Artist: Edward Loevy
Title: ODPOCZYNEK DOBOSZA, 1882
Year: 1882
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Edward Loevy | 1882 Na odwrocie płótna zatarty i nieczytelny stempel, na ramie stempel i nalepka monachijskiej Galerie Hermes. Ponadto numery: 479D, 2675. Olejny obraz Edwarda Loevy jest prawdziwą rzadkością. Artysta znany jest przede wszystkim jako znakomity ilustrator i rysownik; jego prace olejne – za które był ceniony i odznaczany – znane są niemal wyłącznie z tytułów. Tym bardziej interesującym wydaje się więc Odpoczynek dobosza, obraz odznaczający się precyzją rysunku, powstały w początkowym okresie pobytu artysty w Paryżu i nawiązujący do prac – powszechnie wówczas podziwianego – Ernesta Meissoniera.
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY
Description: IInformacje o dziele: Malowidło na plakiecie porcelanowej Niemcy, Berlin, Królewska Manufaktura Porcelany, XIX w. (Königliche Porzellan Manufaktur) Na odwrocie wyciśnięte berło, pod nim litery K.P.M., poniżej litera H. Ponadto w masie wydrapane: 6 – 43/8
Artist: Adolph Mackerpang
Title: PARA KONI I ŹREBAK, 1874
Year: 1874
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Mackerpang1874. Na krośnie mała drukowana nalepka o treści: KITTENDORF & AAGAARDS | - UDSALG - | St. Kjöbmagergard 15 | KjÖBENHAVN
Artist: Hans Johann Wagner
Title: ULICA MIASTA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Wagner
Artist: Erno Erb
Title: RYNEK WE LWOWIE, LATA 1920-1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E Erb Na odwrocie sygnatura; E - Erb poniżej autorski napis: Targowica | [cena ?]. Obok nieczytelny stempel w czerwonej ramce oraz napis błękitną kredką: 624/27.
Artist: Karol Kossak
Title: ZWÓZKA DRZEWA, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Karol Kossak
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ULICA W MAŁYM MIASTECZKU, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: I Zygmuntowicz
Artist: Stanisław Chlebowski
Title: WNĘTRZE MECZETU, 1875
Year: 1875
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: St. Chlebowski | 30/VI 75 Na odwrocie napis ołówkiem: 3495 Chlebowski | Wnętrze (Meczet). Ponadto dwie nalepki o treści: - 1. (druk wypełniony atramentem): WYDZIAŁ ZABYTKÓW PRZY STRAŻY KRESOWEJ | WARSZAWA · NOWY ŚWIAT 21 T 258·53 | WYSTAWA RETROSPEKTYWNA | POLSKA KULTURA ARTYSTYCZNA KRESÓW WSCHODN.| No 198 PRZEDMIOT obraz | Chlebowski | WŁAŚCICIEL Feliks R[......] | ADRES Warszawa; - 2. (druk, ołówek, cyrylicą): Sort | Risunok | Szirina | Richling. Kartka z P.P. „Desa”, Warszawa Salon 1. z metryczką obrazu, ceną 4000 zł i stemplem informującym, że obiekt nie może być wywieziony za granicę. Obraz należy do większego zespołu studiów i szkiców malarskich, powstałych w czasie pobytu artysty na dworze sułtana Abdul-Azisa w Konstantynopolu, a wykorzystywanych przez niego później przy malowaniu większych kompozycji. Podobne prace znajdują się, m.in. w zbiorach Muzeów Narodowych w Warszawie i Krakowie.
Artist: Carl Maria Kruse
Title: MŁODA MIŁOŚĆ, 1897
Year: 1897
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Max Kruse fec. oraz sygnatura odlewni Aktiengesellschaft Gladenbeck Grupa Młoda miłość wykonana w drewnie wystawiona została w 1898 roku na Wielkiej Wystawie Sztuki w Berlinie. W tym samym roku rzeźba zdobyła Wielki złoty medal na wystawie w Paryżu. Brązowa wersja kompozycji, na zamówienie berlińskiego kolekcjonera Eduarda Arnholda, odlana została w 1897. W zbiorach Galerii Rzeźby Miejskiego Muzeum Pruskiego Dziedzictwa w Berlinie znajduje się wersja tej pracy wykonana w terakocie, zaś Muzeum w Wuppertalu posiada odlew z brązu mniejszej wysokości (36 cm).
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: NA STEPIE - PYTANIE O DROGĘ, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Tadeusz Ajdukiewicz
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: BRYCZKA PRZED DWORKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S Batowski
Verified Artist: Yes
Artist: Michał Stańko
Title: WIDOK NA TATRY, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Stańko | 935
Verified Artist: Yes
Artist: Josef Burger
Title: KRAJOBRAZ GÓRSKI Z RZEKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Burger | Mnch.
Artist: Wojciech Kossak
Title: ARTYLERIA NA POZYCJI, 1940
Year: 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 19[40?] Prezentowany obraz jest późną autorską repliką kompozycji pt. Artyleria na pozycji z roku 1906 (porównaj reprodukcję w: K. Olszański, Wojciech Kossak , Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1976, s. 63, nr kat. 63, il. 63).
Artist: Stanisław Gibiński
Title: MGŁY NAD JEZIOREM
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23 x 33 cm (w świetle passe-partout) sygnowana l.d.: S. Gibiński
Artist: Juliusz Kossak
Title: KONNY KRAKUS, 1885
Year: 1885
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28,5 x 22,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: Juliusz Kossak | 1885 Z tyłu na ramie drukowana nalepka niemieckiego zakładu ramiarskiego oraz stempel: 190498.
Artist: Adam Setkowicz
Title: SANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: PSY PRZY SANIACH, OK. 1885
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, deska (na krawędzie nabite listewki powiększające powierzchnię obrazu) sygnowany l.d.: A Kowalski Na odwrocie obrazu nalepka z tekstem wpisanym atramentem: A Kowalski 48 | Schlichtten im Schnee | mit Hunden. Ponadto mała nalepka z napisem: 33/51. Na obrazie oraz na ramce napisy tuszem: 3769. Na ramce stempel: M.Fischer | Glaserei u. Porzellanwaren.
Artist: Stanisław Ksawery Szykier (pseud. Siekierz)
Title: SANNA, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d: SZYKIER SIEKIERZ | Monachium
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: WYŚCIGI SAŃ, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: I Zygmuntowicz
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: NA TARGU W CZARNYM OSTROWIE, OK. 1900
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 25 x 35 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: Czarny Ostrow (Wołyń) | Tadeusz Rybkowski
Artist: Juliusz Kossak
Title: MARSZ, MARSZ DĄBROWSKI..., 1897
Year: 1897
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 53,5 x 42,7 cm (w św. passe-partout) sygnowana p.d.: Juliusz Kossak | 1897 Akwarela należy do licznego zespołu wizerunków sławnych polskich wodzów jadących konno na czele oddziałów wojska; w tej grupie dzieł mieszczą się, m.in. wizerunki Stefana Czarneckiego, hetmanów Jana Karola Chodkiewicza i Stanisława Żółkiewskiego, Tadeusza Kościuszki, Kazimierza Pułaskiego, ks. Józefa Poniatowskiego i kilka przedstawień generała Jana Henryka Dąbrowskiego, prowadzącego do walki legionistów. Wśród tych ostatnich można wymienić, m.in. kompozycję z 1882 "Dąbrowski na czele Legionów", namalowaną w cyklu czterech akwarel, wraz z wizerunkami Pułaskiego Kościuszki i ks. Józefa (Biblioteka Ossolineum), "Generała Dąbrowskiego na koniu" z 1891 (Muzeum Okręgowe w Toruniu), ilustrację "Marsz, marsz Dąbrowski" w albumie „Pieśń Legionów”, wydanym w 1893 nakładem księgarni Henryka Altenberga we Lwowie czy "Jana Henryka Dąbrowskiego na czele Legionów" z 1895. Każda z tych akwarel jest dziełem o odrębnej kompozycji, ale, przewodzący Legionom, Dąbrowski zawsze wskazuje żołnierzom kierunek marszu. Stale powtarza się też motyw strzelistych cyprysów wśród włoskiego krajobrazu. Zgodnie z zamiarem artysty wszystko to, ma nawiązywać do słów „Mazurka Dąbrowskiego”.
Artist: Jan Chełmiński
Title: ŻOłNIERZE NAPOLEOńSCY NA PATROLU..., PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: sygnowany p.d.: Jan V. Chełminski Dawna fotografia tego obrazu przechowywana jest w zbiorach Ikonograficznych i Fotograficznych Muzeum Narodowego w Warszawie (nr DI 92044).
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: FRANCISZEK JÓZEF NA MANEWRACH..., 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Tadeusz Ajdukiewicz | 1885 Obraz przedstawia - odbywające się w obecności cesarza Franciszka Józefa I - manewry wojsk austriackich na krakowskich Błoniach. W tle po lewej widoczne jest wzgórze św. Bronisławy z kopcem Kościuszki, po prawej widać zabudowania miasta z górującą nad nim sylwetą Wawelu. Uroczystości takie odbywały się na Błoniach krakowskich corocznie 18 sierpnia, w dniu urodzin cesarza.
Artist: Włodzimierz Łoś
Title: W OCZEKIWANIU NA PROM, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Włodzimierz Łoś | Monachium 1885. Obraz opisany i reprodukowany w: - "Bruckmanns Lexikon der Münchner Maler im 19. Jahrhundert", Dritter Band, Bruckmann München 1982, s. 75, il. 111.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: ŚWIĘTO JORDANU, LATA 90. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T. Axentowicz Z tyłu na ramie nalepka firmy oferującej ramy i przybory malarskie z Edynburga. Napisy: - flamastrem: 13348; - atramentem lub tuszem: MT/Ad/1669?M/N. Obraz opisany i reprodukowany: - "Kolekcja Pakoska. Wokół krakowskiej „Sztuki”. Katalog wystawy". [oprac. A.Kroplewska-Gajewska], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Ratusz Staromiejski, sierpień-październik 2000, s. 24, il. na s. 25. Teodor Axentowicz był jednym z pierwszych polskich artystów malujących, tak później popularne, obrazy z życia Hucułów. Motywy huculskie powtarzał w wielu wariantach i układach kompozycyjnych, malowanych olejno, akwarelą bądź pastelami. Prezentowany obraz jest jednym z wielu przedstawień świątecznych uroczystości obchodzonych w kościele prawosławnym i greko-katolickim w Dzień Objawienie Pańskiego (Trzech Króli), a przez pamięć chrztu Chrystusa zwanych „Jordanem”. Tego dnia, podczas uroczystej ceremonii, duchowny zanurza krzyż w rzece lub strumieniu, po czym tak uświęconą wodą skrapia wiernych trzymających w rękach płonące świece. Ci następnie nabierają w dzbany poświęconą wodę z przerębli i zanoszą do domów.
Title: DWUNASTOLETNI JEZUS W ŚWIĄTYNI, 1882-1890 (?)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Bawaria, Selb, fabryka Lorenza Hutschenreuthera Na odwrocie plakiety napis tuszem: WAG, poniżej wyciśnięty w masie znak wytwórni porcelany w Selb – wiązane, umieszczone w kółku litery LHR (litera L odwrócona). Malowidło na plakiecie powtarza fragment obrazu Heinricha Hofmanna (1824-1911). Oryginał, nabyty od artysty w roku 1882, znajduje się w zbiorach Galerii Obrazów w Dreźnie (olej, płótno, 152 x 204 cm). Założycielem fabryki w Selb był Lorenz Hutschenreuther, syn Carla Magnusa Hutschenreuthera. Po śmierci ojca (1845) prowadził on rodzinne przedsiębiorstwo w Hohenbergu; opuściwszy je, założył w roku 1859 samodzielną wytwórnię. W okresie do 1890 wyroby fabryki sygnowane były wyciskanymi w masie wiązanymi literami LH lub LHR; w latach 1873-1890 litery te umieszczano w kółku. O wytwórni Hutschenreuthera w Selb patrz, m.in.: "Katalog 175 Jahre Hutschenreuther, Ein Beitrag zum Firmenjubiläum, Museum der Deutsche Porcellanmarken von 1798 bis heute", Hohenberg an der Eger 1989. Autorem pierwowzoru, obrazu przedstawiającego Dwunastoletniego Jezusa w świątyni, którego centralny fragment powtórzono na plakiecie, był niemiecki malarz Heinrich Hofmann, wykształcony w Akademiach Düsseldorfu i Antwerpii, przebywający kilka lat w Rzymie, późniejszy profesor Akademii w Dreźnie. Hofmann malował wiele obrazów religijnych opartych na tekstach ewangelicznych. W interesującym nas obrazie artysta sięgnął do ustępu z Ewangelii według... więcej
Artist: Dotorhea Dornbusch-Bastanier
Title: LILIE
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Dorothea Dornbusch-Bastenier Na odwrocie napis tuszem (flamastrem?): Original von | Dorothea Dornbusch-Bastenier
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: WYJŚCIE Z KOŚCIOŁA (CZASY WALEZJUSZY)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WYJŚCIE Z KOŚCIOŁA. Dama i kawaler w strojach z czasów Walezjuszy sygnowany l.d.: LBakalowicz Paris (wiązane inicjały imienia i nazwiska) Na odwrocie nalepki francuskiego antykwariatu z określeniem tematu obrazu jako La sortie de l’egl[ise] – Wyjście z kościoła
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: WYJŚCIE Z KOŚCIOŁA (CZASY LUDWIKA XIII)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WYJŚCIE Z KOŚCIOŁA. Dama i kawaler w strojach z czasów Ludwika XIII sygnowany l.d.: LBakalowicz Paris (wiązane inicjały imienia >Ladislav< i nazwiska) Na odwrocie nalepki francuskiego antykwariatu z określeniem tematu obrazu jako La sortie de l’egl[ise] – Wyjście z kościoła Pendant pozycji poprzedniej.
Artist: Emmanuel Villanis
Title: SAPHO, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: E. Villanis wybity numer 4420, znak brązownika SOCIETE DE BRONZE DE PARIS, poniżej stóp postaci tytuł dzieła SAPHO Sapho (Safona, Safo) - poetka grecka (VII/VI w. p.n.e.) z Mityleny na Lesbos.
Artist: Henryk Kossowski
Title: GRABIĄCA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: KOSSOWSKI
Artist: Carl Ernst Morgenstern
Title: WIDOK NA ŚNIEŻNE KOTŁY I ŁABSKI SZCZYT, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Schreiberhau | C. EMorgenstein | 1910 Na krosnach napis: C.E. MORGENSTERN | BLICK AUF SCHNEEGRUBEN | UND VEILCHENSPITZE; na poprzeczce stempel z wymiarem krosna: 89/69; owalna drukowana nalepka zakładu oprawy obrazów Takie samo ujęcie widoku na Śnieżne Kotły powtórzył artysta w obrazie, który w roku 1997 był eksponowany na wystawie „Obrazy natury” w Muzeach Narodowych we Wrocławiu i w Warszawie (porównaj: P. Łukaszewicz, A. Kozak, "Obrazy natury. Adolf Dressler i pejzażyści śląscy drugiej połowy wieku XIX", Wrocław 1997, s. 121, nr kat.166, il na s. 165; wersja mniejsza; olej, płótno, 61,5 x 82,2 cm; sygnowana, nie datowana; zbiory prywatne).
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: PANI W BŁĘKITNEJ BLUZCE, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: J Malczewski | 1917
Artist: Albert Bitterlich
Title: JESIENNE KWIATY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Bitterlich | München
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: PORTRET JASNOWŁOSEGO DZIECKA, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. Pochwalski | 887 Kraków
Artist: Friedrich Ludwig Christian Sturm
Title: W OGRODZIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fr. Sturm Na odwrocie, na tzw. plecach, wyskrobany i trudno czytelny napis w języku niemieckim. Ponadto w promieniowaniu ultrafioletowym widoczny napis: BAUER | Glucjstr. 13 | 746 BALINGER
Artist: Tadeusz Styka
Title: DZIEWCZYNA Z GITARĄ, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: TADÉ. STYKA Na odwrocie, na krośnie, mała drukowana nalepka o treści: Martin | & | Chauselet | 43. Obraz po konserwacji. Obraz wystawiony był 10 grudnia 2006 w Domu Aukcyjnym Martin & Chauselet, Versailles (nr kat. 43, il.).
Artist: Wilhelm Gdanietz
Title: WYTCHNIENIE PRZY MUZYCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: W. GDANIETZ
Artist: Stanisław Kamocki
Title: MOTYW Z WOLI RADZISZOWSKIEJ, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: podpisany p.d. ołówkiem: S Kamocki Na odwrocie autorski napis czerwoną kredką: S.KAMOCKI | „WOLA RADZISZOWSKA” | MAJ | 1934
Artist: Józef Rapacki
Title: PORTRET MŁODEJ DAMY, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI 1917 (1914 ?)
Artist: Stanisław Fabiański
Title: KOŚCIÓŁ MARIACKI W KRAKOWIE, 1918
Year: 1918
Tools: ink, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49 x 29,2 cm (w świetle passe-partout) sygnowana l.d.: 119. St. Fabijański Kraków 1918. Na odwrocie (przeniesiona z pierwotnej oprawy) karta z rękopiśmienną autorską dedykacją o treści: [...] 18 | Prz[ewiele]bny | Xięże Dobrodzieju | Dawno daną obietnicę | dziś spełniam z prawdziwą | przyjemnością – dostarczając | nastrojowy obrazek wraz | z wyrazami wysokiego | poważania | Stanisław Fabijański
Verified Artist: Yes
Artist: Max senior Haenger
Title: NA PODWÓRKU – KURY I PAW, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Hänger sen [.]
Artist: Max senior Haenger
Title: NA PODWÓRKU – KOGUT I KURY
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Hänger.
Artist: Peter Pulm
Title: HOLENDERSKA KWIACIARKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Puhm Ddf.
Artist: F. Max Richter-Reich
Title: TARG NA KWIATY NAD KANAŁEM W HOLANDII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. M. RICHTER – REICH
Verified Artist: Yes
Artist: Eugen Dekkert
Title: PORT W SZCZECINIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Eugen Dekkert Na odwr. napisy, stemple i nalepki, m.in.: - napis kredką: Dekkert; - stempel: H. Schminckel. | Düsseldorf | KV; - owalny stempel monachijskiej firmy A.Greis, Künstler Bedarf; - 2 nalepki szczecińskiej galerii-antykwariatu „Max Runge, Kunsthandlung”, na jednej z nich wpisane atramentem nazwisko autora Dekkert i tytuł obrazu Stettin.
Artist: Hans Johann Wagner
Title: W PORCIE, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Wagner
Artist: Roman Kochanowski
Title: NAD WODĄ
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 12,2 x 20,6 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: KUTRY RYBACKIE, LATA 30. XX W.
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33,5 x 48 cm (w świetle oprawy) sygnowana p.d.: S Jaxa
Artist: Georg Arnold
Title: DOM W GÓRACH TYROLU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné Na odwrocie płótna napis czarną farbą: Bergbauer im Tirolerland | Original von Arnold Graboné
Artist: Jerzy Potrzebowski
Title: JESIEŃ, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jerzy Potrzebowski | 63.
Artist: Marie-François Firmin Girard
Title: PODWÓRKO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: FIRMIN – GIRARD Na odwrocie francuskie stemple na płótnie i krosnach (prostokątne i dwa okrągłe; zatarte; czytelnie jedynie słowo PARIS). Ponadto stempel „12”.
Artist: Hans Rudolf Schulze
Title: STARE DRZEWA, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: HANS ·RUD. | SCHULZE . 1917 Na odwrocie trudny do odczytania niemiecki napis na płótnie w dwóch wersach; ponadto na górnej listwie krosna atramentem: „Waldinneres” | von Prof. Hans R. Schulze. Na dolnej listwie nalepka ze stemplem: Georg Roeske | Reichsban[..] | Charlottenburg, Keiserdomm 32 | [...] Werl[..] 4176
Artist: Roman Kochanowski
Title: GĘSI NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Władysław Lam
Title: PEJZAŻ LEŚNY, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Lam. Na odwrocie czerwoną kredką cyfra: 5 Obraz pochodzi z dawnej, prywatnej kolekcji lwowskiej.
Artist: Roman Kochanowski
Title: DZIEWCZYNA NA TLE SADU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R Kochanowski
Artist: Wlastimil Hofman
Title: MAŁY WĘDROWIEC, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Vlastimil Hofman | 1908
Verified Artist: Yes
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: W DOLINIE NILU, PO 1940
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Majewicz
Artist: Otto Wild
Title: ZNAD MORZA ŚRÓDZIEMNEGO
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: O. Wild
Artist: Josef Burger
Title: PEJZAŻ JESIENNY Z OŚNIEŻONYM SZCZYTEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Burger
Artist: Karl Müller-Baumgarten
Title: PEJZAŻ JESIENNY Z BAWARII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Müller-Baumgarten Na odwrocie ramy drukowana nalepka
Artist: Aleksy Nowakiwski
Title: ŻYWOPŁOT, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie czerwony stempel (wszystkie napisy cyrylicą): SPADKOWA MASA | b.p. Olieksy Nowakiwskowo; poniżej atramentem Za kuro... oraz dwa nieczytelne podpisy. Ponadto nalepka z napisem atramentem: „Ziwoplit” | Szlachtincy 1926 | 22 x 32; obok mała nalepka z napisem ołówkiem: 16/3 oraz większa, drukowana z nr: 424. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - W. Ovsijczuk, Oleksa Nowakiwskij , Lwów 1998, il. na s. 211, opis kat. na s. 329.
Artist: Iwan Trusz
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD STEPEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: I Trusz
Artist: Johann Jungblut
Title: NAD FIORDEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Jungblut
Artist: Joseph Rolf Knobloch
Title: JESIEŃ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J R Knobloch
Artist: Adolf Gustav Schweitzer
Title: NAD FIORDEM, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Ad. Schweitzer Dlf
Artist: Otto Wild
Title: PEJZAŻ WIEJSKI Z MOSTKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: O. Wild
Artist: Eugenio Renazzi del Castello
Title: NOCNE CZUWANIE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: EV RENAZZI
Artist: Frederik Vezin
Title: WIECZORNA LEKTURA. PRZY LAMPIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fred. Vezin
Artist: Friedrich Josef Heydendahl
Title: ZIMĄ NA WSI, 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Heydendahl. Na odwrocie nalepka z informacją o artyście; tekst w języku niemieckim; maszynopis.
Artist: Meta Plückebaum
Title: JESIENNY BUKIET I JAPOŃSKIE FIGURKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Meta Plückebaum Na odwrocie – na płótna i krosnach nieczytelne stemple (właściciela?).
Artist: Albert Blaetter
Title: ULICZKA W ROTHENBURGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Blaetter. Obraz przedstawia jeden z malowniczych zakątków Rothenburga nad Tauberem – uliczkę Rödergasse z widokiem na Röderbogen i Markusturm; motyw który często i chętnie malowało wielu różnych artystów.
Artist: Waldemar Sewohl
Title: ZMIERZCH NAD MOTŁAWĄ, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany dwukrotnie: - l.d.: W. Sewohl. - p.d.: W. Sewohl Na dolnej listwie krosna drukowana nalepka: EMIL MÜLLER | BUCH u. KUNSTHANDLUNG | RAHMENFABROK | REMSCHEID
Artist: Helmuth Andreas Volkwein
Title: RÓŻNOBARWNE PIWONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. A. VOLKWEIN
Artist: Willy Zirges
Title: DZIEWCZYNA I MOTYLE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WZirges (inicjały wiązane) Na odwrocie, na krośnie po dwa stemple 60 i 45. Ponadto częściowo zatarty stempel firmy Schräter& Co.
Artist: Klaus Clausmeyer
Title: PORCELANA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kl. Clausmeyer.
Artist: Wilhelm Nagel
Title: KWIATY W ZIELONYM DZBANKU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Napis na odwrocie: „Blumen im Krong” | Prof. Wilhelm Nagel | Karlsruhe Malskestr. 5
Artist: Hermann Pohle
Title: PAŁAC NAD WODĄ, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: HPohle
Artist: Georg Arnold
Title: STARY MŁYN NAD ARNO, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné Na odwrocie płótna autorski napis: Alte Mühle am Arno, Oberitalien | Original von Arnold Graboné
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: DZIEWCZĘ Z KWIATEM, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: Tymon Na krośnie charakterystyczna nalepka z autorskim tekstem pisanym atramentem: Tymon Niesiołowski | “Dziewczynka | z kwiatem” | olej – 65 x 60 cm. Niedatowana nalepka wystawy w CBWA w Warszawie z wpisanym ołówkiem nazwiskiem autora, tytułem obrazu i jego wymiarami 65 x 60 Uwaga: pomyłka artysty, który niewłaściwie określił wymiary obrazu, spowodowała późniejsze błędne zapisy w katalogach. Obraz pochodzi z późnych lat pięćdziesiątych, „najszczęśliwszej epoki” twórczości artysty, kiedy to powstaje „cała seria obrazów czystych, wyważonych, spokojnie pewnych siebie w swojej prostocie. /.../ Niesiołowskiego w dojrzałej formie twórczości cechuje doskonałe poczucie swobody w wyborze malarskich środków. Źródłem tej swobody jest przede wszystkim doskonale opanowane rzemiosło /.../ Niesiołowski jest malarzem płodnym, chętnie powracającym do ulubionych wątków. Są tu również rysowane ciemnym, klarownym konturem postacie dziewczęce /.../”. Motyw Dziewczyny z kwiatem powtarza się, na przykład, w namalowanym w tym samym okresie obrazie ze zbiorów Muzeum Narodowego w Poznaniu. (cyt. za J.Pollakówna; wstęp do: Tymon Niesiołowski 1882-1965, Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Warszawie 1982, s. 11-13. Porównaj też: s. 66, nr kat. 107, il. 91.) Obraz wymieniony w katalogach wystaw: - Polské Současné Výtravné Umění, Výstavní Siň Paláce Dunaj ,... więcej
Artist: Stanisław Lentz
Title: NIEPOROZUMIENIE, OK. 1888
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ślad sygnatury p.d.: L.... Na odwrocie nalepka z tekstem pisanym ręcznie przez żonę artysty, która poświadcza autentyczność obrazu: Stwierdzam niniejszym że | obraz „Scena nad ranem” jest | autentyczną pracą mego męża | z okresu monachijskiego | Jadwiga z Neprosów Stanisławowa Lentz | Warszawa d. 26 / 3. 1931 r. Na ramie nalepka wystawy w Muzeum Narodowym w Gdańsku „Kolekcja pakoska – wokół krakowskiej „Sztuki” (IX 2001 – I 2002). Ponadto napis długopisem: MT/Ad/1661/M/N „Stanisław Lentz po powrocie z Paryża w roku 1887 malował głównie sceny rodzajowe przedstawiające epizody z życia miejskiej biedoty, m.in. "W lombardzie", "Antykwariusz", "Przy robocie", "Sam na sam", "Zaloty". Dbał o realizm tych kompozycji /../ Powtarzał w nich najczęściej układ dwóch postaci siedzących w mansardowym, ubogim wnętrzu wypełnionym kilkoma prostymi sprzętami. W tle chętnie umieszczał okno, przesłonięte zasłonką i ozdobione mizerną rośliną w doniczce. Pozwalało to na eksperymenty ze światłem padającym z głębi i modelującym sylwetki we wnętrzu. /.../ Rzeczony obraz jest zapewne identyczny z obrazem "Nieporozumienie" namalowanym ok. 1888, wystawionym w warszawskiej Zachęcie i wylosowanym tam przez Romualda Krajewskiego w roku 1889. /.../ Świadectwo żony artysty jest również wiarygodne, choć myli się ona, wskazując na Monachium jako na miejsce namalowania obrazu”. Wg opinii pani Elżbiety Charazińskiej, Warszawa... więcej
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: MALOWANE LIŚCIE, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Z. Pronaszko Wczesna twórczość Zbigniewa Pronaszki, artysty postrzeganego dziś głównie jako twórca awangardowy, kształtowała się w kręgu młodopolskiego malarstwa szkoły krakowskiej. Pronaszkę szczególnie fascynowała osobowość Jacka Malczewskiego, który był jego nauczycielem i podziwianym mistrzem. Po latach wspominał: „Mnie się podobało w nim to, co miało poezję; jak pejzaż znad Wisły, jak chłopak siedzący na poręczy.. Takie rzeczy, o których mówił po prostu, a mówił jak poeta. To jest bardzo polskie...” (Z. Kępiński, wstęp do katalogu: Wystawa malarstwa Zbigniewa Pronaszki , CBWA, Warszawa 1957). W kręgu tych inspiracji powstał, wciąż mało znany, ale – jak wynika z przekazów – wcale liczny zespół obrazów Pronaszki, prac które już od 1907 wystawiał w krakowskim TPSP. Z tego okresu pochodzi też prezentowany obraz, na którym stary Faun-artysta ptasim piórem maluje liście w jesienne barwy, a jego pracy przygląda się siedzący na gałązce ptak. Obraz wyróżnia się mocną kolorystyką utrzymaną w tonach różów, fioletów, zbrązowiałych czerwieni i jasnej zieleni. Pośród kilku, znanych podobnych kompozycji (np. "Autoportret" czy "Portret matki"; ok. 1910; MNK) najbliższą analogią byłoby tu płótno "Z gawęd przeszłości (Starzec w rozmowie z sójką)" z dawnej kolekcji Muzeum Wielkopolskiego w Poznaniu (patrz: M. Gumowski, Muzeum Wielkopolskie w Poznaniu. Wybór i opis celniejszych zabytków oraz wybitniejszych dzieł sztuki ,... więcej
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: STARE DRZEWA, OK. 1920-1930
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 19,5 x 30 cm (w świetle passe-partout) sygn. ołówkiem l.d.: Muter Na odwrocie nalepka z atestem dr Bolesława Nawrockiego, wybitnego znawcy twórczości artystki i kolekcjonera jej obrazów; tekst w języku francuskim, datowany 23 września 1965 r.
Artist: Artur Markowicz
Title: GRAJEK, 1927
Year: 1927
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Artur Markowicz | Kraków 1927. Od 1907 Markowicz miał pracownię w przytułku dla starców na krakowskim Kazimierzu, a mieszkańcy schroniska wielokrotnie służyli mu jako modele; ich charakterystyczne postacie odnajdujemy w licznym zespole obrazów, pasteli i rysunków. Nie ma w nich „żadnej anegdoty, żadnego specjalnego wydarzenia: postacie starych kobiet i mężczyzn wtapiają się w otoczenie, przedstawiona scena nie jest nigdy realistycznym studium modela, a wyraz całości wynika z zaobserwowanego ruchu, gestu, nastroju chwili. [Ważną rolę] w tych kompozycjach grały światło, cień, przejścia tonalne i kolor. (Właściwa malarzowi gama kolorystyczna może dziś spełniać rolę jego sygnatury). Wszystko to składa się na tkankę obrazu....” (cyt. za: J. Wiercińska, patrz niżej). Liczne przykłady tych prac odnajdujemy w katalogu monograficznej wystawy z roku 1994. (patrz: Artur Markowicz 1872-1934. Wystawa monograficzna. Katalog prac istniejących i zaginionych [wstęp J. Wiercińsna, oprac. katalogu R. Piątkowska, M. Tarnowska], ŻIH, Warszawa 1994, s. 20; porównaj też: liczne ilustracje, np. II/B kat. 34 ( Grajek z 1926) il. na s. 173)
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MOTYW Z IBIZY, 1935
Year: 1935
Tools: watercolor, gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 36 x 43,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Menkes Na odwr. nalepka z tekstem (m-pis): 11 [...] a IBIZA | Menkes | GEORGETTE BARGEDOIT GALLERY. Poniżej nalepka z napisaną czerwoną farbą cyfrą: 11. Pejzaż namalowany został zapewne w roku 1935, podczas pobytu artysty w Hiszpanii.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: GŁOWA KOBIETY W CHUŚCIE, OK. 1916
Tools: mixed, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Eug. Zak Rysunek należy do większego zespołu prac, w których artysta wyraźnie inspirował się sztuką renesansu i „zafascynowany twórczością Leonarda, ale także Sandra Botticellego, kształtował własny typ portretu młodej, ogarniętej melancholią kobiety – linearny, statyczny w ujęciu, o wyrafinowanym, spokojnym konturze, delikatnym światłocieniowym modelunku i zimnym, jasnym kolorycie. Zostały one wykonane podobną techniką: kredkami, sangwiną, gwaszem, czasem pastelami na papierze [..]. Portrety te przedstawiają młodą kobietę, ujmując jej twarz zazwyczaj w trzech czwartych, rzadziej z profilu, czasem z głową przykrytą chustą, ze wstążką lub w kapeluszu” (cyt. za: B. Brus-Malinowska, patrz niżej, s. 42-43). Obraz opisany i reprodukowany: - Kolekcja Pakoska. Wokół krakowskiej „Sztuki”. Katalog wystawy. [oprac. A. Kroplewska-Gajewska], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Ratusz Staromiejski, sierpień-październik 2000, Toruń 2000,. s. 176, il. na s. 177, repr. na okładce; - B. Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 111, kat. nr 98, il. [porównaj też numery kat. 95, 96, 97].
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CHŁOPCZYK Z LAMPIONEM, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kanelba Na odwrocie flamastrem napis: 47 [w kółku] Być może identyczny z obrazem "Boy with lantern" pokazanym w roku 1954 na indywidualnej wystawie w Associated American Artists Galleries w Nowym Jorku, wraz z większym zespołem prac o podobnym, szerokim sposobie malowania (porównaj katalog: Recent Paintings by Raymond Kanelba , March 9-27, 1954, Associeted American Artists Galleries, New York, s. nlb. nr kat. 12).
Artist: Alfred Aberdam
Title: KOMPOZYCJA, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Aberdam 54 Na odwrocie na płótnie napis: Aberdam | (1954); nalepka (częściowo uszkodzona): GALERIE NORVAL | 14, Rue DES BEAUX-ARTS | PARIS -6 Ode. 38-64 N0 000159 | Peintre: Aberdam | Titre: | Fen….. Obrazy malowane po roku 1950 tematycznie nawiązują często do wątków biblijnych i mitologicznych. W tym okresie powrócił też artysta do motywów inspirowanych muzyką czy teatrem, co fascynowało go szczególnie w latach 30-tych. Sylwetki alegorycznych postaci: nimf, aniołów, tancerzy o postrzępionych kształtach unoszą się w ciemnej przestrzeni tła, niekiedy w wirującym ruchu, niekiedy zaś ujęte są frontalnie, statycznie wypełniając pierwszy plan kompozycji. W 2007 roku ukazał się album omawiający całokształ twórczości Aberdama, w tym okres po 1950 (J. Malinowski, B. Brus-Malinowska, W kręgu Ecole de Paris. Malarze żydowscy z Polski , Wydawnictwo DiG, Warszawa 2007).
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MALARZ I MODELKA, 1950-1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Menkes
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: WIDOK AWIGNONU, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany dwukrotnie: – l.g.: Muter – oraz u dołu pośrodku: Muter Na odwrocie napis ołówkiem: 255/72. Nalepka Galerie Gmurzyńska w Kolonii z informacją dotyczącą obrazu.
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: STRAŻ GRANICZNA, OK. 1947
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Eibiche Obraz pochodzi zapewne z czasu pobytu artysty na wakacjach w Kudowie. Eibisch malował wówczas liczne pejzaże i kilka prac związanych tematycznie z służbą żołnierzy ochrony pogranicza. Obrazy te cechowały się migotliwą, rozwibrowaną kolorystycznie powierzchnią z wydatnymi impastami farby, nakładanej wielokierunkowymi pociągnięciami pędzla.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM BZU, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes
Artist: Jankiel Adler
Title: WAZON Z KWIATAMI, OK. 1930
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w św. oprawy sygnowany l.d.: Adler na odwrocie na dolnej listwie ramy numer depozytowy Muzeum Śląskiego w Katowicach (czarnym markerem): MŚK/dep/1712/SzM Obraz malowany jest specyficzną, często stosowaną przez artystę, techniką mieszaną, z konturem wydrapywanym w miękkim gipsowym gruncie. Podobnie malowane martwe natury spotykamy, m.in. w zbiorach warszawskiego Muzeum Narodowego, a także oraz w byłej kolekcji Wojciecha Fibaka (porównaj np. katalog: "Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków", Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Warszawa 1992, s. 174, il. na s. 175).
Artist: Ernst Seger
Title: ZALOTY, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: P E S
Artist: Gotthilf Jaeger
Title: MERKURY JAKO ŻEGLARZ, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: G. Jaeger, fec.
Artist: Auguste Moreau
Title: IMPROVISATEUR, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: aug. moreau wycisk: EXPOSITION M. D. H. V. PARIS 1900 MlleD’OR na karcie z nutami tytuł pracy: IMPROVISATEUR
Title: PATERA, K. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: waga 1 075 g Niemcy, Schwabische Gmünd, Gebr. Deyle sprzedawca J. Lemur, Wrocław Patera neorokokowa, z kolistą stopą wspartą na czterech nózkach. Trzon w formie pełnoplastycznych postaci kobiecej i męskiej (Wiosna i Lato?). Patera w formie misy z sześcioma medalionowymi ażurami.
Title: CUKIERNICA, 1 POł. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, wysokość 13 cm, waga ok. 525 g USA, firma Gorham Cukiernica klasycyzująca.
Title: CUKIERNICA, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, długość 16,5 cm, waga 482 g Niemcy Cukiernica owalna, powierzchnia srebra gładka, pokrywa na zawiasie.
Title: CUKIERNICA, K. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: waga 540 g Niemcy, firma Wilhelm Teodor Binder Cukiernica wsparta na czterech nóżkach zakończonych liśćmi. Korpus gładki, owalny, z wybrzuszeniami. Nakrywa na zawiasie lekko wypukła.
Title: BOMBONIERKA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Surfaces: ivory
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, kość słoniowa wys. 20 cm, śr. 18 cm, waga 605 g Niemcy Naczynie do przechowywania cukierków lub ciastek. Na okrągłej podstawie; powierzchnia puklowana, uchwyt pokrywy z kości słoniowej w formie liści winorośli. Wnętrze naczynia złocone.
Title: KARAFKA ART-DECO, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: szkło kryształowe, srebro, wys. 30 cm Niemcy, Drezno, firma Hermann Behrnd Karafka kulista, ze szkła szlifowanego. Długa cylindryczna szyja okuta srebrem, zakończona srebrnym wylewem. Ucho srebrna, także gładkie, korek szklany szlifowany.
Title: DZBAN DO NAPOJÓW, 2. POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, szkło Niemcy, Monachium Dzban w formie butli pielgrzymiej, na okrągłej stopie. W srebrnym okuciu szklany zbiornik na napoje. Szkło oliwkowe, dekorowane rozetami kwiatowymi wykonanymi farbami emalierskimi. Bogato zdobione ucho. Pokrywka zwieńczona figurką lwa trzymającego tarczę z herbem Monachium. Wnętrze wylewu i nakrywy złocone.
Title: KARAFKA, XIX/XX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Karafka spłaszczona, dekorowana szlifem, ujęta w srebrne okucie, z owalną ażurową stopą, okrywające boki naczynia i szyję, dekorowane motywami neorokokowymi. Korek w okuciu srebrnym, ze zwieńczeniem w formie pełnoplastycznej postaci.
Title: PUCHAR, 1899-1907
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 84, emalia, wys. 34 cm, waga 863 g zapewne Ryga Puchar - nagroda przechodnia dla zwycięzców Regat Łotewskiego Yacht Clubu. Na tylnej ściance naczynia wygrawerowane nazwy zwycięskich jachtów i nazwiska sterników w latach 1907-1932. Srebro gładkie, z dekoracją secesyjną i plakietami emaliowanymi. Naczynie ocechowane znakiem probierni w Rydze z lat 1899-1908.
Title: PATERA ZE SCENĄ BATALISTYCZNĄ, OK. 1860
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 13, dł. 62,5 cm, szer. 55 cm, waga 1 310 g Niemcy, Hanau Patera przedstawia średniowieczną scenę batalistyczną. Na szerokim kołnierzu dwie plakiety przedstawiające architekturę miejską, cztery maszkarony oraz zbroje i inne militaria. Brzeg falisty.
Title: PATERA DEKORACYJNA, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: długość 39 cm, waga 665 g Szwajcaria, Berno, złotnik U. Sauter Patera owalna, dekoracja secesyjna z pięcioma plakietami przedstawiającymi wybitnych kompozytorów europejskich (m.in. Mozart, Beethoven, Schumann).
Title: KASETKA NA CYGARA, 1918-1939
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, długość 24,5 cm, waga całkowita 735 g Niemcy, sprzedawca Jezler Kasetka wsparta na czterech nóżkach, powierzchnia gładka, krawędzie zaokrąglone. Wnętrze wyłożone drewnem mahoniowym.
Title: PATERKA NA PIECZYWO, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, długość 35 cm, waga 616 g Niemcy, sprzedawca C. Tewes Paterka dekorowana w stylu baroku drezdeńskiego, wsparta na czterech stylizowanych nóżkach. Po bokach dwa równie stylizowane ucha, brzeg paterki falisty.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, 1890
Year: 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 830, waga 3 000 g Niemcy, Brema, H.M. Wilkens i synowie Neobarokowy komplet składający się z tacy, dzbanka do kawy, czajnika, mlecznika i cukiernicy. Naczynia na czterech nóżkach, koliste, gruszkowate z przewężeniem. Dekorowane spiralnymi puklami. Ucha dzbanka i imbryka z kościanymi izolatorkami.
Title: KOMPLET KAŁAMARZOWY, K. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: brąz złocony, szkło kryształowe Rosja lub Francja Komplet złożony z pary lichtarzy, bużuarka, kałamarza szklanego, wielobocznego, ustawionego na kolistej podstawie i naczynia na pióra. Klasycyzujące.
Title: KABARET, 1810-1819
Description: IInformacje o dziele: waga srebra ok. 800 g Francja, Paryż, złotnik Louis Legay Empirowy kabaret do octu i oliwy. Dwa uchwyty do karafek wsparte na trzech podporach, ustawione na owalnej podstawie wspartej na czterech kulkach. Pośrodku uchwyt, od dołu ujęty w wiązkę stylizowanych liści, z dwiema obrączkami do korków po bokach, zakończony kolistą obręczą. Flakony szklane dobierane.
Title: WAZON, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: szkło szlifowane, warstwowe, srebro Niemcy, Schwbische Gmünd, Gebr. Deyle Wazon kulisty, z przewężeniem pod wylewem, dekorowany trzema rzędami szlifowanych owali. Krawędź okuta w srebrną, gładką obręczą.
Title: KOMPLET SZTUĆCÓW DO PRZEKĄSEK, 1 ćW. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, metal złocony Niemcy, firma Franz Mosgau, Berlin Komplet sztućców półmiskowych do przekąsek złożony z 2 widelców do wędlin, noży do masła do sera. Ostrza złocone, uchwyty srebrne. W etui, z etykietą firmy sprzedającej „SILBERWAREN FABRIK & PRZE – ANSTALALT M. J. Rückert”
Title: PARA LICHTARZYKÓW, LATA 30. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: waga 616 g Wrocław, Johann David Klose (czynny 1816-1848) Na ośmiobocznych stopach, przechodzących w niskie podstawy, zakończone parasolowatą rozetą. Tulejki wazonowe, z profitkami talerzykowymi.
Title: PARA KANDELABRÓW 5-ŚWIECOWYCH, 1918-1939
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, wysokość 25,5 cm, waga 785 g Niemcy Para kandelabrów pięcioświecowych na okrągłych podstawach, powierzchnia srebra gładka, kanelowana, tulejki wazonikowate.
Title: PARA LICHTARZY, LATA 30. XIX W
Description: IInformacje o dziele: waga całkowita 696 g Niemcy, Berlin Para lichtarzy na kwadratowych podstawach, kolistych podstawach. Trzony wrzecionowe, zakończone parasolowatymi rozetkami, na których gładkie tulejki z profitkami.
Title: PARA LICHTARZY, LATA 70.-80. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: 121 srebro, pr. 750, wysokość 31 cm, waga 685 g Niemcy, złotnik L. Rudolff Lichtarze na czterech nóżkach w formie gałązek winorośli. Powierzchnie gładkie, lekko grawerowane, tulejki wazonikowate; dekoracja roślinna (owoce i liście winorośli).