Artist: Hedwig Petermann
Title: CZERWONE TULIPANY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: HPetermann (inicjały wiązane)
Artist: Willy Hamacher
Title: WIECZÓR NA RIWIERZE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PINIE NAD MORZEM – WIECZÓR NA RIWIERZE, ok. 1900 sygnowany p.d.: Willy Hamacher Na odwrocie, na górnej listwie krosna nalepka (druk + rękopis): Willy Hamacher, Berlin. W.50 | Spichernstr | 7. | Titel: Abend a.d. Riviera | Schutzkiste nicht abschrauben. Na listwie dolnej stemple: 77 i 111.
Artist: Paul Pützhofen - Hambüchen
Title: PEJZAŻ LETNI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Pützhofen – Hambüc... (podpis częściowo ukryty pod ramą, na partii płótna nawiniętej na brzeg krosna)
Artist: Paul Koken
Title: DZIEWCZYNKA W LESIE, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Paul Koken 1889 Z tyłu, na dolnej listwie krosna nalepka z napisem atramentem: Paul Koken | 1853-1924 | [..] | [.] 10753 [..]
Artist: Wojciech Weiss
Title: WIOSENNY SAD Z SYLWETĄ KOŚCIOŁA, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WW. (monogram wiązany) Na odwrocie płótna stempel: 1130 | WW (oznakowanie zbiorów rodziny artysty).
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: PEŁNIA KSIĘŻYCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lorenz-Murowana
Artist: Gerhard Gisevius
Title: ŁODZIE RYBACKIE U BRZEGU RZEKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie p.d.: G. Gisevius (czarną farbą) i poniżej: Gisevius (czerwoną farbą)
Artist: Jan Styka
Title: PEJZAŻ, 1897
Year: 1897
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PEJZAŻ, fragment Panoramy Siedmiogrodzkiej, 1897 sygnowany l.d.: Jan Styka Obraz jest fragmentem dalekiego pejzażu w tle Panoramy Siedmiogrodzkiej i przedstawia widok na leżącą u podnóża wysokich wzgórz miejscowość Szent-Erzébet, przed którą widać formujący się oddział piechoty. Panorama Siedmiogrodzka, znana także jako Panorama Bitwy pod Sybinem, Bem w Siedmiogrodzie lub Bem i Petöfi, powstała na zamówienie Węgrów dla uczczenia pięćdziesiątej rocznicy powstania narodowego. Jej tematem była bitwa o Sybin, stolicę Siedmiogrodu (obecnie Sibiu w Rumunii) stoczona 11 marca 1849. Armia węgierska dowodzona przez polskiego generała Józefa Bema odniosła wówczas wspaniałe zwycięstwo nad broniącymi miasta wojskami austriackimi i rosyjskimi. Autorem całości kompozycji panoramy był Styka, który do współpracy przy malowaniu ogromnego płótna (120 x 15 m) zaprosił malarzy węgierskich - Pála Vágo, Margitaya Tihamera i Bélę Spanyi’ego, Polaków - Zygmunta Rozwadowskiego, Michała Wywiórskiego, Tadeusza Popiela oraz niemieckiego malarza Leopolda Schönchena. Sam Styka malował partie przedstawiające, m.in. gen. Bema ze sztabem, jego adiutanta Sándora Petöfiego, tabory armii węgierskiej i dywizję hr. Gergelya Bethlena. Po wstępnych przygotowaniach i wizji lokalnej na polu bitwy, w kwietniu 1897 roku rozpoczęto pracę nad panoramą wykorzystując w tym celu budynek rotundy wzniesionej wcześniej we Lwowie dla Panoramy Racławickiej (eksponowanej w tym czasie na Węgrzech). Już... więcej
Artist: Lonny PLÄNCKNER von
Title: KWITNĄCY SAD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: L. v. Plänckner Na odwrocie, na górnej listwie krosna nalepka z napisem atramentem: L. v. Plänckner | München, Konradstr. 6 IV | „Obstgarten”
Artist: Theodor Otto Michael Guggenberger
Title: PEJZAZ ALPEJSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: TGuggenberger München (inicjały wiązane) Na odwrocie na listwie krosna napis tuszem: K.W. Braun 2.II.1972
Artist: Helene Wagner
Title: POLNE KWIATY, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: · 19 HW 30 · (monogram wiązany)
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: KOŚCIÓŁ NA WYSOKIM WZGÓRZU, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. G. Wywiórski
Artist: Rudolf Priebe
Title: CHATA I ŁODZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Priebe Na odwrocie, na płótnie owalny stempel z czytelnym fragmentem napisu: MALTUCH[...] | VIKTORIA+
Artist: Wiktor Korecki
Title: JESIENNY LAS
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Georg Arnold
Title: JESIENNY LAS
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Grabone Na odwrocie naklejony wycinek z dziennika „Süddeutsche Zeitung” z dn. 30.08.1961 z artykułem „Malstunden für Eisenhower”, zawierającym m.in. Informację o wystawie artysty w Waszyngtonie. Na krośnie stemple: 70 i 80.
Artist: Karl Bennewitz von Loffen
Title: JESIENNY PEJZAŻ Z JELENIEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Bennewitz Na odwrocie naklejona kartka z poświadczeniem autorstwa Karla Bennewitza von Loefen podpisanym przez Fritza Bennewitza von Loefen (trudno-czytelny tekst niemiecki, rękopis).
Artist: Carl Bertold
Title: NAD FIORDEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Bertold Na odwrocie słabo czytelny napis na płótnie: Geiranger Gard
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ZACHÓD SŁOŃCA, SARNY U WODOPOJU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: I. Zygmuntowicz
Artist: Erich Demmin
Title: KANAŁ W AMSTERDAMIE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. Demmin
Artist: Romolo Pergola
Title: ŁODZIE RYBACKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Pergola. Na odwrocie nalepka z informacją o artyście
Artist: Carl Bertold
Title: NAD KANAŁEM – NOKTURN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Bertold
Artist: Wilhelm Menzler
Title: SPOTKANIE W PARKU, 1873
Year: 1873
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: W Menzler. | 1873 Na odwrocie nalepka znanego wrocławskiego antykwariatu Bruno Wenzla czynnego w latach 1906-1945 w nieistniejącym już budynku przy ul. Albrechtstrasse 11 (obecnie ul. Wita Stwosza). Tekst o treści (druk, rękopis): Gemälde = Ausstellung | BRUNO WENZEL | Breslau, Albrechtstrasse 11, Tel. Ohle 4118 | Gewissenhafte Beratung | Nr. 5999 Künstler W. Menzler | Titel Rendezvous. Ponadto napisy ołówkiem: No 5999, 1993 alt[..], Nfoklou | ou. Owalny częściowo zachowany stempel z napisem: A[..] | München | Thea[...]strasse.
Artist: Wiktor Korecki
Title: POTOK WŚRÓD ŚNIEGÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI na odwr. na płótnie napis: RCS-
Artist: Karl Kaufmann
Title: PEJZAŻ Z MŁYNEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Rohr.
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z CHATĄ, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fałat 02 Obraz jest znakomitym przykładem malarstwa artysty, który zasłynął jako malarz śniegów – wprowadzony tu intensywny błękit, wzbogacony barwnymi refleksami, podnosi efekt śnieżnej bieli na rozległej równinie.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STARY HUCUŁ, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T. Axentowicz Na krośnie nalepka depozytowa Muzeum Narodowego w Krakowie z 1998 r., gdzie to obraz był pokazany na monograficznej wystawie Teodora Axentowicza. Obraz wymieniony w katalogu: - S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Teodor Axentowicz 1859-1938. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie 1998, s. 123, nr kat. I/34.
Artist: Stanisław Górski
Title: PRZĄDKA, PRZED 1939
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 68 x 48 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: S. Górski.
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAŻ ZE STOGAMI, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WWeiss (inicjały wiązane) Na odwrocie, na górnej listwie krosna, nalepka aukcyjna Agra-Art z 2006 r
Artist: Paul Gericke
Title: BRAMA NA PODWÓRZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Gericke. Na krośnie stemple: 70 i 50
Artist: Ludwik Gędłek
Title: ROZRYWKI DZIECIĘCE, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: L Gędłek. Wien. 1879- Na odwrocie dwie nalepki z napisami atramentem: 1. - Kindervergnügen.; 2. – Gedłek / 124 / 67
Artist: Teodor Axentowicz
Title: WIARUS, PRZED 1880 (?)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej.: T Axentowicz Na odwrocie nalepka wystawy pośmiertnej Teodora Axentowicza w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w roku 1939; z tytułem obrazu Wiarus i numerem 256. Ponadto mniejsza nalepka z napisem atramentem: 92 | J[.] Wiadrowski. Obraz wymieniony w katalogu: - Teodor Axentowicz 1859-1938, Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP, Kraków 1938, s. 20, nr kat. 256.
Artist: Jan Chełmiński
Title: ZIMOWE PODRÓŻE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan v. Chelmiński
Artist: Juliusz Kossak
Title: RODAKOWSKI POD CUSTOZZĄ, 1868
Year: 1868
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie, na krośnie nalepka krakowskiej firmy z materiałami malarskimi Kutrzeba & Marczyński (druk). Obraz - rzadki w twórczości Juliusza Kossaka przykład malarstwa olejnego, jest szkicem kompozycyjnym do zamierzonego większego dzieła, wykonanego ostatecznie w technice akwareli (76 x140 cm), a znajdującego się dziś w zbiorach Heeresgeschichtliches Museum – Arsenal w Wiedniu. Obraz ten w 1868 zamówili u artysty oficerowie 13. pułku ułanów galicyjskich jako prezent dla hrabiego Trani, którego imię ów pułk nosił. Tematem jest tu epizod z wojny austriacko-pruskiej – gwałtowny atak ułanów 13. pułku prowadzonych przez pułkownika Maksymiliana Rodakowskiego na batalion włoskich bersalierów (walczących po stronie Prus) w bitwie pod Custozzą 24 czerwca 1866. Szarża ta przyniosła zwycięstwo wojskom austriackim. Oprócz prezentowanego szkicu olejnego znane są akwarelowe studia przygotowawcze do dzieła finalnego (porównaj: K. Olszański, Juliusz Kossak, Wrocław 1988, s. 48, il. 231, 263; oraz K. Olszański, Juliusz Kossak, Kraków 2000, s. 109-110, il. 205 oraz katalog Domu Aukcyjnego Agra-Art z 26 maja 2006, nr 36). Prezentowany tu obraz olejny został prawdopodobnie pokazany w warszawskim Tow. Zachęty na pośmiertnej wystawie prac Kossaka w roku 1899 (patrz niżej: Sprawozdanie TZSP za rok 1899). Natomiast w latach późniejszych był dwukrotnie eksponowany na warszawskich wystawach – Życie polskie w malarstwie (1934; Instytut Propagandy Sztuki)... więcej
Artist: Anton Zampis
Title: PARA OBRAZÓW, OK. 1850
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Para obrazów PRZEJAŻDŻKA SANIAMI, ok. 1850 30,1 x 43,5 cm 19 x 27,8 cm (odcisk płyty) sygnowana na kamieniu p.d. monogramem wiązanym: AZ napis nad ryciną pośrodku: WIENER EQUIPAGEN-ALBUM. | II. Damen-Schlichtten. (Traineau Duchesse.); pod ryciną: Verlag des „Sport." Mit ausdrücklichem vorbehalt gegen Nachdruck. Druck v. Reiffensten u. Rösch in Vien. WIEDEŃSKI EKWIPAŻ, ok. 1850 30,1 x 43,5 cm 19 x 27,8 cm (odcisk płyty) sygnowana na kamieniu p.d. monogramem wiązanym: AZ napis nad ryciną pośrodku: WIENER EQUIPAGEN-ALBUM. | II. Damen-Schlichtten. (Traineau Duchesse.); pod ryciną: Verlag des „Sport." Mit ausdrücklichem vorbehalt gegen Nachdruck. Druck v. Reiffensten u. Rösch in Vien.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET PANI W CZARNEJ SUKNI, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany wzdłuż prawej krawędzi u dołu: Jacek Malczewski | 1905 Na odwrocie kartka maszynopisu z orzeczeniem prof. Feliksa Kopery, wydanym w Krakowie 11 lutego 1944, potwierdzającym autorstwo Malczewskiego. W orzeczeniu wymiary obrazu podane są w św. ramy.
Artist: Franciszek Żmurko
Title: ZYGMUNT AUGUST, PO 1880
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ZYGMUNT AUGUST I BARBARA RADZIWIŁŁÓWNA, po 1880 sygnowany l.d.: F. Żmurko Obraz jest swobodnym szkicem malarskim do zamierzonej większej kompozycji. Inny szkic o tym samym temacie znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu (kompozycja w prostokącie leżącym; olej, tektura, 14 x 24 cm).
Artist: Piotr Borysowicz Lambin
Title: TATAR KAZAŃSKI, 1889
Year: 1889
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Projekt kostiumu teatralnego 22,5 x 14,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d. cyrylicą: P. Lambin. | 1889 g. p.g. napis: Kazanskij tatarin.
Artist: Christian Gotthard Hirsch
Title: ŚNIEŻKA, LATA DWUDZIESTE XX W.
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Chr. Gotlh. Hirsch | 192 [.]
Artist: Raphael Oskar Unverdross
Title: W PORCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R.O. Unverdross.
Artist: Wojciech Weiss
Title: NA JEZIORZE, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WW (monogram wiązany) Na odwrocie tektura zaklejona papierem spod którego przebija nieczytelny napis błękitną kredką. U dołu napis atramentem: Potwierdzam autentyczność | WWeiss. Ponadto na tekturze widoczny okrągły firmowy stempel.
Artist: Otto Dreus
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD MORZEM, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: oznaczony l.d.: OTTO DREUS. 1916.
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: AKT MŁODEJ KOBIETY, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szańkowski
Artist: Dante Bertini
Title: W BUDUARZE, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: oznaczony p.d.: Bertini Na odwrocie napisy na płótnie tuszem: 8941 oraz E.124. Ponadto prostokątny stempel z częściowo zatartym napisem; czytelne: CONSTANTINO AICKENN | S[...]eron [...] 1998 | N[...]
Artist: Edward Okuń
Title: W CYTRYNOWYM SADZIE, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d: EOKVŃ. 1923. (inicjały wiązane) Obraz jest jedną z wersji kompozycji, do której artysta powracał kilkakrotnie. Pierwsze jej opracowanie znajdujemy w gwaszu Królewna w sadzie z roku 1906, późniejsze – dziś zaginione – wersje to olejne obrazy Królewna w sadzie oraz W cytrynowym sadzie, oba pokazane na wystawie w warszawskiej Zachęcie w roku 1911. Nasz obraz - malowany w 1923 - jest jeszcze jednym wariantem tego motywu. Więcej informacji znaleźć można w znakomitej monografii Edwarda Okunia, opracowanej prze Małgorzatę Biernacką (patrz niżej bibliografia). Obraz opisany, wymieniany i reprodukowany m.in. w: - Salon doroczny 1923, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa 1923, nr kat. 193; - Tygodnik Ilustrowany 1924, I półrocze, nr 1, il. na s. 8; - T. Dobrowolski, Nowoczesne malarstwo polskie, t. 2, Wrocław-Kraków 1960, s. 358; - M. Biernacka, Okuń Edward, [hasło w:] Słownik Artystów Polskich i Obcych w Polsce działających, Instytut Sztuki PAN, t. VI, Warszawa 1998, s. 230, 231; - S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Sztuka Młodej Polski, Kraków 1999, il. 191; - M. Biernacka, Literatura, symbol, natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego, Warszawa 2004, s. 57, 247, nr kat 70. il. 58.
Artist: Władysław Jahl
Title: W OGRODZIE DON RAMONA W SIGÜENZY, 1926
Year: 1926
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: Jahl Na odwrocie nalepka wystawy w Towa-rzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w War-szawie (druk, stemple, rękopis): 17880 Autor Jahl Władysław 17880 | Tytuł: pejzaż z Sigüenzy wykonanie akw. | cena 200 właściciel ... Data 16 kw. 1931. Ponadto nalepka z napisem atramentem: Akwarela 33/44 cm | W ogrodzie Don Ramona | w Sigüenzy | Hiszpania | Wł. Jahl | Paris XV | 14. Francois Guibert. Na papierze zabezpieczającym obraz od tyłu stempel: ZAKŁAD POZŁOTNICZY | Robót Kościelnych | ... | oraz oprawa obrazów | m. mroza | Warszawa, Miodowa 1[.] | Telefon 403-84. Akwarela pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Obraz wymieniony w katalogu wystawy: - Przewodnik 63. [...] Wystawa ogólna [...] Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1931, s. 24, nr kat. 217 (Z ogrodu Don Ramona).
Artist: Władysław Jahl
Title: W OGRODZIE W SIGÜENZY, 1926
Year: 1926
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: Jahl | 926 Akwarela pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Edward Okuń
Title: PORTRET ZOFII, ŻONY ARTYSTY, 1916
Year: 1916
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d: EOKVŃ. 1916. (inicjały wiązane) Na odwrocie oprawy napis autorski: PORTRET MEJ ŻONY ZOFI (sic!) | MALOWANY w ANTICOLI-CORRADO | NA TARASIE ZAMKU H=r VETOLI. Obok napis ołówkiem: 30 x 57. Ponadto nalepka wystawy w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie z tekstem (druk, stempel, rękopis): 42421 Autor Okuń Edward 42421 | Tytuł portret żony Rodzaj dzieła akwarela | cena ... Własność pr. Data nadesłania 24/III 1920 Żoną Edwarda Okunia od roku 1897 była Zofia z Tolkemitów (1877-1960), którą artysta wielokrotnie portretował (m.in. "Portret żony z japońską parasolką", 1897; "Autoportret z żoną na tle Anticoli Corrado", 1900; "Portret żony w kapeluszu", 1904). Jej portret znajdujemy też na prezentowanej tu akwareli, którą Okuń namalował w roku 1916 w Anticoli Corrido, małym średniowiecznym miasteczku w Lacjum, niedaleko Rzymu. Przynajmniej od 1900, Okuniowie wielokrotnie spędzali tam letnie miesiące, a malownicze motywy z Anticoli, ulubionego miejsca pobytów wielu artystów, odnaleźć można licznych obrazach artysty (porównaj: M. Biernacka, "Literatura, symbol, natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego", Warszawa 2004, s.173 i następne; zob. też katalog oraz ilustracje).
Artist: Henryk Weyssenhoff
Title: PRZECZUCIE, PRZED LUB 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na górnej listwie krosna stempel: Albert Seckstein | München. Na odwrocie płótna stempel: Albert Seckstein | München. | Mal-& Zeichnenuntensilien. Ponadto na płótnie napis tuszem: Obraz ten otrzymałem od autora . | Henr. Weyssenhoffa w r. 1893 | Wacł. Szymanowski Jak wskazuje napis na odwrocie, obraz był własnością rzeźbiarza Wacława Szymanowskiego, a podana tam data – 1893 – może być przesłanką do jego datowania. W 1904 artysta powtórzył tę kompozycję w większym obrazie (olej, płótno, 120 x 148; własność prywatna), który następnie był kilkakrotnie wystawiany i reprodukowany (porównaj: [K. Jerzmanowska] Henryk Weyssenhoff 1859-1922. Malarstwo, rysunek, grafika. Fragmenty historii rodu , Muzeum Łazienki Królewskie, Warszawa 1998, s. 16, nr kat. 11, il.)
Artist: Stanisław Zawadzki
Title: WIECZÓR NA MARIENPLATZ W MONACHIUM, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S. Zawadzki Monachium 1902. Na krośnie owalny stempel: ... | Jos. Bayeris |... Na ramie nalepka (druk) z tekstem: KARL SCHNEIDED | MÜNCHEN | Leopoldstr. 44. Ten interesujący, wczesny obraz Stanisława Zawadzkiego, powstał jeszcze w czasie jego studiów w Akademii monachijskiej. Artysta, malując wieczorny widok na monachijski Marienplatz z wysoką Kolumną Maryjną i rysującym się w głębi budynkiem Starego Ratusza, podjął szczególnie trudny malarski problem miejskiego nokturnu, gdy o późnej porze wieczornej gęsty mrok rozjaśniają tylko uliczne latarnie i jasne okna domów. Ich wątłe światło modeluje plastycznie postaci przechodniów, a swobodna i jakby przypadkowa kompozycja (z sylwetką kobiety „przeciętą” krawędzią obrazu) przypomina „fotograficzne” kadrowanie znane z malarstwa impresjonistów. Zawadzki zdaje się nawiązywać tu także do – znanych mu zapewne – monachijskich i paryskich nokturnów Aleksandra Gierymskiego (m.in. "Plac Maksymiliana Józefa", "Plac Wittelsbachów w Monachium", 1890; "Opera paryska w nocy", 1891).
Artist: Wilhelm Roegge
Title: PORTRET WE WNĘTRZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Wilhelm | Roegge Na odwrocie, na krośnie stemple 68 i 54. Ponadto nalepka wystawowa (druk) o treści: Ständinge Kunst-Ausstellung | der Münchener Künstler-Genoschenschaft | im Gebäude des alten Nationalmuseum, Maximilianstrasse 26.
Artist: Gail Sherman Corbett
Title: BULWARY PARYSKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. SHERMAN
Artist: Konrad Krzyżanowski
Title: PORTRET PANI, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Konrad Krzyżanowski. | 1918
Artist: Hein (Heinrich) König
Title: PRZY PIWIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: oznaczony l.d.: H. KÖNIG
Artist: Emil Adam
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY Z FAJKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Adam (litera E odwrócona) Na odwrocie napis tuszem na płótnie: Emil Adam
Artist: Emanuel Bachrach-Baree
Title: Z FAJKĄ PRZY WINIE / KIELISZEK WINA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KIELISZEK WINA olej, deska, 16 x 12 cm sygn. l.d.: E. Bachrach-Barée Z FAJKĄ PRZY WINIE olej, deska, 16 x 11,8 cm sygn. p.d.: E. Bachrach-Barée
Artist: Carl Weisgerber
Title: BAŻANTY W POLU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Weisgerber Z tyłu na ramie nalepka ramiarskiej firmy Ludwiga Heidkampa w Düsseldorfie.
Artist: Wilhelm Theodor Nocken
Title: PEJZAŻ GÓRSKI Z JEZIOREM I OŚNIEŻONYMI SZCZYTAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Th Nocken
Artist: Harry (Heinrich) Haerendel
Title: POWRÓT Z POŁOWU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Haerendel
Artist: Harry (Heinrich) Haerendel
Title: DZIEWCZYNA HOLENDERSKA W KUCHNI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Haerendel
Artist: Geo FÜRST
Title: ŻAGLOWIEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: GEO FÜRST Na odwrocie nalepka z niemieckim tekstem – informacją o artyście.
Artist: Rudolf Priebe
Title: POWRÓT Z POŁOWU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe
Artist: Martin Franz Glüsing
Title: POD PEŁNYMI ŻAGLAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Franciz - Glüsing
Artist: Johannes Mattheus Koelz
Title: CZERWONA GLOKSYNIA, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Matthäus Koelz | 1937 Fotografia obrazu zamieszczona jest na stronie internetowej poświęconej artyście ( kliknij ) pt. "Still-life: Auriculas: with glass", praca zaginiona); tamże obszerne informacje o życiu i twórczości (patrz także: kliknij ).
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET DZIEWCZYNY W BIAŁEJ BLUZCE, 1940-50
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TADÉ. STYKA
Artist: Anne Sophie Gasteiger
Title: POINSECJE W SZKLANYM WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Gasteiger.
Verified Artist: Yes
Artist: Otto Fischer
Title: BRATKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: O. Fischer BRATKI Na odwrocie napis tuszem na płótnie: Prof. Fischer Otto 1870 Leipzig / 1947 Dresden | Schüler v Oehme u Preller | (?) Bedenden dr Dent[...] Hilmstle[.] wird bis | 20[.] DM genodeet. Na górnej listwie krosna mała nalepka z napisem: 18 | 3 [..]
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: ZASŁUCHANE, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: W. Wodzinowski | 1927
Artist: Władysław Jahl
Title: PEJZAŻ Z FAVIÉRES, PRZED 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jahl Na odwrocie, na krośnie nalepka wystawy w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie (druk, stemple, rękopis): 17881 Autor Jahl Władysław 17881 | Tytuł: Pejzaż z Faviéres wykonanie ol. | cena 250 właściciel ... Data ... . Ponadto nalepka z napisem atramentem: Wł. Jahl| M.r. Francois Guibert | Paris XV | Pejzaż z Faviéres. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Obraz wymieniony w katalogu wystawy: - Przewodnik 63. [...] Wystawa ogólna [...] Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1931, s. 24, nr kat. 213 ("Pejzaż z Faviéres"; błędnie określony jako akwarela).
Artist: Tadeusz Makowski
Title: RODZINKA - „LA PETITE FAMILLE”, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Tadé | Makowski 29 ponadto na odwrocie stylizowany podpis artysty: Tadé | MAK | OW | SK | I. obok autorski napis: La petite | Famille 1929. | Paris W latach 1952-1956 obraz - wraz z całym zespołem prac ze spuścizny artysty – był zdeponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie. Obraz wymieniony w: - W. Jaworska, "Tadeusz Makowski. Życie i twórczość", Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, s. 232, 356, nr kat. 520.
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: KWIATY I WINOGRONA / BARKI NA RZECE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: OBRAZ DWUSTRONNY – awers: KWIATY I WINOGRONA 57,5 x 47 cm – rewers: BARKI NA RZECE 47 x 57,5 cm (w świetle ramy) sygnowany na rewersie p.d.: Muter
Artist: Henryk Epstein
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z POŁUDNIA FRANCJI, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Epstein Na odwrocie napis na krośnie: E 321-21 oraz # 271 Ekspertyza pana prof. dr. hab. Jerzego Malinowskiego z dnia 12 czerwca 1999.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA Z PORTRETEM I AKORDEONEM, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Obraz pochodzi z kolekcji Lucien Letebure-Foinet w Paryżu i jest jedną z bardziej interesujących martwych natur Menkesa. Odnaleźć w nim można motywy znane z innych dzieł artysty. I tak motyw akordeonu pojawia się choćby w znanym, powstałym ok. 1925 "Autoportrecie z akordeonem" czy w obrazie "Akordeonista" z 1927. Wśród martwych z tym motywem wymienić można "Akordeon" z 1927 lub "Martwą naturę z akordeonem" z 1935. W tym ostatnim obrazie pojawia się nie tylko akordeon – ten sam co w prezentowanym tu płótnie – ale i podobne długa łodyga lilii. Porównanie obu tych dzieł pozwala datować nasz obraz na rok 1935. Umieszczony w jego tle „obraz w obrazie” – portret kobiety w czerwonym berecie – przedstawia żonę artysty, Stanisławę. W porównaniu do dzieł Menkesa z lat dwudziestych "Martwa natura z portretem i akordeonem" charakteryzuje się spokojnymi, pozbawionymi ekspresjonistycznych zniekształceń formami, a także mniej intensywnym kolorytem. Zwiastuje to nowy amerykański okres twórczości wybitnego artysty, związany z jego wyjazdem do Nowego Jorku w grudniu 1935. według ekspertyzy pana prof. dr. hab. Jerzego Malinowskiego
Title: WENUS Z MILO, II POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: biały marmur, wys. 42 cm Wenus z Milo - najsłynniejszy grecki posąg Afrodyty (wys. 204 cm) nieznanego artysty (150 - 90 p.n.e.), znaleziony w 1820 na wyspie Milos; ofiarowany Ludwikowi XVIII, obecnie w Luwrze. 5 500 zł
Artist: Louis Kley
Title: PARA FIGUREK
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. L. KLEY
Artist: Antoine Bofill
Title: RYBAK RZUCAJĄCY CUMĘ, PRZED 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: Bofill
Artist: Franz Iffland
Title: PIŁKARZ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Iffland
Title: KOMPLET SZTUĆCÓW W KANTYNIE, OK. 1950
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 126 sztuk, waga 5 200 g Niemcy, Brema, Wilkens i synowie
Title: KOMPLET ŁYŻECZEK DO LODÓW, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, waga srebra 376 g Niemcy, Brema, firma Koch i Bergfeld na zamówienie złotnika z Kolonii Louisa Webera Dekoracja klasycystyczna: girlandy i kokardy. Czerpaki złocone. Całość w oryginalnym etui.
Title: KOMPLET ŁYŻECZEK DO KAWY I HERBATY, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 925, waga srebra 260 g Norwegia, sprzedawca David Andersen Niezwykłą rzadkością na polskim rynku są srebra norweskie. Sztućce dekorowane niebieską emalią komórkową i dobrze zachowanymi złoceniami. Bogaty komplet składa się z 12 łyżeczek do kawy lub herbaty, sitka, chochelki do śmietanki lub konfitur, szczypiec do cukru i łyżki do pluszu herbacianego. Doskonały stan zachowania.
Title: BULIERA, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 Niemcy, Berlin, firma Korner i Proll Buliera neobarokowa z powierzchnia dekorowaną spiralnymi puklami, na stojaku z podgrzewaczem. Powierzchnia kanelowana, rączka ruchoma. Pokrywa czajnika zdobiona kulką.
Title: CUKIERNICA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 Hugo Böhm, Shwäbische Gmünd Owalna cukiernica wsparta na czterech wygiętych nóżkach. Dekoracja neorokokowa, ze spiralnymi puklami, i motywami rocailles.
Title: PARA ŚWIECZNIKÓW TROJRAMIENNYCH, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 Niemcy, Schwabische Gmund, złotnik Hermann Bauer Świeczniki na owalnych podstawach, powierzchnia kanelowana ukośnie. Profitki w formie gruszkowatych wazoników.
Title: ŻARDINIERA, OK. 1910 - 1920
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 875 Rosja Patera - żardiniera na przechodzącej w trzon owalnej stopie, dekorowanej na brzegu pasem kaneli. Czara w kształcie łódki z wystającymi po obu bokach wysokimi uchami. Brzeg czary dekorowany motywem liści laurowych. Oryginalny wkład szklany.
Title: PATERA, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, szkło, wys. 22 cm; waga srebra 503 g Niemcy, Otto Wolter, Schwabische Gmünd Patera osadzona na rozszerzającej się ku dołowi sześciokątnej stopie. Brzeg czaszy zdobiony ornamentem roślinnym. Powierzchnia gładka. Wkład szklany oryginalny.
Title: ŻARDINIERA, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, szkło, dł. 31 cm, w. srebra 575 g Niemcy, Heilbronn, firma Bruckmann i synowie Dekoracja żardiniery neoempirowa; wsparta na czterech stylizowanych nóżkach w formie lwich łap. Powierzchnia ażurowa, z motywem winnej łozy, uchwyty w formie węży. Oryginalny kobaltowy wkład szklany. Wzorowy stan zachowania.
Title: PATERA DEKORACYJNA, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: dł. 57,8 cm Hanau, firma J. D. Schleissner Söhne Patera owalna, z dwoma uchami w formie delfinów. W lustrze reliefowy duży bukiet roślinno-owocowy. Na kołnierzu takież 4 kompozycje i ryty napis niemiecki z datą 1911.
Title: GARNITUR DO KAWY I HERBATY, 1 ćW. XX W.
Description: IInformacje o dziele: wys. dzbanka do kawy 24 cm, wys. imbryka do herbaty 20 cm, wys. cukiernicy 14 cm, wys. mlecznika 10,7 cm Heilbronn, firma Peter Bruckmann und Söhne Garnitur złożony z dzbanka do kawy, imbryka, cukiernicy i mlecznika. Gruszkowate, wsparte na czterech nóżkach, spiralnie puklowane.
Title: GARNITUR DO HERBATY, 1804
Year: 1804
Description: IInformacje o dziele: wys. imbryka 17 cm, cukiernicy 11 cm, mlecznika 11,6 cm Londyn, Peter, Anne & Wiliam Bateman Garnitur złożony z imbryka, cukiernicy i mlecznika, owalnych, w dolnych partiach puklowanych, z taśmowymi uchami. Ucho imbryka z kościanymi izolatorkami, wnętrze cukiernicy złocone. Dno mlecznika reperowane.
Title: DZBAN DO NAPOJÓW, LATA 30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Lipsk Szkło kryształowe, grawerowane (ornamentyka roślinna), Podstawa srebrna bogato dekorowana. Pokrywa na zawiasie zwieńczona łodygą i kiścią winogron.
Artist: Edward Dwurnik
Title: KATOWICE, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 2002 | E. DWURNIK na odwrocie na płótnie p.g.: 2002 | E. DWURNIK | >KATOWICE< | [w kwadracie] IX - [w kwadracie] III 9 - [w kwadracie] 2840 na g. żerdzi krosna: ORLEN | 2306 - [w kółku] IX - [w kwadracie] III 9 - Katowice olej. pł - PKN ORLEN jest patronem Dziecięcego Centrum Oparzeń w Krakowie Prokocimiu, które wykonuje skomplikowane operacje ratujące życie i zdrowie dzieci, które uległy wypadkom. Koncern w 2005 roku przekazał na rzecz Centrum 222 000 zł, z których sfinansowano zakup nowoczesnego wyposażenia sali operacyjnej. W 2006 r. PKN ORLEN udzielił wsparcia Centrum przekazując na jego rzecz dochód ze sprzedaży obrazu Edwarda Dwurnika pt. „Gdańsk.” Środki te posłużą zakupowi integry – biomateriału umożliwiającego zrekonstruowanie spalonej skóry, którego metr kwadratowy kosztuje 260-290 tys. złotych. Obecnie PKN ORLEN wystawia na aukcję kolejny obraz Edwarda Dwurnika pt. „Katowice”. Całkowity dochód z jego sprzedaży zostanie również przekazany Dziecięcemu Centrum Oparzeń z przeznaczeniem na zakup sprzętu niezbędnego do przeprowadzania operacji odtwarzania skóry.