Artist: Henryk Pillati
Title: KOZIETULSKI POD SOMOSIERRĄ, 1855
Year: 1855
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Pillatti | 1855. Na odwrocie napis farbą na płótnie: ze zbioru Fr Hr Łubien = | = skiego | Kozietulski | przez H: Pillatti. Na górnej listwie krosien lakowa pieczęć z herbem rodu Łubieńskich Pomian (w złożonej odmianie, właściwej dla linii hrabiowskiej) i dewizą: HARDY MOCNYM SŁABYM BRAT. Obraz, przedstawia epizod z napoleońskiej kampanii w Hiszpanii – bitwy o przełęcz Somosierra stoczonej 30 listopada 1808 i wsławionej brawurową szarżą polskich szwoleżerów pod dowództwem pułkownika Jana Hipolita Kozietulskiego na piechotę i baterie hiszpańskich armat. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny Łubieńskich; według napisu na odwrocie należał do Franciszka hr. Łubieńskiego (ur.1834), właściciela majątku w Kazimierzy Wielkiej w dawnym powiecie pińczowskim. Był on wnukiem Franciszka Łubieńskiego (1784-1726) kapitana szwoleżerów gwardii napoleońskiej i stryjecznym wnukiem Tomasza Łubieńskiego (1784-1870), dowódcy 1. szwadronu pułku szwoleżerów gwardii, uczestników bitwy o przełęcz Somosierra.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: JAZDA SANIAMI, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Cz. Wasilewski - | 1930.
Artist: Antoni Piotrowski
Title: POWSTANIEC NA CZATACH, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Piotrowski | 1887 Na odwrocie na desce dwie okrągłe pieczęcie lakowe: 1. - z nieczytelnym herbem; 2.- z dającym się odczytać słowem BERLIN w otoku). Ponadto 4 nalepki wystawy „I po co myśmy tam jechali” Malarze polscy w Monachium z Muzeum Okręgowego w Suwałkach w roku 2005), Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, Muzeum Okręgowego w Lesznie, Muzeum w Zamku Książ k. Wałbrzycha w roku 2006 oraz nalepka z numerem 18. Obraz opisany i reprodukowany w albumie-katalogu: - Malarze polscy w Monachium [tekst E. Ptaszyńska, Z. Fołtynowicz], Muzeum Okręgowe w Suwałkach, Suwałki 2005, s. 58 (uwaga: błędne wymiary i data namalowania obrazu), il.
Artist: Stanisław Fabiański
Title: JEŹDZIEC, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pośrodku, wzdłuż dolnej krawędzi: Stanisław Fabijański Monachium 1889. Na odwrocie 4 nalepki wystawy „I po co myśmy tam jechali” Malarze polscy w Monachium z Muzeum Okręgowego w Suwałkach w roku 2005), Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, Muzeum Okręgowego w Lesznie oraz Muzeum w Zamku Książ k. Wałbrzycha w 2006. Obraz opisany i reprodukowany w albumie-katalogu: - Malarze polscy w Monachium [tekst E. Ptaszyńska, Z. Fołtynowicz], Muzeum Okręgowe w Suwałkach, Suwałki 2005, s. 67, il. na s. 66.
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Łoś
Title: W DRODZE, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Włodzimierz Łoś | München 1886
Artist: Wlastimil Hofman
Title: KOSIARZ, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofmann | 1930 Na odwrocie nalepka (druk wypełniony ręcznie) o treści: SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO |KRAKÓW, ul. Św. jana l.3 Telefon Nr.2 | Data przyjęcia 1930 | Autor Hofmann Wlastimił (sic!). Na krosnach dwukrotnie odbite stemple: 35 i 50.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BRUNETKA, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie: Portret w białej bluzce, lata 50. XX w. olej, dykta, 46,2 x 34,8 cm Potwierdzenie autentyczności i datowanie obrazów - Fundacja Nowosielskich, Kraków.
Artist: Jan Klępiński
Title: ZABAWA W CHOWANEGO, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Klępiński 902
Artist: Joseph Thoma
Title: WODOSPAD W TYROLU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Thoma Na odwrocie, na krośnie nalepka z wpisanym atramentem tytułem obrazu: Wasserfall in Süd-Tirol. Na ramie nalepka (druk): HAAS | ESSEN | H
Artist: Jan Lebenstein
Title: OKNO (KOBIETA W OKNIE), 1956/57
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: LEBENSTEIN na odwrocie na górnej listwie napis: 117 W Kobieta w oknie [przekreślone] „Okno“; na bocznej listwie: (1956/57) Obraz pochodzi z kolekcji Mirona Białoszewskiego. Obraz wystawiany, reprodukowany i wzmiankowany: - Tadeusz Sobolewski, Białoszewski w sercu kraju. 30. rocznica śmierci pisarza , [w:] wyborcza.pl, 17 VI 2013; - Warszawa Białoszewska (Te leżenia, latania i transe...), kat. wystawy, Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, Warszawa 24 VI - 31 XII 2013, fot. czarno-biała z marca 1958 [M. Białoszewski niesie obraz Kobieta w oknie w trakcie przeprowadzki], s. 23 oraz fot. czarno-biała z tejże przeprowadzki [obraz oparty o ścianę], s. 27; - Anna Szawiel, Takiego Mirona nie znacie [relacja z wystawy], „Gazeta Wyborcza - Stołeczna online“, 26 VI 2013. - Izabela Tomczyk, Labirynty Białoszewskiego , [w:] „Teatr” 11/2013. Miron uwielbiał obraz „Kobieta w oknie“... [z artykułu Anny Szawiel] Kobieta w oknie jest jedną z pierwszych prac Lebensteina o... więcej
Artist: Włodzimierz Łoś
Title: U PRZEWOZU, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: [....]zim].]er[.] Łoś | Monachium 9 [?] Na odwrocie 4 nalepki wystawy „I po co myśmy tam jechali” Malarze polscy w Monachium z Muzeum Okręgowego w Suwałkach w roku 2005), Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, Muzeum Okręgowego w Lesznie oraz Muzeum w Zamku Książ k. Wałbrzycha w 2006. Ponadto nalepka z numerem 51. Obraz opisany i reprodukowany w albumie-katalogu: - Malarze polscy w Monachium [tekst E.Ptaszyńska, Z. Fołtynowicz], Muzeum Okręgowe w Suwałkach, Suwałki 2005, s. 125, il. - Malarstwo. Kalendarz Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą” na rok 2006, Warszawa 2005, il. na kwiecień.
Artist: Henryk Grabiński
Title: PEJZAŻ Z OKOLIC OJCOWA, 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Henryk Grabiński 1880 Na odwrocie 4 nalepki wystawy „I po co myśmy tam jechali” Malarze polscy w Monachium z Muzeum Okręgowego w Suwałkach w roku 2005), Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, Muzeum Okręgowego w Lesznie oraz Muzeum w Zamku Książ k. Wałbrzycha w 2006. Ponadto nalepka z numerem 57. Obraz opisany i reprodukowany w albumie-katalogu: - Malarze polscy w Monachium [tekst E.Ptaszyńska, Z. Fołtynowicz], Muzeum Okręgowe w Suwałkach, Suwałki 2005, s. 137, il. - Malarstwo. Kalendarz Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą” na rok 2006, Warszawa 2005, il. na czerwiec.
Artist: Mieczysław Filipkiewicz
Title: PANORAMA TATR, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: MIECZYSŁAW FILIPKIEWICZ Obraz przedstawia szeroką panoramę Tatr od Wołoszyna aż po Czerwone Wierchy z wyodrębniającymi się szczytami Świnicy i Kasprowego Wierchu ujęty spod stoków Gubałówki.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WYJAZD SANIAMI ZE WSI, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WłChmieliński Na odwrocie, na płótnie stempel – paleta i trzy pędzle. Na górnej listwie krosna stempel Galerie Vedbaek w Kopenhadze. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Adam Setkowicz
Title: ODPOCZYNEK NA POLOWANIU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: UŁAN Z KOŃMI, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Batowski 1923 Na odwrocie nieczytelny napis (jedno słowo) niebieską kredką
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Kossak
Title: TRĘBACZ Z KONIEM, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 193[.]
Artist: Wlastimil Hofman
Title: ZIMA, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wlastimil Hofman | 1931 Na odwrocie oprawy napis ołówkiem: 2945
Verified Artist: Yes
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: MOTYLEK - PORTRET CÓRKI ARTYSTY, OK. 1917
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: [.] Szańkowski Na odwrocie napisy ołówkiem i kredką: M 291. , 975300, 1250, Dz 134 Portret Adrianny, jasnowłosej córeczki artysty, pochodzi zapewne z roku 1917. Na takie datowania wskazuje wiek dziecka oraz analogie z powstałym wówczas reprezentacyjnym Portretem żony artysty z córkami (porównaj: "Bruckmanns Lexikon der Münchner Kunst, Münchner Maler im 19./20. Jahrhunders", München 1994, s. 400, 401, il. 564, 565). Inna wersja Motylka (85 x 80 cm) wystawiona była w roku 1928 na zbiorowej wystawie obrazów artysty w warszawskiej Zachęcie i w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi (patrz: "Przewodnik No 31, /.../ Wystawa zbiorowa Bolesława Szańkowskiego /.../", TZSP, Warszawa 1928, s. 9, nr kat. 89, il.; "Zbiorowa wystawa prac Bolesława Szańkowskiego z Monachium /.../" Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Łódź 1928, s. 10, nr kat. XV, il.).
Artist: Tadeusz Popiel
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T Popiel | Rzym
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET LEONTYNY GOGULSKIEJ, 1909-1911
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Prezentowany portret Leontyny Gogulskiej, żony krakowskiego lekarza – według przekazów rodziny portretowanej – miał Malczewski namalować nie tylko bezinteresownie, ale nawet na własną prośbę. Modelka przypominała bowiem artyście jego ukochaną matkę – Marię Malczewską z domu Korwin Szymanowską, zmarłą w 1898).
Title: PARA PLAKIET PORCELANOWYCH, XIX / XX W.
Tools: paint
Description: IInformacje o dziele: PARA PLAKIET PORCELANOWYCH, XIX/XX w. SYBILLA SAMIJSKA według obrazu Giovanniego Francesca Barbieri zw. Guercino, (1591-1666) z Galerii Uffizi we Florencji Niemcy, Berlin (?) porcelana, farby naszkliwne 12,8 x 8,7 cm (narożniki zaokrąglone) na odwrocie mała nalepka z wpisanym atramentem numerem: 14289/e FLORA według obrazu Tycjana, właść. Tiziano Vecellio (ok. 1480-1576) z Galerii Uffizi we Florencji Niemcy, Berlin (?) porcelana, farby naszkliwne 12,8 x 8,7 cm (narożniki zaokrąglone) na odwrocie dwie małe nalepki z wpisanymi atramentem numerami: 15732/e oraz 108/1699
Artist: Martin Franz Glüsing
Title: POD BIAŁYMI ŻAGLAMI, 1920-1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Francis-Glüsing Na odwrocie, na płótnie zatarty stempel z czytelnymi słowami Maler i Chemitz.
Artist: Edward Okuń
Title: WIDOK NA ZATOKĘ NEAPOLITAŃSKĄ, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: EOKUŃ. 1937. (inicjały wiązane) Na odwrocie płótna nalepka wystawy w Muzeum w Tomaszowie Mazowieckim w roku 1971. Duży zespół pejzaży włoskich z lat 1937-1938 pokazał artysta na swojej zbiorowej wystawie w warszawskiej Zachęcie w roku 1938 (Przewodnik 138. [wystawa zbiorowa prac Edwarda Okunia] Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1939).
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: JOANNA D’ARC PODCZAS KORONACJI, OK. 1865
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: JOANNA D’ARC PODCZAS KORONACJI KAROLA VII, ok. 1865 sygnowany p.d.: LBakałowicz (inicjały wiązane) Na odwrocie płótna napis: Bakałowicz oraz owalny, częściowo zatarty stempel firmy dostarczającej farby i materiały malarskie: [COULEURS FINES] | P. CONTET | PARIS | 54, Rue Lafayette, 54. Obraz przedstawia scenę koronacji Karola VII w katedrze w Reims 17 lipca 1429 roku, na której obecna była Joanna d’Arc. Powstał zapewne w pierwszych latach pobytu Bakałowicza w Paryżu, przypuszczalnie jeszcze przed rokiem 1865. Za takim datowaniem przemawia nie tylko charakterystyczny dla tego okresu, wyniesiony z warszawskiej szkoły, sposób malowania i budowy kompozycji, ale także nowy, nie podejmowany wcześniej, temat zaczerpnięty z historii Francji. Powstanie obrazu we Francji potwierdza też sygnatura artysty - z inicjałem „L”, skrótem od „Ladislav”, formą imienia, którą Bakałowicz zaczął się wówczas posługiwać.
Artist: Fr. Zapf
Title: DZIEWCZYNA Z PAPUGĄ
Tools: paint
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: plakieta porcelanowa Niemcy, Berlin, Królewska Manufaktura Porcelany sygnatura po prawej u dołu: Fr. Zapf. Dresden Na odwrocie wyciśnięte berło, pod nim litery K.P.M., poniżej litera H. a jeszcze niżej znak Ponadto w masie wydrapane: 1542. – 10. U góry po lewej napis ołówkiem H. 500 - Na sklejce zabezpieczającej od tyłu plakietę mała okrągła nalepka z napisem: F. HENGSTMANN | K. HOFLIEFERANT | BERLIN SW | LEIPZIGERSTR. 39. Nadto resztki 2 lakowych pieczęci.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMOWA DROGA, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET PANI Z NASZYJNIKIEM Z PEREŁ, 1926
Year: 1926
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: T. Axentowicz Na odwrocie nalepka wystawy w TZSP w Warszawie z datą 20 listopada 1927 roku, z nazwiskiem autora i tytułem obrazu "Portret pani". Kilka napisów atramentem informujących, że portret przedstawia panią dr Halinę Dąbrowską, a malowany był w Krakowie w marcu 1926 roku. Halina ze Śmiechowskich Dąbrowska (1888-1957) lekarz-internista; medycynę studiowała na Sorbonie w Paryżu; zaprzyjaźniona z Marią Curie-Skłodowską. Była żoną Ignacego Dąbrowskiego, profesora Politechniki Warszawskiej. Obraz wymieniony w katalogu wystawy: - Salon 1927, Przewodnik № 29, Tow. Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa grudzień 1927, s. 13, nr kat. 13 ["Portret pani D.", pastel].
Artist: Peter Eichhorn
Title: FLOKSY I GRUSZKI, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: P. Eichhorn | 1933 Na odwr. drukowana nalepka o treści: Peter Eichhorn | München | Winzererstrasse 36/1.
Artist: Ludwig Augustin
Title: WAŻNA WIADOMOŚĆ, 1947
Year: 1947
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Ludwig Augustin. | Wien. 1947.
Artist: Josef Burger
Title: PEJZAŻ NADWODNY, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J.Burger
Artist: Wilhelm Gdanietz
Title: NAPRAWA SIECI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. GDANIETZ
Artist: Teunis Ooms
Title: PRZYSTAŃ W ZATOCE, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. Ooms Na krośnie drukowana nalepka z czytelną częścią tekstu: KUNSTSCHILDER KUNSTHANDEL | T. OOMS | /..../ | LEIDEN HAARLEMMERSTR. TEL. 26368
Artist: Alois Heinrich Priechenfried
Title: DZIEWCZYNA NAD KSIĄŻKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: APriechenfried. [inicjały wiązane]
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: ŚWIERK W SŁOŃCU, 1929
Year: 1929
Tools: ink
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz, kreda litograficzna, akwarela, technika drapana, papier 67,5 x 46 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: L Wyczół | 1929 Na tzw. „plecach” odwrocie oprawy napisy i stemple: - stempel i napis atramentem: LEON WYCZÓŁKOWSKI | Poznań Rzepeckiego 27.; - niżej napis kredką: N. 4. „Świerk (ranek w lesie); - pośrodku, opatrzony okrągłym stemplem MUZEUM MIEJSKIE W BYDGOSZCZY – tekst atramentem: Niniejszym stwierdzam, że drugostronny obraz – | tusz i akwarela pt. „Świerk w słońcu” | jest oryginalną pracą prof. Leona | Wyczółkowskiego. | Bydgoszcz, 25 grudnia 1936 | Borucka Kustosz Muzeum Miejskiego | w Bydgoszczy. Ponadto trzy nalepki (druk wypełniony atramentem): - 1. mała nalepka włoskiego Urzędu Celnego z napisem: VERIFICATO | DOGANA – ITALIA | MN 9459; - 2. nalepka XVIIIEME BIENNALE INTERNATIONALE DES BEAUX ARTS VENICE 1932 z wpisanym atramentem nazwiskiem Leona Wyczółkowskiego, tytułem obrazu Pino II i jego ceną 1000 zł; na nalepce stempel przewoźnika – firmy C. HARTWIG S.A. oraz stempel Komisarza Działu Polskiego XVIII Biennale w Wenecji; - 3. nalepka Wystawy w Muzeum Miejskim w Bydgoszczy 22.IV – 21.V 1939; z wpisanym atramentem nazwiskiem Leona Wyczółkowskiego, adresem Gościeradz – Bydgoszcz, tytułem obrazu Świerk a w słońcu, określeniem techniki tusz i nazwiskiem właściciela Władysława Polaka – Bydgoszcz; na nalepce stempel Muzeum Miejskiego w Bydgoszczy. Świerk... więcej
Artist: Herman Schnee
Title: W LESIE, 1871 LUB 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Schnee | 71 (lub 91)
Artist: NN NN
Title: PTACTWO NA SKRAJU WSI, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Schönian. München Na odwrocie, na ramie naniesione napisy i numery: 61400 (kredka, ołówek); NR 464 (kredka); F 11595 (tusz). Ponadto ślady po nalepkach.
Artist: Alfred Schönian
Title: PTACTWO NA SKRAJU WSI, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Schönian. München
Artist: Stanisław Żurawski
Title: CZERWONA CHUSTECZKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: St. Żurawski
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: KUJAWIAK, 1925-1930
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: Z. STRYJEŃSKA Obraz związany jest z większą serią Tańców Polskich, w ramach której powstały liczne akwarele i większe kompozycje malowane temperą. Prace z tej serii artystka pokazała w roku 1927 na wystawie w krakowskim TPSP. Album rotograwiur „Tańce polskie” wydała oficyna Jakuba Mortkowicza.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: J Malczewski |.90. Mężczyzna na portrecie to aktor teatrów krakowskich znany pod pseudonimem artystycznym Włodzimierz Sobiesław (w rzeczywistości: Sobiesław Fabian Sebastian Bystrzyński) żyjący w latach 1854-1927. Na odwrocie obrazu oraz z tyłu na ramie napis: Nr 17; na ramie dwie nalepki wystawa w Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu (1.10.2004 – 23.01.2005). Obraz opisany i reprodukowany: - [Z.K.Posiadała] "Jacek Malczewski (1854-1929) W 150. rocznicę urodzin i 75. rocznicę śmierci", Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2004, s. 179, nr kat. II/2; il. na s. 79.
Artist: Johann Jungblut
Title: W ZIMOWY WIECZÓR
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Jungblut.
Artist: Wiktor Korecki
Title: POTOK WŚRÓD ŚNIEGÓW
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI.
Artist: Alfred Karl Julius von Schönberger
Title: PARA KRAJOBRAZÓW ALPEJSKICH
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PARA OBRAZÓW: JEZIORO ALPEJSKIE 17,5 x 24 cm sygnowany p.d.: A v Schönberger NAD BRZEGIEM JEZIORA W ALPACH 17,8 x 24 cm sygnowany p.d.: A v Schönberger
Artist: Georg Arnold
Title: CHATY W WYSOKICH GÓRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné
Artist: Heinrich Höfer
Title: WIDOK NA STAUBBACHFALL, OK. 1876
Tools: oil
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIDOK NA STAUBBACHFALL W LAUDERBRUMEN, ok. 1876 sygnowany p.d.: H. Höfer Na odwrocie płótna zatarty napis ołówkiem w trzech rzędach. Obraz przedstawia widok na dolinę Lauderbrumen w Alpach Berneńskich z wysokim wodospadem Staubbachfall. Ten malowniczy motyw pejzażowy przedstawił artysta także na większym obrazie (olej, płótno, 61 x 81 cm) określonym jako Podróżni na górskiej drodze pod Staubbachfall i datowanym 1876 (patrz: www.artnet.com) Nasz obraz jest prawdopodobnie, malowanym w plenerze, studium do tego dzieła.
Artist: Willy-Franz Wirth
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z NADRENII, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Willy-Franz Wirth
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: PEJZAŻ LETNI Z WODĄ, PO 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. MACKIEWICZ Na krośnie nalepka łódzkiego zakładu stolarskiego Benedykta Pączka, na ramie stempel łódzkiej pracowni ramiarskiej Longina Krężlewskiego.
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: W WIOSENNYM PARKU, OK. 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. MACKIEWICZ Na krośnie nalepka łódzkiego zakładu stolarskiego Benedykta Pączka, na ramie stempel łódzkiej pracowni pozłotniczo-ramiarskiej Longina Krężlewskiego.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: JERZY NOWOSIELSKI 1992 Pochodzenie: kolekcja prywatna, Polska; kolekcja prywatna, Irlandia
Artist: Edward Okuń
Title: PEJZAŻ Z KAZIMIERZA, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: EOKUŃ – 1935. (inicjały wiązane) Rozsłoneczniony, pogodny pejzaż z Kazimierza przedstawia widok na mury przy kościele Reformatów, kamieniczki przy Rynku i wysoką farę śś. Jana Chrzciciela i Bartłomieja. Obraz opisany i reprodukowany: - Przewodnik 138. [wystawa zbiorowa prac Edwarda Okunia] Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w War szawie, Warszawa 1939, s. 7, nr kat. 51 (jako Kazimierz nad Wisłą, olej, 63,5 x 76 cm); - M. Biernacka, Literatura – symbol – natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego, Warszawa 2004, s. 217, 253, nr kat. I/97, il. 252.
Artist: Waldemar Schlichting
Title: WIECZÓR NAD MORZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Schlichting Na odwrocie napis farbą: W. Schlichting: | Abend am Schwedens Küste
Artist: Karl (Carl) Küstner
Title: BRZOZY NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Küstner
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET JANINY TUROWSKIEJ-LESZCZYŃSKIEJ, II 1933
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i oznaczony p.d.: Witkacy 1933 | II | (T.D) | NP N II oraz ukośnie P.P.C. Portret pochodzi z kolekcji profesora Jana Leszczyńskiego (filozof, prof. UJ) i jego żony Janiny z Turowskich; od roku 1963 był depozytem złożonym przez Jana Leszczyńskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie (nr MNK ND 5584). Kolekcja portretów Witkacego, zebrana przez pp. Leszczyńskich, była jednym z najliczniejszych i najciekawszych zespołów prac artysty. Państwo Leszczyńscy należeli do grona bliskich znajomych Witkacego, który portretował ich oboje wielokrotnie w ramach swojej jednoosobowej „Firmy portretowej”. Prezentowany portret Janiny Leszczyńskiej, według autorskich napisów przy sygnaturze, należy do typu D, określonego w „regulaminie firmy” jako Czysta Forma, bez sztucznych środków (tzn. używek zażywanych przy malowaniu). Umieszczone obok litery NP i N II oznaczają, że podczas pracy nad portretem artysta powstrzymał się od palenia i picia alkoholu. Napis P.P.C. tłumaczy się jako „prawie po ciemku”; artysta stosował go wówczas, gdy dla żartu udawał pijanego. Pełna dokumentacja dot. portretu znajduje się w Ośrodku Dokumentacji Twórczości Malarskiej Witkacego w Gabinecie Grafiki i Rysunków Współczesnych Muzeum Narodowego w Warszawie; www.witkacy.hg.pl Portret opisany lub reprodukowany w: - Stanisław Ignacy Witkiewicz. Twórczość plastyczna. Katalog wystawy... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Pankiewicz
Title: TARG NA RYNKU KLEPARSKIM W KRAKOWIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: TARG NA RYNKU KLEPARSKIM W KRAKOWIE. RYNEK KLEPARSKI W KRAKOWIE, ok. 1930 sygn. p.d.: Pankiewicz | Rynek Kleparski na odwr. nalepka z odręcznym napisem: A. C / 3 | 20/53. Ponadto nalepka depozytowa Muzeum Narodowego w Warszawie, gdzie w roku 2005 obraz był eksponowany na monograficznej wystawie Józefa Pankiewicza. Proweniencja: z kolekcji Adama Ciechanowieckiego. Obraz opisany i reprodukowany: – S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Józef Pankiewicz, wyd. Ryszard Kluszczyński, Kraków 1996, il. na s. 74; – B. Kokoska, Impresjonizm polski , wyd. Ryszard Kluszczyński, Kraków 2001, s. 12; – E. Charazińska, Pankiewicz. Katalog. I. Malarstwo, w: Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin , MNW, Warszawa 2006, s. 186, nr kat. 475.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1918
Year: 1918
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Ignacy | Witkiewicz | 1918 Prezentowany tu Portret mężczyzny powstał w roku 1918, roku powrotu Witkiewicza do Warszawy po czteroletnim pobycie w Rosji i służbie w wojsku carskim. Jak w innych pracach z tego okresu, podstawą jest tu jeszcze rysunek węglem w pewnych tylko partiach uzupełniony pastelami, które artysta zaczął stosować w roku 1915.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: W KSIĘŻYCOWYM BLASKU, OK. 1910
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kredka, akwarela, gwasz, papier [w p.d. rogu znak wodny], 47 x 62 cm (w świetle oprawy) sygnowany l.d.: Peské.
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Chwistek
Title: ZALOTY, 27 II 1929
Tools: watercolor, pencil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 21,5 x 27,2 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: L. Chwistek | 27 II 1929 W twórczości plastycznej Chwistka znacząco wyróżnia się zespół prac malowanych akwarelą. Artysta traktował te technikę specyficznie, łącząc przejrzystość i płynność wodnej farby z wyraźnym rysunkiem ołówkiem. Prezentowana tu akwarela Zaloty jest przykładem realizacji założeń jego teorii „strefizmu”, z wyraźnie wyodrębnionymi strefami kształtów i barw. Artysta nawiązuje tu tak do wcześniejszej kompozycji Leda jak i do akwareli Połów (1926; zbiory TPSP w Krakowie), tworząc jej swoiste dopełnienie (porównaj: www.artserwis.pl).
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: PALMY PRZY DRODZE, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Włodz Terlikowski Na odwrocie płótna resztki nalepionej francuskiej gazety. Nalepki na ramie i poprzeczce krosna; w tym okrągła z numerem 8308/VP
Artist: Witold Zacharewicz
Title: DON KICHOT, OK. 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Zachar
Artist: Leonard Pękalski
Title: PEJZAŻ, LATA 1922-1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: W tej wczesnej pracy artysty dostrzegalne są inspiracje płynące zarówno z malarstwa formistów jak i ze znajomości obrazów Felicjana Szczęsnego Kowarskiego.
Artist: Irena Weissowa Aneri
Title: TULIPANY, 1953
Year: 1953
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 58,5 x 47 cm (w świetle oprawy) sygnowana p.g.: Aneri 53.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: BARWNE KWIATY, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes
Title: DZBANEK DO KAWY, LATA 80. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: waga 728 g Niemcy?, cechy importowe rosyjskie z lat 80. XIX w. Dzbanek na kolistej stopie, z nakrywą zwieńczoną szyszką, na zawiasie. Ucho z dwoma izolatorkami. Powierzchnia dekorowana liśćmi akantu.
Title: PARA DZBANÓW DO NAPOJÓW, 1884-85
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, wys. 33,5 cm Niemcy, Brema, sprzedawca Nevir i syn Szkło rżnięte, szlif prosty, wzdłuż pionowe kanele. Srebro bogato dekorowane (ornamentyka roślinna, rocaille i rozety). Rączki srebrne, zdobione. Od wewnątrz srebro złocone. Pokrywki na zawiasach zakończone sterczynkami w formie klasycystycznych wazek.
Title: WAZON, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Schwabische Gmünd, Gebr. Deyle
Title: WAZON, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, wys. 30,5 cm Niemcy
Title: CUKIERNICA, 1866-1922
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, wys. 11 cm, waga 482 g Austro-Węgry Cukiernica skrzynkowa, zamykana na kluczyk; wsparta na czterech ażurowych nóżkach. Powierzchnia grawerowana, wnętrze złocone.
Title: CUKIERNICA, DRUGA ćW. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 10,3 cm, waga 388 g Berlin, H. Mayen & Co. Cukiernica prostopadłościenna z nakrywą na zawiasie, wsparta na 4 kulkach, dekorowana puklami.
Title: CUKIERNICA, LATA 40. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 12 cm, waga 752 g Francja, Paryż Cukiernica w formie spłaszczonej kuli, utworzonej z 12 pukli, na stopie, z dwoma uchami oraz nakrywą zwieńczoną liśćmi i pełnoplastycznym owocem.
Title: CUKIERNICA, 1839-1869
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 14 cm, waga 810 g Belgia, Bruksela, Auguste Bonnevie Cukiernica wybrzuszona, dekorowana pionowymi puklami i kwiatami, z dwoma uchami. Nakrywa zwieńczona kwiatem. Na dnie grawerowane PJJVO.
Title: DZBANEK - NALEWKA, 1817
Year: 1817
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 20,2 cm, waga 327 g Wiedeń, Alois Würth Na planie owalu, na owalnej stopie. Korpus hełmowy z wysokim gładkim uchem.
Title: DZBANUSZEK, 1816
Year: 1816
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 8,2 cm, waga 155 g Wiedeń, Ferdinand Wurm? Kolisty, wybrzuszony, z małym uchem i małym wylewem umieszczonym z boku (soliterek).
Title: DZBANUSZEK, 1807
Year: 1807
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 10 cm, waga 263 g Wiedeń, Wilhelm Streithoff Kolisty, wybrzuszony w górnej partii, bez wylewu, z małym uchem.
Title: PUDEŁKO PODWÓJNE, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro, dł. 15 cm, waga 245 g Pudełko prostopadłościenne, gładkie, z dwiema komorami i dwiema nakrywami na zawiasach, dekorowanymi rowkowaniem.
Title: KOMPLET ŁYŻECZEK DO LODÓW, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Heilbronn, Bruckman & Sone, sprzedawca Juliusz Hertz Komplet 12 łyżeczek i łyżki do serwowania, złocone, z asymetrycznymi, ażurowymi trzonkami.
Title: PARA ŚWIECZNIKÓW ART DECO, LATA 30-TE XX W
Description: IInformacje o dziele: PARA ŚWIECZNIKÓW W STYLU ART DECO, lata 30-te XX w. srebro, pr. 835, wys. 14,5 cm, dł. 25 cm, waga 945 g Niemcy, Brema, firma Wilkens i synowie. Powierzchnia srebra gładka. Ramiona 6-kątne w formie kotwicy osadzone na owalnych płaskich podstawach.
Title: ŚWIECZNIK, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, wys. 27 cm, waga 1 069 g Niemcy, Stuttgart Podstawa okrągła, tulejki wazonikowate, powierzchnia srebra gładka.
Title: PATERA NA PIECZYWO, I POł. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, długość 38 cm, waga 855 g, Anglia, Londyn, złotnicy Reed i Barton. Neobarokowa patera na pieczywo, puklowana z wygiętymi brzegami.
Title: TACA, OK. 1850
Description: IInformacje o dziele: srebro, drewno, długość 48 cm, szerokość 34 cm, Holandia Taca wykonana z czarnego, lakierowanego, egzotycznego drewna z elementami srebrnymi. Srebro bogato dekorowane głowami lwów i elementami roślinnymi. Ozdobne rączki mocno podniesione do góry.
Title: ŁOPATKA I WIDELEC DO RYB, II POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 84, stal złocona Rosja Trzonki srebrne zdobione delikatną ornamentyką rośliną i girlandą. Całość w firmowym etui.
Title: KOMPLET SYMBOLIZUJĄCY NARZĘDZIA, K. XIX
Description: IInformacje o dziele: KOMPLET SYMBOLIZUJĄCY NARZĘDZIA BUDOWLANE, k. XIX w. srebro, dł. 13,5, 16,5 i 14,1 cm, waga łączna 76 g, Wiedeń, J. C. Klinkosch Komplet w oryginalnym etui symbolizujący narzędzia używane podczas ceremonii wmurowywania kamienia węgielnego. Składa się z miniaturowych: szpadla, łopaty i wideł.
Title: KOSZ, OK. 1874
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 84 długość 28,5 cm, waga 744 g, Rosja, St Petersburg, złotnik Mikołaj Nikitin Kosz na owalnej podstawie z ruchomym pałąkiem. Dekoracja geometryzująca, wnętrze złocone.
Title: SOLNICZKA PODWÓJNA, 1819-1826
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 15,5 cm, waga 335 g, Paryż, Jean-Baptiste-Claude Odiot Na prostokątnej podstawie wspartej na czterech kulkach, z uchwytem w formie obelisku o przekroju kwadratowym, zwieńczonym wazą. Po obu stronach półkuliste czarki na niskich trzonach.
Title: PUCHAREK, OK. POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 15,5 cm, waga 81 g; Wrocław Pucharek z rozchyloną czarką, na kolistej stopie przechodzącej w trzon. Czarka dekorowana wicią roślinną.
Title: KIELISZEK DO PŁUKANIA OKA I DO JAJA,1763-1765
Description: IInformacje o dziele: KIELISZEK DO PŁUKANIA OKA I DO JAJKA, 1763-1765 srebro, wys. 6,5 cm, waga 52 g Augsburg, Johann Philipp Heckenauer (1705-1793) Półowoidalna czarka i płytka owalna czarka połączone wspólnym trzonem. Naczynia tego typu były częstym elementem podróżnych przyborników.
Title: PATERKA, 1826
Year: 1826
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 7 cm, waga 94 g; Wiedeń Na kolistej stopie przechodzącej w trzon. Czarka płytka, owalna, z jednej strony z krawędzią ściętą i kółkiem.
Title: PUDEŁKO - TABAKIERKA, 1824
Year: 1824
Description: IInformacje o dziele: srebro, dł. 9,1 cm, waga 77 g; Wiedeń, Franz Massabost Pudełko prostopadłościenne, gładkie.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: LE PETITE CONTREDANCE, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: DUDA GRACZ * 1440/90 * Na odwrocie na płycie nalepka autorska: DUDA GRACZ | Paderewskiego 43 B/31 Katowice | TYTUŁ OBRAZ 1440 / LE PETITE / CONTREDANCE | TECHNIKA OLEJ PŁ. PILŚN. | WYMIARY 123 x 91,5 cm | CENA | SYGN. DUDA GRACZ | ROK 1990 / NR KATAL. AUTOR. 1440 | UWAGI 1 WERNIKS.VIII.91
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: ULICZKA, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: YERKA 07
Artist: Władysław Hasior
Title: RUSAŁKA, 1990
Year: 1990
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika własna, assemblage (m.in. części manekina, tkanina, ostrza kos, głowa od konia na biegunach, ozdobny róg myśliwski) na odwrocie pionowo sygnatura po lewej: Rusałka | 1990 | Hasior Wł
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GRA (TENIS), 1955
Year: 1955
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: J. NOWOSIELSKI 55, l.g.: 150 Praca wzmiankowana i reprodukowana w: Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, il. b. s. 98, kat. 213
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GRA (TENIS), 1955
Year: 1955
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: J. NOWOSIELSKI 55, l.g.: 150 Praca wzmiankowana i reprodukowana w: Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, il. b. s. 98, kat. 213
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: KRAJOBRAZ ANIMALISTYCZNY, 1974-1978
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płycie napis: Z CYKLU | „ KRAJOBRAZ | ANIMALISTYCZNY” | 5 F | 57 x 71 | MUSIAŁOWICZ
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRZYPADEK W GRZE DLA JEDNEGO, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49 x 49 cm (z oprawą 64,5 x 64,5 cm) sygn. l.d.: Chance in game for one; p.d.: winiarski ‘90 na odwr. oł. śr.: chance in game for one | przypadek w grze dla jednego | winiarski ‘90
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 69, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płycie napis: nr 69 | 1977 | H. Stażewski oraz dwie podłużne pieczątki zezwalające na wywóz za granicę.
Artist: Leon Tarasewicz
Title: KOMPOZYCJA, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. flamastrem: LEON TARASEWICZ 1993 | 55 x 46
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 1977
Year: 1977
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30 x 42,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowana oł. l.d.: JTarasin 77
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik sygn. na odwr. na pł. l.g.: DOMINIK 2005 | ol. pł. 80 x 120 | Pejzaż Obraz reprodukowany i opisany: – Tadeusz Dominik wczoraj i dziś , wstęp: Sławomir Bołdok, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Olsztyn 2006, il. barwna, s. 45; – Tadeusz Dominik. Za oknem jest ogród.. ., Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2008, kat. 193, il. barwna, s. 242. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite ).
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY, 2007
Year: 2007
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany białym pastelem p.d.: Jan Tarasin
Artist: Teresa Pągowska
Title: AKT, 1993
Year: 1993
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 60 x 46 cm (w świetle passe-partout) sygnowany oł. p.d.: T. Pągowska 93 r Obraz jest oprawiony.
Artist: Maria Ewa Łunkiewicz-Rogoyska
Title: MARTWA NATURA, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35 x 29 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: M-EWA ŁUNKIEWICZ 1956
Verified Artist: Yes
Artist: Jonasz Stern
Title: ŻAGLÓWKA, OK. 1952
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Pracy towarzyszy potwierdzenie autorstwa podpisane przez żonę artysty Barbarę Jaroszyńską-Stern.
Artist: Jacek Baszkowski
Title: POWÓJ, 1994
Year: 1994
Tools: tempera
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: J. Baszkowski Na odwrocie na płótnie napis: J. Baszkowski | „POWÓJ” | 70 x 50 cm. tempera. 1994
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: COLLAGE, 1973
Year: 1973
Tools: mixed
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie prawego skrzydła (wzdłuż) KIERZKOWSKI; poziomo: 1973 Collage powstał w 1973 podczas pobytu artysty w Danii, gdzie na zaproszenie gospodarzy wykonał rzeźbę plenerową w mieście Aalborg. Jest realizacją przestrzenną złożoną z drewnianych form barwnych, uzupełnionych elementami metalowymi, których rytm podkreśla jej wertykalność. Należy do tych prac artysty, gdzie intensywny, jednolicie nałożony kolor konsekwentnie i czytelnie porządkuje całość kompozycji.
Artist: Aleksandra Simińska
Title: KOMPOZYCJA I, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. (ukośnie): Simińska ‘95 na odwrocie na blejtramie napis: Simińska ‘95
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Kantor
Title: A (POPIERSIE MĘŻCZYZNY W KAPELUSZU), 1990
Year: 1990
Tools: gouache, pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,3 x 20,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: A | T Kantor | g. 17 | 22 I 90 na odwr. oprawy l.g. stempel Galerii Fizek z Poznania, śr.g. napis flamastrem: PM 903, p.g. nalepka (wydruk) z danymi pracy.
Artist: Wojciech Fangor
Title: BEZ TYTUŁU, 1971
Year: 1971
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49,5 x 68 cm (w świetle passe-partout) sygnowany oł. p.d.: Fangor 71 Na odwr. oprawy nalepiona kserokopia zdjęcia Wystawy rysunków w Summit Art Center, N.Y. w 1973 ze wskazaniem miejsca eksponowania pracy
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA FIGURALNA, LATA 50. XX W.
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Pracy towarzyszy potwierdzenie autorstwa podpisane przez żonę artysty Barbarę Jaroszyńską-Stern.
Artist: Anna Trochim
Title: BEZ TYTUŁU, 2005
Year: 2005
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis biegnący koliście: TROCHIM ANNA ALICJA | 2005 (w środku)
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY, 2007
Year: 2007
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: Jan Tarasin 07
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: PILNOWANIE WYSTAWY, 1986/1997
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: Jarosław Modzelewski | „Pilnowanie wystawy” 1986 [data w kółku] strzałka pionowa w dół 1997 [w kółku] | olej 155 x 155 | (tempera), obok dwie pieczątki wywozowe, poniżej nr: PSOZ III/222/97; p.d.: zamazane dane innego obrazu Pierwotna wersja obrazu powstała w 1986 roku. Następnie ok. 1997 artysta dokonał autorskich przeróbek, m.in. zmieniając gamę kolorystyczną na ciemniejszą. Obie wersje Pilnowania wystawy (namalowane na tym samym płótnie) reprodukowane są w albumie monograficznym wydanym przez Galerię Zderzak. Obraz reprodukowany i opisany: - Jarosław Modzelewski Obrazy 1977-2006, red. Jan Michalski, Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 159, il. 107 (tu pełny wykaz bibliografii). Wystawiany: - 1987- Avanguardia Polacca, Centro Direzionale Colleoni, Agrate Brianza; - 1987- Mam 32 lata i mieszkam w Warszawie, Pawilon SARP Warszawa; - 1997- Malerei, Dresdner Bank, Kolonia; - 1997- Okolice pracowni na peryferiach, Galeria Zderzak, Kraków; - 2000- Szkice i próby, Galeria Zderzak, Kraków.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: SPOTKANIE, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d: 1997 | Fogtt | 8.8 na odwr. l.g. flamastrem: L. Andrzej Fogtt | Spotkanie p.g.: Spotkanie | Andrzej Fogtt | 1997 R na g. żerdzi krosna flamastrem: 1997 R Spotkanie
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: STOS, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: (pionowa strzałka) | TOMASZ TATARCZYK | „STOS” 1987
Artist: Andrzej Fogtt
Title: PRZYSTAŃ, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fogtt 2003 Na odwrocie na płótnie napis: przystań | Andrzej | S.Fogtt | 2003 | olej
Artist: Paweł Susid
Title: KOŚCIOŁY, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: dyptyk na odwrocie napis: PAWEŁ SUSID |·KOŚCIOŁY·| 1987 |(100 x 55 cm)
Artist: Leszek Michał Żegalski
Title: JOHNY MARLBORO I KOBIETA, OK. 1986-89
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: ŻEGALSKI | 5350 EUSKIRCHEN | JAHN STR. 6 | BRD | 140 x101
Artist: Janusz Szpyt
Title: NIEDOŚCIGNIONE PIĘKNO KOBIECEGO CIAŁA
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. SZPYT Na odwrocie na listwie napis: JANUSZ SZPYT | „NIEDOSCIGNIONE PIĘKNO KOBIECEGO CIAŁA”| LUBACZÓW 37,600| UL. NOWOTKI 4/37.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: DRZEWO ŻYCIA, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis: Fogtt | 87 ukośnie: A Fogtt i odwrócone: drzewo życia
Artist: Piotr Młodożeniec
Title: DWIE POSTACIE, OK. 1997
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 99 x 68 cm (w świetle ramy) sygnowany u dołu wzdłuż prawej krawędzi: III 08...(?)
Artist: Edward Dwurnik
Title: MIKOŁAJKI, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. DWURNIK | 1990; l.d.: MIKOŁAJKI Na odwrocie napis: 1990 | E. DWURNIK / / NR: IX. 516. 1516 ( w ramce) | MIKOŁAJKI / (Józef Piłsudski)
Artist: Edward Dwurnik
Title: KUTNO – PLAC 19 STYCZNIA, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. Dwurnik. 89. l.d. napis: KUTNO pl. 19 stycznia na odwr. na płótnie napis: 1989 | E. Dwurnik | KUTNO – Pl. 19 Stycznia (w ramce) | NR: IX – 402 – 1363 (w ramce)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: H1, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: H1 (w ramce) | BEKSIŃSKI | 1997 oraz drukowana nalepka informująca o zasadach konserwacji obrazu.