Artist: Janusz Maria Brzeski
Title: KOBIETA NA ULICY, 1930
Year: 1930
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 42 x 27 cm (w świetle passe-partout) sygnowany tuszem p.d.: janusz Marja Brzeski | Paris 1930
Artist: Alicja Wahl
Title: KOBIETA, 1984
Year: 1984
Tools: ink, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 63,5 x 48,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: A. WAHL 1984
Artist: Jan Młodożeniec
Title: KWIECIEń – MAJ (AVRIL – MAI)
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 39 cm (w świetle passe-partout) napis u d.: AVRIL – MAI, niżej po p. sygn.: JAN MŁODOŻENIEC
Artist: Marek Oberlander
Title: POSTAĆ W TONACJI SIENY, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie nalepka Desy w języku niemieckim na blejtramie napis: M Oberlander | Postać w tonacji czerwieni i różu
Verified Artist: Yes
Artist: Erna Rosenstein
Title: MIASTO NOCĄ, 1981
Year: 1981
Tools: mixed
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Rosenstein; l.d.: 1981 Pod koniec lat 70-tych Erna Rosenstein w serii kameralnych prac podjęła tematykę aluzyjnej architektury o specyficznym nastroju, gdzie precyzyjna kreska połączona ze swobodną plama barwną tworzy ulotną, impresyjną wizję. Metaforyczne, poetyckie Miasto nocą wpisuje się znacząco w te mało formatowe dzieła sztuki.
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: OBRAZ 59/20, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Tchórzewski 59. na odwr., na płótnie napis: J. Tchórzewski 59 na blejtramie: JERZY TCHÓRZEWSKI „OBRAZ 59/20” oraz napis ołówkiem: RUCH
Artist: Bolesław Utkin
Title: KOMPOZYCJA
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: B. UTKIN
Artist: Bolesław Utkin
Title: KOMPOZYCJA
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: B. UTKIN
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 17, 1965
Year: 1965
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: brąz, technika mieszana (w gablocie z pleksi) na odwr. napis autorski niebieskim flamastrem: H. Stażewski | nr 17 – 1965 | 37,5 x 28 cm | brąnz na odwr. nalepki: 1. DESA.....Author HENRYK STAŻEWSKI | Tule RELIEF 17 – 1965 | Year 1965 Dimension 37,5 x 28 cm Technic RELIEF | Destination MUSEE DES BEAUX – ARTS | LA CHAUX-DE-FONDS; 2. La BIENNALE DI VENEZIA | XXXIII ESPOSIZIONE BIENNALE INTER- NAZIONALE D’ ARTE 1966| Nome... Henryk Stażewski | Titolo... No 17 - 1965 | Prezzo... 300 $ | Proprietario auteur | Indirizzo ... Varsovie, Swierczewskiego 64 m118; 3. XXXIII Biennale Internazionale d’Arte | di Venezia – 1966 | 422; 4. włoska nalepka celna. Obraz wymieniony w katalogu: - Biennale Internazionale d’Arte Venezia 18 Giugno 16 Ottobre 1966; str. 202, poz. 50.
Artist: Jan Tarasin
Title: DESZCZ, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Tarasin 70 na odwrocie, na płótnie napis: JAN TARASIN | „ DESZCZ” 1970 | Proggia [?]
Artist: Józef Szajna
Title: Z CYKLU „MROWISKO”, 1997
Year: 1997
Tools: ink, watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czarną kredką p.d.: Szajna, przy p. kraw. pionowo: 1997 Rozbudowany cykl „Mrowisko” sięga swymi początkami jeszcze lat 70. Jego cechą charakterystyczną jest użycie schematycznego zarysu popiersia ludzkiego, zminiaturyzowanego do granicy czytelności i powielonego tak, że tworzy swoisty ornament czy wzór, jednolicie pokrywający powierzchnię obrazu. W podobny sposób artysta użył fotografii oświęcimskich i ustawionych przestrzennie, płaskich popiersi lub ich negatywów w swym najbardziej znanym environment „Reminiscencje” z 1969.
Artist: Ryszard Winiarski
Title: SERIES IV – PENETRATION OF REAL SPACE, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: na odwr.: SERIES IV SET | WINIARSKI 1974; na odwr. nalepki: [1]: PENETRATION | OF REAL | SPACE [2]: zawierająca program obrazu oraz prostokątna pieczątka z numerem 1594/75 Winiarski, będąc także inżynierem-specjalistą mechaniki precyzyjnej, pewne zagadnienia informatyki, teorii gier, zasad porządku i przypadku przenosi na teren sztuki. W swoich obrazach wykorzystuje prawa statystyki i wprowadza język matematyczny.
Artist: Marian Bogusz
Title: KOŁO, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na blejtramie napis: „KOŁO”– 1970, KOŁDUNICE ČSRS [pionowa strzałka]; na górnej listwie: BOGUSZ MARIAN 24 Obraz wystawiany: - Roudnice n/Ł, Galerie Vytv. Uměni, VI 1970; - Warszawa, Galeria Współczesna, wystawa indywidualna, III-IV 1971; - Muzeum Narodowe w Poznaniu, CBWA, wystawa monograficzna (kat. poz. 211, s. 172).
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: KOMPOZYCJA, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie nieczytelny, lustrzany napis: [...] 150 x 150 [...] Obraz reprodukowany w: - Katalog Projekt: nowoczesność Łódź Kraków Warszawa, wyd. Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2004, il. barwna s. 64.
Artist: Ryszard Bilan
Title: KOMPOZYCJA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R. Michal Bilan
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA NR 21, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. napis: nr. 21 – 1973 | H. Stażewski
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: Z CYKLU METALEPSEIS, 1982
Year: 1982
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana, płótno na odwr., na blejtramie napis: KAJETAN SOSNOWSKI, aus cyklus „METALEPSEIS” und „Gleichwertige system” [...] 1982 Kajetan Obraz należy do cyklu obrazów chemicznych „Metalepseis”; pierwszy z nich powstał w roku 1972, zaś cykl kontynuował artysta do ostatnich dni życia. Ideą tych obrazów jest ich zmienność w zależności od zmian zachodzących w otoczeniu. Malowane są najczęściej krzemianem chlorku kobaltu, który pod wpływem wilgotności zmienia barwę. Sosnowski interesował się naukową interpretacją zjawisk natury i ich niewyjaśnionych dotąd tajemnic. Na obrazach prowadził eksperymenty chemiczne uzyskując bardzo malarskie efekty harmonii barw, ich zmienności i ulotności. Największe zainteresowanie tymi zagadnieniami przypada na pobyt stypendialny artysty w Dusseldorfie w roku 1982. Na początku lat 80-tych w obrazach chemicznych przeważały formy geometryczne, z czasem odszedł od geometrii na rzecz form organicznych i układów ornamentowych.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: TRUDY NA AUTOSTRADZIE, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: TRUDY NA AUTOSTRADZIE DLA NIEBIESKIEGO POSŁAŃCA, 1991 na odwr., na płótnie podłużna pieczątka; na desce blejtramu napis: S. Fijałkowski – 1991 | Trudy na autostradzie dla | niebieskiego posłańca; na dolnej listwie: 279 Obraz wystawiany i reprodukowany w katalogu: - Droga. Stanisław Fijałkowski, wyd. Muzeum Sztuki w Łodzi (18.VI - 25.VIII.1996), Centrum Sztuki, Bytom, Galeria Kronika (13.IX - 30.X.1996), poz. kat. 6, il. barwna s. 14.
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUłU
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 41 x 58,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Lenica
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA ZE SŁOŃCEM, 1970 – 1980
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik; na odwr., na płótnie sygn.: T. DOMINIK | T. Dominik
Artist: Roman Opałka
Title: STUDIUM DOTYKOWE, 1958
Year: 1958
Tools: ink
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. p.g. okrągła pieczęć Fundacji Opalka z potwierdzeniem autorstwa Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, [wyd.] Fundacja Opalka, Warszawa 1998, s. 22, poz. 56, repr.
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUłU, 2002
Year: 2002
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 36,5 x 51 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. l.d.: Jan Tarasin 2002
Artist: Jan Lebenstein
Title: PUNKT WIDZENIA (POINT DE VUE), 1989
Year: 1989
Tools: ink, watercolor, gouache, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, pastel, tusze barwne, pióro, pędzel, papier czerpany, 49 x 64 cm (w św. passe-partout) sygn. tuszem p.d.: Lebenstein 89., na odwr. śr.g.: Lebenstein | 1989 | „Point de vue”
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: CZARNA PŁYWACZKA, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis: Jerzy Nowosielski 1. X. 1982
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: DZIEWCZYNA Z MOTYLEM, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MB 57 Inicjały „MB” stanowią skrót od nazwiska Mikulski-Balzak, jakiego w latach 1950-1960 używał artysta. Potwierdzone to zostało przez p. Agnieszkę Mikulską. Także przyjaciele nazywali wówczas Kazimierza Mikulskiego Balzakiem (m.in. Jerzy Tchórzewski w eseju zamieszczonym w katalogu A. Kobzdeja, Warszawa 1992, Galeria ZPAP).
Artist: Jan Dobkowski
Title: EMOCJA, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis: Jan Dobkowski | „ EMOCJA” 1971 | OLEJ | 80 cm x 60 cm
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA NR 112, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis: nr. 112 | 1976 | H. Stażewski | przyjaciółce p Wandzie Palvarini na pamiątkę | HStażewski na płycie nalepka: N. 90 STAŻEWSKI | Composizione N. 22 | (34 x 34)
Artist: Stefan Gierowski
Title: OBRAZ DLXXXII, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis autorski: S. Gierowski | Ob. DLXXXII 88 oraz podłużna pieczątka Obraz wystawiany: - Polnische Avantgarde 1930 – 1990, Berlin, Neuer Berliner Kunstverein, 1992/93; - Aspekty polskiej awangardy, Union International Club, Frankfurt, 1993; - Formen der Askese, Galerie Ucher, Kolonia 1993; - Targi Sztuki Krajów Europy Wschodniej w Hamburgu, 1993; - Kunstübergrenzen (Sztuka ponad granicami część I i II), Galerie Ucher, Kolonia 1994; - Targi Sztuki „Art Cologne” 1995, 1996.
Artist: Ryszard Winiarski
Title: 39 GRA, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis autorski: 39-th game | Winiarski ‘90 oraz podłużna pieczątka Obraz wystawiany: - Polnische Avantgarde 1930 – 1990, Berlin, Neuer Berliner Kunstverein, 1992/93; - Formen der Askese, Galerie Ucher, Kolonia 1993; - Targi Sztuki Krajów Europy Wschodniej w Hamburgu, 1993; - Kunstübergrenzen (Sztuka ponad granicami część I i II), Galerie Ucher, Kolonia 1994; - Sztuka jest matematyką, Galerie Ucher, Kolonia 1995 (załącznik); - Targi Sztuki „Art Cologne” 1995, Kolonia 1996.
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA Z TRÓJKĄTEM, NR 19, 1983
Year: 1983
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: KOMPOZYCJA FIOLETOWA Z TRÓJKĄTEM, KWADRATEM i ROMBEM NR 19, 1983 na odwr., na płycie napis czarnym flamastrem: nr 19 | 1983 | H. Stażewski; na górnej krawędzi napis zieloną kredką : IP. 052; ołówkiem: DEP 768, oraz nalepka: 36. Kompozycja fioletowa z trójkątem, kwadratem i rombem – Nr 19, | akryl, pilśn., 100 x 100, 1983 r. Obraz reprodukowany w: H.Stażewski w swojej pracowni - A. Matynia, Henryk Stażewski myśli zanotowane, Projekt 1985, nr 2/161, s. 25 il., poz. 13 (błędne datowanie), s. 28 il. (fot. artysty na tle obrazu w pracowni); - plakat wystawy w Centro Atlantico de Arte Moderno, Las Palmas de Gran Canaria, 19.IV-27.V.1990. (zobacz zdjęcie obok)
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: KOMPOZYCJA Z CHMURAMI, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na wewnętrznej dolnej listwie napis ołówkiem: S. Fijałkowski – Kompozycja z chmurami A 20; na odwr. na płótnie podłużna pieczątka. Obraz opisany w : - Szot Art Studio (folder), Jerzy & Aneta Szot, New York (b.d.), il. barwna; - Wystawa Stanisława Fijałkowskiego, (kat.) CBWA Łódź 1959; kat. poz. 3.
Artist: Marian Bogusz
Title: OBRAZ XIII, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płycie napis: MARIAN BOGUSZ – WARSZAWA | „B- XIII” – ALUM + AKRIL | 0 - 80 x 0 - 60 – 1977 | mbog 77 oraz podłużna pieczątka: MKZ 1 | przedmiot nie podlega | zakazowi wywozu za granicę Będąc artystą o ogromnym temperamencie twórczym, nieustannie poszukującym nowych rozwiązań, Bogusz często zmieniał style, formy i techniki. W połowie lat 70-tych zaprezentował obrazy malowane akrylem na blasze aluminiowej, które są ostatnim etapem jego artystycznej drogi. Abstrakcyjne, geometryczne elementy umieszczał na drgającej srebrzystym światłem metalicznej płaszczyźnie, zmieniającej się i żyjącej samodzielnie w zależności od położenia. Obraz był wystawiany w: - Galerie am Markusberg, Trewir, Niemcy, X – XI 1977; - Muzeum Narodowe Poznań, Wystawa Monograficzna „Marian Bogusz 1920-1980” Poznań 1982, kat. s. 179, poz. 321.
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: AUTOSTRADA, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: cardboard, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 69 x 98,5 cm (w św. oprawy); sygn. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 2001
Artist: Anna Trochim
Title: OBRAZ VII, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie, po prawej: Anna Trochim 1989 61 [w kółku]; po lewej: 105 – 90 | OBRAZ VII
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJE I, 1993
Year: 1993
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JTarasin 93 na odwr. oprawy p.d. napis ołówkiem: Jan Tarasin | 1993 | „Sytuacje I” , l.g. oł. tytuł nie odnoszący się do pracy Obraz wystawiany: - Jan Tarasin. Bilder, Zeichnungen, Grafi k, Galerie Ucher, Kolonia 30 IV – 20 VI 1993; - Targi Sztuki Krajów Europy Wschodniej w Hamburgu, 1993; - Formen der Askese , Galerie Ucher, Kolonia 1993; - Obrazy, rysunki, grafika, wystawa indywidualna , Galerie Ucher, Kolonia 1993; - Kunstübergrenzen (Sztuka ponad granicami część I i II ), Galerie Ucher, Kolonia 1994; - Sztuka jest matematyką , Galerie Ucher, Kolonia 1995 (załącznik); - Targi Sztuki „Art Cologne” 1995, 1996. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Alfred Lenica
Title: ROMANS, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: lenica na odwr., na pł. napis czarnym flamastrem: A. LENICA | WARSZAWA | 1960 | „ROMANS” wzdłuż prawej krawędzi: 135 x 95; na blejtramie nalepka informacyjna galerii Forma & Colour Gallery.... 16.04 – 20.05 2002 (wystawa).
Artist: Maria Jarema
Title: FORMY, 1954
Year: 1954
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35,7 x 28,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. na odwr. p.d. (widoczna przez okienko wycięte w plecach oprawy): 36 x 29,5 | monotypia | „Formy” | Nr. kat. 262 | Maria Jarema | 1954 obok l.g. brązowa pieczątka: K. F. i nr oł.: 27 Pracy towarzyszy ekspertyza Józefa Chrobaka ze Stowarzyszenia Grupa Krakowska z 2 IX 2005. Praca wzmiankowana w katalogu: Barbara Ilkosz, Maria Jarema 1908-1958, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta w Warszawie, Wrocław 1998, s. 204, poz. 480 [wymiary: 36 x 29,5, wł. prywatna], praca nie wystawiona.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: POSTAĆ W PEJZAŻU, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis czerwoną farbą: JERZY NOWOSIELSKI | 1966; oraz czarnym flamastrem: 1966 45.| 2. [?]; na blejtramie nalepka: N. 39 NOWOSIELSKI | Julka sp....(?) | (57 x77)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: AKT Z ANAMORFOZą CZASZKI, 1992
Year: 1992
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20,5 x 29 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.g.: F. B. S. 1692
Artist: Janusz Maria Brzeski
Title: SEN O PLAŻY, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na papierze oklejającym blejtram potwierdzenie autentyczności wystawione przez Bożenę Gałkowską, oraz nalepka informacyjna o artyście, obrazie, z adnotacją, że praca pochodzi ze zbiorów Andrzeja Wierzchowskiego.
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: DROGA
Tools: oil
Description: IInformacje o dziele: na odwr. dwie podłużne pieczątki: 1. NIE PODLEGA ZAKAZOWI | WYWOZU ZA GRANICĘ | ZAŚWIADCZENIE NR | IR / 4220 / 389 / 01 | LWKZ LUBLIN 2. Muzeum Narodowe w Warszawie | Przedmiot nie podlega | zakazowi wywozu za granicę | ... Podpis Autostrada lub droga jest częstym motywem układającym się w cykl tematyczny. Artysta ukazuje tu swoje mistrzostwo w operowaniu oszczędną, zniuansowaną gamą bieli i czerni, współgrającą z fakturą i materią a sugestywna perspektywa wybiega optycznie poza płaszczyznę obrazu. (por. poz. kat. 33).
Artist: Andrzej Fogtt
Title: Z CYKLU WIELKIE KURASZEWO, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fogtt 2005 na odwr. na płótnie napis: Z cyklu Wielkie Kuraszewo | Fogtt | 2005 | 65 x 92 cm | olej
Artist: Juliusz Studnicki
Title: WALKA, 1965
Year: 1965
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na blejtramie nalepki: [1]: XXXIII ESPOSIZIONE BIENNALE INTERNAZIONALE D’ARTE 1966 | Nome e cognome Juliusz Studnicki | Titolo dell’ opera La lutte, 1965 | Prezzo di vendita 350.000 Lit. | Prioprietario auteur | Indirizzo Varsovie, Rycerska 4 /6 m 10 [2 uszkodzona]: ...ale Internazionale d’Arte | Venezia 1966 | 416 [3 uszkodzona]: br | MERC | VISITATE | 09214 Obraz był wystawiany na XXXIII Biennale w Wenecji w roku 1966. Wówczas Polskę na tej prestiżowej imprezie reprezentowało dwóch artystów: Henryk Stażewski i Juliusz Studnicki. Studnicki wystawił 40 obrazów pochodzących z lat 1954-1966, w tym obraz Walka z serii Diabły. Sporą część prac Studnickiego zakupiło wówczas Museum of Modern Art w Nowym Jorku.
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: CZARNE łZY, 1997
Year: 1997
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier szarozielony; sygn. czarnym pastelem p.d.: 1997 | stasys na odwr. p.d. ramka oł. z danymi o pracy: 726 [w kółku] | Czarne łzy [tuszem] | 49 x 63 | 1997 | PASTEL
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUłU, 1998
Year: 1998
Tools: ink, watercolor, crayon, fineliner
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23,4 x 29,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany tuszem p.g.: BEKSIŃSKI 98
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, 1974-1979
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: serigrafia, papier nakl. na tekturę, umocowany na drewnianej ramie 60,5 x 59,5 cm (z ramą: 65,5 x 64,5 cm); sygn. oł. pod ryc. p.: XVIII/XXV H. Stażewski 1974-1979 Jest to serigraficzna replika jednego z białych Reliefów z 1974, wykonanych akrylem na płytach pilśniowych. Por. kat.: Henryk Stażewski. Malarstwo z lat 1923-1974, Ośrodek Propagandy Sztuki, Łódź 26 VII – 18 VIII 1974, poz. 99-109. O cyklu patrz też: Bożena Kowalska, Henryk Stażewski, Wyd. Arkady, Warszawa 1985, s. 36-37.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: QŻ
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na odwr. śr.d.: QŻ [w ramce] | BEKSIŃSKI | 1997 ; tamże nalepka z zaleceniami autora dot. sposobu obchodzenia się z obrazem. Obraz reprodukowany w: - Zdzisław Beksiński, [wyd.] Bosz Art, Olszanica 1999, s. 116
Artist: Adam Hoffmann
Title: PTASZYNA, 1972
Year: 1972
Tools: ink, pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49,2 x 35 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: ah [monogram wiązany]|23 II|1972 (cała sygnatura w owalnej ramce)
Artist: Adam Hoffmann
Title: JEDNA Z TRZECH śWINEK, 1972
Year: 1972
Tools: ink, pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49,2 x 35 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: ah [monogram wiązany]|3 II|1972 (sygn. w owalnej ramce) Adam Hoffmann
Artist: Jacek Sienicki
Title: Z CYKLU SZCZĘKI, OK. 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie: SIENICKI | JACEK | WARSZAWA | RYCERSKA 10 m... Na początku lat 70-tych artystę zafascynował temat martwych natur z elementem głów zwierząt usytuowanych w szarej, nieokreślonej przestrzeni. Obrazy te, o dramatycznej wymowie symbolizować miały samotność i czas przemijania.
Artist: Lech Kunka
Title: KOMPOZYCJA, OK. 1969
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. Kunka
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: SZCZELINA, OK. 1960
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kobzdej Od roku 1956 sztuka Kobzdeja zmierza w stronę informelu. Artysta odkrywa nowe możliwości malarstwa strukturalnego i materialnego, dąży do zespolenia form rzeźbiarsko – architektoniczno – malarskich.
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: KOMPOZYCJA FAKTUROWA NR 243, 1959
Year: 1959
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: B. KIERZKOWSKI na odwrocie napis autorski: BRONISŁAW KIERZKOWSKI | KOM. FAKTUROWA NR. 243 – 59. Kompozycja fakturowa nr 243 jest typową dla twórczości Kierzkowskiego pracą z pogranicza malarstwa i płaskorzeźby, gdzie funkcję rysunku przejmuje linia drutów i metalowych siatek, gipsowo-klejowa materia nadaje kształt formie i fakturze, zaś kolor jest elementem subtelnie podkreślającym ogólne założenia plastyczne.
Artist: Olga Wolniak
Title: OGNISTY, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. żółtą farbą: OW 2001 na odwrocie na płótnie napis czarnym flamastrem: OLGA WOLNIAK | ”OGNISTY” | OL | PŁ 60 x 82 cm 2001 r.
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: INTERWENCJA GRANATOWA 1980-1982
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na blejtramie: Nr 72 Obraz wystawiany: - Polnische Avantgarde 1930 – 1990, Berlin, Neuer Berliner Kunstverein, 1992/93; - Formen der Askese, Galerie Ucher, Kolonia 1993; - Targi Sztuki Krajów Europy Wschodniej w Hamburgu, 1993; - Kunstübergrenzen (Sztuka ponad granicami część I i II), Galerie Ucher, Kolonia 1994; - Targi Sztuki „Art Cologne” 1995, Kolonia 1996.
Artist: Zdzisław Stanek
Title: SŁOŃCE W MIĘDZYPRZESTRZENI III, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ZStanek 58 na odwrocie na płótnie napis czarną farbą: ZDZISŁAW STANEK | TECHNIKA: OLEJ FORMAT: 122 x 80 | TYTUŁ: SŁOŃCE W MIĘDZYPRZESTRZENI III | ADRES: KATOWICE UL. DRZYMAŁY 5 TEL. 351-79 | NR.LEG. Z.P.A.P 4077 ROK 1958 Na blejtramie częściowo uszkodzona nalepka informacyjna TPSP oraz ołówkiem nazwisko autora.
Artist: Janusz Maria Brzeski
Title: ULICA Z GÓRY, OK. 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: 31,5 x 22 cm (w świetle oprawy) na odwrocie, na tekturze nalepka: Salon Stowarzyszenia Artystów. | Poznań, plac Wolno- ści 14 a. | Autor Janusz M. Brzeski | Tytuł dzieła Ulica z góry | Rodzaj dzieła olejny | Nr. 90; na odwr., na kartonie oprawy, nalepka informacyjna o artyście, obrazie, z adnotacją, że praca pochodzi ze zbiorów Andrzeja Wierzchowskiego.
Artist: Jan Berdyszak
Title: KOMPOZYCJA KÓŁ, 1963
Year: 1963
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40 x 26,8 cm (w świetle passe-partout) sygnowany oł. p.d.: JAN | BER | DYSZ | AK | 19 | 63
Artist: Lech Kunka
Title: KOMPOZYCJA, 1960 - 1965
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: L. Kunka
Artist: Igor Mitoraj
Title: TORS
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. d.: MITORAJ, na rewersie d.: B 455/1000 H.C.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: ŻYWIOłY XXXIII, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Żywioły XXXIII | 1982 | Andrzej Fogtt Obraz jest oprawiony.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAż, 15 VII 1968
Tools: ink, watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: RAJMUND ZIEMSKI, p.d.: 15-VII-68
Artist: Jan Ziemski
Title: PERMUTACJE, 1968
Year: 1968
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płycie napis autorski: JAN ZIEMSKI | LUBLIN; oraz nalepka: Galeria BWA Lublin | Jan Ziemski | Grudzień 1979 – styczeń 1980 | Permutacje 1968 | Relief t. Własn. 60 x 60 cm Malarstwa Jana Ziemskiego nie da się przypisać żadnemu nurtowi czy kierunkowi artystycznemu, chociaż w różnych jego fazach można odnaleźć inspiracje surrealizmem, malarstwem materii i op-artem. „Permutacje” wchodzą w skład serii prac Ziemskiego opartych na rytmie i geometrii, nad którą praco-wał przez 10 lat (1965-1975).
Artist: Maria Teresa Kuczyńska
Title: POSTAć
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Maria Teresa Kuczyńska
Title: AKT SIEDZąCY
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUłU, 1977
Year: 1977
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Gierowski 77.
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: NIEBIESKI, 1997
Year: 1997
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czarnym pastelem p.d.: 1997 | stasys na odwr. p.d. ramka oł. z danymi o pracy: 725 [w kółku] | Niebieski [tuszem] | 63,5 x 49,5 | 1997 | PASTEL
Verified Artist: Yes
Artist: Tomasz Barszcz
Title: MARTWA NATURA Z BIAŁĄ FILIŻANKĄ, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis: TOMASZ BARSZCZ | 1993
Artist: Alfred Lenica
Title: ABSTRAKCJA
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,2 x 41 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Lenica
Artist: Wojciech Ćwiertniewicz
Title: BEZ TYTUŁU (20), 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ćwiertniewicz ’90; na odwr, na płótnie: 20 [w kółku] | III / 90
Artist: Zdzisław Salaburski
Title: KOMPOZYCJA, 1983
Year: 1983
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Salaburski 83 na odwr. napis: Z. Salaburski | 1983 | Warszawa | 11 [zieloną farbą] Obrazy Salaburskiego z tych lat przywodzą na myśl otaczający nas świat przyrody i przypominają często żywe organizmy. Są osobistym przekazem wrażliwości artysty na ekologiczne otoczenie człowieka. Sposób ich malowania zbliżony jest do technik ceramicznych lub wręcz murarskich. Ekspresyjnej konstrukcji płótna podporządkowany jest kolor, osiągający niekiedy intensywną soczystość. Praca reprodukowana w katalogu: - Zdzisław Salaburski 1989, [wyd.] Muzeum Okręgowe w Częstochowie, 1989; s. 17, il. barwna.
Artist: Wacław Gawlik (1958)
Title: BEZ TYTUłU, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: GAWLIK 1992 | 121 x 132 Obraz reprodukowany w: - Wacław Gawlik, Starmach Gallery, Kraków XI 1993, kat. 6 [Bez tytułu, 1992, olej, płótno, 121 x 132]
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Barszcz
Title: PARK W ŻYWCU, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis autorski: Jacek Barszcz II. 2004 | „Park w Żywcu"
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: DONICZKI, 1995
Year: 1995
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,8 x 68 cm (w świetle passe-partout) sygn oł. p.d.: Zbysław Maciejewski 28 IV 1995 na odwr. oprawy: Zbysław M. Maciejewski | DONICZKI | 50 x 70 | gwasz | 1995
Artist: Zbigniew Makowski
Title: QUOD TAM MIRABILE ET INEFFABILE EST, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Zbigniew Makowski 1973 . fecit. | Quod tam mirabile et ineffabile est. na odwr. napis: Quod tam mirabile | et ineffabile est.| Zbigniew Makowski | 1973.
Artist: Wacław Taranczewski
Title: MARTWA NATURA Z MUSZLĄ, DRUGA POł. 60-TYCH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą p.d.: T
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: KOMPOZYCJA, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: czarną farbą: Włodarski 955.
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Ćwiertniewicz
Title: BEZ TYTUłU, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ćwiertniewicz’89, sygn. na odwr. p.g.: 27 | VII/89
Artist: Jacek Waltoś
Title: SPóźNIONY żAL, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. g.: JACEK WALTOŚ | SPÓŹNIONY ŻAL | (PIĘĆSETLECIE 1492-1992) I | 1992, OL. PŁ., 100 X 120
Artist: Andrzej Fogtt
Title: DRZEWO Z KURASZEWA, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura drapana p.d.: Fogtt 2003 na odwr., na płótnie napis: Fogtt | Drzewo | z Kuraszewa | 2003
Artist: Jacek Yerka
Title: ALEJA TORNAD, 2005
Year: 2005
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 59 cm (w świetle passe-partout); sygnowany p.d.: YERKA 05
Artist: Stefan Gierowski
Title: OBRAZ CCCLIII, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis: S. Gierowski | WARSZAWA | Obraz CCCLIII |1976; poniżej prostokątna pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: POWIERZCHNIA NR 17, 1958
Year: 1958
Tools: ink, gouache
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: Kobzdej | 17/1958. sygn. na odwr. ramy g.: Al. Kobzdej, p.: Warszawa tamże niżej 2 nalepki mpis, w jęz. franc.: 23. Superficie No 17, 1958 tempera 68 x 32 niżej toż w jęz. pol.: 23. Powierzchnia Nr. 17, 1958 temp. 68 x 32 l. i d. czterokrotnie powtórzony numer: 23
Artist: Teresa Rudowicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1958
Year: 1958
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. p.: TR 58 r.
Artist: Teresa Pągowska
Title: MONOCHROMAT XXI, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie, po prawej napis: ZAKUP. BWA | dn. 2. XII. 76 r [powtórzony po prawej]; na blejtramie napis: TERESA PĄGOWSKA X MONOCHROMAT XII 1974 160 x 140 oraz pozioma pieczątka zezwalająca na wywóz z nr 1346 / 75; na płótnie, wzdłuż dolnej krawędzi, napis flamastrem (odwrócony): T. PĄGOWSKA | [białą farbą]: EWA – L 183 /76 Obraz należy do najbardziej reprezentatycyjnych i konsekwentnych w założeniu artystycznym prac Teresy Pągowskiej, gdzie nawiązując do idei nowej figuracji przedstawia swoistą interpretację postaci ludzkiej.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: LA VIE SOUTERENNE, 1980
Year: 1980
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p. śr.: FStarowieyski | NY 1680 | LA VIE SOUTERENNE
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: RĘKA LEWA PRZEBIJA RĘKĘ PRAWĄ, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis: WŁODZIMIERZ PAWLAK | RĘKA LEWA PRZEBIJA | RĘKĘ PRAWĄ 130 x 150 | 1985
Artist: Ryszard Winiarski
Title: 40 GRA, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis autorski: 40-th game | winiarski ‘90 oraz podłużna pieczątka Obraz wystawiany: - Polnische Avantgarde 1930 – 1990, Berlin, Neuer Berliner Kunstverein, 1992/93; - Formen der Askese, Galerie Ucher, Kolonia 1993; - Targi Sztuki Krajów Europy Wschodniej w Hamburgu, 1993; - Kunstübergrenzen (Sztuka ponad granicami część I i II), Galerie Ucher, Kolonia 1994; - Sztuka jest matematyką, Galerie Ucher, Kolonia 1995 (załącznik); - Targi Sztuki „Art Cologne” 1995, Kolonia 1996.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: COLTIBUONO, LATA 50.
Tools: oil, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30,5 x 43 cm ( w świetle passe-partout) sygn. l.g.: E. Markowski; p.d.: „colitibuono” (Firenze) [...] dei Medici ( la cucer [...] | il vecchio monastico
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: MANEKIN, 1978
Year: 1978
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu, wzdłuż lewej krawędzi: E. Markowski wzdłuż lewej krawędzi u góry napis: repr... Kurze-ST | z Manekin – Pin. | [...] 1288. | (L [...] – G [...]) | Düsseldorf dn 14.7.1978. | DA SPIEGEL [litery odwrócone] | [...]
Artist: Alicja Wahl
Title: KOBIETA, 1986
Year: 1986
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 63,2 x 48 cm (w świetle passe-partout); sygn. p.d.: A WAHL 1986 [?]
Artist: Wiesław Wałkuski
Title: DWA MANEKINY, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WAŁKUSKI / 93; na odwr., na płótnie: WIESŁAW WAŁKUSKI | OIL, 1993
Artist: Edward Dwurnik
Title: LUBIĘ TĘ TRZYNASTKĘ, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1984 | DWURNIK przy prawej krawędzi: LUBIĘ TĘ TRZYNASTKĘ ; l.g. (napis do góry nogami): Lubię tę trzynastkę na odwr., na płótnie: 1984 | E. DWURNIK. | Lubię tę trzynastkę | NR: XV-210-1040 ; poniżej, do góry nogami: 1984 | E. DWURNIK | XV-210 | >> LUBIĘ TĘ | TRZYNASTKĘ << 1040 [w ramce] na blejtramie nalepki wystawowe: – BWA Toruń 1989; – BWA Zamość 1989; – Galeria Sztuki Współczesnej, Ostrów Wielkopolski 1989; – Kooperacja. Edward Dwurnik, Pola Dwurnik, Warszawa 1985. Obraz wystawiany: – Kooperacja. Edward Dwurnik , Pola Dwurnik, Pracownia Dziekanka, Warszawa, 5 – 15 XI 1985; – Galeria Sztuki Współczesnej, Ostrów Wielkopolski, 14 IV – 11 V 1989; – BWA Zamość, VII 1989. – BWA Toruń, 5 – 24 IX 1989. Obraz opisany w: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XV Sportowcy, kat. 210. Obraz (oprócz wystaw opisanych nalepkami) wystawiany był na Międzynarodowych Targach Sztuki „Glasnost i Perestrojka“,... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: TYCHY – Z CYKLU PODRÓŻE AUTOSTOPEM, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: TYCHY (w ramce) EDWURNIK.83 | Podróże autostopem NR IX [w ramce] – 233 – 835 [w ramce] na odwrocie, na płótnie napis autorski: 1983 | E. DWURNIK | NR: IX [w ramce] – 234 – 836 [w ramce] oraz dwie podłużne pieczątki.