Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: MŁYN ZIMĄ, 1897
Year: 1897
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie płótna napis niebieską kredką: F.Ruszczyc ; poniżej, czerwoną farbą: 123 Na zachowanych dawnych „plecach”, tj. tekturze na którą pierwotnie naklejone było płótno, odręczne napisy oraz trzy nalepki. Napisy – w l.g. rogu fioletowym tuszem (?): .. 122; wzdłuż lewej krawędzi niebieską kredką: BOHDANÓW – WILEŃSZCZYZNA | F RUSZCZYC | 123; w p.d. rogu czerwoną kredką: P. Galewicz. Nalepki o treści: 1. [druk + mpis + stempel]: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937. Grudzień Nr. 2167/125/ | Autor Ferdynand Ruszczyc | Adres Wystawa pośmiertna... | Dzieło Młyn zimą | Wykonanie olej. Cena .. | WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA; 2. [mpis + rkpis]: MUZEUM NARODOWE W WARSZAWIE | WYSTAWA FERDYNANDA RUSZCZYCA 1964 | Autor Ferdynand Ruszczyc | Tytuł Młyn zimą | Młyn w Bohdanowie | Właściciel Maria Gawalewicz | Nr kat. .. ; 3. nalepka kolekcji rodzinnej [rkpis]: F. Ruszczyc | Młyn zimą | olej | wł. Rodziny, 4. nalepka wystawy monograficznej w MN Kraków II-IV 2002; Muz. Okręg. Toruń IV-V 2002; MN Warszawa VII-IX 2002; LDM w Wilnie X-XII 2002. Stan zachowania bardzo dobry; pierwotnie obraz naklejony był na tekturę; podczas konserwacji w latach 90. płótno zdjęto z tektury, jego brzegi podklejono pasami, a następnie nabito na krosno. Obraz jest znanym, z licznych wystaw i publikacji, dziełem Ferdynanda Ruszczyca, wybitnego... więcej
Artist: Tadeusz Popiel
Title: PIERWSZA GWIAZDKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T. Popiel
Artist: Alfred Terlecki
Title: SZAŁASY W ŚNIEGU, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ALFRED TERLECKI.1923 ~
Artist: Erwin Kettemann
Title: ZIMA W KAISERTAL W TYROLU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. Kettemann | Mchn. Na krośnie napis kredką: Winter in Kaisertal (Tirol); na ramie fragment nalepki z resztkami nieczytelnego niemieckiego tekstu.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: HUCUŁKA Z DZBANEM, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. przy krawędzi: Axentowicz
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STAROŚĆ I MŁODOŚĆ, OK. 1920
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. Axentowicz Ten nastrojowy obraz powtarza częsty w twórczości Axentowicza motyw siwowłosego starca i zamyślonej młodziutkiej dziewczyny, określany jako "Starość i młodość". Należy do większego zespołu podobnych rodzajowo-symboliczno kompozycji o treściach związanych z upływem czasu, przemijaniem, starością. Wizerunek starca odbierany jest czasem jako utajniony autoportret artysty, towarzysząca mu dziewczyna często nosi krakowską chustę, dominujący akcent barwny tych subtelnych kolorystycznie kompozycji.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET PANI Z NASZYJNIKIEM Z PEREŁ, 1926
Year: 1926
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: T. Axentowicz Na odwrocie nalepka wystawy w TZSP w Warszawie z datą 20 listopada 1927 roku, z nazwiskiem autora i tytułem obrazu "Portret pani". Kilka napisów atramentem informujących, że portret przedstawia panią dr Halinę Dąbrowską, a malowany był w Krakowie w marcu 1926 roku. Halina ze Śmiechowskich Dąbrowska (1888-1957) lekarz-internista; medycynę studiowała na Sorbonie w Paryżu; zaprzyjaźniona z Marią Curie-Skłodowską. Była żoną Ignacego Dąbrowskiego, profesora Politechniki Warszawskiej. Obraz wymieniony w katalogu wystawy: - Salon 1927, Przewodnik № 29, Tow. Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa grudzień 1927, s. 13, nr kat. 13 ["Portret pani D.", pastel].
Artist: Luigi (Louis) Bardi
Title: PORTRET BEATRICE CENCI, OK. 1850
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: według obrazu przypisywanego GUIDO RENIEMU Na odwrocie napis tuszem na płótnie: Beatrix Cenci | by Guido Reni | Copiè par Louis Bardi | l’Original est a’ la Galerie | Barberini Roma | Louis Pisani | Galeries de Tableaux modernes | 38, Borgognisanti Florence |23, Place d’Espagna Roma. Na krośnie tuszem: 2955 Według tradycji portret przedstawia Beatrice Cenci (1577-1599), młodą rzymską patrycjuszkę, zwaną „piękną ojcobójczynią”. Jej despotyczny ojciec Francesco okrutnie tyranizował własną rodzinę, a młodziutką córkę usiłował zmusić do kazirodztwa. Gdy zawiodły wszelkie próby rozwiązania tej dramatycznej sytuacji, przerażeni i zrozpaczeni – Beatrice, jej brat Giacomo i macocha Lukrecja Petroni – powzięli decyzję zabicia dręczyciela. Choć zbrodni dokonali najemni mordercy, jej inicjatorzy wkrótce zostali wykryci, osądzeni, skazani na śmierć i straceni. Tę poruszającą tragedię osnuła wkrótce romantyczna legenda, a postać nieszczęśliwej Beatrice stała się natchnieniem artystów. Wedle tradycji, portret Beatrice z ostatnich dni jej życia miał namalować Guido Reni. A to z kolei pobudziło wyobraźnię dziewiętnastowiecznego już malarza-akademika Achilla Leonardi, autora obrazu "Guido Reni malujący portret Beatrice". Stała się Beatrice także bohaterką poematów, dramatów, powieści i utworów muzycznych, by wspomnieć choćby tragedię P.B. Shelleya, opowiadanie Stendhala czy operę L. Różyckiego osnutą na tragedii J.... więcej
Artist: Joseph Lieck
Title: DZIEWCZYNA W WIEŃCU Z WINOROŚLI, 1888
Year: 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Joseph Lieck | 1888 Na krośnie stempel: H.Petersen | BERLIN W. | Potsdamer. Str. 23a Dziewczyna w wieńcu z winorośli we włosach, wznoszącą toast szklanym kielichem jest autorską repliką znanego obrazu Josephafa Liecka, zatytułowanego "Moselblumchen", który artysta pokazał na wystawie w Berlinie w roku 1886. Obraz szeroko spopularyzowały reprodukcje w czasopismach („Kunst für Alle” 1886; „Deutsche Illustierte Zeitung” 1887; „Moderne Kunst” 1887).
Title: KOMPLET NA BIURKO, 1 ćW. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Komplet w formie prostokątnej płyty wspartej na czterech nóżkach, z rowkami na pióra. Pośrodku figurka słonia, po bokach dwa kałamarze z łbami słoni. Do kompletu należy także suszka.
Artist: Mathurin Moreau
Title: ZŁOTA KSIĘGA (LIVRE D’OR), OK. 1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Math. Moreau odlew Societé des Bronzes de Paris
Artist: Joseph Rolf Knobloch
Title: PEJZAŻ PODALPEJSKI, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Rolf Knobloch | München Z tyłu, na ramie blaszana etykieta firmy ramiarskiej C. Bleckena z Monachium. Na krośnie stempel J. Eisenmann | Mal – Leinen | München, Holzstrasse 35.
Artist: Carl Jungheim
Title: WIECZÓR NAD JEZIOREM, PO 1860
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Carl Jungheim
Artist: Emanuel Bachrach-Baree
Title: PRZED POLOWANIEM
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 19,2 x 25,7 cm (w świetle ramy) sygnowany l.d.: E. Bachrach . Baree Na odwrocie oprawy drukowana nalepka firmy ramiarskiej Juliusa Kleista w Dortmundzie.
Artist: Wojciech Kossak
Title: NA POLOWANIU Z OGARAMI, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1933
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: WYJAZD NA POLOWANIE, LATA OD 1873 DO OK.1881
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Alfred Wierusz-Kowalski Na odwrocie pośrodku owalny stempel z czytelną częścią napisu: [...] Brugger | München | [..]rsstrasse [..] Obraz reprodukowany w: - „Weltkunst”, 1.V. 1985, nr 9. il. na s. 1336. We wczesnych latach swego pobytu w Monachium (1873-1881) Alfred Wierusz-Kowalski często malował sceny konnych polowań z jeźdźcami w rokokowych strojach i fryzowanych perukach. Kompozycje takie, przez monachijskich artystów popularnie zwane „zopfami”, cieszyły się wówczas znacznym powodzeniem, wychodząc naprzeciw „modzie” na wiek XVIII i zainteresowaniom współczesnym malarstwem francuskim. Malował je np. Maksymilian Gierymski, którego sztuka wywarła znaczący wpływ na młodszych malarzy polskiej kolonii w Monachium, malował Jan Chełmiński czy Antoni Piotrowski. „Zopfy” Wierusza-Kowalskiego – wyjazdy na polowania i konne przejażdżki po jesiennym lesie – wyróżniają się barwnością strojów jeźdźców i ciepłym kolorytem pejzażu malowanego w blaskach słońca lub w przytłumionym świetle jesiennego dnia. Starannie przemyślana kompozycja tych płócien – z poprowadzoną po przekątnej leśną drogą prowadzącą widza niejako w głąb obrazów – daje wrażenie pewnej swobodnej przypadkowości ujęcia. Uwagę zwraca też świetnie wystudiowany łagodny gest postaci jeźdźców, ruch idących stępa koni czy, malowanych z zacięciem animalisty, psów myśliwskich. Wszystkie te zalety ma też prezentowany... więcej
Artist: Artur Grottger
Title: PRZEJAŻDŻKA, OK. 1856
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napis atramentem: Ręczę za autentyczność | tej akwareli Artura | Grottgera. | z Jaźwińskich | Stefania hr Starzeńska. W rogu ołówkiem: Lp.634 Przejażdżkę namalował Grottger w Wiedniu, zapewne ok. roku 1856. Za takim datowaniem przemawia porównanie ze znaną, podobną akwarelą przedstawiającą pułkownika Podlewskiego i amazonkę jadących konno przez wiedeński Prater (patrz: J.Bołoz-Antoniewicz, Grottger, Lwów 1910, tabl. 4 po s. 72). Na obu akwarelach widać odległe zabudowania miasta z wysmukła wieżą katedry św. Stefana. Akwarela reprodukowana w: - E.Charazińska, E.Micke-Broniarek, A.Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, Nieznane dzieła wybitnych artystów XIX wieku, Warszawa 1995, il. 17 na s. 20.
Artist: Adam Hannytkiewicz
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI Z PARASOLKĄ, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Hannytkiewicz.30.
Verified Artist: Yes
Artist: Maximilian Köhler
Title: JESIENNY BUKIET, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Köhler | 39.
Artist: Alfons Karpiński
Title: ŻÓŁTE RÓŻE, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po lewej: AKarpiński W latach dwudziestych w malarstwie Karpińskiego coraz częściej pojawiały się przedstawienia kwiatów i martwych natur na tle wnętrza. Artysta wspominał – „Kwiaty i wnętrza zacząłem też malować dla siebie, okazało się jednak, że te obrazy się bardzo podobają i to mnie w niejednej ciężkiej chwili ratowało”.* Namalował ich wiele. Powstawały w jego krakowskim mieszkaniu i pracowni, stąd – obok bukietów ulubionych róż lub innych kwiatów – powtarzają się podobne motywy i zestawy „domowych” wazonów, porcelanowych filiżanek, czajniczków czy figurek. Szczególnie charakterystyczny dla tych obrazów harmonijny, stonowany koloryt, ciepłe rozproszone światło oraz specyficzne zamglenie, „odrealnienie” przedmiotów i niedopowiedzenie ich kształtów współtworzą nastrój zacisznego, pogrążonego w spokojnym trwaniu wnętrza. ** *A.Karpiński, Wspomnienia, maszynopis, Instutut Sztuki PAN w Warszawie; cyt. za: M. Bartoszek, Alfons Karpiński 1875-1961, [katalog] Muzeum w Sandomierzu 2001, s. 27.; **„Czas” z dn. 18.02.1928
Artist: Roman Kochanowski
Title: PARA OBRAZÓW, PO 1910
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Para obrazów: NA SKRAJU LASU, po 1910 12,5 x 17,5 cm (w świetle passe-partout) WIOSKA, po 1910 12,5 x 17 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: RK
Artist: Karl Rohrhirsch
Title: PARA OBRAZÓW (DYLIżANS I ZWóZKA SIANA)
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Para obrazów: DYLIŻANS sygnowany p.d.: K. ROHRHIRSCH | MUNCHEN. ZWÓZKA SIANA sygnowany p.d.: K. ROHRHIRSCH | MUNCHEN.
Artist: Max Hoenow
Title: W BUKOWYM LESIE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Hönow. Na odwrocie drukowana nalepka berlińskiego magazynu H. Schultza.
Artist: Zygmunt Józefczyk
Title: TOKOWISKO CIETRZEWI, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Z. Józefczyk | 31.
Artist: Wojciech Gerson
Title: DZIECI WIEJSKIE, 1858
Year: 1858
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WG (w ramce); datowany p.d.: 1858 Obraz opisany w katalogu: - Wojciech Gerson 1831-1901. Katalog wystawy monograficznej, [red.J.Zielińska], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1978, s. 73, nr kat. I/B. 31.
Artist: Franciszek Streitt
Title: SPOTKANIE PRZY STUDNI, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Streitt
Artist: Tadeusz Makowski
Title: MAŁY MYŚLIWY, OK. 1920-1922
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Makowski Na odwrocie deski wydrapany napis: Makowski | N. 140 (tak oznaczono spuściznę artysty - prace pozostałe w pracowni po jego śmierci). Od roku 1918 w obrazach i rysunkach Makowskiego coraz częściej pojawiają się dzieci. Sporadycznie artysta malował je już wcześniej, teraz jednak stają się wiodącym motywem jego obrazów. Początkowo główki dzieci, malowane przeważnie na niewielkich deseczkach, są traktowane dość szkicowo, a ich twarzyczki modelowane światłocieniem. Z czasem zmienia się jednak sposób w jaki artysta traktuje swoje modele. Około 1920 następuje znaczne uproszczenie dziecięcej fizjonomii: rysunek staje się delikatniejszy, faktura gładsza, modelunek bardziej kontrastowy. Twarze dzieci tracą niejako trzeci wymiar, stają się bardziej płaskie, mniej realne. Okrągły owal twarzy, okrągłe oczy powodują, że małe modele są jeszcze bardziej dziecinne", jakby dziecinną rysowane ręką. [...] W obrazach olejnych gama kolorystyczna , początkowo dość ciemna, z biegiem czasu rozjaśnia się, rozgrywając się w tonach perłowych szarości, delikatnych odcienie różowych, liliowych i niebieskich. (cyt. za W. Jaworska, Tadeusz Makowski , Kraków 1999, s.16). Sposób traktowania motywu dzieci zmieniał artysta także i później, ale prezentowany tu portret Małego myśliwego można zaliczyć właśnie do tej grupy wcześniejszych obrazów, powstałych około... więcej
Artist: Johann Jungblut
Title: KSIĘŻYC NAD LASEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Jungblut. Z tyłu na ramie napis ołówkiem: Johann Jungblut Düsseldorf | geb.1860 | gest.1912. Na krośnie stempel: Steph. Schoenfeld | DÜSSELDORF.
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: NAD ALPEJSKIM JEZIOREM, 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Male[cki] | 1878.
Artist: Johann Christoffer Drathmann
Title: PTAKI NA ŚNIEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: CDrathmann (inicjały wiązane)
Artist: Clemens Freitag
Title: WIDOK NA MIASTECZKO NAD RZEKĄ, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Clemens Freiteg | München Według (autorskiego ?) napisu ołówkiem na krośnie „Lüchtringen an der [...] [...] Corvey“, obraz przedstawia widok na miasteczko Lüchtringen nad Wezerą w Westfalii. W pobliżu położone jest dawne opactwo benedyktynów – Corvey – z okazałym pałacem, mieszczącym obecnie muzeum.
Artist: Ludwig Sckell
Title: PEJZAŻ GÓRSKI ZE STRUMIENIEM, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. Sckell | München Na listwie krosna nalepka z napisem atramentem: Böck | № 700 |[.]rein fin.
Artist: Karl Pferschy
Title: DOLOMITY, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. Pferschy
Artist: Wojciech Kossak
Title: NA CZATACH, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1922 Na odwrocie podłużny stempel o treści: Dr. Fr. Schoenenfeld &CO
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁAN PRZY KONIU, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1917 Na krośnie cztery stemple: SKŁAD PAPIERU | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW, BASZTOWA 11.
Artist: Kasper Pochwalski
Title: CYGANKI WRÓŻĄCE Z KART, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kasper Pochwalski 1938 r.
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: EPIZOD Z WOJNY 1920 ROKU, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S. Batowski Na krośnie cztery stemple: ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW
Verified Artist: Yes
Artist: Karl Maria Lechner
Title: KWIATY I OWOCE, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: KARL | M | LECHNER | - 1922 -
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: FRYZ Z ASTRAMI CHIŃSKIMI, OK. 1904
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: LWyczoł Na odwrocie nalepka z wystawy „Leon Wyczółkowski (1852-1936) w 150. rocznicę urodzin artysty” w Muzeum Narodowym w Krakowie (16.11.2002-16.02.2003). W pracowni Wyczółkowskiego zawsze „roiło się od przepięknych okazów róż, anemonów, goździków, rododendronów, azalii, a nawet storczyków”, które – począwszy od późnych lat osiemdziesiątych XIX w. – artysta malował często, chętnie i ze szczególnym upodobaniem, dając wyraz swemu nieustającemu zachwytowi nad ich urodą. Malował kwiaty w różnych ujęciach i technice; odrębny zespół tworzą tu – malowane przeważnie pastelami i temperą – dekoracyjne fryzy kwiatowe z lat 1900-1910. W ich kompozycji, formacie, sposobie kadrowania czy neutralnym tle widać inspiracje sztuką japońską. Takie fryzy różnobarwnych kwiatów zdobiły krakowskie mieszkanie Wyczółkowskiego. Fryzy z róż i anemonów artysta malował także do warszawskiego pałacyku margrabiny Elizy Wielopolskiej (lata 1909-1910). Pojawiały się też na wystawach, m.in. w warszawskiej Zachęcie w latach 1902/1903 i w 1937 na pośmiertnej wystawie dzieł artysty (porównaj np.: Leon Wyczółkowski 1852 - 1936. Dzieła malarskie, Przewodnik 125, TZSP w Warszawie, wrzesień 1937, s. 36, nr kat.105, 106). Do tej grupy prac należy też prezentowany Fryz z astrami chińskimi, powstały około roku 1904 (datowanie za katalogiem wystawy krakowskiej). Obraz opisany i reprodukowany w: - Leon Wyczółkowski... więcej
Artist: Helena Wilczyńska-Żelazkowa
Title: ODPOCZYNEK W CZASIE UCIECZKI, 1949
Year: 1949
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: ODPOCZYNEK W CZASIE UCIECZKI DO EGIPTU, 1949 według Antona van Dycka Oryginalny obraz namalowany ok. 1630 roku przez Antona van Dycka (1599-1641) znajduje się w zbiorach Starej Pinakoteki w Monachium. Praca jest oprawiona.
Artist: Józef Simmler
Title: PORTRET KATARZYNY JAHN, 1849
Year: 1849
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PORTRET KATARZYNY JAHN - SIOSTRY ARTYSTY, 1849 sygnowany p.d: J. Simler | pinx. | 1849. Portret siostry artysty Katarzyny z Simmlerów Jahn, żony Antoniego Jahna jeszcze w roku 1868 był własnością rodziny portretowanej w Osinach. Na warszawskich wystawach w 1904 i 1924 odnotowany był jako własność Jadwigi z Simmlerów Spiesowej. Później, w nieznanym czasie zmienił właściciela, przechodząc do zbiorów prywatnych. Obraz opisany, wzmiankowany i reprodukowany w: - Katalog wystawy pośmiertnej obrazów ś.p. Józefa Simmlera, Warszawa 1868, s. 5, nr kat.60 lub 61; - Katalog dzieł Józefa Simmlera wystawionych w gmachu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie polskim w r. 1904, Warszawa 1904, s. 7, nr kat. 54; - Wystawa dzieł Józefa Simmlera, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa 1924, s. 10, nr kat. 54; - Józef Simmler 1823-1868. Katalog wystawy monograficznej, Katalog pod redakcją T.S. Jaroszewskiego i E.Charazińskiej, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1979, s. 45, nr kat. A. 1, il. 9; - E.Charazińska, E. Micke-Broniarek, A.Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, Warszawa 1995, il. 20 na s. 22; - Encyklopedia sztuki polskiej, (słowo wstępne J.K.Ostrowski), Wydawnictwo Ryszard Kluszczyński, Kraków 2001, il. na s.590; - Poradnik polskiego kolekcjonera, Wydawnictwo Ryszard Kluszczyński, Kraków [2004], s. 49, il.
Artist: Fülöp Elek László
Title: PORTRET DAMY W KAPELUSZU Z PIÓRAMI, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: PA . László | /.../ 1911 | /.../
Artist: Hermann Fricke
Title: RÓŻE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: HERM | FRICKE- Na odwrocie, na płótnie stempel z tarczą i napisem z czytelnym słowem VICTORIA.
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: PORTRET DAMY Z KWIATEM PRZY SUKNI, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Szańkowski | 1938
Artist: Władysław Skoczylas
Title: MOST RIALTO W WENECJI, 1909
Year: 1909
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: W. Skoczylas 09
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: POLSKIE MORZE, 1926
Year: 1926
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S Jaxa | 1926 Na odwrocie napis ołówkiem: Polskie morze | cena. Nalepka (druk, rękopis): ZWIĄZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | W KRAKOWIE, PLAC ŚW. DUCHA 1. „DOM ARTYSTÓW” | Data przyjęcia 26/III 1926 | Autor Jaxa Małachowski | Tytuł „Polskie morze” | Rodzaj Rozmiar | cena Nr 544
Artist: Edward Okuń
Title: WIDOK NA ZATOKĘ NEAPOLITAŃSKĄ, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: EOKUŃ. 1937. (inicjały wiązane) Na odwrocie płótna nalepka wystawy w Muzeum w Tomaszowie Mazowieckim w roku 1971. Duży zespół pejzaży włoskich z lat 1937-1938 pokazał artysta na swojej zbiorowej wystawie w warszawskiej Zachęcie w roku 1938 (Przewodnik 138. [wystawa zbiorowa prac Edwarda Okunia] Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1939).
Artist: Julian Fałat
Title: MODLITWA, 1902
Year: 1902
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 58 x 18 cm (w świetle ramy) sygnowany błękitną farbą p.d.: Jul. Fałat | 902 [uwaga: w dacie obcą ręką, ołówkiem dopisana cyfra 1, co daje 1902]
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: KWIATY WIŚNI, 1902-1903
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany monogramem wiązanym p.d.: SW Obraz przedstawia stylizowany motyw kwiatu wiśni i jest jednym z wielu studiów projektu polichromii, które Wyspiański opracowywał w latach 1895-1896 z przeznaczeniem do krakowskiego kościoła oo. Franciszkanów. Podobne motywy kwiatowe reprodukowane są, m.in. w katalogu ostatniej wystawy dzieł artysty: "Stanisław Wyspiański. Opus Magnum." Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, s. 109. nr kat. IV 23, IV 24.
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET, OK. 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie karta z orzeczeniem dr Kazimierza Buczkowskiego potwierdzającym autorstwo J. Malczewskiego (z dn. 9 stycznia 1952 r. ). Nalepka wystawy w Domu Artystów ZPAP w Krakowie w roku 1927 oraz dwie nalepki wystawy obrazów J. Malczewskiego w Muzeum w Radomiu (1.10.2004 – 31.01.2005). Obraz opisany i reprodukowany: - [Z.K.Posiadała] Jacek Malczewski (1854-1929) W 150. rocznicę urodzin i 75. rocznicę śmierci, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2004, s. 183, nr kat.III/61; il. na s. 167 (uwaga: tu błędnie podany nr katalogu).
Artist: Erich Kubierschky
Title: PEJZAŻ NADWODNY
Tools: mixed, watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. farbą lub tuszem na podpisie ołówkiem: E Kubierschky Na odwrocie, na tekturze zabezpieczającej obraz napis farbą: E Kubierschky. Ponadto nalepka z trudno czytelnym, niemieckim napisem atramentem (Galeria [?] w Salzburgu ).
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: PEJZAŻ Z KAPLICZKĄ, PRZED 1869
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Malecki Alojzy Oborny, znawca i badacz twórczości Maleckiego, datując ten obraz na lata pierwszego pobyty artysty w Monachium i dostrzegając w nim pewne pokrewieństwo z „klasycznymi widokami architektonicznymi” pisze: „W Pejzażu z kapliczką zachodzące słońce ostro rysuje na tle żółcieni sylwetowo ujęte monumentalne topole, wśród których stoją nagrobki i kapliczka potraktowane z częstą w XIX-wiecznych „krajowidokach” dokładnością; kompozycja ta umieszczona w przejrzystej atmosferze pozwala rozpoznać każdy architektoniczny detal. /.../ Typowy dla Maleckiego jest tu sposób malowania drzew, traw i zarośli , a także nie mającego wpływu na rozwój kompozycji anonimowego sztafażu ludzkiego.” (A.Oborny, Poeta pejzażu, w: Katalog wystawy monograficznej; patrz niżej) Obraz opisany i reprodukowany w katalogu: - Władysław Aleksander Malecki 1836-1900, Katalog wystawy monograficznej przygotowanej pod kierunkiem Alojzego Obornego, Kielce 1999, s. 31, 69, kat. nr 1, il.1.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: SAMOTNY WILK, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A.Wierusz-Kowalski Na odwrocie płótna trzy zatarte owalne stemple z czytelną częścią napisu: Adrian /.../ MÜNCHEN /.../. Na krośnie napis: E X 940 ; ponadto nalepka z napisem atramentem: Berenbau ; także firmowa drukowana nalepka: R. LÉRONDELLE | Emballage d’Objects d’art. | 76, Rue Blanche, PARIS. Na ramie drukowana nalepka: AMSLER & BOTHART | KGL. HOFKUNSTHAND 2G. | BERLIN W. BEHRENSTR. 29a Samotne wilki w śnieżnym pustkowiu mroźnej zimowej nocy były jednym z ulubionych tematów obrazów Wierusza-Kowalskiego, który - począwszy od lat 80. XIX w. aż po lata późnej twórczości - namalował wiele wersji i wariantów takich kompozycji ( Samotnik, Rabuś, Na placówce - basior czatujący, W lutym na Litwie i inne). Obrazy te należały do najbardziej popularnych i poszukiwanych jego prac, a płótno zatytułowane Melancholik zakupiono do zbiorów Nowej Pinakoteki w Monachium. „Najsłynniejsze były sceny z wilkami - pisał Eligiusz Niewiadomski - Wierusz Kowalski wystudiował wilka jak mało kto, [a obrazy te] należą do najsilniejszych rzeczy artysty“. Artysta malował wilki i z natury - w majątku w Mikorzynie trzymał żywe zwierzęta, i z modeli - w pracowni monachijskiej miał dwa wypchane wilki: stojącego i spiętego w skoku. Do tego zespołu obrazów... więcej
Artist: Wiktor Korecki
Title: DROGA W LESIE, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR | KORECKI
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: W WIOSENNYM PARKU, OK. 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. MACKIEWICZ Na krośnie nalepka łódzkiego zakładu stolarskiego Benedykta Pączka, na ramie stempel łódzkiej pracowni pozłotniczo-ramiarskiej Longina Krężlewskiego.
Artist: Roman Kochanowski
Title: JESIENIĄ, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R. Kochanowski
Artist: Jan Stanisławski
Title: ZBOŻE NA TLE WSI BOJARKA NA UKRAINIE, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie nieco zatarty stempel z podpisem żony artysty: ZE SPUŚCIZNY | POŚMIERTNEJ | Janina Stanisławska. Poniżej napis ołówkiem: Bojarka | 1905. Fragment nalepki wystawy w TPSP we Lwowie w roku 1933. Nalepka wystawy w TPSP w Krakowie w roku 1957; z nazwiskiem autora, tytułem obrazu Zboże na tle wsi, określeniem techniki, numerem katalogu 127 i adnotacją - własność prywatna. Na nalepce stempel: WYSTAWA | W 50-TĄ ROCZNICĘ ŚMIERCI | J. STANISŁAWSKIEGO | r.1957. Obraz opisany w katalogu: - Jan Stanisławski i jego szkoła. Wystawa w pięćdziesięciolecie śmierci Artysty, marzec-kwiecień 1957, MNK, TPSP, Kraków 1957, s. 23, nr kat.127 (własność prywatna).
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ LEŚNY, OK. 1930
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R Kochanowski Na odwrocie numery: 7066 oraz 43 Obraz, namalowany na szczególnym podłożu, jest ciekawym przykładem swoistego eksperymentu, prowadzącego do uzyskania lśnienia i migotania powierzchni, dodatkowego efektu artystycznego.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KWIATY, 1926
Year: 1926
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: Wyczółk. 1926.
Artist: Georg Arnold
Title: WIDOK ZNAD STARNBERGSEE, LATA 50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Grabone
Artist: Marceli Harasimowicz
Title: DUNAJEC W PIENINACH, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: - PIENINY – MHarasimowicz [inicjały wiązane] | 1911 Na odwrocie: - na górnej listwie krosna nalepka (druk, rękopis) o treści: Towarzystwo sztuk pięknych we Lwowie | Zakupione do losowania na r. 1911 | Autor Harasimowicz Marceli | [„Pieniny”]; ponadto ślad po innej nalepce; na górnej listwie ramy resztki nalepki wystawy w TPSP we Lwowie.
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: KRAJOBRAZ, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: Szańkowski Na krośnie napis czerwoną kredką: 933/38; stemple 15 i 21; okrągły, zatarty i nieczytelny stempel niemiecki. Na ramie nalepka (druk + ołówek) WILHELM BESSLER | Augsburg – Maximillianstrasse 38 | Künstler Szankofsky (sic!). Bolesław Szańkowski znany jest przede wszystkim jako portrecista. Prezentowany obraz świadczy o jego zainteresowaniach także malarstwem pejzażowym.
Artist: Stanisław Podgórski
Title: KWIATY PRZED DWORKIEM, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: [.] Podgórski (sygnatura słabo widoczna)
Artist: Carl Bertold
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI Z JEZIOREM, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.; C. Bertold
Artist: Georg Arnold
Title: ŁODZIE RYBACKIE NA LAGUNIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Arnold Grabone Na odwrocie autorska nalepka z danymi o obrazie (druk wypełniony atramentem)
Artist: Friedrich Schütz
Title: ŻAGLOWIEC NA MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Schütz.
Artist: A. Reinhardt
Title: PEJZAŻ LETNI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Reinhardt
Artist: Wilhelm C. Mosblech
Title: KUTRY O ZACHODZIE SŁOŃCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W Mosblech
Artist: Waldemar Schlichting
Title: KUTRY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Schlichting. Na krośnie napis tuszem: Original Waldemar Schlichting. Ponadto po dwa stemple 50 i 40.
Artist: Władysław Skoczylas
Title: ULICZKA, OK. 1920
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: W. Skoczylas
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET, 1925
Year: 1925
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33,5 x 48,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: 1925 | Jacek | Malczewski
Artist: Jan Matejko
Title: SOBIESKI ZDOBYWA CHORĄGIEW, 1880
Year: 1880
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: SOBIESKI ZDOBYWA CHORĄGIEW POD WIEDNIEM, 31 grudnia 1880 akwarela, ołówek 45 x 33,5 (sama kompozycja); 47,3 x 36,5 cm (w świetle ramy) sygnowana l.d.: JM (monogram wiązany) | 31/12 rp 1880 O okolicznościach powstania akwareli Sobieski zdobywa chorągiew pod Wiedniem wspomina w swoim dzienniku Marian Gorzkowski, wieloletni sekretarz krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych. Wymieniając ją wśród dzieł Matejki namalowanych w roku 1880, pisze: „Akwarela przedstawiająca Sobieskiego na koniu pod Wiedniem ścinającego łeb Turkowi, pod koniem leży zabity Niemiec. Akwarela ta była zamówiona do zbiorowego albumu wiedeńskiego, przeznaczonego jako dar od Wiednia dla następcy tronu. W obrazku tym Matejko umyślnie przedstawił zabitego Niemca, by, jak mi mówił z uśmiechem, przypominali sobie w Wiedniu, czym był dla nich Sobieski”. Matejko powtórzył tu – z nieznacznymi zmianami – motyw opracowany rok wcześniej w centralnej partii olejnego obrazu Odsiecz Wiednia (59 x 104 cm; dawniej w Muzeum Wielkopolskim w Poznaniu; zaginiony w czasie II wojny światowej), w którym przedstawił Sobieskiego na czele husarii atakującej obóz turecki. Zdobycie przez Sobieskiego chorągwi nie jest faktem historycznym; Matejce chodziło o szerszą alegorię ukazującą polskiego króla jako zwycięskiego rycerza, „obrońcę chrześcijaństwa” ratującego Wiedeń przed nawałą turecką. Treści te dopowiada widniejący w dali zarys wieży katedry św. Stefana. Akwarela,... więcej
Title: FIGURA LORENZO MEDICI, KONIEC XIX
Description: IInformacje o dziele: FIGURA LORENZO MEDICI, KSIĘCIA TURBINO, koniec XIX w. wg Michała Anioła Redukcja słynnej rzeźby Michała Anioła (1475-1564) z nagrobka w Nowej Zakrystii kościoła S. Lorenzo we Florencji (1520-1535).
Title: ZBIEGŁY KOŃ, KONIEC XIX W
Description: IInformacje o dziele: ZBIEGŁY KOŃ UJĘTY PRZEZ STAJENNEGO, koniec XIX w. wg Guillaume I Coustou Dwie monumentalne grupy rzeźbiarskie z marmuru karraryjskiego wykonane w latach 1743-1745 przez Coustou I (1677-1746), przeznaczone były do parku pałacu w Marly, stąd zwane Rumakami z Marly. W końcu XIX w. przeniesione zostały na Place de la Concorde w Paryżu. W 1984 przeniesione zostały do Luwru, na placu zaś ustawiono odlewy betonowe. Obie grupy spopularyzowane zostały wieloma redukcjami brązowymi.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: AUTOPORTRET, 11 X 1927
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: AUTOPORTRET POD POSTACIĄ KOBIETY, 11 X 1927 sygnowany l.d: [w kółku] T.E + d; pd.: NP8| 1927 | Witkacy | 11/X Irena Jakimowicz, znawczyni i badaczka twórczości Witkacego, pisząc o dwoistości wizerunku człowieka, tak znamiennej dla w jego literackiej i malarskiej twórczości, szczególnie podkreśla jej obecność w portretach i autoportretach artysty. Najwyraźniejszym przykładem owego rozdwojenia osobowości jest tu znana para autoportretów – Dr Jeckyl i Mr Hyde (zbiory MNW), ale Witkacy dokonywał też rozmaitych innych transformacji, przebierając swoich modeli i samego siebie w wiele różnych kostiumów. Wśród nich „skrajnym i zupełnie wyjątkowym przejawem opozycji własnej osobowości jest autoportret jako kobiety, wykonany w 1927 roku dla przyjaciela Janusza Beaurain, który posiadał dużą, rozproszoną dziś, kolekcję portretów własnych i autoportretów Witkacego. /.../ [opozycja ta] mieści się całkowicie i niezależnie w świecie wyobrażeń Witkacego. Cóż w jego mniemaniu mogło być bardziej przeciwstawne sile charakteru i intelektowi mężczyzny niż przewrotna słabość i zwierzęcość instynktów uosobione w naturze kobiety? Skromnie zaczesane nad czołem włosy Witkacego zostały uzupełnione puklami na uszach; zarys twarzy i nos są wierne, jedynie usta są szeroko umalowane i jak zwykle w portretach kobiecych, wyolbrzymione oczy, może dla niepoznaki skierowane w górę, w przestrzeń”. Portret opisany i reprodukowany w: - Jakimowicz,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET IRENY FEDOROWICZOWEJ, III 1929
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 69,5 x 49,5 cm (w świetle ramy) sygnowany wzdłuż dolnej krawędzi: Witkacy 1929 III Nπ9m – Cof podstawkowo - widmowy Irenę Fedorowiczową portretował Witkacy kilkakrotnie (porównaj nr 76). Ten portret, określony jako „podstawkowo-widmowy”, opatrzony jest też napisem „Nπ9m – Cof” , który we własnym „witkacowskim” systemie skrótów informuje, że artysta rzekomo od dziewięciu miesięcy nie pił alkoholu, zażywał natomiast kofeiny pod postacią kawy lub herbaty. Portret opisany i reprodukowany w: - I. Jakimowicz (współpraca A. Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, Muzeum Narodowe w Warszawie 1990, s. 100, nr kat. 928, il. 362. .
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET IRENY FEDOROWICZOWEJ, 23 IV 1930
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 61,3 x 45,5 cm (w świetle ramy) sygnowany u dołu pośrodku: Witka (T.C) 23/IV | 1930 Portret opatrzony jest określeniem „T.C” – co według Regulaminu Firmy dopuszcza subiektywną charakterystykę modela z zastrzeżeniem, że „spotęgowanie karykaturalne tak formalne jak psychologiczne nie wykluczone”. Portrety typu C nie podlegały zamówieniom. Witkacy malował je głównie dla przyjaciół i nie pobierał za nie opłat. Portret Ireny Fedorowiczowej – patrz także nr kat. 75. Portret opisany w: - I. Jakimowicz (współpraca A. Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, Muzeum Narodowe w Warszawie 1990, s. 111, nr kat. 1219.
Verified Artist: Yes
Artist: Eugen Carl Wilhelm Retzlaff
Title: ROTTACH-EGERN NAD TEGERNSEE, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MIASTECZKO ROTTACH-EGERN NAD TEGERNSEE, przed 1939 sygnowany l.d.: E. C. W. RETZLAFF Na krośnie napis ołówkiem: Egern am Terernsee | Recht Rottach
Artist: Walter Gemm
Title: PLAC W HALBERSTADT, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. GEMM. 26
Artist: Sigmund Klempner
Title: SCENA RODZAJOWA, 1894
Year: 1894
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Klempner | Wn 94 Na odwrocie owalny stempel wiedeńskiej firmy z materiałami malarskimi (?) oraz stemple: 24 i 32.
Artist: Ludwig Nauer
Title: TOWARZYSTWO PRZY STOLE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Nauer. Na odwrocie płótna nieczytelny stempel niemiecki. Na krośnie dwa, częściowo czytelne stemple: AD.... | MUNCHEN 2 | Maffeistrasse 14. Ponadto napis flamastrem: 80339/1 | OKZZ.
Artist: Rudolf Priebe
Title: WIATRAK NAD ZATOKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Priebe
Artist: Adolf Rheinert
Title: TARG NA KWIATY NAD BRZEGIEM KANAŁU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Rheinert
Artist: Alfons Karpiński
Title: BARWNE RÓŻE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33,3 x 48,2 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: A. Karpiński.
Artist: Alfons Karpiński
Title: HERBACIANE RÓŻE, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: A. Karpiński Na odwrocie karta z orzeczeniem p. Leszka Ludwikowskiego potwierdzającego autorstwo Karpińskiego i datującego obraz na lata dwudzieste XX w. (Kraków, 20.09.1970; maszynopis)
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA Z NIEBIESKIM WAZONEM, 1903
Year: 1903
Tools: mixed, pencil, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 55,5 x 44 cm (w świetle passe-partout) sygnowany na płycie l.g.: axent Począwszy od roku 1903 Teodor Axentowicz kilkakrotnie powtarzał motyw dziewczyny z wazonem. Opracowywał go w wyrafinowanych kolorystycznie obrazach malowanych pastelem oraz w różnych technikach graficznych – w czarno-białej algrafii i fluoroforcie, i w całkiem nowej technice glinorytu barwnego, nad którą eksperymentował. Bowiem „zainteresowanie Axentowicza grafiką było szczególne /../ interesował go jedynie eksperyment graficzny i próby warsztatowe” (cyt. za S. Krzysztofowicz-Kozakowska; patrz niżej). Prezentowana tu rycina – glinoryt czterobarwny – weszła w skład Teki Stowarzyszenia Polskich Artystów Grafików, wydanej w liczbie 120 egzemplarzy staraniem Feliksa Jasieńskiego w 1903 w Krakowie. Starannie wydana Teka miała charakter bibliofilski. Płyty i kamienie z których odbijano ryciny zostały zniszczone. Porównaj: M. Grońska, Grafika w książce, tece, albumie, Wrocław-Warszawa-Kraków 1994, s. 27-28,189-190; S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Teodor Axentowicz 1859-1938. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie 1998, s. 22,23, il. na s. 22; patrz także: s. 139, nr kat. I. 35, I. 36, s.161, nr kat. V. 10 –V. 15, il.
Artist: Henri Toulouse-Lautrec
Title: KOBIETA CZESZĄCA SIĘ, 1896
Year: 1896
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KOBIETA CZESZĄCA SIĘ (FEMME QUI SE PEIGNE), ryc. z teki One (Elles), 1896 litografia sepiowa, papier krem. z suchą pieczęcią: monogram wiązany TL, napis w otoku: MUSÉE TOULOUSE-LAUTREC ALBI na ryc. l.d. okrągła czerwona pieczęć: TL (monogram wiązany) napis oł. pod ryc. l.: 194/275, pieczęć z facsimile sygnatury pod ryc. p.: T-Lautrec Praca wzmiankowana i reprodukowana w: - Jean Adhémar, Toulouse-Lautrec. Das graphische Werk, Verlag von Anton Schroll, Wien-München [1965], s. 36, il. s. 207.
Artist: Pablo Picasso
Title: COLOMBE VOLANT (A L’ARC-EN-CIEL), 10 X 1952
Tools: litography
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: COLOMBE VOLANT (A L’ARC-EN-CIEL), 10 X 1952 Lecący gołąb na tle tęczy litografia barwna na papierze jednostronnie kredowanym sygnowana p.d. na kamieniu: Picasso oraz czerwoną kredką pod ryciną: picasso |10.10.52. napis kredką l.d.: E.A.V/X Autorski egzemplarz litografii, piąta z dziesięciu odbitek, które artysta wykonał własnoręcznie, dotychczas nie ewidencjonowana ani nie katalogowana. Litografia wydana następnie w nakładzie drukarskim 238 odbitek. Colombe Volant występuje także w wersji czarno-białej. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Georges Block, Pablo Picasso, t. I, Catalogue de l’oevre gravé et litographié 1904-1967, Berne 1971, nr kat. 712, il. (wersja bez dodruku barwnego nr kat. 1356, il.)
Artist: Marc Chagall
Title: XX WIEK (XXE SIéCLE), 1973
Year: 1973
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana ołówkiem pod. ryc. l.: H.C. p.: Marc Chagall Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Marc Chagall. The Lithographs. Lacollection Sorlier, ed. by Ulrike Gauss, Verlag Gerd Hatje, Stuttgart - Ham burg 1998, s. 13, kat. 699, il.b.
Artist: Włodzimierz Bartoszewicz
Title: DZIEWCZYNA Z MASKĄ, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Prezentowany obraz Dziewczyna z maską był własnością Teresy Roszkowskiej, znanej malarki i autorki projektów scenograficznych, zmarłej tragicznie w 1992 roku. Znajdował się w jej domu, obok prac innych kolegów malarzy, uczniów profesora Tadeusza Pruszkowskiego z warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych. Wiadomo, że więzy koleżeńskie łączące studentów Pruszkowskiego były bardzo silne i nie kończyły się z chwilą otrzymania dyplomu. Stanowili oni krąg przyjaciół, których zażyłość przetrwała także trudne lata wojny. Obdarowywali się często swoimi pracami i stąd w kolekcji Teresy Roszkowskiej znalazły się obrazy jej kolegów. Nie wszystkie były sygnowane, podobnie jak nie jest sygnowany prezentowany obraz, którego autora należy jednak szukać właśnie wśród tego zespołu artystów. Analiza stylistyczna oraz zestawienie omawianego portretu z dziełami innych „Pruszkowiaków” zawężają grupę artystów malarzy, którym można przypisać jego autorstwo. Wysoki poziom warsztatowy kompozycji, bliska analogia typologiczna osoby portretowanej, fragment pejzażu sugerującego Kazimierz nad Wisłą, rozłożenie napięć i kontrastów – to cechy, które z dużym prawdopodobieństwem pozwalają przypuszczać, że autorem obrazu jest Włodzimierz Bartoszewicz. Najbliższym dziełem, do którego można przyrównać Dziewczynę z maską jest Portret Heleny Okołowiczowej powstały... więcej
Artist: Józef Pankiewicz
Title: MARTWA NAT. Z LAKOWĄ SZKATUŁKĄ, OK. 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Pankiewicz Na odwrocie fragment nalepki wystawy we Francji. „Pankiewicz chętnie odwoływał się do bogatego arsenału nowych sposobów kompozycyjnych i zasobu motywów, który poznali Europejczycy odkrywając sztukę japońską. Piękne, orientalne przedmioty będą się pojawiać w jego martwych naturach, a kostiumy w portretach, szczególnie często do 1910 r. Ich egzotyczna uroda będzie współbrzmiała z symbolicznymi znaczeniami” (E.Charazińska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych). Obraz reprodukowany i opisywany w: - Koniec wieku. Sztuka polskiego modernizmu 1890-1914, Katalog wystawy przygotowany pod kierunkiem Elżbiety Charazińskiej i Łukasza Kossowskiego, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Krakowie, Warszawa 1996, s. 174, nr kat. VI/4. il. s. 186. - E.Charazińska, E.Micke-Broniarek, A.Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, D.A.Agra, Warszawa 1995, s. 140, 141, repr. nr 150. - Polonia fin del siglo (1890-1914), [red. kat. E.Charazińska, M. Poliwka] Fundación Cultural Mapfre Vida 24 I-23 III 2003, Madrid 2003, s. 144, nr kat. P-9, il.; - Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin, [red. naukowa E. Charazińska; autorzy: E. Charazińska, A. Rudzińska, E. Milicer, A. Lewandowska], Muzeum Narodowe w Warszawie, 9 stycznia – 26 marca 2006, s. 55, nr kat. 122, il.
Artist: Jan Rubczak
Title: PORT W MARSYLII, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rubczak Na odwrocie nalepka krakowskiego Salonu Antykwarycznego „Nautilus” oraz nalepka z numerem: 14.
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: MIASTECZKO SKOKI, 1965
Year: 1965
Tools: tempera
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 32,8 x 47,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany ołówkiem p.d.: H. Rudzka C. | Skoki Obraz opisany w: - Malarstwo Hanny Rudzkiej-Cybisowej, Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Poznaniu 1971, s. nlb., nr kat. 227 (własność autorki).
Artist: Henryk Gotlib
Title: DWIE DZIEWCZYNY W PEJZAżU, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: GOTLIB na odwr. krosien u g. 3 nalepki: po l. mpis: Two girls in Landscape | 1965 | Catalogue No. 68; pośr. nalepka ramiarza (do góry nogami): The Powley Gallery; po p. nalepka z wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie w 1980, mpis powiel., nr kat. ręcznie (słabo widoczny): I. 74 Obraz był eksponowany na wystawie monograficznej Henryka Gotliba w Warszawie i jest wzmianko-wany w jej katalogu: Henryk Gotlib 1890-1966. Katalog wystawy malarstwa i rysunku, Muzeum Narodowe, Warszawa I-II 1980, kat. I. 74 (jako własność wdowy, Janet Gotlib z Anglii, ujęty w jej katalogu oeuvre artysty pod nr 68). Pod koniec życia artysta skupił się na formowaniu masywnych w konstrukcji i zdefiniowanych kolo-rystycznie kształtów, dalece odrealnionych, choć nie przekraczających granicy abstrakcji (co go jako malarza nigdy nie pociągało). Wizerunki stojących, kroczących czy swobodnie unoszących się w przestrzeni kobiet, czy to aktów, czy postaci w barwnych, zwiewnych sukniach, były dlań dogod-nym pretekstem do studiów kolorystycznych mas i planów przestrzennych. Podobne do oferowanej pracy kompozycje reprezentują reprodukowane w w/w katalogu: Dziewczęta z Val di Castello, kat. I. 61, Idąca dziewczynka, kat. I. 66, Dwie dziewczyny w przestrzeni, kat. I. 75 i in.
Artist: Henryk Hayden
Title: RZEKA MARNA W ZIELENI, 1952
Year: 1952
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Hayden 52 Na odwr., na krosnach nalepka Waddington and Tooth Galeries w Londynie. Na płótnie okrągły stempel paryskiego urzędu celnego Obraz reprodukowany i opisany w: - Fine Paintings & Sculpture, (kat.) Freeman’s, Filadelfia 7.XII.2003, nr kat. 54, s. 31, il. (jako włas ność Benjamina D. Bernsteina z Filadelfii).
Artist: Zygmunt Menkes
Title: Z POŁUDNIA FRANCJI, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: MENKES Na odwrocie, na płótnie i krośnie kilka stempli kolekcji A. Kendy w Nowym Jorku, ponadto nalepki aukcyjne i napis kredką: 120-44
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: CYRK, 1953
Year: 1953
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Eugeniusz Geppert S C | 19[.]3 Na odwrocie, na płótnie nalepka II Wystawy Plastyki Złotego Grona w Zielonej Górze w 1956; z nazwiskiem autora, tytułem obrazu „Cyrk”, adresem autora, określeniem techniki, rozmiarem i ceną. Na górnej listwie kroska napis farbą: WYST. ZIELONA GÓRA oraz No 8 i D. Na ramie nalepka z napisem (mpis) „Malet of Eugeniusz Geppert, Polen | „Chevalier crant” 1964.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: CYRKOWIEC, OK. 1930
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 52,5 x 42,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: Menkes Na odwrocie oprawy stempel kolekcji A. Kendy w Nowym Jorku.
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: MARTWA NATURA Z JABŁKAMI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Z.Pronaszko
Artist: Jan Rubczak
Title: DWORZEC KOL. KRAKÓW-PŁASZÓW, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rubczak Obraz opisany i reprodukowany w: Tadeusz Dobrowolski, Nowoczesne Malarstwo Polskie, t. III, Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, s. 235, ryc. 103
Artist: Jan Cybis
Title: ODPOCZYNEK NA TRAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie, na krosnach nalepka retrospektywnej wystawy prac artysty w Galerii Sztuki Współczesnej Zachęta w War-szawie otwartej na przełomie 1997 i 1998 roku, gdzie obraz był wystawiony.
Artist: Jan Cybis
Title: MOTYW Z ŁAGOWA, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J Cybis Na odwrocie autorski napis farbą na płótnie: JAN CYBIS „Motyw z Łagowa” | 1966 r. Obraz opisany w: - T. Dominik, Jan Cybis, Warszawa 1984, s. 135, nr kat. 166.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MODLITWA, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: DUDA GRACZ.1561/93. na odwrocie na płycie autorska nalepka z informacjami o obrazie oraz napis: J x-6
Verified Artist: Yes
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 38 cm, z podstawą 48 cm sygnowany p.d.: MITORAJ, na odwr. śr.d.: D 964/1000 HC Rzeźba wzmiankowana i reprodukowana w albumie: - Igor Mitoraj. Sculpture, [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139.
Artist: Igor Mitoraj
Title: PORTRET MĘSKI
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 8 cm, z podstawą 14,5 cm sygnowany p.d.: MITORAJ na odwr. cokołu płytka z wygrawerowanym napisem: PORTRAIT D’HOMME | par Igor Mitoraj | à l’ occasion du lancement de | SOIN POUR HOMME | de PACO RABANNE | 734/1000
Artist: Henryk Kossowski
Title: RYBAK, PO 1907
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na postawie KOSSOWSKI | SALON 1907 oraz cyfry wybite puncynami 3010
Title: KARAFKA ART DECO, LATA 30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, kryształ, Niemcy, Schwabische Gmund, Wilhelm Binder Szkło kryształowe rżnięte pionowo w formie gruszkowatej. Srebro gładkie; rączka stylizowana.
Title: KIELISZKI DO WÓDKI, 1920-1939
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 835, waga 585 g Brema, Wilkens i synowie Komplet złożony z tacki (dł. 48 cm) i 10 kieliszków (4 cm). Powierzchnia srebra gładka, wnętrza złocone.
Title: DWA KIELISZKI SREBRNE, 1860
Year: 1860
Description: IInformacje o dziele: waga 295 g Moskwa Dwa kieliszki na kolistych stopkach, z wąskimi, wysokimi czarkami, wybrzuszonymi w środkowych partiach; dekorowane grawerowanym ornamentem.
Title: CZARKA NA SŁODYCZE, LATA 30.-40. XVIII W.
Description: IInformacje o dziele: szkło bezbarwne ze formy, szlifowane, rytowane (częściowo polerowane), 11 x 9,8 x 6,7 cm Śląsk Na czaszy monogram zwierciadlany „JMK” oraz alegoryczne przedstawienia „Stałości” i „Wierności” wśród bogatej dekoracji ornamentalnej. Konsultacja: Aleksandra Kasprzak
Title: MLECZNIK, 1763
Year: 1763
Description: IInformacje o dziele: Londyn, złotnik BM Mlecznik na kolistej stopie, z kulistym brzuścem, dekorowanym repusowanym ornamentem roślinno-kwiatowym. Ucho taśmowe.
Title: KIELICH MASOŃSKI, 1908-1918
Description: IInformacje o dziele: Lyon, firma Villard et Fabre Kielich z dzwonowatą czarą, dekorowaną kaboszonami z imitacjami rubinów, ze spłaszczonym modusem i kolistą stopą przechodzącą w trzon. Na stopie trzy koliste plakietki z herbem Arkonii, herbem Moskwy i znakiem loży wolnomularskiej Wozrożdzienie. Na spodzie grawerowane napisy RYGA 1879 (miejsce i data powołania korporacji), MOSKWA 1915 oraz WARSZAWA 1920. Napisy odnoszą się do miejsca i daty powołania korporacji, oraz do kolejnych miejsc jej działalności (Moskwa od 1915 i Warszawa od 1920). Naczynie ma formę kielicha mszalnego, wykonanego w lyońskiej firmie działającej od 1901, a do Rosji zostało sprowadzone po 1908, o czym świadczą znaki importowe.
Title: WAZON, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: Berlin, Korner & Troll Wazon ze szkła szlifowanego, wąski, przewężony, z okuciem srebrnym gładkim.
Title: WAZON, LATA 30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, szkło, wys. 25 cm Schwabische Gmund, Deyle Gebruder Wazon szklany, owoidalny, ze szlifowanymi pionowymi kanelami. Wylew z gładkim okuciem srebrnym.
Title: PATERKA, LATA 40. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Paterka na srebrnej kwadratowej stopie przechodzącej w trzon. Szkło dwuwarstwowego, szlifowane i złocone.
Title: PATERA, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Brema, firma Koch i Bergfeld Patera na kolistej stopie, wspartej na 4 muszelkach. W trzonie figurka delfina, ze strużkami wody. Talerz płaski.
Title: SOLNICZKA PODWÓJNA, OK. 1840
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Berlin, złotnik Gottlieb Jaenisch Srebro grawerowane w ornamenty rocaille’owe. Uchwyt w formie pierścienia. Szkło oryginalne.
Title: DZBANEK TOALETOWY DO WODY, 1847
Year: 1847
Description: IInformacje o dziele: Petersburg, Karl Bojanowski Dzbanek do wody z kompletu toaletowego, na kolistej puklowanej stopie. Korpus wybrzuszony, dekorowany grawerowanym ornamentem liściastym, wśród którego monogram S.C. pod koroną hrabiowską. Wylew szeroki, ucho wolutowe. Karl Bojanowski pracował w Petersburgu od 1825 roku i notowany tam był do lat 60. XIX w.
Title: KOMPLET DO PRZYPRAW, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Hanau, firma Neresheimer Komplet do octu i oliwy, z dwoma kolistymi uchwytami do flakonów, z piramidalnym, ażurowym uchwytem pośrodku. Oryginalne naczynia w formie dzbanków z kobaltowego szkła.
Title: DZBANEK, 1920-1939
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Dzbanek kryształowy, szlifowany, w formie ściętego stożka. Ucho i okucie krawędzi z nakrywą srebrne, gładkie.
Title: NACZYNIE DO KONFITUR, 1819–1838
Description: IInformacje o dziele: Paryż Naczynie srebrne, na kwadratowej stopie, z czarą szklaną w oprawie srebrnej, z dwoma uchami wolutowymi. Nakrywa zwieńczona wieńcem.
Title: ŻARDYNIERA, 1906
Year: 1906
Description: IInformacje o dziele: Anglia, Sheffield
Title: CUKIERNICA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Szklana, szlifowana czarka, w okuciu srebrnym z uchem i nakrywą na zawiasie, zwieńczoną uchwytem w formie muszli, oraz z oryginalną chochelką.
Title: TACA, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, długość 43 cm, waga 1 100 g Niemcy, Heilbronn, firma złotnicza Brückmann i synowie Taca owalna, z ażurową galeryjką (dekoracja: liście, kwiaty i perełkowanie). Na końcach galeryjki 2 ucha. Lustro gładkie.
Title: TACA, PRZED 1928
Description: IInformacje o dziele: srebro, długość 63 cm, szer. 43,5 cm, waga 2 085 g Heillbronn, Bruckmann & Sine Taca prostokątna, z dwoma uchami. Brzeg i ucha dekorowane ornamentem rocaille’owym i muszlami.
Title: PATERKA, OK. 1850
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 13, dł. 35,5 cm, waga 312 g; Niemcy Paterka na czterech ozdobnych nóżkach. Ornamentyka łodyg, liści i owoców winorośli. Po bokach dwa ucha.
Title: PARA PATEREK, PRZED 1928
Description: IInformacje o dziele: srebro, dł. 40 cm, szer. 25,8 cm, waga 961 g; Niemcy Paterki z bogatą dekoracją ażurową, wsparte na czterech nóżkach; ornamentyka roślinna.
Title: KOMPLET NA BIURKO, 1920-1939
Description: IInformacje o dziele: Schwäbische Gmünd, Wilhelm Binder Komplet złożony z prostokątnej tacki, prostopadłościennego kałamarza ze szkła szlifowanego ze srebrną nakrywą i suszki. Na elementach grawerowany monogram GA.
Title: KAŁAMARZ, 1903
Year: 1903
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, kryształ, 13 x 13 x 11,5 cm Niemcy, Brema, Wilkens i synowie dla Nettera z Mannheim Kałamarz w neoempirowej obudowie, na 4 nóżkach. Dekorowany akantem, laurem, ażurami i listwą palmetową.
Title: DZBAN DO WINA, 1934
Year: 1934
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, wys. 33 cm, waga 1 500 g Niemcy, Brema, firma Koch i Bergfeld Powierzchnia naczynia gładka; pokrywa na zawiasie, przy uchu dekoracja w formie kiści winogron
Title: CZAJNIK, 1872-1922
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 950, wys. 26, waga 745 g Wiedeń, złotnik Heinrich Schutz Powierzchnia kanelowana ukośnie, uchwyt pokrywy w formie dojrzewającego owocu ananasa. Wnętrze złocone.
Title: SOSJERKA, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, dł. 20,5 cm, wys. 16,5, w. 530 g; Niemcy Uchwyt sosjerki w formie głowy łabędzia. Brzegi obwiedzione taśmą dekorowaną liśćmi akantu.
Title: CUKIERNICA SKRZYNKOWA, 1872-1922
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 950, dł. 13 cm, wys. 10 cm, waga 450 g Wiedeń, złotnik Heinrich Schutz Cukiernica prostokątna, wsparta na czterech kulkach. Cała powierzchnia ukośnie kanelowana, wnętrze złocone.
Title: PARA WAZONÓW CLOISONNE, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: Chiny Doskonale zachowana para wazonów na sześciokątnych podstawach. Wielokolorowe emalie. Na brzuścach prostokątne miniatury roślinne na ciemnym tle. Dekoracja floralna z elementami orientalnymi.
Title: CZTERY SOLNICZKI, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, dł. 7,3 cm, waga 138 g; Niemcy Solniczki w formie płaskich prostopadłościanów, wspartych na półkulach. W każdej 2 półkoliste pojemniki, pomiędzy którymi uchwyty. Na każdej grawerowana litera F.
Title: MLECZNIK, 1904
Year: 1904
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 13,9 cm, w. 91 g; Birmingham, W. Devenport
Title: MLECZNIK, 1899
Year: 1899
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 15,2 cm, waga 131 g; Anglia, Ch. S. Harris
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, 1895-1896
Description: IInformacje o dziele: srebro, waga 880 g Anglia, Londyn, William Hutten & Sons Ltd. Komplet składa się z dzbanka do kawy (wys. 18 cm), czajnika (11,5), cukiernicy (8) i mlecznika (10). Powierzchnia srebra gładka, z dołu kanelowana. Rączki drewniane, barwione na czarno. Pokrywy na zawiasach.
Title: KOMPLET SZTUĆCÓW ŚRODKA STOŁU, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Francja, złotnik B.J. Komplet w składzie: uchwyt do udźca, 2 łyżki i 2 widelce do sałaty, łyżka do sosu, łyżka do poziomek, łyżka do cukru pudru, łopatka i widelec do ryb, 2 łopatki do pasztetu, łopatka do sardynek, 2 łopatki. Całość w oryginalnym etui.
Title: SREBRNA FIGURA RYCERZA, K. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro złocone, pr. 800, wys. 27,5 cm, waga 650 g Niemcy, Hanau, firma Neresheimera Podstawa figury ażurowa, wsparta na 4 leżących gryfach.
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: PO WODĘ, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. V. Seifert Niemiecki rzeźbiarz, studiował w Berlinie. Po 1897 roku wykonał wiele pomników na terenie Niemiec.
Title: KOMPLET SZTUĆCÓW NA 12 OSÓB, KONIEC XIX
Description: IInformacje o dziele: KOMPLET SZTUĆCÓW NA 12 OSÓB W KANTYNIE, koniec XIX w. srebro, pr. 800, waga całkowita 4 790 g, Niemcy Obiadowo-deserowy komplet składa się z 91 sztućców; środek stołu - z siedmiu. Dekoracja neorokokowa z elementami roślinnymi. Całość w oryginalnej kantynie.
Title: SZKATUŁA, 1720-1740
Description: IInformacje o dziele: konstrukcja – dębina, orzech, buczyna fornir – palisander, róża, orzech okucia – stal 27,2 x 47,5 x 30 cm Francja lub Flandria SZKATUŁA prostopadłościenna, z uchylną klapą na froncie i podnoszonym wiekiem, fornirowana różą w układzie krzyżowym, zdobiona stalowymi, złoconymi, ażurowymi okuciami (klapa i wieko z dwiema szerokimi, ażurowymi pasami utworzonymi z ornamentu wstęgowo-cęgowego i roślinnego; krawędzie korpusu i wieka podkreślone koronkową listwą z motywem lilii; po bokach odlewane antaby z ażurowym szyldem o krzyżowej formie; zawiasy pasowe mocowane na zewnętrznej stronie tylnej ścianki). Wieko i klapa zamykana wrzeciądzem i dwuryglowym zamkiem. Pod dnem dwie szufladki dostępne po opuszczeniu klapy; pomiędzy nimi wyjmowana przegroda ze skrytką otwierana od tyłu. W ściance frontowej, za klapą, wycięte sekretne przestrzenie zamknięte wyjmowanymi listewkami, możliwymi do wyjęcia po wysunięciu szufladek. Wewnątrz boków korpusu długie, stalowe, ręcznie nacinane śruby z graniastym czopem. Wnętrze korpusu i wieka fornirowane orzechem w romboidalne układy. Stan zachowania: spękania i niewielkie ubytki forniru, przetarcia złoceń na okuciach; środkowa partia dna nieoryginalna; brak kluczy zamka i bocznych śrub. Szkatuła łączy cechy skrzyni i kabinetu, a zewnętrzna forma upodobnia ją do innych wyrobów francuskich z epoki Ludwika XIV, o różnych rozmiarach i funkcjach. Zbieżności te widoczne są w prostopadłościennej... więcej
Title: WAZON, PO 1949
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: szkło bezbarwne, wys. 20 cm sygnowane na dnie Schneider | France Charles Schneider (1881-1951) był modelerem w hucie Daumów. W 1913 r. razem z bratem Ernestem zakupili własną hutę w Epinay-sur-Seine. Po II wojnie pracował z synem, który tworzył większość wzorów, stosując tylko kryształ i czyste szkło. Firma zamknięta została w 1981 r.
Title: PATERA, PRZED 1899
Description: IInformacje o dziele: waga 1 697 cm Polska Patera srebrna na wysokiej stopie. Po bokach uchwyty w formie główek amorków. Góra patery dekorowana uchwytami w formie gryfów.