nabierają coraz szerzej skali możliwości interpretacyjnych, stają się coraz bogatsze w znaczenie“. (Folder wystawy "Andrzej Szewczyk", Galeria 72 Chełm, 30 VII - 5 XI 1986).
Artist: Wilhelm Sasnal
Title: BEZ TYTUŁU, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie wzdłuż górnej krawędzi napis: WILHELM SASNAL 2002 Jednej z ostatnich wystaw artysty towarzyszyła publikacja Wilhelm Sasnal Lata walki, gdzie w rozmowie z Marią Brewińską mówi: „Kiedy maluję jestem sam na sam z płótnem. Praca nad obrazem przebiega na różnych etapach. Malowanie obrazu to zawsze przerabianej w jakiś sposób tego, co kiedyś zobaczyłem, albo co mi przyszło do głowy... Obrazy, które do mnie przychodzą są raczej przypadkowe, pojawiają się wcześniej zanim zacznę malować Rzadziej ich szukam, częściej znajduję“ [Wilhelm Sasnal Lata walki, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2007, s. 32]
Artist: Marek Firek
Title: KOBIETA Z ANANASEM, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.F. | 05 Obraz był wystawiany: - Malarstwo , Gentlemen Story Club, Gallery C.K. Zamek, Poznań 2005; - Malarstwo , International Environment & Art Expo, Seul, Korea Południowa 2006
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: W KRĘGU KULTURY EUROPEJSKIEJ, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr. g: WŁODEK PAWLAK | „W KRĘGU KULTURY EUROPEJSKIEJ“ | 135 X 195 | 1988 Obraz należy do większego cyklu pt. „Tablice dydaktyczne“ z lat 1987-1988, w którym artysta próbował zawrzeć - w nieco prześmiewczy i autoironiczny sposób - sumę wiedzy z różnych dziedzin. W tym celu wykorzystywał ilustracje, ryciny, wykresy itp. ze słowników i encyklopedii, kompilując z nich rozbudowane i wieloznaczne kompozycje poświęcone kulturze, historii, filozofii itp. Nagromadzenie szczegółów, alogiczne i natrętne, miało też w zamyśle autora ewokować zmęczenie współczesnego człowieka nadmiarem informacji i „encyklopedycznej“ wiedzy. Cechy te znamionują inne znane prace z tego cyklu, jak "Rzeźba grecka i egipska", "W kręgu kultury europejskiej", "Okno romantyczne". Artysta wykonał również cykl rysunkowy z motywem stłoczonych portretów różnych osobistości. Praca była wystawiana i reprodukowana: - Ars auro prior. Wystawa - sprzedaż , [org.] Polski Dom Aukcyjny, P.P. Desa Stary Rynek 48, [Poznań] 21-28 XI 1988, repr. b.; - Włodzimierz Pawlak. Tablice dydaktyczne , Pawilon SAPR, Warszawa 1989; repr. czarno-biała przy recenzjach: Dorota Jarecka, Dydaktyka i analiza , „Res Publica“ 1989 nr 6, s. 133; Jan Michalski, Pawlak ma rosyjską duszę , „Magazyn Artystyczny“ 1989 nr 2, s. 3. - Dialog [część 1. polsko-niemieckiej wystawy], Wilhelm-Lehmbruck-Museum,... więcej
Artist: Zygmunt Turkiewicz
Title: GRAFFITI I
Tools: mixed
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: turkiewicz Na odwrocie na sklejce napis autorski: turkiewicz oraz nalepka: Z.Turkiewicz | 9. Kidbrooke Park Road, | Blackheath. S.E.3. GRE: 1740. | Title "Graffiti I".
Artist: Maria Teresa Kuczyńska
Title: FORMA ANTROPOMORFICZNA
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: POCHWAŁA POMPEI, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 1983 | Pochwała | Pompei | K. Bereźnicki
Artist: Jerzy Ryszard Zieliński
Title: STAW W PYRACH, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. na płótnie napis autorski: JERZY RYSZARD ZIELIŃSKI | „STAW W PYRACH“ | JURRY | 71
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. na płótnie napis autorski: L.Tarasewicz 1995 Obraz malowany przez jednego z najbardziej znanych, współczesnych malarzy, który operując prostymi znakami malarskimi tworzy abstrakcyjne kompozycje nawiazujące bezpośrednio do natury, przyrody i pejzażu. Linia i smugi swobodnie kładzionych plam czystych kolorów, dynamiczne dotknięcia pędzla, świetlistość barw składają się na niepowtarzalny wyraz tego dzieła. Wiele wystaw oraz nagród, bogata twórczość i ciągle nowe propozycje artystyczne, ogromna aktywność także w dziedzinie pedagogicznej stawiają Tarasewicza w rzędzie najbardziej kreatywnych postaci życia kulturalnego.
Artist: Tadeusz Łapiński
Title: WARSZAWSKIE FRAGMENTY, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T ŁAPIŃSKI Na odwrocie na płótnie napis autorski: T.ŁAPIŃSKI oraz kwit na 196 Obraz był wystawiany i reprodukowany: - "Tadeusz Łapiński - Przestrzeń nieskończona - Infinite Space. Retrospektywa twórczości z lat 1953-2003", 4 VII 2007 - 30 IX 2007, Muzeum Wychodźstwa Polskiego im. Paderewskiego, Łazienki Królewskie - Podchorążówka w Warszawie; Galeria Sztuki Współczesnej ESTA w Gliwicach (album towarzyszący wystawie, s. 12, il. barwna).
Verified Artist: Yes
Artist: Ryszard Lis
Title: ECCE HOMO, 1979
Year: 1979
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis autorski: RYSZARD LIS | ul. Okrzei 8018 | 20-128 Lublin | „ECCE HOMO“ | 100 x 81 - acryl | 1979 Obraz wystawiany i opisany: - "Ryszard Lis malarstwo". BWA Zamość luty 1981, kat. (wstęp K. Paczuski) poz. 6; - "Ryszard Lis malarstwo". BWA Białystok kwiecień 1981, kat. (wstęp I. Kamiński) poz. 5.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚWIĘTY TEODOR. IKONA, 1961
Year: 1961
Tools: tempera
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie u dołu.: J. NOWOSIELSKI 1961 powyżej nalepka: II WYSTAWA | WSPÓŁCZESNEJ SZTUKI RELIGIJNEJ | Kraków czerwiec-wrzesień 1961 | [odręczny podpis artysty] Ikony Jerzego Nowosielskiego są zjawiskiem szczególnym na tle polskiej sztuki współczesnej. Mają swój wyraz artystyczny i religijny wynikający z ideowego zaangażowania i głębokiej wiedzy teologicznej, co wiąże się ze sposobem przekazywania treści. Formalnie Nowosielski nawiązuje do ikony staroruskiej, której źródła tkwią w twórczości jej najwybitniejszych przedstawicieli: Teofana Greka i Andrieja Rublowa. Pomimo zachowania dość rygorystycznych, obowiązujących kanonów, artysta nadał swym ikonom współczesny wyraz i zapoczątkował odnowę sztuki pisania ikon.
Artist: Franciszek Maśluszczak
Title: MELODIA, 1981-82
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g. wzdłuż krawędzi: FRANCISZEK 1981 | MAŚLUSZCZAK 1982 na odwr. na pł. napis autorski: FRANCISZEK MAŚLUSZCZAK | 1981/1982 olej | tytuł: MELODIA | 24,5 x 24,5 cm | 252
Artist: Juliusz Narzyński
Title: EPILOG, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jul.Narzyński 71 Na odwrocie na płótnie napis autorski: Juliusz Narzyński oraz nalepka P.P. Pracownie Sztuk Plastycznych z danymi obrazu. Obraz, malowany wkrótce po otrzymaniu przez artystę nagrody im. Norwida, prezentuje wszystkie charakterystyczne cechy okresu bardzo aktywnej działalności twórczej Narzyńskiego przypadającej na lata 60-te i 70-te. Budowane fakturą grubych impastów dynamiczne formy sąsiadują z płaskimi geometrycznymi płaszczyznami tworząc nadrealistyczne wyobrażenie świata.
Verified Artist: Yes
Artist: Juliusz Studnicki
Title: ARCYDIABEŁ, OK. 1965
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na blejtramie napis: arcidiavglo Obraz wystawiany i opisany w: - "Juliusz Studnicki malarstwo", CBWA Zachęta, Warszawa listopad 1977, Katalog wystawy (wstęp: Maria Rzepińska, Eugeniusz Eibisch, Jacek H. Hohensee), poz. 71.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1128, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l. d. : DUDA GRACZ . 1128/87. Na odwrocie nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Juliusz Joniak
Title: MARTWA NATURA NA TLE OKNA, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Joniak 90 Na odwrocie na płótnie napis: JULIUSZ JONIAK | „MARTWA NATURA NA TLE OKNA” | 90 x 80 | 1990 podłużna pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, poniżej odręcznie pisany nr zezwolenia
Artist: Andrzej Fogtt
Title: DRZEWO ŻYCIA, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 2007 | Fogtt Na odwrocie na płótnie napis autorski: Fogtt | 5. VIII 2007 | drzewo | życia | olej
Artist: Waldemar Jerzy Marszałek
Title: ANIOŁ, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. J. MARSZAŁEK 1999 Na odwrocie na płótnie cyfra 485 (w kółku) oraz nalepka z danymi obrazu.
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: MITORAJ na odwr.: H.C.| A 820/1000 | HC Rzeźba reprodukowana w: - Igor Mitoraj. Sculpture , [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139, il.
Artist: Stanisław Sobolewski
Title: PRZEDWIOŚNIE, Z CYKLU SIELANKI, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis autorski: STANISŁAW SOBOLEWSKI | „PRZEDWIOŚNIE“ OL/PŁ 130 x 97 cm | (inicjały autora) 1993; poniżej nalepka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z danymi obrazu; po prawej napis: „Prima PrimaveraI | San Elpidio a Mare 1995. Obraz wystawiany i reprodukowany: - "Romuald Oramus Stanisław Sobolewski Malarstwo grafika rysunek". BWA Kraków IV - V 1993, s. 39, kat. 12; - "Generazioni e tendence dell arte contemporanea a Cracovia (Pokolenia i tendencje współczesnej sztuki w Krakowie)" San Elpidio a Mare, Fermo Włochy 1995; - "Stanisław Sobolewski Malarstwo", wstęp Łukasz Korolkiewicz, Publikacja sfinansowana przez Akademię Pedagogiczną im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie bez daty wydania, ilustracja barwna, s. nlb.
Artist: Witold Zacharewicz
Title: MIASTECZKO ZIMĄ, LATA 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Zachar Na odwr. na płótnie uszkodzona nalepka BWA w Krakowie. Obraz jest jedną z bardziej rozbudowanych kompozycji artysty, która łączy w sobie elementy architektoniczne z rodzajowymi scenami figuralnymi i pejzażem. Ujęty lekko z góry widok miasteczka pulsującego życiem oraz rozpędzona trojka na pierwszym planie nadaje tej scenie żywiołowość i niepowtarzalny klimat, podkreślony szeroką gamą barwną.
Artist: Igor Mitoraj
Title: LE GREPOL, OK. 1978
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na udzie postaci p.: MITORAJ na odwrocie l.d.: 65/250
Artist: Tadeusz Koper
Title: AKT, 1981
Year: 1981
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T.KOPER 1981 r.
Artist: Maria Anto
Title: DRZEWO (DLA UMBERTO ECO), 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Maria Anto 1994 [w odbiciu lustrzanym] sygn. na odwr. na płótnie l.g.: Maria Anto 1994 , poniżej: 1011 [w kółku], na g. listwie krosna: MARIA ANTO 1994 „ECO“ 100 x 77 cm , na l. krośnie pieczątka wywozowa Obraz wystawiany i reprodukowany: – Maria Anto , ZPAP, Warszawa III 1998, kat. il. barwna, s. 19; – „Kalejdoskop (Daewoo-FSO)“ nr 9 (119) z dn. 30 IV 1998, rubryka: Zaprosili nas , il. barwna. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite ).
Artist: Allan Rzepka
Title: MARTWA NATURA NAD GŁOWĄ, 1997-1998 (TRYPTYK)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: allan Rzepka 97 XII | I 98 K (podkreślone półkoliście) | A Na odwrocie na płótnie części górnej napis autorski: po prawej: AlRzepka | XII/97/ I/98 | „Martwa natura nad głową“; pośrodku: 772 | K, po lewej: 183 (przekreślone) x 80 | ostatni 1997 | 163 x 80; w części środkowej: ARzepka 97/98 | A C; część dolna: ARzepka 97/98 I B. Na każdym polu tryptyku podłużne pieczątki zezwalające na wywóz za granicę.
Artist: Tomasz Sętowski
Title: ZAGINIONA ARKA, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T. Sętowski 2008 na odwrocie na płótnie: „Zaginiona Arka“ | „Lost Ark“ obok: 60 x 90 cm | oil on canvas | 2008 | Tomek Sętowski
Artist: Jacek Yerka
Title: PRZYPŁYW, 2008
Year: 2008
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,5 x 59,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: YERKA 08
Artist: Jacek Yerka
Title: DOŻYWOTNIE WAKACJE, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. Yerka 08 na odwr. na krośnie: JACEK YERKA | >>DOŻYWOTNIE WAKACJE<< | AKRYL 2008
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI 74 stempel zezwalający na wywóz zagranicę nr KL-III 662/151/75/P1 Obraz pochodzi z okresu, który sam artysta nazwał „fantastycznym“ określając tak stylistykę swych prac z lat 70. i początku 80. Tematem dominującym są sceny z surrealistycznymi postaciami uwikłanymi w pełne grozy, a czasem i groteski sytuacje rozgrywające się w metafizycznym, wieloplanowym pejzażu. Silny wątek ekspresyjny narzuca widzowi własną interpretację kompozycji.