Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PORTRET MŁODEGO MĘŻCZYZNY, 1911
Year: 1911
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 38 x 46 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: LW...| 911 Pochodzenie: Rysunek pochodzi ze zbiorów rodziny malarza Władysława Jahla.
Artist: Aleksander Gierymski
Title: MOTYW Z ULICY PARYSKIEJ, OK. 1890-1893
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: A. Gier. Na odwrocie oprawy napis atramentem: Gierymski Aleks. | 1849 – 1901. Ten akwarelowy szkic, studium paryskiej ulicy powstał zapewne w latach 1890-1893, podczas pierwszego pobytu artysty w Paryżu. W powstałych wówczas obrazach, akwarelach i szkicach przedstawiających paryskie ulice, place, mosty odnaleźć można podobne motywy, ujęcia, nastrój i atmosferę. Przykładem może być tu akwarela "Motyw paryski", olejna "Scena uliczna w Paryżu", paryskie nokturny czy "Widok Lyonu" (porównaj np. reprodukcje w: Aleksander Gierymski 1850-1901. Katalog wystawy. MNW, Warszawa MCMXXXVIII; J.Starzyński, Aleksander Gierymski, Warszawa 1967)
Artist: WŁADYSŁAW SZULC
Title: TARG W KAZIMIERZU, 1913-1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kazimierz D. 1913 | Radom 1921 W...... .....z Na odwrocie autorski napis tuszem lub atramentem: Oryginał rozpoczęty w Kazimierzu Dolnym w r. 1913 | skończony w Radomiu w r. 1921 | Własność Wgo Pana Karola Napartowicza | Radom 24/V 922 Wł Szulz. Niżej napis ołówkiem: Ustąpiłem p. Waleremu Ożarowskiemu | 16/7 1925 r. KNapartowicz | córce Halinie Kalbarczyk | E. Oża-rowska | 2/III 1982. Ponadto poświadczenie darowania obrazu obecnemu właścicielowi z 1997 r.
Artist: Erno Erb
Title: TARGOWICA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E Erb Na odwrocie, na tekturze owalny stempel: ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW. Napis niebieską kredką: 625/24. Nalepka z napisem atramentem: Targowica | E. Erb | Nr 4.
Artist: Adolf Rheinert
Title: WYSOKIE DRZEWA NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Rheinert
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: RZEKA W NOC KSIĘŻYCOWĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lorenz-Murowana Na odwrocie, na krośnie nalepka (druk, rękopis): E.H. LORENZ MUROWANA | Mondnacht a/d. Oder b. Oderberg.
Artist: Stanisław Gibiński
Title: RYBACY, OK. 1920
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S. Gibiński
Artist: Franz Schreyer
Title: MYŚLIWY W LESIE, 1888 (?)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Franz Schreyer 88 (?)
Artist: Herbert Kuron
Title: CHATA W GÓRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Kuron. Na odwrocie, na krośnie i ramie kilka stempli, m.in. 68 i 80. Na płótnie nalepka firmy berlińskiej (druk) z napisem: Hermann Kapitzsch | Berlin – Wilmersdorf | Beilenheimenr-Strasse 35 | tel. 88-1552.
Artist: Tadeusz Popiel
Title: NAD MORSKIM OKIEM, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. Popiel Na krośnie stempel; nieczytelny tekst niemiecki w trzech rzędach. O tatrzańskich pejzażach Tadeusza Popiela pisano, że są „malowane z poczuciem prawdy rzeczywistej, z wielkim usiłowaniem zaklęcia wrażeń natury tatrzańskiej w formy plastyczne przy użytkowaniu efektów świetlnych, przemawiają [...] przede wszystkim gamą rysunkowych, często bardzo umiejętnie zharmonizowanych tonów, rutyna i techniką świadomego środków swoich artysty i swojskością tematów (A.Schroeder, "Tadeusz Popiel", „Nasz Kraj” 1907, nr 19, s. 587-588; cyt. za: Słownik Artystów Polskich ..., T. VII, Warszawa 2003, s. 402).
Artist: Józef Rapacki
Title: PRZED KARCZMĄ, 1901
Year: 1901
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 44 x 62 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: J. RAPACKI 1901 – Na odwrocie napisy umieszczone na oprawie akwareli: - atramentem: Na pamiątkę | pierwszej pięciolatki ślubu | dn. 18.VII – 1949 r. | Ojciec; - obok długopisem: podarowany w 1992 był własnością | dziadka Walerego Ożarowskiego | Włodzimierz Kalbarczyk.
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: ZIMA W LESIE, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: K. MACKIEWICZ Na odwrocie nalepka Fine Art Galleries T.Eaton z Kanady (z nazwiskiem autora, tytułem obrazu "Winter Forest Whit River" i numerami 14641 oraz G 141). Na plecach napisy tuszem: 14641, G 141. 5000
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMA W LESIE, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: NN NN
Title: ZMIERZCH. PEJZAŻ ZIMOWY Z PODHALA, 1903
Year: 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Neumann | 03 Na odwrocie, na krośnie napis niebieską kredką: Dammerung. Ponadto fragment nalepki wystawy w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie oraz ślady po innych nalepkach.
Artist: Gilbert Canal
Title: PEJZAŻ Z MŁYNEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Canal
Artist: Franz Herrmann
Title: KRAJOBRAZ NADWODNY Z WYSOKIMI SOSNAMI, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Herrmann 13
Artist: Julian Fałat
Title: OGRÓDEK PRZY PLEBANII, 1913
Year: 1913
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 67 x 96 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: J Fałat | Bystra | 1913; powyżej: 931 (w ramce) Obraz był wystawiony w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w latach 1913/1914; wymieniony jest w: - Salon 1913. Towarz. Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskiem, Warszawa grudzień-styczeń [1913/1914], s. nlb., nr kat. 66 [wystawiony razem z obrazem "Plebania"]; - J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, s. 84.
Artist: Stanisław Fabiański
Title: GOŁĘBIE NA PLACU MARIACKIM W KRAKOWIE, 1940
Year: 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Stanisław Poraj Fabijański1940 Krakowski plac Mariacki to ulubiony przez Fabijańskiego i znany z wielu jego obrazów zakątek Krakowa. Na naszym obrazie widać jego fragment pomiędzy północną ścianą prezbiterium kościoła Mariackiego a kościołem św. Barbary z kaplicą Ogrojca po prawej stronie. 5500
Verified Artist: Yes
Artist: Otto Schulz-Strathmann
Title: DROGA DO WIOSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: O. Schulz – Stradtmann. Mch
Artist: Willem J. Pasman
Title: PEJZAŻ Z OKOLIC LEJDY, 1948
Year: 1948
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. J. Pasman Na odwrocie płótna napis tuszem: Polder te Lejden | 9/10. 48 | W. J. Pasman. Na krosnach stempel firmy (z przyborami malarskimi?) z Lejdy.
Artist: Wojciech Kossak
Title: FARYS
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak Na odwrocie tektury napis atramentem: Stwierdzam autentyczność | tego mojego obrazu | Wojciech Kossak | 1939 Ten brawurowy szkic malarski Wojciecha Kossaka inspirowany jest znanym wierszem Adama Mickiewicza, Farys, w którym konny Arab pokonujący w szalonym pędzie przeszkody pustyni wyraża ideę nieokiełznanej, nieskończonej wolności: Czarny mój rumak jak burzliwa chmura, Ja pędzę, ja nie znam trwogi. Gwiazda na czole jego jak jutrzenka błyska, Pędź latawcze białonogi! Na wolę wiatrów puścił strusiej grzywy pióra, Trupy, huragany z drogi! A nóg białych polotem błyskawice ciska. (...) Adam Mickiewicz Farys, Kasada na cześć Emira Tadż-Ul-Fechra ułożona, Janowi Kozłow na pamiątkę przypisana (1828; druk Petersburg 1829); utwór dedykowany Wacławowi Rzewuskiemu (1785-1831) Emirowi Tadż ul-Fehr, legendarnej postaci polskiego romantyzmu. Inspirowane wierszem Mickiewicza obrazy z Farysem malowali także January Suchodolski i Juliusz Kossak.
Artist: Juliusz Kossak
Title: JEŹDŹCY, 1860
Year: 1860
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33,5 x 45 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Juliusz Kossak | 1860
Artist: Adam Setkowicz
Title: SANNA W KRAKOWSKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz Na krośnie czerwony stempel: SKŁAD PAPIERU | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW. BASZTOWA 11
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: ATAK HUSARII. KIRCHHOLM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Batowski Na krośnie cztery stemple: ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW
Verified Artist: Yes
Artist: Wandalin Strzałecki
Title: RYCERZE PRZED CHATĄ, 1884 LUB 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wandalin Strzałecki 1884 (1887 ?) Na odwrocie, na płótnie nieczytelny owalny stempel; na krośnie stemple: 48 i 29. Dodatkowe zdjęcia (powiększenia fragmentów): Zdjęcie w dużym powiększeniu (1200px, 250kb) bez ramy | Sygnatura
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NAPAD WILKÓW, PRZED (LUB) 1882
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: NAPAD WILKÓW. NIEBEZPIECZNA JAZDA, przed (lub) 1882 sygnowany l.d.: Alfred Wierusz-Kowalski Na odwrocie płótna dwa stemple o treści: WIMMER & C | GALLERY OF ARTS | MUNICH Obraz znany pod tytułami Napad wilków lub Niebezpieczna jazda jest jednym z wcześniejszych przedstawień tematu, podejmowanego później przez artystę w wielu różnych wersjach i układach kompozycyjnych. Wierusz-Kowalski wysnuł ten motyw ze wspomnień z dzieciństwa, kiedy to sam, jako ośmioletni chłopiec, przeżył podobną dramatyczną przygodę i wraz z rodziną znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Obrazów z wilkami namalował wiele, a samego wilka „wystudiował jak mało kto”. Trafnie scharakteryzował te płótna Eligiusz Niewiadomski, pisząc: „Zwykle noc zimowa, szalony pęd sani, zapienione konie, oszalałe ze strachu, rwą co ducha w piersiach poprzez zarośla. W saniach ktoś z okiem obłąkanym zaciska krócicę w garści, tam dalej wali się jakaś bestia, farbując śnieg posoką. W całości - nie banalne zestawienie ludzi, koni i wilków, ale istotny, do dna wyczuty dramat, gdzie chodzi o śmierć i życie, oddany ze zdumiewającą swobodą, prawdą i rozmaitością wariantów jednego i tego samego pomysłu. Obrazy te miały szalone powodzenie, kupowali je bogaci Niemcy, a zwłaszcza Amerykanie i Anglicy.” (E.Niewiadomski, Malarstwo polskie XIX i XX wieku, Warszawa 1926, s.182). ... więcej
Artist: Józef Brandt
Title: KOZACY PRZY OGNISKU, 1873
Year: 1873
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Józef Brandt | z Warszawy | 1873 r. Na odwrocie napis na krośnie: JOZEF VON BRANDT (1942-1915) | OF WARSAW | ‘COSSACK PATROL BY A RAMBFIRE’ MÜNCHEN . 1873 | Companien Pictura – Museum of Upper Silesja, Bytom Reprodukowany: „Kłosy” 1876, I półrocze. il. s. 40 Dodatkowe zdjęcia (powiększenia fragmentów): Zdjęcie w dużym powiększeniu (1200px, 250kb) bez ramy Obraz "Kozacy przy ognisku" powstał w tym samym czasie co znany "Zwiad kozacki" ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Bytomiu (ol. pł., 42 x 83; dat. 1873) i stanowi poniekąd jego pendant, tak ze względu na nastrój, jak sposób malowania, a nawet identyczne wymiary. Oba obrazy przypominają o wcześniejszej (1871) podróży Brandta na Ukrainę i Podole, którą odbył w towarzystwie Juliusza Kossaka, swego mistrza i przyjaciela. Obaj artyści, rozkochani w tradycji szlacheckiej i wolnym życiu pełnym przygód życiu Kozaków i dawnego rycerstwa, rysowali i szkicowali wówczas stepowe krajobrazy, motywy z kresowych miasteczek, ludowe... więcej
Title: POSĄG KONDOTIERA COLLEONIEGO, II POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: według Andrea del Verrocchio (1435-1488) brąz patynowany, wysokość 70 cm na podstawie napis: Verrocchio Posąg kondotiera Colleoniego należy do najsławniejszych dzieł sztuki rzeźbiarskiej. Oryginał (wysokości 395 cm) znajduje się w Wenecji. Wykonany był w latach 1479-1488, odlany dopiero po śmierci Verrocchia w 1496 roku. Rzeźba opisywana i reprodukowana w: - H. Bermann, Bronzes, Sculptors and Founders 1800-1930, Chicago 1994, t. IV. il. 4747 s. 1181; - M. Forest, Art Bronzes, West Chester 1988, il. 2.187, s. 86; - J. Poeschke, Die Skulptur der Renaissance in Italien, tom I, Donatello und seine Zeit, Monachium 1990, il. 276, 277, tekst s. 191; - L. Planiscig, Andrea Verrocchio, Wiedeń 1941, il. 68 - 6, s. 56 - 57.
Artist: Stanisław Wolski
Title: PRZY OGNISKU W LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wolski Na odwrocie na krośnie wyciśnięty stempel : W [..]LLER & CO. | IN WIEN. Inny, okrągły stempel wyciśnięty na ramie – nieczytelne słowo i numer 1929.
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: GRA W KARTY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Moniuszko (litera M czerwoną farbą)
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA HUCULSKA Z KONWIĄ, OK. 1910
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. Axentowicz
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: J Malczewski |.90. Mężczyzna na portrecie to aktor teatrów krakowskich znany pod pseudonimem artystycznym Włodzimierz Sobiesław (w rzeczywistości: Sobiesław Fabian Sebastian Bystrzyński) żyjący w latach 1854-1927. Na odwrocie obrazu oraz z tyłu na ramie napis: Nr 17; na ramie dwie nalepki wystawa w Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu (1.10.2004 – 23.01.2005). Obraz opisany i reprodukowany: - [Z.K.Posiadała] "Jacek Malczewski (1854-1929) W 150. rocznicę urodzin i 75. rocznicę śmierci", Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2004, s. 179, nr kat. II/2; il. na s. 79.
Title: MERKURY, OK. 1850
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: według Giovanniego da Bologna zwanego Giambologna brąz patynowany, wysokość 101 cm sygnowany: F. BARBEDIENNE FONDEUR Rzeźba przedstawiająca Merkurego jest pomniejszoną wersją znanej figury z brązu (wys. 177 cm) eksponowanej obecnie w Museo del Bargello we Florencji. W wielu zbiorach znajdują się redukcje tego posągu w brązie w różnych wielkościach. Taka sama praca reprodukowana w: - H. Bermann, Bronzes, Sculptors and Founders 1800-1930, t. II No. 719; - Lauchhammer Bildguss, 1929, s. 77, il.; - Claudia List, Kleinbronzas Europas, München 1983, s. 146, il.; - Rzeźba europejska od XV do XX wieku, Warszawa 1978, s. 38, il.; - Charles Avery, Giambologna, Oxford 1987, s. 72, il. Giovanni da Bologna (1524-1608) - zwany Giambologna - działający we Włoszech wybitny rzeźbiarz pochodzenia niderlandzkiego (ur. w Douai). Jeden z głównych przedstawicieli manieryzmu. Od 1554 roku działał w Rzymie, potem we Florencji. Tworzył w marmurze i brązie. Jego najbardziej znane prace to Merkury (1564), Porwanie Sabinek (1583), Konny posąg Cosima di Medici (1594) oraz Studnia Neptuna w Bolonii (1563-1567).
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY W OKULARACH, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: K.Pochwalski | 1918
Artist: Jan Kazimierz Olpiński
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: K. Olpiński (sygnatura wydrapana) Pochodzenie: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny malarza Władysława Jahla.
Artist: Tadeusz Popiel
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T Popiel | Rzym
Artist: Edward Okuń
Title: PEJZAŻ Z KAZIMIERZA, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: EOKUŃ – 1935. (inicjały wiązane) Rozsłoneczniony, pogodny pejzaż z Kazimierza przedstawia widok na mury przy kościele Reformatów, kamieniczki przy Rynku i wysoką farę śś. Jana Chrzciciela i Bartłomieja. Obraz opisany i reprodukowany: - Przewodnik 138. [wystawa zbiorowa prac Edwarda Okunia] Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1939, s. 7, nr kat. 51 (jako Kazimierz nad Wisłą, olej, 63,5 x 76 cm); - M. Biernacka, Literatura – symbol – natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego, Warszawa 2004, s. 217, 253, nr kat. I /97, il. 252.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: PRZEDWIOŚNIE W ZAKOPANEM, 1909
Year: 1909
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: St Kamocki Ten sam motyw pejzażowy powtórzył artysta także w obrazie olejnym pt. Roztopy (dat. 1909, olej, płótno, 52,5 x 64 cm; zbiory Muzeum Narodowego w Warszawie).
Artist: Julian Fałat
Title: POWÓDŹ W BYSTREJ, 1916
Year: 1916
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: J Fałat | Bystra | 1916 W 1916 Fałat namalował także drugą kompozycję przedstawiająca ten sam motyw pejzażowy i to samo dramatyczne wydarzenie (porównaj np.: „Sztuki Piękne” 1925/26, R.II, il s. 309, akwarela "Powódź", 1916; oraz: J.Malinowski, Julian Fałat, Warszawa 1985, il.52 na s. 57).
Artist: Georg Arnold
Title: SAMOTNE SCHRONISKO W ALPACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Arnold Grabone Na odwrocie autorski napis na płótnie: Einsame Hütten im Walsertal | Original von Arnold Grabone
Artist: Alfred Terlecki
Title: MORSKIE OKO, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ~ ALFRED TERLECKI. | 1926 ~
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: WIDOK NA WAWEL I KLASZT. NORBERTANEK, 1921
Year: 1921
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23,5 x 29 cm (w św. passe-partout) sygnowana ołówkiem p.d.: LWyczół 1921. Na odwrocie oprawy naklejony wycinek nieokreślonej gazety poznańskiej z 12 kwietnia 1932 z tekstem dotyczącym wystawy Wyczółkowskiego otwartej w Poznaniu w osiemdziesiąta rocznicę urodzin artysty.
Artist: Roman Kochanowski
Title: KRAJOBRAZ Z POSTACIĄ KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: PEJZAŻ ZNAD CHIEMSEE, 1868
Year: 1868
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PEJZAŻ ZNAD CHIEMSEE - WIDOK NA HERRENINSEL, 1868 32 x 44,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.; napis w dwu kolumnach: | Herrn | Insel | obok : Hiemsee [sic!] | 1868 r. [słowo nieczytelne] | W: Malecki Widoki znad jeziora Chiem (Chiemsee) malował Malecki niejednokrotnie; z tego samego 1868 roku pochodzi np. rysunek znany jako Fragment jeziora z dwiema łódkami, wykonany tą samą techniką co prezentowana tu praca, podobnie sygnowany, z identyczną pisownią nazwy jeziora Hiemsee. [porównaj: Władysław Aleksander Malecki 1836-1900. Katalog wystawy monograficznej przygotowanej pod kierunkiem A. Obornego, Muzeum Narodowe, Kielce 1999, s. 28, 161, nr kat 151, il. 151]
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: KRAJOBRAZ Z ZORZĄ WIECZORNĄ, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.G. Wywiórski Na odwrocie nalepka domu aukcyjnego Dorotheum w Salzburgu.
Artist: Hans Wacker-Elsen
Title: POWRÓT Z POŁOWU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Wacker – Elsen. Na odwrocie, na ramie kartka z niemieckim tekstem informującym o artyście.
Artist: Willy Herrmann
Title: PORT W STRAHLSUND
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Willy Herrmann Na krośnie napis niebieską kredką: Strahlsund (Hafen)
Artist: Johann Jungblut
Title: FIORDY NORWESKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Sander. D.
Artist: Karl Kaufmann
Title: PEJZAŻ ZNAD NORWESKIEGO FIORDU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Holmstedt
Artist: Alfred Graf von Brühl
Title: STADO JELENI O ŚWICIE, 1903
Year: 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. G. Brühl | 1903.
Artist: Bernhard Carl Mackeldey
Title: PEJZAŻ JESIENNY Z JELENIEM I STADEM SAREN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C Mackeldey
Artist: Elza Sahlberg
Title: GŁÓWKA DZIEWCZYNY, 1921
Year: 1921
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana: Elsa Sahlberg 1921
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STAROŚĆ I MŁODOŚĆ, OK. 1920
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 62,8 x 47,5 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: T. Axentowicz Ten nastrojowy obraz powtarza częsty w twórczości Axentowicza motyw siwowłosego starca i zamyślonej młodziutkiej dziewczyny, określany jako Starość i młodość. Należy do większego zespołu podobnych rodzajowo-symboliczno kompozycji o treściach związanych z upływem czasu, przemijaniem, starością. Wizerunek starca odbierany jest czasem jako utajniony autoportret artysty, towarzysząca mu dziewczyna najczęściej często nosi barwną, krakowską chustę, dominujący akcent barwny tych subtelnych kolorystycznie kompozycji.
Artist: Alfons Karpiński
Title: CZERWONE RÓŻYCZKI, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po lewej: A. Karpiński Na odwr. nalepka wystawy „Alfons Karpiński 1875-1961” w Muzeum im. J. Malczewskiego w Radomiu (09. 2002 – 03. 2003)
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KACZEŃCE, 1903 LUB 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: L Wyczoł | 903 (909 ?) Na krosnach fragment nalepki nieokreślonej wystawy Ze wspomnień malarza Teodora Grotta wiadomo, że „ulubionym kwiatem Wyczóła były kaczeńce, które malował w różnych wariantach, najwięcej na tle szarej materii...” (cyt. wg Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia [oprac.M.Twarowska] Wrocław 1960, s. 271)
Artist: Alfons Karpiński
Title: RÓŻE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: A. Karpiński Na odwrocie napis niebieska kredką: AKarpiński
Artist: Hans Buchner
Title: RÓŻNOBARWNE GOŹDZIKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H Buchner | München Na odwrocie płótna okrągły stempel z sylwetką uskrzydlonego smoka i czytelną częścią napisu: MÜNCHEN.
Artist: HW Monogramista
Title: PRYMULKI, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: · 19 HW 26 · (monogram wiązany)
Artist: F. Max Richter-Reich
Title: TARG RYBNY NA NABRZEŻU PORTOWYM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F M RICHTER Na odwrocie owalna drukowana nalepka firmy Richter & Knoth z Lipska
Verified Artist: Yes
Artist: Fritz Reuter
Title: ASTRY W SZKLANYM WAZONIE, 1952
Year: 1952
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fritz Reuter | 1952
Artist: Max Krüger
Title: CHRYZANTEMY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Max Krüger
Artist: Carl Justus Rose
Title: PEJZAŻ GÓRSKI Z MŁYNEM NAD POTOKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Georg Carée
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: KUTRY NA MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Lorenz-Murowana
Artist: Anton Raufer-Redwitz
Title: MARTWA NATURA Z TROFEAMI MYŚLIWSKIMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Raufer Na odwrocie nalepka na krośnie (druk, atrament): No 5988 | Stilleben
Verified Artist: Yes
Artist: Léon Charles Huber
Title: KOTY KARDYNALSKIE, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Léon. Huber. | 1927
Artist: Rudolf Priebe
Title: POWRÓT Z POŁOWU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe
Artist: Claus Bergen
Title: ŁODZIE ŻAGLOWE W PORCIE, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: CLAUS BERGEN
Artist: Erich Kubierschky
Title: RUINY ZAMKU NAD RZEKĄ, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: oznaczony p.d.: E Kubierschky. Na odwrocie napis tuszem: Erich Kubierschky. | München. 1900.
Verified Artist: Yes
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: MORZE, 1925-1930
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S Jaxa
Artist: HW Monogramista
Title: HIACYNT I TULIPANY, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: · 19 HW 26 · (monogram wiązany)
Artist: Bruno Bielefeld
Title: GDAŃSK ZIMĄ, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Bruno Bielefeld
Artist: Clemens Freitag
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI Z JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Clemens Freitag Na odwrocie, na krośnie nieczytelny niemiecki napis atramentem.
Artist: K. Vollmark
Title: DYSPUTA, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d: K. Vollmark.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: TROJE DZIECI, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wlastimil | Hofman 1924
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: J Malczewski | 1925. Obraz opisany i reprodukowany: - [Z.K.Posiadała] Jacek Malczewski (1854-1929) W 150. rocznicę urodzin i 75. rocznicę śmierci, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2004, s. 183, nr kat.III/66; il. na s. 166 (uwaga: tu błędnie podany nr katalogu).
Artist: Wojciech Weiss
Title: PÓŁAKT KOBIETY, OK. 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: WW (monogram wiązany)
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET KOBIETY W SZALU, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napisy ołówkiem: W.S.Stimmel oraz Boznańska. Nalepka paryskiej firmy P.Naves zajmującej się opakowywaniem i przewozem obrazów i dzieł sztuki. Nalepka Carnegie Institute w Pittsburghu z tytułem obrazu Portrait de jeune femme oraz nazwiskiem i adresem Olgi Boznańskiej. Portret kobiety w szalu do niedawna był w Polsce zupełnie nieznany. Wysłany w 1913 przez Boznańską z Paryża na wystawę do Pittsburgha przez całe lata pozostawał w Ameryce. Polskiej publiczności został pokazany dopiero w 2005 i 2006 na wystawie „Boznańska nieznana” w muzeach i galeriach Szczecina, Warszawy, Stalowej Woli, Sopotu i Krakowa). Obraz opisany i reprodukowany: - Record of the Carnegie Institute’s International Exhibitions 1896-1996, P.H. Falk, Pittsburgh 1998, s. 45; - A.Król, Boznańska nieznana, wyd. Fundacja Turleja, Kraków 2005, s. 132, il. s.133.
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIOWEJ FRANCJI, 1942
Year: 1942
Tools: ink, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 21,8 x 29,5 cm(w świetle passe-partout) sygnowana l.d.: Hayden | [słowo nieczytelne] | 42 Na odwrocie drukowana nalepka z opisem obrazu w języku angielskim.
Artist: Joachim Weingart
Title: LEŻĄCA KOBIETA
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35 x 51,3 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Weingart
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: W OGRODZIE LUKSEMBURSKIM, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Zucker.
Artist: Salvadore Dali
Title: KOBIETY-KWIATY Z FORTEPIANEM, 1969/1970
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Le Femmes-fleurs au piano, z cyklu Hipisi (Les Hippies) sucha igła, akwaforta, kolorowana akwarelą, papier 39,6 x 31,8 cm (odcisk płyty) sygnowana oł. pod ryciną l.: 52/145; poniżej śr. Dali Obraz reprodukwany i opisany w: - A. Field, The Official Catalog of the Graphic Works of Salvador Dali, The Salvador Dali Archives, New York, nr kat. 69-13 B, s. 56, il. barwna s. 57.
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Pankiewicz
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIOWEJ FRANCJI, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Pankiewicz Prezentowany obraz powstał zapewne w roku 1922, kiedy to Pankiewicz wyjeżdża do Saint-Tropez „na pejzaż” i – jak pisała żona artysty – „pracuje dużo i zrobił b. piękne rzeczy”. Być może, jest to jeden z krajobrazów pokazanych w czerwcu tegoż roku na wystawie prac artysty w znanej paryskiej galerii sztuki Bernheim-Jeune. Pankiewicz pokazał tam łącznie 47 obrazów. Były to, malowane w Hiszpanii i Francji, pejzaże, kwiaty, martwe natury portrety. (cyt. za: E.Charazińska, Kalendarium życia i twórczości, w: Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin, MNW, Warszawa 2006, s. LVI).
Artist: Roman Kramsztyk
Title: PEJZAŻ Z LA ROCHELLE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz wymieniony i reprodukowany w: Roman Kramsztyk 1885-1942. Wystawa monograficzna.[opracowanie katalogu R. Piątkowska, M. Tarnowska] Luty-marzec 1997, Żydowski Instytut Historyczny, Galeria Sztuki współczesnej Zachęta, Warszawa 1997, s. 201, nr kat. 141, il.
Artist: Czesław Rzepiński
Title: NA BALKONIE, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rzepiński
Artist: Władysław Jahl
Title: PEJZAŻ Z LIMON
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jahl Na odwrocie płótna napis: Limon i poniżej nieczytelnie. Na krośnie nalepka wystawy w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie (druk, stemple, rękopis): 17882 Autor [....] Władysław 17882 | Tytuł: Pejzaż z Limon wykonanie ol. | cena 250 właściciel 442 Data 16 kw. 1931. Ponadto nalepka z napisem atramentem: ...Jahl | 14. Francois Guibert. Paris XV | Pejzaż z Limon Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Obraz wymieniony w katalogu wystawy: - Przewodnik 63. [...] Wystawa ogólna [...] Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1931, s. 24, nr kat. 215.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: ZAGRODA Z DRZEWEM W SĄGACH, OK. 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie dwukrotnie – czerwoną i czarną farbą naniesiony numer 393 (numer katalogu spuścizny artysty). Obraz zakupiony od spadkobierców Tadeusza Makowskiego w latach sześćdziesiątych. Zagrodę z drzewem w sągach namalował Makowski w Thumiac en Arzon, małej wiosce rybackiej w Bretanii, gdzie w roku 1924 spędzał letnie wakacje. Obraz jest jednym z wielu powstałych tam studiów malarskich, które posłużyły artyście do większych kompozycji – Farandoli i Powrotu z połowu raków. Kilka podobnych studiów znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie i Krakowie (np. Pejzaż z domkami, Dom ze sztachetami, Murowany dom z przybudówką; olej, płótno; wszystkie niesygnowane). O swoim pobycie w Thumiac en Arzon artysta wspominał w „Pamiętniku”, pisząc: „Jestem u znajomych w wiosce maleńkiej. Kolega mój malarz ma tu domek i pracownię na strychu prowizorycznie urządzoną ... Stare domki z kamienia w srebrzystym szarym kolorze zabarwiają krajobraz i wesołą nutę wprowadzają w ogólny koloryt letni. ... Maluję wspomnienie tej wioski bretońskiej ... maluję z werwą i uciechą na podstawie licznych pomocniczych studiów” (T.Makowski, Pamiętnik, [oprac. W.Jaworska], Warszawa 1961, s. 292-296). Obraz wzmiankowany w: - Wł. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław 1964, s. 344, nr kat. 386 (porównaj też: tekst ss.173-179 oraz il. 95, 96, 97).
Artist: Franz Iffland
Title: AKT, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, na kamiennym postumencie wysokość całkowita 34 cm sygnowany na podstawie: F. Iffland.
Artist: Rudolf Robert
Title: AKT, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, na kamiennej podstawie sygnowany: Rudolfi.
Artist: Paul Schmidt-Felling
Title: GĘSIAREK, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, na kamiennej podstawie sygnowany: Schmidt-Felling
Artist: Ernst Wenck
Title: AKT, POCZąTEK XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: Ernst Wenck oraz znak firmy brązowniczej Akt. Geselsch: H. Gladenbeck & Sohn
Artist: Emmanuel Villanis
Title: AIDA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: AIDA (front), E.Villanis (na plecach), na podstawie: LU | 146 (w kółku)
Title: KOMPLET 100 SZTUĆCÓW, 1918-1939
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Komplet złożony z tuzinów łyżek, widelców i noży, widelców i noży do ryb, widelców i noży zakąskowych, łyżeczek oraz łyżki wazowej, łyżki półmiskowej, łyżki do sosu i łyżki sałatkowej.
Title: KASETKA DO CYGAR, LATA 20. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800 długość 23 cm, waga całkowita 788 g Niemcy Kasetka wsparta na czterech ozdobnych nóżkach. Powierzchnia lekko młoteczkowana. Wieko na zawiasie, od środka złocone.
Title: DZBAN DO SCHŁODZONYCH NAPOJÓW, LATA 30. XX W
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 835, szkło kryształowe wysokość 26,5 cm Niemcy, Schwabische Gmund, firma Wilhelma Bindera Dzban o regularnym szlifie okuty w srebro. Powierzchnia srebra gładka. Wewnątrz szklany pojemnik na lód.
Title: PATERA, PRZED 1916
Description: IInformacje o dziele: srebro próby 800 wys. 35 cm Niemcy, Brema, firma Wilkens Na owalnej podstawie, wspartej na czterech nóżkach z muszlami. Trzon w formie wazonu, na którym wsparty szklany talerz szlifowany i rytowany. Na podstawie dwa kartusze z grawerowanymi tekstami „1891 A Nova 1916” oraz „ST Pauli Credit Bank”
Title: WAZON, LATA 20. - 30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: kryształ, srebro, próba 800 wysokość 32 cm Niemcy, Drezno, Herman Behrnd Wazon szklany, owoidalny, na okrągłej stopie. Powierzchnia bogato rżnięta. Wylew z gładkim okuciem srebrnym.
Title: SECESYJNY KOMP. DO HORS D'OEUVRE, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, metal złocony Niemcy, Berlin, Franz Mosgau Komplet składa się z pięciu sztućców: łopatki do pasztetu, łyżki sałatkowej, widelców do wędlin i korniszonów. Całość w oryginalnym etui.
Title: KOSZ, OK. 1835
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 13 wysokość 18 cm, długość 27 cm, waga 830 g Rewal, złotnik Eduard August Bauer Podstawa prostokątna, zaokrąglona. Czasza kanelowana, zdobiona ażurem. Rączka dekorowana rozetą. Brzegi wykończone ornamentykę kwiatową.
Title: CUKIERNICA, OK. POłOWY XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro częściowo złocone próby 12, wys. 13 cm, waga 250 g Niemcy Cukiernica owalna, wsparta na czterech nózkach. Na nakrywie uchwyt w formie winnej gałązki. Wnętrze złocone.
Title: ŻARDINIERA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, długość 50 cm, waga srebra 800 g Niemcy, Berlin, Berlin, Korner & Troll sprzedawca Fritz Logh Owalna żardiniera wsparta na sześciu nóżkach. Zdobiona kokardami, gałązkami lauru i rozetami. Ucha po bokach. Oryginalny wkład metalowy.
Title: PATERKA BIEDERMAYEROWSKA, OK. POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 13, szkło, wysokość 19 cm Niemcy Stopa puklowana, prostokątna. Szkło oryginalne, warstwowe, powlekane, szlifowane, złocone. Wewnątrz dekoracja liści i owoców winorośli. Całość w dobrym stanie.
Title: DZBAN, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: kryształ, srebro, próba 800 Niemcy, H. Schrader Powierzchnia naczynia - kryształu - rżnięta. Srebro gładkie, pokrywa na zawiasie zwieńczona kulką.
Title: PARA PATEREK SECESYJNYCH, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, szkło kryształowe wysokość 15 cm, średnica 18 cm, waga srebra 244 g Austria, Wiedeń, złotnik V.C. Dub Paterki wsparte na czterech stylizowanych nogach. Ornamentyka roślinno-secesyjna. Szkła późniejsze.
Title: SOLNICZKA PODWÓJNA, OK. POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 950, szkło szlifowane i rytowane Paryż, Veyrat fils
Title: PATERKA BIEDERMAYEROWSKA, OK. POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: wysokość 17 cm Niemcy srebro próba 13, szkło powlekane oryginalne, szlifowane, złocone, z dekoracją emaliową. Stan zachowania znakomity.
Title: PARA KANDELABRÓW, OK. 1925
Description: IInformacje o dziele: srebro próba 800 wysokość 45 cm, waga 2 370 g Niemcy, Brema, firma Koch & Bergfeld sprzedawca L. Schraeder, Münster i/W Kandelabry neobarokowe, czteroramienne, pięcioświecowe, na kolistych kopulastych stopach i tralkowatych trzonach, dekorowanych spiralnymi puklami.
Title: KOMPLET SZTUĆCÓW W KANTYNIE, LATA 50. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro próby 3 Warszawa, firma Jubiler Komplet sztućów o fasonie „orientalnym”, złożony z tuzinów: łyżek do zupy, widelców i noży, łyżeczek, widelców i noży do ryb, widelców i noży zakąskowych, łyżeczek do kawy, widelczyków do ciast oraz łyżki wazowej, łyżki i widelca półmiskowego, łopatki i widelca do ryby, noża do masła i noża do sera. Całość w oryginalnej kantynie.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, 1827-1828
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 925 wys. dzabnków: 22 cm, wys. cukiernicy: 11,5 cm, wys. mlecznika: 10,5 cm waga całości 2 205 g Anglia, złotnik Charles Fox